Wednesday, November 21, 2018

ပါရမီ

ပါရမီ

"တရားထူးရဖို႔ ပါရမီ မရွိရင္ တရားအားထုတ္လို ့မရဘူး ဆိုသူမ်ားအတြက္"
•••••••••••••••••••••••

            အခုမွ စ၍ ဝိပႆနာ စတင္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ခ်င္ၾကတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား ပါသိရွိေစရန္အတြက္တင္ျပရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
              လက္ရွိမ်က္ေမွာက္ဘဝမွာ ပါရမီ ျပည့္ဖို ့ေနေနသာသာ ဟိုးအရင္ အတိတ္ဘဝ ေတြတုန္းကလည္း ပါရမီ ပါခဲ့တာလည္းမဟုတ္ေတာ့ ဒီဘဝ တရားရဖို ့လြယ္ပါ့မလား ဆိုတဲ့သူေတြ။
          ပါရမီ ပါခဲ့တယ္ဘဲ..ထားအံုး ေတာ့..ကိုယ္က ပါရမီ ပါမပါဘယ္လိုလုပ္ သိႏိုင္ပါမလဲ ဆုိတဲ့ သူေတြ....။
                တကယ္ဘဲ တရားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ လူတစ္ေယာက္ တရားထူးရဖို႔အတြက္ ပါရမီလိုအပ္လား၊ မလိုအပ္ဘူးလား ဆုိတာ သိခ်င္ၾကတဲ့ သူေတြ..။
               တစ္ခ်ိဳ  ့ကလည္း ဒီလို ဆုတ္ကပ္ ကာလႀကီးမွာ တရားက်င့္ရင္ လူတုိင္း တရားထူး ရႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အေရး ရပါ့မလား ဆိုၿပီး မေရရာတဲ့ အေတြးေတြရွိေနတဲ သူေတြ....အတြက္
             ေလ့လာဖတ္ရႈခဲ့ရတဲ့ စာမ်က္ႏွာ တစ္ခုမွ ေကာက္ႏႈတ္ၿပီး ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့အတြက္ မွ်ေဝ ဓမၼဒါနျပဳလိုက္ပါသည္။

              ပါရမီ ဆုိတာ ျမင့္ျမတ္သူတို႔ရဲ႕ အလုပ္ပါ၊ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြကို ဆက္တိုက္ ဆက္တုိက္ လုပ္ေနတာဟာ ပါရမီျဖည့္ ေနတယ္ လို႔ ဆိုရပါမယ္၊ တကယ္ေတာ့ အတိတ္ဘဝ မ်ားစြာက ပါရမီ ရွိတယ္ မရွိဘူး ဆုိရာမွာ ပါရမီကုိ တုိင္းတာႏိုင္ဖို႔ ဟာ တိုင္းတာတဲ့ အရာနဲ ့တိုင္းလို မရႏိုင္ပါဘူး။ စိတ္က်င့္စဥ္ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့အတြက္  တိုင္းတာဖို႔ လည္း မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး၊

           အဲဒီဘက္က မစဥ္းစားပဲ နဲ႔ ကိုယ္ ဘာလုပ္ရမယ္ ၊ ဘာလုပ္သင့္တယ္ ဆုိတာကိုသာ အရင္ဆုံးေလ့လာ သင့္ပါတယ္၊ ပါရမီ ဆုိတဲ့ ေပတံ နဲ႔ တုိင္းမေနပဲနဲ ့ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြအတုိင္း ကိုယ္ ဘယ္ေလာက္ လိုက္နာႏိုင္ေနၿပီလဲ၊ ကိုယ့္စိတ္ ဘယ္ေလာက္ ျဖဴစင္ေနၿပီလဲ၊ မေကာင္းမႈေတြကို ဘယ္အတိုင္း အတာအထိ ေရွာင္ရွား ႏိုင္ၿပီလဲ၊ ဆိုတာေတြ ကုိ အရင္သုံးသပ္ရပါမယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားခဲ့တဲ့ စိတၱာႏုပႆနာ က်င့္စဥ္အတုိင္း ကိုယ့္စိတ္ မွာ တဏွာရာဂစိတ္ ေတြ မ်ားေနသလား၊ ေဒါသေတြ အားေကာင္း ေနသလား၊ စသည္ျဖင့္ အၿမဲဆင္ျခင္ၿပီး...
အကုသိုလ္ေတြ မ်ားေနရင္ ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ဖို႔၊နည္းလာရင္လည္း လုံးဝ မျဖစ္ေပၚလာ ေအာင္ႀကိဳးစားဖုိ႔၊
သတိလက္ လြတ္ျဖစ္ေပၚလာရင္လည္း သတိ ကို ထပ္ၾကပ္မကြာ သိသိၿပီး ပယ္ရွားႏိုင္ ေအာင္ ျဖစ္ဖို ့ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

               ငါ့မွာ ပါရမီရွိလား မရွိဘူးလား၊ ပါရမီ ျပည့္ၿပီလား မျပည့္ေသးဘူးလား ဆုိၿပီး ေတြးေနတဲ့ သံသယေတြ နဲ႔ ဆုိရင္ အလုပ္ လုပ္လို ့မျဖစ္ပါဘူး၊ အဲဒီလို စဥ္းစားေနရင္ လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြ လစ္ဟင္းၿပီးေတာ့ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ၊
             ငါ ဒီဘဝ...
            အရိယာျဖစ္ႏုိင္လား မျဖစ္နိုင္ဘူးလား ဆုိတာကို မစဥ္းစားပဲ နဲ႔ ယခုလက္ရွိမွာ လုပ္သင့္လုပ္ထုိ္က္တာကို လုပ္ေနဖို႔ က အဓိကက်မယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။

            တကယ္ေတာ့ "လမ္းေၾကာင္း" က အဆင္သင့္ ရွိၿပီးသာပါ။ရွာစရာကို မလိုတာ..
            ေလွ်ာက္ဖို႔သာ လိုပါတယ္၊ ေလွ်ာက္ဖို ့သာ အေရးႀကီးတာပါ။ ဒီလမ္းေၾကာင္းက...
ငါသြားမယ့္ေနရာ ေရာက္ႏိုင္ ပါ့မလား၊
ေရာက္မွာ ေသခ်ာရဲ႕လား၊ စဥ္းစားစရာ မလုိပါဘူး၊
           ဆုိပါဆုိ႔ -
          ဆူးေလဘုရား ကေန ေရႊတိဂုံ ဘုရားဆီကုိ သြားမယ့္လမ္း ေၾကာင္းက ရွိေနၿပီးသား၊ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းကုိ ေလွ်ာက္ၿပီး ေရာက္ခဲ့သူေတြ၊ ေရာက္ႏွင့္ သြားၿပီး သူေတြ ကိုယ့္ေရွ႕မွာ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့ၿပီးပါၿပီ၊ ကိုယ္လဲ ေလွ်ာက္ဖို႔ပဲ လိုအပ္တယ္၊ အခ်ိန္တန္ရင္ေတာ့ ပန္းတုိင္ကို ေရာက္ရမယ္ေပါ့၊

         လမ္းေၾကာင္းရွိေနရင္ ေလွ်ာက္သာလာခဲ့၊ ကား မေတြ ့လည္း လမ္းလွ်ာက္လာခဲ့၊ ( ၂ ) နာရီၾကာေအာင္ ေလွ်ာက္ ရမယ့္ခရီးကို ႏွစ္နာရီၾကာရင္ ေရာက္မွာပါ၊ ဝီရိယစိုက္ၿပီး ခပ္သြက္သြက္ေလ်ာက္ရင္ ျမန္ျမန္ ေရာက္ႏိုင္မွာပါ၊
       ခြ်င္းခ်က္ အေနနဲ႔....
       ျပန္လွည့္ၿပီး မသြားဖို႔၊ ရပ္ၿပီးလဲ မေနဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္၊
          ဆက္ေလွ်ာက္ လာရင္ လမ္းဆုံးေတာ့ ပန္းတုိင္ ေရာက္ပါလိမ့္မယ္၊ အဲဒီလိုပဲ က်င့္စရာရွိတာ ဆက္ၿပီး က်င့္မယ္ ဆုိရင္ အဆုံးမွာ ေအာင္ပြဲရယူႏိုင္မွာပါ။

           တစ္ခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့       
"သမထယာနိက ၊ ဝိပႆနာယာနိက"ဆုိၿပီး ခြဲျခားေျပာၾကတာေတြ ရွိတယ္၊ လမ္းေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ တဲ့အခါမွာ ကိုယ္က ဘယ္လမ္းေၾကာင္းကို ယူမလဲ...ေပါ့၊  ဘယ္လမ္းကေတာ့ျဖင့္ နွစ္သက္သလဲ..စသည္အားျဖင့္ ဆုိတာေတြ ေရြးခ်ယ္ၾကပါတယ္၊ ကုန္းေၾကာင္း ေလ်ာက္သြား ခ်င္တာလား၊ ကားစီးသြားခ်င္တာလား စသျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ၿပီးမွ လမ္းစဥ္ကို လုိက္ၾကပါတယ္၊ လိုက္လည္း လိုက္သင့္ပါတယ္။
         အၾကံေပးခ်င္တာက်ေတာ့ "လမ္းျပ"  နဲ ့သြားတာကေတာ့  အေကာင္းဆံုးပါဘဲ။ လမ္းမွားစရာကို မရွိႏိုင္ပါဘူး။

             သို ့ေသာ္ ဘယ္အရာမဆုိ ပုဗၺပေယာဂ ေလ့က်င္မႈ ဆုိတာလိုအပ္ပါတယ္၊ လုပ္ခဲ့ဖူးလ်င္ လြယ္တယ္ ၊ မလုပ္ခဲ့ဖူးလ်င္ ခက္တယ္ ေပါ့ ဒီသေဘာပါဘဲ။
              သမထ ဆုိတာကေတာ့ ခ်မ္းသာ လြယ္ကူတဲ့လမ္းမို႔ စုိစုိေျပေျပ ရွိတယ္လို႔ ဆုိႏိုင္ၿပီး၊ ဝိပႆနာကေတာ့ေသြ႔ေျခာက္ ပ်င္းရိစရာ ေကာင္း လွပါတယ္၊ ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ကို အၿမဲတမ္း ရႈျမင္ေနရေတာ့ အာရုံေတြကို မခံစားခ်င္ေတာ့ပဲ ၿငီးေငြ႔ေနတာေၾကာင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ မခံစားရပါဘူး။
                 တရားအားထုတ္ခါစ .. ေယာဂီ ဟာ.. "တရားအားထုတ္လို ့ေကာင္းလိုက္တာ" လို ့ေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္မွမရွိပါဘူး။
                ဒါေပမဲ့ အထက္ပိုင္း အဆင့္ျမင့္သြားရင္ေတာ့ သူလည္း ဘဲ ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီး ၿငီးေငြ ့မႈကင္းလာမွာပါဘဲ။

               ပါရမီလည္း ရွိ၊ တရားထူးလဲ ရႏိုင္ဖို႔ ဆုိရင္ေတာ့ ကိုယ့္ဘက္က ျပည့္စုံသင့္တာေတြက အမ်ားသားကလား၊ ပထမဆုံး "တိဟိတ္ ပဋိသေႏၶ" ဆုိတဲ့ မဟာကုသိုလ္ ဥာဏသမၸယုတ္ စိတ္နဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ျဖစ္တည္လာတဲ့ မဟာဝိပါတ္ ဥာဏ သမၸယုတ္စိတ္ ျဖစ္ဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္၊ အဲဒီကမွ တဆင့္ အနုစိတ္ ခြဲျခမ္းျပန္ေတာ့ "အေလာဘဟိတ္၊ အေဒါသဟိတ္ ၊ အေမာဟဟိတ္"ဆုိတဲ့ကုသိုလ္စိတ္ေတြလဲ ျပည့္စုံရပါမယ္၊ အေမာဟဟိတ္"အေမာဟ"ဆုိတဲ့ ပညာက ပဋိသေႏၶမွာ မရွိ မျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္.. လို ့ဆိုခ်င္ပါတယ္။

           ေနာက္တစ္ခုက
အေျခခံ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြး ကေလး ကလည္း ပါလာပါ မွ ဒီဘဝမွာ ပိုၿပီးေမွ်ာ္လင့္နိင္စရာေပါ့ေနာ္။
           ျမန္မာစကားမွာရွိပါတယ္....
          " နဂို ရွိမွ နဂိုင္းထြက္တယ္" ဆုိတာမ်ိဳး၊ ၿပီးေတာ့ " ဝ မရွိပဲ ဝိ"- မလုပ္လို႔ မရႏိုင္သလိုေပါ့၊ အေျခခံ တိဟိတ္ ပဋိသေႏၶ ဉာဏ္ရည္ေသြးက မေကာင္း ရင္ ေတာ့ ခက္ခဲမႈရွိႏိုင္တာေပါ့၊ ခုနေျပာသလို ဝီရိယ စိုက္ၿပီး ေလွ်ာက္ေတာ့ ေလွ်ာက္ပါရဲ  ့.. ကိုယ္က က်န္းမာေရးမေကာင္း လို ့ကိုယ့္ရဲ႕ ေလွ်ာက္လွမ္းမႈဟာ ၾကန္႔ၾကာေနတတ္တာတို ့၊ေျခေထာက္အနာတရ ျဖစ္လို ့ပန္းတိုင္ကို ေလွ်ာက္ဖို ့ၾကန္႔ၾကာေနတာတို ့ ျဖစ္တတ္ပါတယ္၊ ဒီလို သေဘာေတြေပါ့ေနာ္။

            ေနာက္ၿပီးေတာ့ အေမာဟဆုိတဲ့ ပညာမပါပဲနဲ ့
            ဒြိဟိတ္ ပဋိသေႏၶ၊ အဟိတ္ ပဋိသေႏၶေတြ( ေယာက္က်ား၊မိန္းမ စိတ္ႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနတာတို ့၊ လိင္ႏွစ္မ်ိဳးပါတာတို ့) အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြ ဆိုရင္ေတာ့ ဒီဘဝမွာ မေပါက္ေရာက္နုိင္ပါဘူး၊ ဆုိလိုတာက အဆင့္အတန္းျမင့္ျမင့္ထိ မေရာက္ ႏိုင္ဘူး လို ့ဆိုလိုတာပါ။
             ဒါေပမဲ့ အလကား အလဟႆ ျဖစ္သလား ဆုိေတာ့ ျဖစ္မသြားပါဘူး၊ သူႀကိဳးစားသ ေလာက္ ေတာ့ ေရာက္သြားပါလိမ့္မယ္၊ 
          ဥပမာ
          မ်ိဳးေစ့ကုိက မေကာင္းရင္ အပင္လဲ မသန္နုိင္ဘူး ဆုိသလိုေပါ့၊ ပင္ကုိယ္ဓာတ္ခံ ညံ့ေနသူမ်ားအတြက္ေတာ့ အထက္တန္းကို တက္လွမ္းဖို႔ ခက္ခဲတတ္ပါတယ္၊ ဒါဟာ အားငယ္စရာလား ဆုိေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ဥပမာအေနနဲ႔ ျပရရင္ေတာ့...
              "တရားေတာ္မွာရွိပါတယ္၊ ဖားနတ္သားအေၾကာင္းကို ေျပာရပါလိမ့္မယ္၊ ဖားကေလးတစ္ေကာင္ဟာ  ျမတ္စြာဘုရားတရား ေတာ္ကုိ နာယူေနတာ ဘာမွန္းေတာ့ သူ နားမလည္ပါဘူး၊ အသံေတာ္ကုိပဲ အာရုံျပဳေနတုန္း၊ ဒီအခ်ိန္မွာ ႏြားေက်ာင္းသားလက္ ခ်က္နဲ႔ ေသရရွာတယ္။ ဖားဘဝမွာေတာ့ အဟိတ္တိရိစၧာန္ျဖစ္ၿပီး ပဋိသေႏၶစိတ္က ညံ့ေနသည့္အတြက္ တရားထူးမရခဲ့ဘူး..ေပါ့၊
                ဒါေပမဲ့ ဒုတိယဘဝ နတ္သားျဖစ္တဲ့အခါမွာ တရားကို အာရုံျပဳၿပီး စုေတ(ေသ)ရတာ ေၾကာင့္ နတ္ျပည္ေရာက္ၿပီး ဖားနတ္သားဘဝ နဲ႔ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶျပည့္စုံေလေတာ့ တရားျပန္နာရင္း ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားရတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ တကယ္ က်င့္မယ္ ဆုိရင္ အေျခခံေကာင္း ရွိေနသူတုိင္း ေပါက္ေရာက္ႏိုင္ေသး တယ္ လို႔ ယူဆမိပါတယ္။

        ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့က်င့္ၾကံအားထုတ္ၾကတဲ့ေနရာမွာ တရားထူး ရနိုင္ဖို႔ ဘာေတြျပည့္စုံထားရပါမလဲ၊ ဘာေတြ လိုအပ္သလဲ ေပါ့ေနာ္..။သိထားသင့္တယ္ထင္လို႔ေဖၚျပေပးပါ့မယ္။

( ၁ )ပဋိရူပေဒသဝါသ
              ( ရာသီဥတု၊ အစားအစာ၊ အတူေနသူအခ်င္းခ်င္း စသည္အားျဖင့္ ညီညြတ္မွ်ၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာ၊ ရႊင္ျပဖို႔ လိုအပ္ျခင္း၊ )

( ၂ )သပၸဳရိသူပနိႆယ
              ( သူေတာ္ေကာင္း ဆရာမ်ားကို အမွီျပဳၿပီး ဆည္းကပ္တယ္ဆုိရာမွာ ဆရာဘက္က ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္၊ တပည့္ဘက္က ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ ဆုိၿပီး ရွိတတ္ပါတယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ လို ဆရာတစ္ဆူ အေနနဲ႔ကေတာ့ ဆရာဘက္က ခ်ိဳ႕ယြင္းတယ္ ဆုိတာမရွိေပမယ့္ ကိုယ့္ဘက္က လိုအပ္ေနလ်င္လဲ မရရွိပဲ ၾကန္႔ၾကာေနတတ္ပါ တယ္)

( ၃ )သဒၶမၼႆ၀န
                  ( သူေတာ္ေကာင္းတို႔ တရားကို နာၾကားျခင္း ဆုိရာမွာလည္း ျမတ္ဘုရားက ေရႊပန္းထိမ္သည္သား ကုိ ေပးတဲ့ မွန္ကန္တဲ့ "ကမၼ႒ာန္း" လို ကိုယ့္ဘက္ကလည္း လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ သူ႔ဘက္ကလည္း ေပးတဲ့ အခ်ိန္ကိုက္ ျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္ပါေသးတယ္၊ ကိုယ့္ဘက္က နာယူထားေသာ တရားေတာ္ေတြ မ်ားေလေလ ဒီလမ္းစဥ္ မွားသလား မွန္သလား၊ ယုတိၱက်သလား မက်ဘူး လား ဆုိတာကို မိမိကိုယ္တုိင္ ေဝဖန္ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္တဲ့ အသိပညာေတြ တိုးပြားလာတဲ့ အတြက္ လမ္းမွားမေရာက္ ႏိုင္ေတာ့ ပါဘူး )

( ၄ )ဓမၼာႏုဓမၼပဋိပတၱိ
                 ( ျမတ္စြာဗုဒၶ ေဟာထားခဲ့သည့္ သတိပ႒ာန္၊ မဂၢင္လမ္းစဥ္မ်ားအတိုင္း လမ္းမွန္ကို လိုက္ကာ က်င့္ၾကံပါမွ ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ေသာ အရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္ )

( ၅ )ပါပမိတၱ
                   ( မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္းဟာလည္ဴ သိပ္ၿပီးေတာ့အေရးႀကီးပါတယ္၊ ကုိယ့္မွာ အေျခခံေကာင္းေတြ ရွိထား ေပမဲ့ လည္း မိတ္ေဆြေကာင္းနဲ႔ မေတြ႔ရင္ လမ္းမွားေရာက္သြားနိုင္ပါတယ္။
          မိတ္ေဆြဆုိတာ ေပါင္းရုံသက္သက္မဟုတ္ပဲနဲ ့ဆရာတင္ၿပီးေတာ့လည္း သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြထံကလည္း ရယူႏိုင္ပါတယ္။
             ဆုိၾကပါစို႔...
           တရားအားထုတ္ခ်င္ တဲ့သူအတြက္ မွန္ကန္တဲ့ နည္းလမ္းကို မေပးပဲနဲ ့ မွားမွားယြင္းယြင္း နည္းလမ္းကို ေပးမိတာကိုလည္း သတိထားၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ပါပမိတၱနဲ႔ ေပါင္းမိလို႔ မလုပ္သင့္တာေတြ လုပ္မိသြားလ်င္ ကို္ယ့္ရဲ႕ အေျခအေန ေကာင္းေတြဟာ ပ်က္စီးသြား တတ္ျပန္ပါတယ္။

           ဥပမာ အေနနဲ႔ အားလုံးသိၾကတဲ့ အဇာတသတ္ဘုရင္ႀကီးဟာ ေသာတာပန္ျဖစ္ဖို႔ အတြင္းအေၾကာင္း ပဋိသေႏၶျပည့္ စုံၿပီးသား ဆုိေသာ္လည္း၊ လူမိုက္နဲ႔ ေပါင္းမိေတာ့ မလုပ္သင့္တာေတြ လုပ္မိၿပီး ရွိၿပီးသား အေျခအေနကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္ လိုက္တာ သနားစရာသိပ္ေကာင္းလွတယ္၊ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ သာမညဖလသုတ္ ေတာ္ကို နာယူရေပမယ့္ ပိတုဃာတက ကံႀကီးကုိ က်ဴးလြန္ထားေလေတာ့ သူ႔သႏၱာန္မွာ မေကာင္းတဲ့အေျခအေနက ဖ်က္ဆီးထားၿပီ၊ ဒီဘဝအတြက္ မ်ိဳးေစ့က ပ်က္ဆီး သြားတယ္လို႔ ဆိုရမယ္ေပါ့၊ ဒါဟာ ပါပမိတၱေၾကာင့္ ဆုံးရႈံးရတာပါ။

( ၆ )ကိရိယာ ပရိဟာနိ
             ( လုပ္သင့္တာကို မလုပ္ပဲေနၿပီး အခ်ိန္ကုန္ ခံေနတာကို ဆုိလိုတယ္)
           လူေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ အေျခအေနေကာင္းေတြ ပါလာခဲ့တာမ်ားပါတယ္၊ ေရွးကံေတြ ေကာင္းခဲ့ၾကလို႔ ျပည့္စုံတဲ့ ဒီဘဝမွာ ေရာက္ေနၾကေပမဲ့လည္း ဝီရိယမရွိပဲ ပ်င္းေနၾကလို႔၊ ဇြဲမေကာင္းၾကလို႔ ေနာက္ၿပီး ျဖစ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ဆႏၵ အားနည္းေနလို႔ အဓိပတိ မတပ္လို႔ မျဖစ္ေျမာက္တာ မ်ားေနၾကတာပါ၊
          လုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို လုပ္ေဆာင္မႈမရွိတာ၊ လစ္ဟင္းတာကေတာ့ ကိုယ္တိုင္နဲ႔ပဲ သက္ဆုိင္ပါလိမ့္မယ္၊ ဘယ္အလုပ္မဆုိ လုပ္ရင္ အတုိင္းအတာ တစ္ခုအထိ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အရာေတာ့ရွိၿပီးသားပါ။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိဳ႕ တိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ေတြ ရွိေကာင္း ရွိပါတယ္၊ အမ်ားႀကီးလည္း ရွိနုိင္တယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္၊
             ဒါေပမဲ့ လုပ္သင့္တဲ့ အလုပ္ကို မလုပ္ၾကဘူး၊ လုပ္ျပန္ေတာ့လဲ ဇြဲမရွိပဲ ေနာက္ဆုတ္ ေနာက္ဆုတ္သြားၾကေတာ့ သူ ့ရဲ  ့ရွိရမဲ့ အရည္ခ်င္း မျပည့္မွီေသးဘူး လို ့ဆိုရမွာပါ။

           က်မ္းဂန္ေတြ မွာေတာ့ မီးပြတ္ေယာက်ာၤး နဲ႔ ဥပမာေပးထားပါတယ္၊
          ေရွးေခတ္က သိပၸံပညာမထြန္း ကားေသးေတာ့ မီးပြင့္ေလးေတြ ရလာဖို႔ သစ္သား ႏွစ္ေခ်ာင္းကုိ အခ်င္းခ်င္း ပြတ္ရပါတယ္၊ မီးပြင့္ေလးေပၚလာမွ ဝါဂြမ္းေလးနဲ႔ တို႔ယူၿပီး မီးပြားယူရတာကိုး၊ အဲဒီ မီးပြတ္ေယာက်္ားဟာ ပြတ္လိုက္တာ၊ အားစိုက္ၿပီး ပြတ္တယ္၊ ဝီရိယထည့္ၿပီး ပြတ္တယ္၊ ပြတ္တာ ၾကာၿပီး ေမာလာေတာ့ နားေနျပန္ေရာ ၊ ေနာက္တစ္ခါ ျပန္ပြတ္တယ္၊ ေမာေတာ့ နားထားျပန္တယ္၊ ဒီလိုနဲ႔ ပူလာခါနီး မီးပြင့္ခါနီးမွ ခဏနားလိုက္ဦးမယ္ ဆုိၿပီး နားေနေတာ့ ေအးေအး သြားျပန္တယ္၊ ဒီလိုပါပဲ တရားအားထုတ္ၾကတဲ့ သူမ်ားဟာလဲ ရခါနီးက်ရင္၊ ျပန္ျပန္ေလွ်ာ့ထား လိုက္ရင္းနဲ႔ အသစ္ အသစ္ပဲ ျပန္ျဖစ္ျဖစ္သြားပါတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဇြဲေကာင္းဖုိ႔ သိပ္လိုတယ္လို႔ ဆုိရပါမယ္။
           ဥပမာ- (၁၀)ရက္ တရားစခန္းတစ္ခုမွာ အားထုတ္ေနရင္း ၉ရက္ေက်ာ္၊၁၀ရက္ ေျမာက္ေလာက္လည္းေရာက္ေရာ...တရားကလည္း မွတ္လို စိတ္ေနတယ္၊သမာဓိေတြက လည္းေကာင္းေနတယ္၊ ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြကလည္းတက္ၿပီး အထက္ဉာဏ္ေတြေရာက္ေနတဲ့အခ်ိန္၊ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ မၾကာခင္ တရားက ထူးေတာ့မဲ့ အဂၤါေတြနဲ ့ကလည္း ျပည့္စံုေနတဲ့အခ်ိန္ .....
           အဲဒီအခ်ိန္လည္း ေရာက္ေရာ.. တရားစခန္းက ရက္ေစ့ သြားလို ့တရားျဖဳတ္လိုက္ရတယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ အေတာ္ကို နစ္နာစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။
          ေရက်က္ေအး ေသာက္ခ်င္ရင္ ေရေႏြးကို ဆူေအာင္တည္ရပါတယ္။ ေရေႏြးက်က္က်က္ဆူမွသာ ေရက်က္ေအး ျဖစ္မွာကိုး၊ ေရေႏြးဆူဖို ့တစ္နာရီၾကာမယ္ ဆိုရင္ တစ္နာရီျပည့္ေအာင္ မီးဖိုေပၚမွာ တင္ထားဖို ့လိုပါလိမ့္မယ္။ ပူလာတာ နဲ ့မီးပိတ္လိုက္၊ ေအးသြားေတာ့ ျပန္တည္လိုက္နဲ ့ေရက်က္ေအး ဘယ္ေတာ့မွ ျဖစ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ နည္းနည္း ပူရံုေလာက္ဘဲ ေတာ္ၿပီ ဆိုၿပီး အေအးခံ ေရက်က္ေအး အမွတ္နဲ႔ ေသာက္ရင္တာ့ ဗိုက္နာတတ္ပါတယ္။ ေရက်က္ေအးမွ မဟုတ္ဘဲ ကိုး....။ဆိုလိုတာကို သေဘာေပါက္ၾကမွာပါ။

           ေနာက္တစ္မ်ိဳးအေနနဲ႔ ေျခလွမ္းေပါင္း ( ၅၀၀၀ ) လွမ္းမွ ေရာက္ရမယ့္ခရီးကုိ အလွမ္းငါးေထာင္ မျပည့္ေသးပဲ ရပ္ရပ္ ထားေလေတာ့ အသစ္အသစ္ တာထြက္ေနရာကပဲ ျပန္စရသလို ျဖစ္ေနပါတယ္၊ ေတာင္ထိပ္ကုိ တက္လွမ္းသူဟာ ကုန္းေလွ်ာကို ဆင္းသူေတြေလာက္ေတာ့မလြယ္ကူသလို ေရစုန္ကုိ ေမွ်ာလိုက္ရတာ လြယ္ကူေသာ္လည္း ေရဆန္ကုိ ျဖတ္ကူးဖို႔က်ေတာ့ ဇြဲေကာင္းဖို႔ ဝီရိယရွိဖို႔ သတိ သမာဓိအားေကာင္းဖုိ႔ လိုအပ္ေနျပန္တယ္။

            ဒါေၾကာင့္ မေကာင္းမႈကို ျပဳတယ္ ဆုိတာ ေရစုန္လမ္းကို ေမွ်ာလိုက္ရသလို လြယ္ကူတဲ့ မတြက္ေၾကာင့္ လူတုိင္းမွာ အေျခအေန ေကာင္း မ်ား ရွိေနေသာ္လည္း ကိရိယာပရိဟာနိ - ဆုိတဲ့ လုပ္သင့္တာေတြကို လႊတ္ထားမိ ထားတာ့ ကမ္းကို မတက္ႏိုင္ပဲ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္၊ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အရည္ခ်င္း မျပည့္ေသးဘူး ဆုိလ်င္ေတာ့ ဝီရိယ စိုက္ၿပီး သတိနဲ ့ ဆက္လက္ ကူးခတ္ေနၾကရဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။ 
              အားလုံးကို ၿခံဳငုံသုံးသပ္ၾကည့္ေတာ့..
ဆရာသမားေကာင္းေကာင္း၊
နည္းမွန္လမ္းမွန္၊
ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြ မျပတ္တုိက္တြန္း ေနတတ္တဲ့ မိတ္ေဆြေကာင္းေတြနဲ႔
လုပ္သင့္တာေတြကို ဇြဲေကာင္းေကာင္းနဲ႔ လုပ္မိေစဖို႔ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။
        ပါရမီ ဆုိတာကိုစဥ္းစားမေနပဲလမ္းေၾကာင္းအတိုင္းမွန္မွန္ေလွ်ာက္ေနဖို႔သာအဓိကမို႔ လမ္းမွန္ကို ေလွ်ာက္ႏိုင္ေအာင္ ၊ ေလွ်ာက္ျဖစ္ေအာင္ ေလွ်ာက္ၾကပါလို ့အားေပးတုိက္တြန္းရင္း ဓမၼဒါနျပဳလိုက္ပါသည္။
( ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး )
••••••••••••••••••••••••••••••
လက္ကိုင္ဖုန္း ျဖင့္ စာစီရျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ သတ္ပံုမွားယြင္းမႈမ်ား ေတြ ့ရွိပါက သည္းခံခြင့္လႊတ္ၿပီး ျပင္ဆင္ဖတ္ရႈေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။(ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး)
ကိုးကား-မိမိရဲ  ့ကမၼ႒ာန္းဆရာ ဆရာေတာ္ ဦးေဝပုလႅ ဆံုးမခဲ့ေသာ အဆံုးမ ႏွင့္ အတူ အဂုၤတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ႏွင့္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီး ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ ၏ ဓမၼေရး ရာ အေမးအေျဖမ်ားမွ  အရွင္သုနႏၵာလကၤာရ M.A ( ပန္းကမၻာ ) ေရးသားထားသည္မ်ားကို ေကာက္ႏႈတ္၍ ကုိးကားေဖာ္ျပပါသည္။http://www.dhammaflavour.net

No comments:

Post a Comment