Thursday, November 29, 2018

ဖားေအာက္ ေတာရဆရာေတာ္ဘုရား အေျဖ

ရဟန္းတပါးရဲ့အေမး။ ။ ၀ိပႆနာ ယာနိကလမ္းစဥ္သည္ အဘယ္ကဲ့သို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား က်င့္သံုးရမည္ဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားခဲ့ေတာ္မူပါသလဲ ဘုရား။

ဖားေအာက္ ေတာရဆရာေတာ္ဘုရား အေျဖ

အဲဒါကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္အမ်ိဳးမ်ိဳးရိွပါတယ္ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္သာ ဒီလိုရႈရမယ္ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ကေတာ့ စာမွာ အတိအက်ေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဥပမာ သုတိမသုတၱန္မွာလာတဲ့ ရဟန္းေတာ္ငါးရာ မေထရ္ျမတ္ႀကီးေတြ သူတို႔က သူတို႔ရဲ့သာသနာေဘာင္ ၀င္လာတဲ့အခါ သူတို႔ရဲ့ စဥ္းစားခန္းက ဘာလဲဆိုေတာ့ အသက္အရြယ္လည္း ႀကီးၿပီ မေသခင္ေလးမွာ အရဟတၱဖိုလ္ကိုေတာ့ ၿပီးသြားခ်င္တယ္။ ဒီေတာ့ သမထေတြ အားထုတ္ေနခဲ့မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး အခ်ိန္ကုန္သြားပါလိမ့္မယ္ တို႔က အသက္အရြယ္ႀကီးလာမွ သာသနာကို ၀င္လာတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာေဘာင္မွာ ၀ိပႆနာဘာ၀နာ ကမၼ႒ာန္းကိုသာ တို႔ႀကိဳးစားမယ္လို႔ ဒီလိုတိုင္ပင္ၿပီးေတာ့ သူတို႔က သုဒၶ၀ိပႆနာယာနိက လမ္းစဥ္ကို သူတို႔ေရြးခ်ယ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ေရြးခ်ယ္တဲ့အတိုင္းလည္း သူတို႔ပါရမီအားေလွ်ာ္စြာ အရဟတၱဖိုလ္ တည္သြားပါတယ္။ ဒါက သူတို႔ရဲ့ ဆႏၵပဲ။

တခ်ိဳ႔ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ တပည့္ေတာ္ ခဏခဏ ေျပာဖူးပါတယ္။ ပထမဈာန္သမာဓိကို အေျခခံၿပီးေတ့ ၀ိပႆနာဘာ၀နာ ကမၼ႒ာန္းကို စည္းျဖန္းတဲ့အတြက္ အရဟတၱဖိုလ္ တည္သြားတဲ့ မဟာတိႆကိုယ္ေတာ္ႀကီးလိုလည္း ရွိတယ္။ အရွင္သုမုနိတို႔လို တတိယဈာန္ကို ေမတၱာဈာန္ေတြကို အေျခခံၿပီး ၀ိပႆနာဘာ၀နာ ကမၼ႒ာန္းကို စည္းျဖန္းတဲ့အတြက္ အရဟတၱဖိုလ္ တည္သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ရွိတယ္။ အရွင္ ရ႒သာရတို႔လို စတုတၳဈာန္သမာဓိကို အေျခခံၿပီး ၀ိပႆနာဘာ၀နာ ကမၼ႒ာန္းကို စည္းျဖန္းၿပီး အရဟတၱဖိုလ္ တည္သြားတဲ့သူေတြလည္း ရွိတယ္။ အရွင္အနႏၵာတို႔လို သမာပတ္ ရွစ္ပါးကို အေျခခံၿပီး ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာ ကမၼ႒ာန္းစည္းျဖန္းလို႔ အရဟတၱဖိုလ္ တည္သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္းရွိတယ္။ တခ်ိဳ႔ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ အရွင္ႏုရုႏၶာတို႔လို ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ အဘိဉာဥ္ကို အထူးသျဖင့္ ဒိဗၺစကၡဳအဘိဉာဥ္ကို အေျခခံၿပီး ၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္း စည္းျဖန္းလို႔ အရဟတၱဖိုလ္တည္သြားသူေတြလည္း ရွိတယ္။ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ဘယ္လိုရႈရမယ္လို႔ စသည္ျဖင့္ အတိအက် သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိဘူး။ မိမိတို႔ ဆႏၵရွိသလို ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။

သို႔ေသာ္ သုဒၶ၀ိပႆနာ ယာနိကလမ္းကို ရႈလိုက္တယ္ ရႈလိုက္တဲ့အခါ ရုပ္ေတြ နာမ္ေတြ ရႈလို႔ရၿပီး ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ရႈတဲ့အခါက်မွ ထစ္ေနတဲ့ ေယာဂီေတြ သြားေတြ႔ရျပန္တယ္။ အဲဒီလို ထစ္ၿပီဆိုရင္ သူ႔ကို သမထတခုခု သင္ေပးရတာလည္း ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို ခက္ျပန္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ခက္လဲ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ရႈကြက္ ရႈတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ အဇၩတၱ(အတြင္း) ဗဟိဒၶ (အျပင္) ႏွစ္႒ာနလံုးမွာ ရုပ္ပရမတ္ နာမ္ပရမတ္ေတြကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ရႈပြားၿပီးမွ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ရႈကြက္ကို ပို႔ရတာျဖစ္ေတာ့ ရုပ္ပရမတ္ နာမ္ပရမတ္ေတြကို ပရမတ္ဆိုက္ေအာင္ ရႈတတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က အဇၩတၱ ဗဟိဒၶေတြကို လွမ္းရႈလိုက္ရင္ အကုန္လံုး ကလာပ္အမႈန္ေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူ႔ကို ကသိုဏ္းတခုခု သင္ေပးလိုက္ရင္ စိုက္လိုက္တာနဲ႔ ကသိုဏ္း၀န္းက ရုပ္ကလာပ္ အမႈန္အကုန္လံုး ျဖစ္ကုန္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီပုဂၢိဳလ္က သုဒၶ၀ိပႆနာ ယာနိကလမ္းက သြားရင္ အရဟတၱဖိုလ္ ရလိမ့္မယ္လို႔ ဘုန္းႀကီးတို႔က ဉာဏ္စြမ္းဉာဏ္စကလည္း မရွိျပန္ဘူး။ ဒီလို ဉာဏ္စြမ္းဉာဏ္စ ဆိုတာကလည္း ဘုရားရွင္ သႏၱာန္မွာသာ ရွိတာပါ။

ဥပမာ ရွင္သာရိပုတၱရာက ရုပ္ရည္သန္႔ျပန္႔ေနတဲ့ သူ႔ရဲ့တပည့္ေလးတဦးရေတာ့ အသုဘကမၼ႒ာန္းကို သင္ေပးတယ္ တ၀ါတြင္းလံုး အားထုတ္တာ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး အလင္းေရာင္ေလးေတာင္ ေပၚမလာဘူး။ ၀ါကၽြတ္ေတာ့ ဘုရားရွင္ထံေခၚသြားေတာ့ ဘုရားရွင္က ကဲနင့္တပည့္ ငါ့ဆီမွာ ထားခဲ့ေတာ့ ညေနက်ရင္ ရဟႏၱာျဖစ္ေနတာ သင္ေတြ႔ရလိမ့္မယ္လို႔ ဒီလိုအမိန္႔ရွိလိုက္တယ္။ ဘာလုပ္ေပးလဲ ဘုရားရွင္က လွည္းဘီးပမာဏ ရွိတဲ့ ပဒုမၼာၾကာပန္းႀကီးတခု အင္မတန္လွတဲ့ အေရာင္အျဖစ္ ဖန္ဆင္းၿပီးေတာ့ ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီပဒုမၼာၾကာပန္း နီနီရဲရဲႀကီးကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ အနီေရာင္ကသိုဏ္းရႈဖို႔ကိုလည္း သင္ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒါႀကီး ျမင္လိုက္ကတည္းက စိတ္က အင္မတန္ ၾကည္ႏူး၀မ္းသာၿပီးေတာ့ ရႈလိုက္တာ စတုတၱဈာန္ ခ်က္ခ်င္းေပါက္သြားတယ္။ စတုတၳဈာန္လည္း ေပါက္ေရာ၀ိပႆနာ ကူးေပေတာ့ဆိုၿပီး ဘုရားရွင္က လင္းေရာင္ျခည္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ လႊတ္ၿပီးေတာ့ ေျပာလိုက္တဲ့အခါမွာ ၀ိပႆနာ ရႈလိုက္တာ ညေနခင္းေရာက္ေတာ့ အရဟတၱဖိုလ္ တည္သြားတယ္။ ရွင္သာရိပုတၱရာေတာင္ မသိႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ဘုန္းႀကီးတို႔သိဖို႔ လြယ္ပါ့မလား။ မလြယ္တာထက္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာက ပိုေကာင္းမယ္ထင္တယ္။
ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး ဒါေၾကာင့္ ရမ္းသင္ရတာပဲ။

အဲဒီေတာ့ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္က ဘယ္ကမၼ႒ာန္းနဲ႔ သင့္ေတာ္တယ္ဆိုတာလည္း တပည့္ေတာ္တို႔ဘက္က မခ်ိန္ျဖတ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ သူ႔ရဲ့၀ါသနာစရိုက္ သိဖို႔ဆိုတာ အေတာ္ခက္တယ္။ ရွင္သာရိပုတၱရာေတာင္မွ မသိႏိုင္တာကို တပည့္ေတာ္တို႔လည္း မသိႏိုင္ပါဘူး အဲဒါေၾကာင့္ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္က ဘယ္ကမၼ႒ာန္းနဲ႔ သင့္ေတာ္တယ္ဆိုတာ မသိႏိုင္ေပမဲ့ တပည့္လုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ဆရာနဲ႔ ေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့မွ အရွင္ဘုရား ဘာကမၼ႒ာန္း အားထုတ္ခ်င္လဲလို႔ အဲလိုေဆြးေႏြးလိုက္တဲ့အခါမွာ တပည့္ေတာ္က အာနာပါန ႀကိဳက္တယ္ဆိုရင္ အာနာပါနကို သင္ေပးလိုက္တာပဲ။ ဓာတ္ကမၼ႒ာန္းႀကိဳက္တယ္ဆိုရင္လည္း ဓာတ္ကမၼ႒ာန္း သင္ေပးလိုက္တာပဲ။ သို႔ေသာ္ ဓာတ္ကမၼ႒ာန္းသင္ေပးၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးက အေတြ႔အၾကံဳေတြ မ်ားေနေတာ့ ကသိုဏ္းတခုေလာက္ေတာ့ ဆက္ၿပီးသင္ေပးတယ္။

ဘယ္လိုသင္လဲဆိုေတာ့ ဓာတ္ကမၼ႒ာန္း ရႈလိုက္လို႔ ဥပစာရသမာဓိအဆင့္ ေရာက္တဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္က အၾကည္ဓာတ္ အတံုးအခဲအျဖစ္ ေတြ႔တဲ့အခါမွာ အၾကည္ဓာတ္ကို ဓာတ္ေလးပါး သိမ္းဆည္းလိုက္ရင္ အလင္းေရာင္ျခည္ေတြ တျဖတ္ျဖတ္ ထြက္လာပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ခါေလးမွာ ကလာပ္ေတြကို မျမင္ခင္ေလးမွာ ၃၂ ေကာ႒ာသကို ျမင္ေအာင္ ရႈခိုင္းလိုက္ေတာ့ ရႈလို႔ရၿပီ ၃၂ ေကာ႒ာသထဲက အဇၩတၱ(အတြင္း) ဗဟိဒၶ (အျပင္) ရႈလို႔ ရၿပီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ၃၂ ေကာ႒ာသထဲက အရိုးေကာ႒ာသ တခုကို အာရံုယူၿပီး အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္းေလာက္ကို သင္ေပးလိုက္လို႔ စတုတၳဈာန္ေလာက္ ေပါက္ၿပီဆိုရင္ အဲဒီ စတုတၳဈာန္ကို အေျခခံၿပီး ၀ိပႆနာ ကူးေပးရင္ေတာ့ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ သြားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ မ်ားပါတယ္ေနာ္။

ဒါေၾကာင့္ ဓာတ္ကမၼ႒ာန္းႀကိဳက္ရင္လည္း ဓာတ္ကမၼ႒ာန္း အာနာပါန ႀကိဳက္ရင္လည္း အာနာပါန တခ်ိဳ႔ကလည္း တျခားကမၼ႒ာန္းေတြ ႀကိဳက္တဲ့သူလည္း ရွိေတာ့ ရႈပါ ႀကိဳက္လို႔ရွိရင္ ႀကိဳက္တဲ့ကမၼ႒ာန္းကို သင္ေပးလိုက္တယ္။ တခ်ိဳ႔လည္း ဂုဏ္ေတာ္ကမၼ႒ာန္းေတြ ပြားရတာ စိတ္ၾကည္ႏူးတယ္ အလင္းေရာင္ေတြ အားေကာင္းတယ္ဆိုေတာ့ ေကာင္းတယ္ ရႈသာရႈ ရႈလို႔စိတ္က ၿငိမ္လာၿပီ အလင္းေရာင္ေတြ အားေကာင္းလာၿပီဆိုရင္ ၃၂ ေကာ႒ာသကို ေျပာင္းေပးလိုက္တယ္။ ၃၂ ေကာ႒ာသ ရႈလို႔ရရင္ေတာ့ ကသိုဏ္းဘက္ကို ေျပာင္းေပးလိုက္တာပဲ။ ႏွစ္ၿခိဳက္သလို ရႈလို႔ရပါတယ္။

သို႔ေသာ္ ဘာေၾကာင့္ ဒီကသိုဏ္းဈာန္တခုကို သင္ေပးေနရသလဲဆိုေတာ့ စတုတၳဈာန္ သမာဓိက သုတၱန္အေတာ္ ခပ္မ်ားမ်ားမွာ ခ်ီးမြမ္းထားပါတယ္။ စတုတၳဈာန္ သမာဓိေၾကာင့္ (သို႔) စတုတၳဈာန္ သမာဓိနဲ႔ ယွဥ္တြဲေနတဲ့ဉာဏ္ရဲ့စြမ္းအား အရွိန္အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတၱဇ ရုပ္ကလာပ္ေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီစတၱဇ ရုပ္ကလာပ္ေတြက တကိုယ္လံုး အႏွံ႔အျပား ျဖစ္ေနတယ္။ ျဖစ္ေနတဲ့ ဒီရုပ္ကလာပ္တိုင္းကို ဓာတ္ခြဲရင္ ပထ၀ီ၊ ေတေဇာ၊ အာေပါ၊ ၀ါေယာ၊ အဆင္း၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ ၾသဇာဆိုၿပီး သေဘာတရား ရွစ္ခုရွိေတာ့ အဲဒီထဲမွာပါတဲ့ ၀ဏၰဓာတ္ရူပါရံုက ၾကည္လင္ေတာက္ပတဲ့သေဘာရွိတယ္။ တခါ ဒီစိတၱဇ ကလာပ္တိုင္းမွာ ေတေဇာဓာတ္ပါတယ္ အဲဒီေတေဇာဓာတ္တိုင္းကလည္း ဆက္ကဲရုပ္ကလာပ္ အသစ္ေတြကို ျဖစ္ေစတယ္။ ရုပ္ကလာပ္ အသစ္အသစ္တိုင္းကိုလည္း ဓာတ္ခြဲရင္ သေဘာတရားရွစ္ခု အဲဒီရွစ္ခုထဲက ၀ဏၰဓာတ္ ရူပါရံုကလည္း ၾကည္လင္ေတာက္ပတဲ့သေဘာရွိတယ္ အဲဒီစိတၱဇ ရုပ္ကလာပ္နဲ႔ စိတၱပစၥယ ဥတုဇရုပ္ကလာပ္တိုင္းမွာ ပါေနတဲ့ ၀ဏၰဓာတ္ရူပါရံု ႏွစ္မ်ိဳးတို႔ရဲ့ အေပါင္းအစု အတံုးအခဲကို ဉာဏ္ေရာင္လို႔ ေခၚပါတယ္။

ဥတုဇရုပ္ကလာပ္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတဲ့ ဉာဏ္အေရာင္အလင္းကေတာ့ အဇၩတၱ (အတြင္း) တင္မက ဗဟိဒၶ (အျပင္) အထိ ျပန္႔ထြက္သြားတယ္။ စိတၱဇရုပ္ကလာပ္အတြင္းမွာ ရွိတဲ့ ဉာဏ္အေရာင္အလင္းကေတာ့ ခႏၶာကိုယ္ အဇၩတၱထဲမွာပဲ ျပန္႔ႏွံ႔တည္ရွိပါတယ္။ အဲဒီဉာဏ္အေရာင္အလင္းရဲ့ အကူအညီျဖင့္ ဓာတ္ကမၼ႒ာန္းကို စနစ္တက်ရႈမယ္ နာမ္တရားေတြကို စနစ္တက်ရႈမယ္၊ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ရႈမယ္ဆိုရင္ ပိုမိုၿပီးလြယ္ကူတဲ့အတြက္ သုတၱန္ေတာ္ေတ္ာခပ္မ်ားမ်ားမွာ ဘုရားရွင္က စတုတၳဈာန္ရဲ့ ဂုဏ္အဂၤါရွစ္ပါးကို ခ်ီးမြမ္းေျမွာက္စားေတာ္မူေလ့ရွိတယ္။(ပါဠိရြတ္) အဲဒီစတုတၳဈာန္ ဂုဏ္အဂၤါရွစ္ပါးနဲ႔ ျပည့္စံုေအာင္ ပြားမ်ားထားၿပီးတဲ့အခါက်မွ သစၥာေလးပါးကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္လာမယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္က ေဟာထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေဒသနာေတြကို ဦးထိပ္၍ပန္ဆင္ၿပီး ဘုန္းႀကီးတို႔လည္း မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ အနည္းဆံုး ေယာဂီပုဂၢိဳလ္က အခ်ိန္မရခဲ့ရင္ စတုတၳဈာန္ေလာက္အထိေတာ့ သင္ေပးပါတယ္။

ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္က ဘယ္လိုရႈမွ နိဗၺာန္ရမယ္ မိမိဉာဏ္နဲ႔ ထိုးထြင္းသိလို႔ သင္ေပးတာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္က သုဒၶ၀ိပႆနာယာနိကလမ္း လိုက္သင့္တယ္၊ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္က သမထယာနိကလမ္း လိုက္သင့္တယ္ဆိုတဲ့ တပည့္ေတာ္တို႔မွာ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္တဲ့ အသိဉာဏ္ မရွိပါဘူး။ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ၿခိဳက္သလို အားထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။

(ဓမၼမိတ္ေဆြတဦး ပို႔ေပးလာတဲ့ ဖားေအာက္ဆရာေတာ္ဘုရား ေဟာတဲ့ Memory Stick ထဲ အေမးအေျဖတခုကို စာျပန္ရိုက္ၿပီး ေဖၚျပလိုက္ပါတယ္။)
posted by/ Nge Naing

No comments:

Post a Comment