Wednesday, November 21, 2018

စိတ္ကို ေလ့လာၾကပါစို႔

▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬
     ❝  စိတ္ကို ေလ့လာၾကပါစို႔  ❞
▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬

၁။ မ်က္ေမွာက္ခ်ိန္ခါတြင္
ေနရာတကာ၌ မေၾကနပ္မႈမ်ား ရွိေနၾကသည္။
မေၾကနပ္မႈမ်ားသည္
မေကာင္းေသာ စိတ္ထားကို ျဖစ္ေပၚေစသည္။
မေကာင္းေသာစိတ္ ထားမႈသည္
အမုန္းကို ပြားေစေလသည္။

အမုန္းပြားမႈမွ ရန္မူမႈ ျဖစ္ထြန္းလာသည္။
ရန္မူမႈေၾကာင့္ စစ္ျဖစ္ၾကရသည္။

စစ္ျဖစ္လွ်င္ ရန္သူမ်ား ျဖစ္လာသည္။
ရန္သူမ်ားသည္ စစ္တိုက္ခိုက္ၾကသည္။
စစ္တိုက္ခိုက္ရသျဖင့္ ရန္သူမ်ား ျဖစ္ၾကရျပန္သည္။

၂။ ဤနည္းျဖင့္ ကမ႓ာႀကီးသည္ မေကာင္းမႈ
သံသရာတြင္ လည္ပတ္လ်က္ ရွိေနေလသည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ ဤသို႔ ျဖစ္ရသနည္း...
'စိတ္' အေပၚတြင္ ထိန္းသိမ္းကြပ္ကဲမႈ ကင္းမဲ့ေန၍
ျဖစ္ပါသည္။

၃။ 'လူ' ဆိုသည္ကား အဘယ္နည္း...
ေနာက္ဆံုး သတၱဳခ်ၾကည့္လွ်င္ စိတ္အင္အားမ်ား
အေကာင္အထည္ ေပၚလာမႈပင္ ျဖစ္သည္။

'ရုပ္' ဟူသည္ကား အဘယ္နည္း...
ရုပ္သည္ စိတ္အင္အားမ်ားမွ ျဒဗ္ထုသဏၭာန္ ေပၚေပါက္လာျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

ကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ အကုသိုလ္စိတ္တို႔၏
ထိေတြ႕ တုန္႔ျပန္ပံုမ်ား၏ အက်ဳိးရလဒ္
မ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။

၄။ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရားက...
''စိေတၱန နိယေတ ေလာေကာ'' ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
ကမ႓ာႀကီးကို စိတ္က ျပဳလုပ္ ဖန္ဆင္းထားသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္သည္ အရာရာကို စိုးမိုးထားေပသည္။

၅။ ဤအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္...
'စိတ္' ကို ေလ့လာၾကပါစို႔။

စိတ္၏ ထူးျခားေသာ လကၡဏာ အဂၤါရပ္မ်ားကို
ေလ့လာၾကၿပီးေနာက္၊
ကမ႓ာႀကီးတစ္ဝွမ္း ရင္ဆိုင္ေနရေသာ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းၾကပါစို႔။

ဒုကၡၿငိမ္းရာသို႔ အေရာက္သြားၾကစို႔။

၁။ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ သေဘာတရားမ်ားသည္
ဗုဒၶဓမၼတြင္ အေျခအျမစ္ အက်ဆံုး
တရားမ်ား ျဖစ္သည္။

အနိစၥကို အမွန္ေကာင္းစြာ သိလွ်င္...
ဒုကၡကို ေနာက္ဆက္တြဲ အျဖစ္၊
အနတၱကို ပရမတၳ တရားအစစ္ အျဖစ္ သိျမင္ႏိုင္သည္။

ဤတရား ၃-ပါးစလံုး အတူတကြ သေဘာေပါက္
နားလည္ႏိုင္ရန္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ လိုေပမည္။

၂။ အနိစၥသေဘာသည္ 'အဓိကပင္ရင္း' ျဖစ္သည္။
ယင္းသေဘာကို ေရွးဦး ကိုယ္ေတြ႕ သိရွိရန္
က်င့္ႀကံအားထုတ္ရမည္။

ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ား ဖတ္ရႈခါမွ်ျဖင့္၊
ဗုဒၶဓမၼအေၾကာင္း စာေတြ႕ သိရံုမွ်ျဖင့္
''အနိစၥသေဘာ အစစ္အမွန္'' ကို သိရန္
မလံုေလာက္ပါ။ မသိႏိုင္ပါ။
ကိုယ္ေတြ႕ အသိမ်ဳိး ရႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။

၃။ အနိစၥသေဘာကို ကိုယ္ေတြ႕ သိရွိရပါမည္။
''မိမိကိုယ္တြင္း၌ အၿမဲမျပတ္ ေျပာင္းလဲေနေသာ
ျဖစ္စဥ္'' အျဖစ္ အနိစၥကို နားလည္ရပါမည္။

ဤသို႔ သိရွိမွသာ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္က
နားလည္ေစခ်င္ သကဲ့သို႔
အနိစၥကို နားလည္ရာ ေရာက္ပါသည္။

၄။ ဗုဒၶတရားေတာ္ကို စာေတြ႕ျဖင့္ပင္ မသိေသးေသာ သူမ်ားသည္ ဘုရားေရႊလက္ထက္ေတာ္ အခ်ိန္က
အတိုင္းပင္ အနိစၥတရားကို သေဘာေပါက္ရန္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ ယူႏိုင္ၾကပါသည္။

အနိစၥတရားကို နားလည္ရန္ မဂၢင္ ၈-ပါး တရားကို တိတိက်က်၊ ဝိရိယရွိစြာ လိုက္နာက်င့္သံုး ရပါမည္။

၅။ မဂၢင္ ၈-ပါးကို သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ
သိကၡာ ၃-ပါး အျဖစ္ အဆင့္ ၃-ဆင့္ ခြဲျခားထားပါသည္။
သီလေစာင့္ထိန္းမႈသည္ သမာဓိ၏ အေျခခံ ျဖစ္သည္။

သမာဓိဟူသည္ စိတ္ကို တစ္ေနရာ၌ တည္ၿငိမ္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားမႈ ျဖစ္သည္။

သမာဓိအား ေကာင္းမွသာလွ်င္
ပညာ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္မည္။

ထို႔ေၾကာင့္  ဤပညာ ရရန္အတြက္ ေရွးဦးလိုအပ္ခ်က္မ်ားမွာ သီလႏွင့္ သမာဓိျဖစ္သည္။

ဤ၌ ပညာဆိုသည္မွာ ဝိပႆနာလုပ္ငန္း အားျဖင့္ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ သေဘာမ်ားကို နားလည္ျခင္းကို ဆိုလိုသည္။

၆။ ျမတ္စြာဘုရား တစ္ပါးပါး ပြင့္ေတာ္မူသည္ ျဖစ္ေစ၊
မပြင့္ေတာ္မူသည္ ျဖစ္ေစ 
လူ႔ေလာကတြင္ သီလေဆာက္တည္မႈ၊
သမာဓိထူေထာင္မႈ လုပ္ငန္း
လုပ္ၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။

အမွန္အားျဖင့္ ဘာသာတိုင္း
ဤလုပ္ငန္းႏွစ္ရပ္၌ တူညီၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။

သို႔ရာတြင္ ယင္းသိကၡာ ၂-ရပ္သည္ ဒုကၡဆင္းရဲ၏
ခ်ဳပ္ၿငိမ္း ၿပီးဆံုးမႈကို မျဖစ္ေစႏိုင္ပါ။

၇။ ဒုကၡၿငိမ္းေစရန္ နည္းလမ္းရွာေဖြခဲ့စဥ္
သိဒၶတၳမင္းသားသည္
ဤအခ်က္ ''သီလ၊ သမာဓိ'' ျဖင့္သာ
ဆင္းရဲကို မခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစႏိုင္ ဟူေသာ အခ်က္ကို
ေတြရွိ႕ခဲ့ရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဒုကၡကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစမည့္
လမ္းစဥ္ကိုသာ ဆက္လက္ ရွာေဖြခဲ့သည္။

၆-ႏွစ္ တိုင္တိုင္ ျပည့္စံုလံုေလာက္စြာ
ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ၿပီးေနာက္ ဒုကၡၿငိမ္းေစေသာ
'မဂၢင္လမ္းမႀကီး' ကို ေတြ႕ခဲ့ေပသည္။

သဗၺညဳတေရႊဉာဏ္ေတာ္ကို ရခဲ့သည္။

ထိုအခါက်မွသာလွ်င္
လူ၊ နတ္တို႔အား မဂၢင္လမ္းမႀကီးအတိုင္း
ေလွ်ာက္၍ ဒုကၡၿငိမ္းရာသို႔ အေရာက္သြားၾကရန္
ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။

   "သေရစည္သူ ဆရာႀကီး ဦးဘခင္"
          (Sayagyi U Ba Khin)

No comments:

Post a Comment