Tuesday, November 27, 2018

သမာဓိ ထူေထာင္နည္း

"သမာဓိ ထူေထာင္နည္း"
____________________
         
"ဝိပႆနာ"အားထုတ္ေနၾကတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အေနျဖင့္ မိမိတို ့သင့္ေလ်ာ္သလိုတရား အားထုတ္ေနၾကရာ ရိပ္သာေတြမွာ ၁၀ရက္၊ ၁၅ရက္၊ တစ္ခ်ိဳ  ့လည္း၊ ၂၁ရက္၊ (၁)လ တန္သည္စသည္ အားျဖင့္ က်င္ၾကံအားထုတ္သူမ်ားရွိၾကသလို၊ မိမိတို ့ရဲ  ့ေနအိမ္ ဘုရားစင္ ေရွ  ့မွာပင္ ေနစဥ္ ပံုမွန္ အားထုတ္ၾကသူမ်ားလည္း ရွိၾကပါတယ္။

         အဲဒီလို ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး နဲ ့အားထုတ္လာရင္းက တရားရိပ္သာကေန ့ရက္ေစ့ၿပီး ျပန္လာၾကေသာ ေယာဂီေတြဟာ မိမိတို ့ေနအိမ္မွာဘဲ ဆက္လက္အားထုတ္ၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီအခါ မွာ ေယာဂီ တို ့ဟာ ဘာအခက္ခဲေတြ ၾကံဳရသလဲဆိုေတာ့...

          တရားစခန္းမွာ အားထုတ္ရတဲ့ေနထိုင္ရတဲ့ ေနရာ၊ ျမင္ရတဲ့ ျမင္ကြင္း စတဲ့ ကြာျခားခ်က္ေတြ ေၾကာင့္ တရားစခန္းမွာ တရားအားထုတ္စဥ္ကနဲ ့မတူေတာ့ဘဲ နဲ ့အရင္လို တရားအားထုတ္လို ့မရျဖစ္ၾကရပါတယ္။

           အိမ္မွာေနရင္း ေန ့စဥ္အားထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ျပန္ေတာ့လည္း မွတ္လို ့ေကာင္းလိုက္၊ မေကာင္းလိုက္ နဲ႔ တစ္ေန ့တစ္ေန ့ တစ္ဝဲဝဲလည္လည္ ျဖစ္ေနတာေတြ လည္း ရွိေနၾကပါတယ္။

ဒါဟာ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့.... "သမာဓိ" ေၾကာင့္ပါ။ ဝိပႆနာ အားထုတ္တဲ ့ပုဂၢိဳလ္ ဟာ သမာဓိ အားမေကာင္းရင္ ဝိပႆနာ ဉာဏ္ပ်က္ပါတယ္။ ေတာ္ယံုနဲ ့ဝိပႆနာ ဉာဏ္ မျဖစ္ပါဘူး။

တကယ္ေတာ့...
           သမာဓိ မတည္ႏိုင္တာဟာ စိတ္မၿငိမ္ဘဲ ျပန္႔လြင့္ေနလုိ႔ ျဖစ္တာပါ။ စၿပီး တရားထုိင္ကတည္းက အေတြးေပါင္းစုံ ဝင္လာတတ္ၿပီး တစ္မိနစ္ ႏွစ္မိနစ္ပင္မၾကာဘဲ စိတ္ကူးအႀကံအစီမ်ား ဝင္လာေလ့ ရွိတတ္ပါတယ္။ စိတ္ကုိမလြတ္ေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး မွတ္မယ္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ စတင္ခဲ့ေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ရံ ကုိယ္လည္းမသိဘဲ စိတ္ကအေတြးေနာက္ ပါသြားတတ္တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေတြဟာ "သမာဓိ"အားနည္းၿပီးေတာ့ "သမာဓိ"မတည္ႏိုင္ တ့ဲအတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္တာပါ။ 

           ဒီလို အားေကာင္းတဲ ့ " သမာဓိ "ျ ဖစ္လာဖို ့ဆိုတာ ျပန္ၾကည့္ရင္ "စိတ္" ျငိမ္ဖို ့အဓိကလိုအပ္ပါတယ္။ဝိပႆနာ အားထုတ္တယ္ဆိုတာ စိတ္နဲ ့လုပ္ရတဲ့ အလုပ္မို ့ စိတ္မၿငိမ္ရင္ သမာဓိ မျဖစ္ပါဘူး၊ သမာဓိ မျဖစ္ေတာ့ ဝိပႆနာဉာဏ္ ေႏွာက္ေႏွး ရေစပါတယ္။

                အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အရင္က တရားထုိင္ႏုိင္ခဲ့ၿပီး ခုအခ်ိန္မွာ စိတ္ေတြ ကျပန္႔လြင့္တာေတြ မ်ားၿပီး တရားၾကာၾကာ မထုိင္ႏိုင္ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ တရားထုိင္မယ္ ႀကံလုိက္တုိင္းလည္း အနာေရာဂါတစ္ခုခု လူမွာေပၚေပါက္လာတာတို ့၊ ဘဝမွာ အဆင္မေျပမႈ တစ္ခုခုကုိ ေျဖရွင္းေနရျခင္း စတဲ့အဖ်က္အေမွာင့္ အေၾကာင္းေတြ ေပၚေပါက္လာတတ္ပါတယ္.....။
             ျပန္လည္တရားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ ထုိင္ရာမွာ သမာဓိထူေထာင္ရ ခက္ခဲျခင္း၊ ၿပီးေတာ့ သမာဓိေကာင္းလာၿပီဆိုရင္လည္း ျပန္ပ်က္လြယ္ျခင္းမ်ား ႀကဳံၾကရပါတယ္။ ဒါကို မိမိ ကိုယ္ကို မိမိ သိေပမဲ့...
တခ်ိဳ ့ကလည္း အတိတ္ကုိ ျပန္ၿပီး"ကုကၠဳစၥ" ျဖစ္မေနဘူးဆိုၿပီး၊ ျပန္လည္အားထုတ္ေသာ္လည္းဘဲ..မရၾကတာ ေတြ ့ရပါတယ္။

            အတြင္းစိတ္ကုိ ႏုိင္ရင္ေတာင္ မွ အျပင္ အေႏွာင့္အယွက္ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ေပၚလာတတ္ပါတယ္။

                တရားမွတ္ေနရင္း စိတ္လြင့္တယ္ ဆုိတာ အသိတရားျဖစ္ေစတဲ့ ႐ုပ္နာမ္အာ႐ံုမွာ စိတ္မရွိေတာ့ဘဲ ေတြ႕ဖူး၊ ျမင္ဖူး၊ ႀကံဳခဲ့ဖူးတဲ့အာ႐ံုေတြကို စိတ္က အာ႐ံုျပဳမိေနတာကို ေခၚပါတယ္။

           ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားတာရွိပါတယ္...
            ေျပးလႊားေဆာ့ကစားတတ္တဲ့ ႏြားေပါက္ငယ္ ကေလးကို သြားေနက် စားက်က္ေနရာေတြကို မသြားေစလိုရင္ "တိုင္ငုတ္ကို ခိုင္ခိုင္စိုက္၊ ခ်ည္တိုင္မွာႀကိဳးတစ္ဘက္၊ ႏြားငယ္ကို ႀကိဳးတစ္ဘက္ႏွင့္ ခ်ည္ထားေပးရတယ္"။

          ပထမေတာ့ ႏြားငယ္ဟာ အားရွိသမ်ွ ႐ုန္းရင္းကန္ရင္း ေနာက္ တျဖည္းျဖည္း ႐ုန္းအားနည္းလာၿပီး ခ်ည္တိုင္ရင္းမွာ ဝပ္စင္းၿငိမ္က်သြားတဲ့ ႏြားငယ္ဥပမာ" ျပေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

          ႏြားေပါက္ငယ္က "စိတ္" ၊
            ခ်ည္တိုင္က "ကမၼ႒ာန္း" အာ႐ံု၊
             ခ်ည္စရာႀကိဳးက သတိ၊....ဆိုၿပီး
ဥပမာျပၿပီး ႏိႈင္းေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

           သြားလိုရာ သြားတတ္တဲ့ စိ္တ္ ကို ထင္ရွားခိုင္ၿမဲတဲ့ ကမၼ႒ာန္းအာ႐ံုမွာ ရွိေနဖို႔ သတိနဲ႔ ထိန္းရတဲ့ သေဘာေပါ့။ သမထ အတြက္ ပိုၿပီး သင့္ေတာ္ပါတယ္။

          အာ႐ံုမထင္ရွားလို႔ ခ်ည္တိုင္မခိုင္ရင္ဘဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သတိအားမေကာင္းလို႔ ႀကိဳးမခိုင္ရင္ဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ စိတ္ဆိုတဲ့ ႏြားငယ္က ျပဳတ္ေအာင္၊ ျပတ္ေအာင္ ႐ုန္းၿပီး သူသြားခ်င္ရာ သြားမွာပါ။ ႏြားငယ္အတြက္ အခ်ိန္က်ရင္ အိမ္ၿခံခ်ည္တိုင္ကို ျပန္လာတတ္ လို႔ ခ်ည္တိုင္ကပဲ ေစာင့္ၾကတယ္၊ လြတ္ထြက္သြားတဲ့စိတ္ကို သတိေကာင္းေကာင္းနဲ႔ မူလကမၼ႒ာန္းအာရံူကိုပဲ ဂ႐ုစိုက္ေစာင့္ၾကည့္ေပးပါ။ ဂ႐ုစိုက္လိုက္တာနဲ႔ မိမိစိတ္ဟာ ကမၼ႒ာန္း အာ႐ံုေပၚကို ေရာက္ေနပါၿပီ။ စိတ္မလြတ္ေတာ့ပါဘူး။

           ဒီေနရာမွာ စိတ္သေဘာကို နည္းနည္း ရွင္းျပပါမယ္။ စိတ္ဆိုတာ အာ႐ံုကို သိတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ေဝးေဝး နီးနီး အာ႐ံုမ်ဳိးစံုကို ယူေသာအားျဖင့္ ေရာက္တတ္တယ္။ တစ္စိတ္ခ်ဳပ္မွ တစ္စိတ္ျဖစ္တယ္။
           ေနာက္ၿပီး စိတ္ကို...
           လြတ္ထားတာရယ္၊
           ထိန္းထားတာရယ္၊
            စိတ္ရဲ႕သေဘာကို သိတာရယ္..လို႔ သံုးမ်ဳိးခြဲမွတ္ပါ။

            စိတ္ကို လြတ္ထားရင္...
           မေကာင္းတဲ့အာရံု၊ စိတ္ပူပန္၊ စိတ္ညစ္စရာေတြကိုသာ အာ႐ံုျပဳေနက်ျဖစ္ေနေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲပူပန္မႈသာ ျဖစ္တယ္။ ဒုကၡေရာက္တယ္ ေျပာတာေပါ့။

           ဒါျဖင့္ စိတ္ကို ထိန္းထားရမယ္ဆိုျပန္ေတာ့....
         ထိန္းတယ္ဆိုတာ ေကာင္းတဲ့အာ႐ံုေပၚမွာ စိတ္ကို တင္ထားတာ။
            ဒါနနဲ႔ ထိန္းရင္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္၊ လွဴဖြယ္ပစၥည္းေတြကို အာ႐ံုျပဳ၊ သီလနဲ႔ ထိန္းရင္ ေရွာင္ၾကဥ္စရာ၊ လြန္က်ဴးစရာကို အာ႐ံုျပဳေစာင့္ထိန္းရတယ္။ သမထဆိုရင္လည္း ကသိုဏ္းနိမိတ္ပညတ္စတဲ့ သမထအာ႐ံုေတြကို အာ႐ံုျပဳၿပီး ထိန္းထားရတယ္။ စိတ္ကိုထိန္းရင္ ကုသိုလ္ေတာ့ ျဖစ္ပါတယ္။

         သိုေသာ္ လႊတ္ထားခံရတဲ့ သားသမီးေတြဟာ ရာႏႈန္းျပည့္ ပ်က္စီးသြားနိုင္တယ္။ ထိန္းသိမ္းခံထားရတဲ့ သားသမီးေတြကေတာ့ ေကာင္းတဲ့ဘက္ေရာက္ဖို႔ ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားေပမယ့္ ထိန္းသိမ္းမႈလြတ္သြားလို ့ထိန္းမနိုင္ သိမ္းမရ ျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာကို ေျပာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတာကို ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္ လုပ္တတ္တယ္။ ရာႏႈန္းျပည့္ မေကာင္းနိုင္ပါဘူး။

          အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ပညာရွာရမယ့္ အရြယ္သားသမီးေတြကို ပညာရဲ႕ အက်ဳိးေက်းဇူး၊ ပညာရွိမွ လူရာဝင္တယ္စတဲ့ ပညာေကာင္းေၾကာင္းေတြကို နားလည္ေအာင္ ေျပာေပးရပါတယ္။ စီးပြားရွာရမယ့္အရြယ္ သားသမီးေတြကို စီးပြားေရးကို စိတ္ပါဝင္စားၿပီး ႀကိဳးစားလာေအာင္ အထက္တန္းေရာက္နိုင္တဲ့အေၾကာင္းကို သေဘာေပါက္နားလည္ေအာင္၊ အသိဉာဏ္နဲ႔ လက္ခံေအာင္၊ လက္ခံတဲ့အတိုင္း လိုက္လုပ္ေအာင္ ေျပာဆိုေပးရတယ္။ အသိဉာဏ္ေပးရမယ္ေပါ့။

             မိမိ"စိ္တ္"ကိုလည္း သားသမီးသဖြယ္ ေကာင္းေစခ်င္လို႔ နားလည္ေအာင္ ဆံုးမရမယ္။ ေျပာေပးရမယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္နဲ႔ ကိုယ့္စိတ္ရဲ႕ အေၾကာင္းကို ေသခ်ာသိနိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားခိုင္းရပါမယ္။ အသိဉာဏ္ေတြတိုးၿပီး သိေအာင္ေပါ့။ အဲဒီလိုသိေအာင္ ၾကည့္ေနတာကို စိတ္အလုပ္ လုပ္တယ္လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒါမွ သမာဓိ အားေကာင္းလာၿပီး ဝိပႆနာဉာဏ္ ျဖစ္လာမွာ။

           ဒါန၊ သီလ၊ သမထကုသိုလ္ေတြက သာမန္အားျဖင့္ စိတ္ကို ထိန္းၾကတဲ့ အလုပ္ေတြပါ။ ကုသိုလ္လုပ္ေနရင္း တစ္ခါတေလ ထိန္းသိမ္းမႈေအာက္ကလြတ္ၿပီး မေကာင္းတဲ့အာ႐ံု ေရာက္ေနတတ္တဲ့ စိတ္မ်ဳိးလည္း ျဖစ္သြားတတ္တယ္။

            ဝိပႆနာဆိုတာ စိတ္ကို လႊတ္ထားတာလည္းမဟုတ္၊ ထိန္းထားတာလည္း မဟုတ္၊ ဒီ႐ုပ္ဒီနာမ္ရဲ႕ သေဘာကိုသိေအာင္ စိတ္ကို ၾကည့္ခို္င္းတာပါ။ လြင့္ေနတဲ့ စိတ္ကို လြင့္တတ္တဲ့ နာမ္သေဘာ၊ အာ႐ံုနဲ႔ ဆံုတိုင္း သိတတ္တဲ့သေဘာ၊ ေျပာင္းလဲတဲ့ သေဘာေတြကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရတာပါ။
             အဲလိုၾကည့္နိုင္ရင္လည္း စိတ္မလြတ္ေတာ့ပါဘူး။

           အဲဒီအခါက်မွ သမာဓိ ျဖစ္ဖို ့ကို ဘာလုိအပ္လဲဆုိရင္ စိတ္ကုိတစ္ျခားအရာမ်ား မဝင္ေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး "အားထုတ္ေပးတဲ့လုံးလ"၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ေျပာရင္ "ဝီရိယ"လုိပါတယ္။

            "သမာဓိ"နည္းလုိ႔ ထြက္ထြက္သြားတဲ့စိတ္ကုိ ျပန္ျပန္ၿပီးသတိကပ္ကာ မထြက္ေအာင္ထိန္းေပးတဲ့ အားထုတ္မႈ "ဝီရိယ"လုိပါတယ္။ သမာဓိလည္း မရွိဘူး၊ စိတ္ကုိမထြက္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္ဆုိတဲ့ ဝီရိယလည္း မရွိဘူးဆုိရင္ေတာ့ ေပၚလာတဲ့အေတြးအျမင္ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြေနာက္ ပုိၿပီးေမ်ာသြားကာ တစ္နာရီထုိင္ တစ္နာရီလုံး သမာဓိတည္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

             ဒါေၾကာင့္မို ့သမာဓိနည္းၿပီး ျပန္လြင့္တတ္တဲ့စိတ္ကုိ....
        "ငါ့စိတ္ အျပင္ေရာက္ေနပါလား၊ ငါ အေတြးေတြ လြန္ေနပါလား".....လုိ႔
           သိတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္" ျပန္ျပန္ၿပီး " အမွတ္အာ႐ုံကုိ ျပန္ယူကာ ႀကိဳးစားေပးရပါတယ္။ တရားထုိင္ခါစပဲ ရွိေသး စိတ္လြင့္ၿပီဆုိတာ သိတာနဲ႔တစ္ခါတည္း ျပန္ၿပီးအမွတ္ကုိ ႀကိဳးစားမွတ္၊ သတိရတုိင္း ျပန္ျပန္ၿပီး ဝီရိယ စုိက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုမွတ္သင့္သလဲ ဆိုရင္...
        "ငါ အတတ္ႏုိင္ဆုံး မထြက္ေအာင္ မွတ္မယ္" ဆုိတဲ့
         ခံယူခ်က္နဲ႔ စမွတ္ကတည္းက သတိကပ္ကာ အမွတ္ကုိ အစမွ အဆုံးအထိလုိက္ၿပီး သိေအာင္ႀကိဳးစားေပးရပါတယ္။

            ႀကိဳးစားမွတ္ပါလ်က္နဲ႔ တစ္ခါတစ္ရံ မသိစိတ္က ေခၚေဆာင္ရာ ပါသြားၿပီး အမွတ္အာ႐ုံက လြတ္သြားတာလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမ်ိဳးမွာလည္း ျပန္သတိရတာနဲ႔ တစ္ခါျပန္ၿပီး အမွတ္အာ႐ုံကုိ အစမွအဆုံးအထိ မွတ္လုိ႔ရေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ ဒီလုိနဲ႔ စိတ္ထြက္တုိင္း ျပန္ျပန္ႀကိဳးစားမယ္ဆုိရင္ ဒီစိတ္ဟာ တျဖည္းျဖည္း အထြက္နည္းလာ၊ အေတြးအျမင္ စိတ္ကူးေတြ တျဖည္းျဖည္းနည္းလာကာ သမာဓိတည္လာပါလိမ့္မယ္။

            မွတ္လုိ႔မရဘူး ဆုိၿပီး စိတ္ကုိလြတ္ေပးထာရင္း ပုိၿပီးသမာဓိတည္ဖုိ႔ ခက္ခဲတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မွတ္ေနတုန္းမွာပဲ ျပန္ျပန္ၿပီး မွတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေပးတဲ့ "ဝီရိယ"ကုိ ထပ္ခါထပ္ခါ သတိနဲ႔ကပ္ေပးပါက တျဖည္းျဖည္း သမာဓိတည္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒီလုိပဲ ႀကိဳးစားတည္ေထာင္ေပးၾကည့္ပါ။
             ဆုိလုိတာကေတာ့..သမာဓိနည္းတာဟာ "ဝီရိယ"နည္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္လုိ႔ "ဝီရိယ"စုိက္ေပးဖို ့လိုအပ္ၿပီး ဒီ "ဝီရိယ" စုိက္ႏိုင္ဖုိ႔အတြက္လည္း သတိရွိမွျဖစ္တဲ့အတြက္ ေၾကာင့္သတိနဲ႔ယွဥ္တ့ဲ "ဝီရိယ"ကုိ ပုိၿပီးအားျပဳေပးၾကည့္သင့္ပါတယ္။

           တျခားအေႏွာက္အယွက္ ဆိုတာကလည္း ေလာကသေဘာအရ အေကာင္းအဆုိးဆုိတာ ဒြန္တဲြေနတတ္တဲ့ သေဘာပါ။ "အေကာင္းလုပ္ရင္ အဆုိးေပၚတတ္" မွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ "အဆုိးလုပ္ေနေပမယ့္လည္း အေကာင္းေပၚ"လာတတ္ တာလည္းရွိပါတယ္။ ( အေကာင္းလုပ္တုိင္း၊ အဆုိးေပၚၿပီး အဆုံးလုပ္တုိင္း အေကာင္းေပၚသည္ကုိ ဆုိသည္မဟုတ္ပါဘူး၊ တစ္ခါတစ္ရံ ျဖစ္တတ္သည္ကုိ ဆုိလုိျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္ )။

             ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပီးခဲ့တာေတြကုိ ေမ့ထားၿပီး ယခုလက္ရွိ အခ်ိန္ကုိသာ ေကာင္းေအာင္လုပ္ဖုိ႔ လုိတာပါ။ "စိတၱကုကၠဳစၥ" ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ စိတ္အစဲြေၾကာင့္ "ဥပါဒ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ဥပါဒ္ေရာက္"ဆုိသလုိ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ကံဆုိတာ တူေသာအက်ိဳးကုိ ေပးတတ္တယ္ ဆုိေပမယ့္ အက်ိဳးမေပးဘဲ ေပ်ာက္သြားတတ္တဲ့ "အေဟာသိကံ"ဆုိတာလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အတိတ္က မေကာင္းတာေတြကုိ ေမ့ေပ်ာက္ျပစ္ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္မွာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔လုိပါတယ္။ "ကုသုိလ္လုပ္မယ္ႀကံတုိင္း တစ္စုံတစ္ခု အေႏွာက္အယွက္ ေပၚလာတတ္တယ္"ဆုိတဲ့စိတ္အစဲြ မထားဘဲ အခ်ိန္မေရြး ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကည့္ပါ။
        ကုသုိလ္ဆုိတာက အခ်ိန္၊ ကာလ၊ ေနရာ၊ အရြယ္သတ္မွတ္ ခ်က္မရွိ လုပ္ေပးရမယ့္ လုပ္လုိ႔ရတဲ့ တရားပါ။

         အဲလုိလုပ္တဲ့အခါမွာ စိတ္အစဲြေလးေတြကင္းေအာင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ယုံၾကည္မႈရေနေအာင္ အရင္ဆုံး "ကုိယ္က်င့္ သီလ" ကုိေတာ့ လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းေပးဖုိ႔ လုိပါတယ္။ "သီလ"မလုံျခဳံတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လည္း ယုံၾကည္မႈေတြေလ်ာ့ၿပီး ဒါလုပ္ရင္ ဒီလုိအေႏွာက္အယွတ္မ်ား ဝင္လာမလားဆုိတဲ့ စိတ္အေတြးေတြ ေပၚတတ္တဲ့သေဘာလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒါနကုသုိလ္ျပဳတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တရားထုိင္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ အျပင္အေႏွာက္အယွက္ေတြ မဝင္ရေအာင္ ပထမ ဆံုး "သီလ"ကုိလုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းေပးပါ။

              အထူးသျဖင့္ တရားထုိင္တဲ့အခါမွာ မထုိင္ခင္ "သီလ"အရင္ယူ သီလကုိလုံၿခဳံေအာင္လုပ္၊ ျပီးရင္ ေမတၱာပြားေပးပါ။ ကုိယ္ေစာင့္နတ္အပါအ၀င္ ေလာကပါလတ္နတ္မ်ားႏွင့္ တကြအားလုံးေသာ သုံးဆယ့္္တစ္ဘုံသားတုိ႔အား ေမတၱာပုိ႔ၿပီး ျပဳျပဳသမွ်ကုသုိလ္တုိ႔အား အမွ်ေပးေ၀ေပးပါ။ ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ တရားမထုိင္ခင္ မိမိခႏၶာကုိယ္ကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား တရားထုိင္ေနစဥ္ ကာလအတြင္း ဘုရားရွင္အား လွွဴဒါန္းၿပီး "ဘုရားရွင္ရဲ႕ တန္ခုိးေတာ္ေၾကာင့္ မည္သည့္အေႏွာင့္အယွက္မွ မဝင္ပါေစသား"ဟု သစၥာျပဳတုိင္တည္ကာ ႀကိဳးစားၿပီး အားထုတ္ၾကည္ပါ။ တစ္ျဖည္းျဖည္း အားထုတ္လုိ႔ ရလာပါလိမ့္မယ္။

စိတ္ဓာတ္မက်ဖုိ႔၊ မေကာင္းတဲ့စိတ္အစဲြေတြ မရွိဖုိ႔ေတာ့ အထူးသတိျပဳရပါမယ္။ အတိတ္ကုိလည္း မေတြးဘဲ အနာဂတ္ကုိလည္း မေမွ်ာ္ဘဲ လက္ရွိအခ်ိန္ကုိသာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ သီလလုံၿခဳံစြာျဖင့္ ႀကိဳးစားက်င့္ၾကံ အားထုတ္ႏိုင္တဲ့သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစလို ့ ဆႏၵျပဳရင္း ဓမၼဒါနျပဳပါသည္။

( ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး)
•••••••••••••••••••••••••••••••••••

ျပန္​လည္​မ်ွ​ေဝပါသည္​။
🙏ဓမၼမိတ္​​ေဆြမ်ား ​ေကာင္​းက်ိဳး တရား တိုးပြားၾကပါ​ေစ🙏

No comments:

Post a Comment