Saturday, November 17, 2018

️ကံဆိုတာ အေၾကာင္​းတခုပဲ

♦️ကံဆိုတာ အေၾကာင္​းတခုပဲ♦️

🔸ေဒါက္​တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသ🔸

🔹ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ကံေႀကာင့္ခ်ည္းလို ့ မယူဆရဘူး။
ကံတခုတည္းကပဲ အက်ိဳးေပးတယ္၊ ကံတခုတည္းကပဲ ဆံုးၿဖတ္တယ္ဆိုတဲ့ အစြန္းေရာက္တဲ့ကမၼ၀ါဒကို လက္မခံရဘူး။

🔹အစြန္းေရာက္တဲ့ ကမၼ၀ါဒဆိုတာ ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ လို ့ေခၚတယ္။ ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ အတိတ္ကလုပ္ခဲ့လို ့ ဒီဘ၀ႀကံဳရတာ ကံပဲလို႔ ့ဆိုႀကတယ္။ ကံကိုခ်ည္း ပံုမခ်ရဘူး။
ကံက အေႀကာင္းတခုသာလွ်င္ၿဖစ္တယ္။ အၿခားအေႀကာင္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိေသးတယ္။
လူ လုပ္လို ့ရတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိေသးတယ္။

🔹ကံကိုပံုခ်ၿပီး ဘာမွမလုပ္ဘဲေနတာကေတာ့ လံုး၀မွားတယ္။ မိစၦာအယူ၀ါဒပဲ။ ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ လို ့ေခၚတယ္။ fatalism မ်ိဳး။ ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ကံက အဆံုးအၿဖတ္ေပးတယ္၊ ဒီဘ၀ဆင္းရဲတာလည္းကံပဲ၊ ခ်မ္းသာတာလည္းကံပဲ၊
ဒီဘ၀မွာ ဘာၿဖစ္ၿဖစ္ ကံေႀကာင့္ၿဖစ္တာလို႔ ့ယူဆရင္ ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ ျဖစ္သြားၿပီ။ ဒီအယူအဆတရပ္၀င္သြားရင္ ထိုပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ့ႀကီးပြားတိုးတက္ဖို ့ လမ္းပိတ္သြားတယ္။ ဗုဒၶရဲ႕ ့ကမၼ၀ါဒနဲ ့လည္း မညီဘူး။ မိစၦာ၀ါဒၿဖစ္သြားတယ္။ ကံကိုလက္ခံတိုင္း သမၼာဒိ႒ိမၿဖစ္ဘူး။

🔹တခါတုန္းက ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိနဲ ့ ပတ္သက္ၿပီး သိ၀ကဆိုတဲ့  ပရိဗိုဇ္ႀကီးက ၿမတ္စြာဘုရားကိုေလွ်ာက္ထားဘူတယ္။ အရွင္ဘုရား၊ တခ်ိဳ ႕က ေဟာေလ့ ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္၊ ဒီဘ၀မွာရတဲ့ သုခ ဒုကၡ ေတြ႕ ့ႀကံဳခံစားရသမွ်ေတြဟာ အတိတ္ဘ၀က ၿပဳခဲ့တဲ့ ကံေႀကာင့္လို ့ေၿပာႀကတယ္၊ ဒီအခ်က္ကို ရွင္ဘုရား ဘယ္လိုေၿပာမတုန္းတဲ့။

🔹အဲဒီအခါ ၿမတ္စြာဘုရားက သိ၀က၊ မင္းပဲစဥ္းစားႀကည့္ေပါ့၊
ေလာကမွာ ကိုယ္တိုင္လက္ေတြ ့ၿမင္ရတဲ့ အေႀကာင္းတရားေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။
ဥပမာ သည္းေၿခေႀကာင့္ ေရာဂါၿဖစ္တာရွိတယ္၊ အေအးထဲထြက္မိလို ့ႏွာေစးေခ်ာင္းဆိုးတာရွိတယ္၊ အပူမိလို ့ဖ်ားတာရွိတယ္၊ အဲဒီလိုေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိလ်က္နဲ ့ဖ်ားတာဟာကံေႀကာင့္၊ အေအးမိေခ်ာင္းဆိုးတာကလည္း ကံေႀကာင့္လို႔ ့ေၿပာရင္ လက္ေတြ ့ကိုၿငင္းပယ္ရာေရာက္တာေပါ့။

🔹 ကံဆိုတာ အေႀကာင္းတခုပဲ။ ဒီလူဟာ အေအးပတ္ၿပီးေခ်ာင္းဆိုးတာဟာ အေအးထဲထြက္လို ့ေပါ့၊ အပူမိၿပီးဖ်ားတာဟာ အပူထဲထြက္လို ့ေပါ့။ ဒါေတြဟာ ၿပဳလုပ္တာေတြ၊ ကံႏွင့္ဘာဆိုင္သလဲ။ ၿမတ္စြာဘုရားက တကယ့္လက္ေတြ ့သမားေနာ္။ အေႀကာင္းကို ကံတခုတည္းလို ့မယူဆဘူး။ အေႀကာင္းေတြ အမ်ားရွိတယ္။

🔹သရက္ေစ့မွ အပင္ေပါက္တာပဲႀကည့္၊
ေၿမနဲ႔ ့ေရနဲ ့ေပါင္းမွ အပင္ေပါက္တာ။ အေႀကာင္းတရားေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္လို႔ ့လက္ခံရမယ္။ အဲဒါေႀကာင့္ ဘာေႀကာင့္ၿဖစ္ၿဖစ္ ကံေႀကာင့္သာဆိုတာကို လက္မခံရဘူး။

🔹 ၿမတ္စြာဘုရားရဲ ့ကမၼ၀ါဒကို မဟာကမၼ ၀ိဘဂၤသုတ္မွာ ေဟာထားတယ္။ သဘာ၀အားၿဖင့္ေၿပာရရင္ အကုသိုလ္ကံဟာ မေကာင္းက်ိဳးကိုသာေပးၿပီး ကုသိုလ္ကံဟာ ေကာင္းက်ိဳးကိုသာေပးတယ္။ ဒါဟာ natural law ပဲ။ ေပးတတ္တဲ့သဘာ၀ကိုေၿပာတာ။

🔹ဆိုပါစို ့ ၿမတ္စြာဘုရားကဘယ္လိုေဟာသလဲဆိုရင္ ပါဏာတိပါတ အမွဳဟာ ငရဲ၌ ၿဖစ္ေစနိုင္တယ္တဲ့။ ဒီစကားက ပါဏာတိပါတကံ ၿပဳလုပ္သူတိုင္း ငရဲက်တယ္လို ့ေၿပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။
သို႔ ့ေသာ္ ပါဏာတိပါတကံသည္ အက်ိဳးေပးရင္ အဆိုးဆံုးအေနနဲ ့ငရဲမွာ အက်ိဳးေပးနိုင္တယ္လို႔ ့ေဟာတာ။ ပါဏာတိပါတအမွဳဟာ ငရဲ၌ ၿဖစ္ေစနိုင္တယ္ဆိုတာနဲ ့ ပါဏာတိပါတကံၿပဳလုပ္သူတိုင္း ငရဲက်တယ္လို႔ ့ဆိုတဲ့ ဒီစကားႏွစ္ခုဟာ မတူဘူးေနာ္။

🔹ေအး...တၿခားဘာသာေတြက ကံနဲ႔ ့ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုေဟာသလဲဆိုရင္ "ေယာေကာစိပါဏံ အတိပါေတတိ၊ သေဗၺာ ေသာ အပါယိေကာ ေနရယိေကာ" သူတပါးအသက္ကိုသတ္တိုင္း ငရဲက်တယ္လို႔ ့ေၿပာတယ္။ definate ေပါ့။ ၿမတ္စြာဘုရားက အဲဒီလိုမေဟာဘူး။ ပါဏာတိပါတကံသည္ ငရဲ၌ျဖစ္ေစနိုင္တယ္လို ့ေဟာတာ။ ငရဲ၌ ၿဖစ္ရမယ္လို ့မေဟာဘူး။ ဘာၿဖစ္လို ့လဲဆိုေတာ့ တၿခားအေႀကာင္းေတြရွိေသးတယ္။ ဒီ ပါဏာတိပါတကံ တခုတည္းကို အေႀကာင္းလို႔ ့ေၿပာလို ့မရဘူး။ တၿခားအေႀကာင္းေတြေႀကာင့္ ငရဲက်တာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိေသးတယ္။

🔹အဲဒီေတာ့ ပါဏာတိပါတကံ လုပ္မိရင္ ဒီမေကာင္းတဲ့ ပါဏာတိပါတက လြတ္ရာလြတ္ေႀကာင္း နည္းလမ္းမရွိဘူးလားဆိုရင္..ရွိပါတယ္။

🔹ၿမတ္စြာဘုရားကေဟာတယ္၊ မေကာင္းမွဳကို မလုပ္ရဘူး။ လုပ္ရင္ မေကာင္းမွုကံက ဆင္းရဲဒုကၡအက်ိဳးကို ေပးတယ္။ မေကာင္းမွဳကိုလုပ္မိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ စဥ္းစားရမွာက ..
ငါသည္ မေကာင္းမွဳေတာ့ လုပ္မိသြားၿပီ၊ လုပ္မိၿပီးသားကိုၿပန္ေတြးၿပီး စိတ္ေလးေနရံုနဲ႔ ့အဲဒါကိုပယ္ဖ်က္နိုင္တာ၊ ၿပဳၿပင္လို ့ရနိုင္တာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ လုပ္မိၿပီးသား ရွိေစေတာ့။ ေနာင္ကို ဒါမ်ိဳး မလုပ္ေတာ့ဘူး။ ေကာင္းတာေတြပဲ လုပ္ေတာ့မယ္။ ဒီလိုဆံုးၿဖတ္ၿပီး မေကာင္းမွဳေရွာင္၊ ေကာင္းမွဳကိုသာ လုပ္ေဆာင္သြားရမယ္။ အဲဒါကမွ မေကာင္းကံက လြတ္ေၿမာက္မယ့္ စစ္မွန္တဲ့နည္းလမ္းပဲ။။

🔹အဂၢမဟာပ႑ိတ
🔹အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ(Ph.D)
🔹နိဗၺာန္တံခါးႀကီးဖြင့္ေတာ္မူပါ တရားေတာ္မွ ထုတ္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment