Tuesday, November 27, 2018

ဘဝတခုမွတခုကူး​ေျပာင္​းပံု

ဘဝတခုမွတခုကူး​ေျပာင္​းပံု

>#လူတစ္ေယာက္ဟာ ေသေတာ့မယ္ ဆိုလို႔႐ွိရင္
   ဘာျဖစ္လဲ။ေနာက္ဘဝျဖစ္မယ္ဆိုတာ
   ေသခါနီးမွာ မိန္းေမာသြားတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ
   အိပ္မက္မက္သလို ျဖစ္တယ္။ ထင္ေယာင္
   ျမင္ေယာင္ေတြ ျဖစ္တတ္တယ္။
   အဟုတ္ျမင္တာလည္း ျဖစ္တတ္တယ္။
   ကံတရားရယ္၊ ကမၼနိမိတ္ရယ္၊ဂတိနိမိတ္ရယ္
   ဆိုတဲ့ ဒီသံုးခု တစ္ခုခု သူ႔ရဲ႕စိတ္အာ႐ံုထဲမွာ
   ေပၚလာတယ္။
  လူကေတာ့ အိပ္ရာေပၚမွာပက္လက္ေပါ့။

> #ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြဟာ ဝိုင္းၾကည့္ေနတာ။
    အသက္ထြက္ေတာ့မွာကို ဝိုင္းၾကည့္ေနတာ။
    အဲဒီအခ်ိန္ေလးမွာ သူက မွတ္ပံုတင္ေနၿပီ။
    လူတိုင္း လူတိုင္း ၊ အဲဒါ ကိုယ္လည္း
    ဒီလိုပဲေနမွာ။ အဲဒီအခ်ိန္ေလးမွာ
    မွတ္ပံုတင္ရေတာ့တာ။ အဲဒီမွတ္ပံုတင္က
    ဘယ္ကလာတာတုန္းဆိုေတာ့ လဝက က
    လာတာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီမွတ္ပံုတင္က
    ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ဟာေတြ ဒီအခ်ိန္မွာ
    လာၿပီးေတာ့ ေပၚေနတာ။

> #ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် အေကာင္ပေလာင္ေတြ သတ္တဲ့
   လူကလည္းပဲ အဲဒီသတ္တုန္းက ေဒါသျဖစ္ေန
   တဲ့ ေဒါသေတြ လာေပၚတာ။ သို႔မဟုတ္
   အေကာင္ပေလာင္ေတြနဲ႔ သူဟာ လံုးပန္းေနရ
   တဲ့ပံု၊ ႏြားသတ္လို႔ ႏြားက ျပန္ေခြ႕ေနတာတို႔
   ဘာတို႔ အကုန္လံုးေပၚတယ္။ အဲဒါေတြဟာ
   ကံတို႔၊ ကမၼနိမိတ္တို႔၊ ဂတိနိမိတ္တို႔။
   အဲဒီတုန္းက စိတ္ခံစားခ်က္ေတြအတိုင္း
   လာေပၚတယ္။ သို႔မဟုတ္ရင္ သူသြားရမယ့္
   လမ္းေၾကာင္းႀကီးကို လာေပၚတယ္။

> #အဲဒီလို ေပၚေနတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ
   အဲဒီေပၚလိုက္တာ မွတ္ပံုတင္လိုက္တဲ့သေဘာ
   ပဲ။ ဒီဘဝ႐ုပ္နာမ္ေတြက အဲဒါကို အာ႐ံုျပဳၿပီး
   ေတာ့ ဒီဘဝ႐ုပ္နာမ္ဟာ ခ်ဳပ္သြားတယ္။
   အဲဒီအာ႐ံုအတိုင္းပဲ ေနာက္ဘဝမွာ ဒီအာ႐ံုနဲ႔
   ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ ေနာင္ဘဝမွာ
   သြားျဖစ္ျပန္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီဘဝ ဒီ႐ုပ္နာမ္
   ေသလိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ခ်ဳပ္သြားတယ္။
   ေနာက္ဘဝ ႐ုပ္နာမ္အသစ္က ျဖစ္တယ္။

>#႐ုပ္နာမ္အသစ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဒီဘဝက
  ႐ုပ္နာမ္ႀကီးက ဘာတစ္ခုမွ ကူးမသြားဘူး။
  ခုနက အာ႐ံုျပဳလိုက္တာပဲ ႐ွိတယ္။
  လူကေတာ့ ပက္လက္ အိပ္ရာထဲမွာ၊
  ကူးမသြားလို႔ ေရေဝးပို႔ေနရတာေပါ့။
  ကူးသြားရင္ ႐ုပ္အေလာင္းႀကီး ေပ်ာက္သြား
  မွာေပါ့။ ဒီဘဝ ႐ုပ္က ေပ်ာက္မသြားဘူး။
  အဲဒီထဲက အသိစိတ္က ကူးသြားတာမဟုတ္ဘူး။
  ႐ုပ္ခ်ဳပ္တာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ နာမ္တရားေတြ
  လည္း အဲဒီမွာ ခ်ဳပ္တယ္။တစ္ခါတည္း
  ခ်ဳပ္သြားတယ္။ ခ်ဳပ္သြားၿပီလို႔ ဒါေၾကာင့္မို႔
  ေျပာၾကတာ။ ခ်ဳပ္သြားတယ္ဆိုတာ ႐ုပ္နဲ႔နာမ္နဲ႔
  လႈပ္႐ွားမႈေတြအားလံုး ရပ္သြားတာ။

>#အသက္ထြက္သြားတယ္ဆိုရင္
   လိုက္ဖမ္းလို႔ရမွာေပါ့။ အဲဒီလို ထြက္တာ
   မ႐ွိဘူး၊ ရပ္သြားတာပဲ ႐ွိတယ္။
   ႏွလံုးခုန္ေနတာ ရပ္သြားတယ္။
   အသက္႐ွဴတာ ရပ္သြားတယ္၊
   ရပ္ဆိုင္းသြားတာ။ အျပင္ဘက္မွာ ဂစ္ကနဲ
   ထြက္သြားတာ မ႐ွိဘူး။ ႐ွိရင္ ဖမ္းဖို႔သာ
   ျပင္ထား။ ဖမ္းလို႔႐ွိရင္ ဖမ္းၿပီး ျပန္ထည့္လို႔ရ
   မွာေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္ အဲ့လို ဘာမွ ထြက္သြား
   တာ မ႐ွိဘူး။ခ်ဳပ္သြားတယ္။

> #ဒီကခ်ဳပ္သြားတာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ ကံရဲ႕
   အ႐ွိန္အဟုန္နဲ႔ သူျဖစ္မယ့္ ေနရာမွာ
   ေတာက္ေလွ်ာက္ တန္းျဖစ္တယ္။
   တန္းျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ေလးမွာ ဥပမာမယ္
   လူျဖစ္ၿပီဆိုပါစို႔၊ လူမျဖစ္ခင္ကတည္းက သူက
   အာ႐ံုနိမိတ္ထဲမွာ ဘာေပၚေနတုန္းဆိုလို႔႐ွိရင္
   ခုနတုန္းက ေကာင္းတာ လုပ္တဲ့သူ သို႔မဟုတ္
   အကုသိုလ္ နည္းၿပီးေတာ့ ေသခါနီး
   ေသငယ္ေဇာနဲ႔ ေျမာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူဟာ
   တိုက္ႀကီးနဲ႔ ဥယ်ာဥ္နဲ႔ အဲဒီအိမ္ၿခံႀကီးထဲကို
   ကားႀကီးေမာင္းဝင္သြားတယ္လို႔ ျမင္တယ္ေပါ့။
   အဲဒီလို အိပ္မက္မက္သလိုျဖစ္ၿပီး
   အဲဒီတိုက္ႀကီးထဲဝင္တဲ့အခါမွာ အိမ္ကလူေတြ
   က သူ႔ကို ႀကိဳဆိုၾကတယ္။ တိုက္ေပၚသူ
   တက္သြားတယ္။ တိုက္ႀကီးကလည္း
   ခမ္းနားလိုက္တာဆိုၿပီး အဲဒီအခ်ိန္မွာ
   ကြိကနဲ ခ်ဳပ္သြားတယ္။😊

> #အဲဒီအိမ္က အိမ္႐ွင္မဆီမွာ သူက သေႏၶသြား
    တည္တယ္။ အဲဒီနည္းနဲ႔ ဝင္စားတယ္လို႔
    ေျပာၾကတယ္။ ဘာမွေတာ့ ထြက္သြားတာ
    မဟုတ္ဘူး။ ခုန အာ႐ံု ယူလိုက္တာပဲ။
   အဲဒီမွာ အိမ္႐ွင္မရဲ႕ဝမ္းထဲမွာ ကလလေရၾကည္
   ဆိုတဲ့ အေျပာက္အစက္ကေလးထဲမွာ ကမၼဇ႐ုပ္
   (၃၀)နဲ႔ ပဋိသေႏၶ ဝိညာဏ္စိတ္ရယ္၊ နာမ္ေတြ
  ႐ုပ္ေတြရယ္ ဒီေသးေသးေလးထဲမွာ စျဖစ္တယ္။
  သေႏၶစိတ္ေလး ေပၚလိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္
  ထိုသေႏၶစိတ္ေလးရဲ႕မွီရာက ကလလေရၾကည္
  ဆိုတဲ့ပံုစံေလးနဲ႔ ဖြဲ႔ၿပီးေတာ့ ႐ုပ္တရားေလး
  အဲဒါေလး လာတာ။ ဒါ ဒီဘဝက ႐ုပ္ေတြ
  တစ္ခုမွ မဟုတ္ဘူး။ဒီဘဝ ႐ုပ္လည္း
  မဟုတ္ဘူး၊ ဒီဘဝ နာမ္လည္း မဟုတ္ဘူး။
  ကံေၾကာင့္သြားၿပီး အဲဒီမွာအသစ္ျဖစ္လိုက္တာ။

> #ဒီဘဝမွာလုပ္ခဲ့တဲ့ ကံပဲျဖစ္ေစ၊
    အတိတ္ဘဝကလုပ္တဲ့ ကံေတြပဲျဖစ္ေစ၊
    အဲဒီကံကေန ထုတ္လုပ္လိုက္တာ၊
   အဲဒီအစက္အေျပာက္ကေလး စလာတာပဲ။
   အဲဒီဟာႀကီး ေနာက္တပတ္က်ေတာ့
   “ပထမံ ကလလံ ေဟာတိ” အျမဳပ္ကေလး
   အျဖစ္ ျပထားတာနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတာနဲ႔
   တစ္ထပ္တည္းပဲ အဲဒါ။ ပံုစံေလးေတြ အဲဒီလို
   ေျပာင္းေျပာင္းၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ဟာ အဲဒီလို
   ျဖစ္ေပၚလာတာ နာမ္တို႔ ႐ုပ္တို႔ဆိုတာ၊
   အသစ္ အဲဒီလို ျဖစ္ေပၚလာတာ။

> #အဲဒီေတာ့ ဒီဘဝကလုပ္တဲ့ကံေတြက
   အဲဒီကံေတြေၾကာင့္ျဖစ္ရတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
   အဲဒီကံေတြရဲ႕ စြမ္းအားေတြ ႐ွိလာတဲ့အခါ
   ဒီဘဝကလုပ္တဲ့အကုသိုလ္ေတြ ဟိုဘဝက်ခံဦး၊
   ဒီလိုဆိုတယ္။

>#သာမန္အားျဖင့္ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လုပ္သူ
  တစ္ျခား၊ ခံသူတစ္ျခားလို႔ ျဖစ္ေနတယ္ေပါ့။

>#ဆိုပါစို႔၊ ဒီဘဝမွာ သူက ဦးဘဆိုတဲ့လူ
   တစ္ေယာက္က ေသသြားၿပီ။ ေနာင္ဘဝ
   ေမာင္လွဆိုတာ ျဖစ္တယ္။ ဦးဘလုပ္သမွ်ေတြ
   ေမာင္လွက ခံေနရတယ္၊ ဒီလိုျဖစ္ေနတယ္။
   သို႔ေသာ္ ဦးဘေသမွ ေမာင္လွျဖစ္လို႔၊
   ဦးဘလုပ္ခဲ့တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြဟာ ေမာင္လွဘဝမွာ
   ခံရတယ္။ေျပာမယ္ဆိုရင္ on line ေပါ့၊
   ဆက္စပ္ေနတယ္။ အဲဒီ အဓိပၸာယ္မ်ိဳးကို
  ဒီလို ႐ွင္းျပတာ။ဒီဘဝ႐ုပ္နာမ္ ေသခါနီးအထိ
  ျဖစ္ေသာ္လည္း ပဋိသေႏၶအခါမွာေပၚလာတဲ့
  ႐ုပ္နာမ္က အသစ္၊ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီဘဝက
  ကံတရားေၾကာင့္ အဲဒီ ႐ုပ္နာမ္ဟာ ျဖစ္ရတာ။
  ပဋိသေႏၶမွာျဖစ္ရတာ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ သူဟာ
  မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ဟာ မလြတ္ပါဘူးလို႔
  ဒီလိုဆိုလိုတယ္။ မလြတ္ဘူး ဆက္စပ္ေနတယ္။

> #ဒီသေဘာတရားေတြဟာ အေသးစိတ္
   နားလည္နိဳင္ေအာင္ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕အဆံုးအမ
   ျဖစ္တဲ့ အဘိဓမၼာတရားကိုေလ့လာၿပီး
   ေသေသခ်ာခ်ာ အေလးအနက္ စဥ္းစားမွသာ
   လွ်င္ သိ႐ွိနားလည္းနိဳင္တာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
   ဘဝကူးပံု က်က်နနသိဖို႔ အဘိဓမၼာတရားကို
   ေလ့လာၾကပါ။

> #အဲဒီအဘိဓမၼာတရားကို ေလ့လာျခင္းျဖင့္
   မိမိတို႔သႏၱာန္မွာ အသိဥာဏ္ေတြ တိုးတက္ၿပီး
   ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ႀကီးမားလွတဲ့ဥာဏ္ေတာ္ကို
   ယံုၾကည္ေလးစားၿပီး လိုက္နာက်င့္သံုးနိဳင္ၾက
  မွာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တရားခ်စ္ခင္
  သူေတာ္စင္ပရိသတ္အေပါင္းတို႔
  အသိဥာဏ္ေတြတစ္ခုျပီးတစ္ခုရ႐ွိေအာင္
  ဆည္းပူးႏိုင္ၾက၍  ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕အဆံုးအမအတိုင္း
  လိုက္နာက်င့္သံုးနိဳင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။

🙏🙏🙏
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဟာၾကား
ေတာ္မူအပ္ေသာ "မိလိႏၵမင္းႀကီးႏွင္႔
႐ွင္နာဂေသနတို႔၏ ဗုဒၶေရးရာ အေခ်အတင္
ေျပာဆိုခ်က္မ်ား" အပိုင္း(၉)မွ မွ်ေ၀ပါသည္။

No comments:

Post a Comment