Tuesday, November 27, 2018

ဝိပႆနာဥာဏ္ဆိုသည္မွာ

*ဝိပႆနာဥာဏ္ဆိုသည္မွာ*
◽◾◽◾◽◾◽◾

ေရွ႕စိတ္ကို ေနာက္စိတ္ကသိတာ ဝိပႆနာ
◽◾◽◾◽◾◽◾◽◾◽◾

တရားကိုႀကိဳးစားအားထုတ္ဖို႔ လံု႔လ၀ီရိယေတြကို
သန္သန္ထြားထြားေမြးၿပီး ကိုယ္အဓိ႒ာန္ထားတဲ့
တစ္နာရီအတြင္းမွာ သက္ေတာင့္သက္သာေလး
နဲ႔ အ႐ႈခံေလးေတြရဲ႕ပရမတ္သားေပၚမွာ ဉာဏ္
အျမင္ေလးေတြနဲ႔ေကာင္းစြာဆန္းစစ္ရင္း ႐ႈတတ္
ေအာင္ ေျပာျပေပးသြားမွာပါ။

*ကာယာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္*
◽◾◽◾◽◾◽◾◽
ကိုယ္ရဲ႕ေပၚရာထင္ရွားရာ အာ႐ုံမွာပဲ႐ႈ႐ႈ၊ ႏွာသီး၀ အာ႐ုံေလးမွာပဲၾကည့္ၾကည့္ အ႐ႈခံတရားေလး ေတြဟာ အ႐ႈဉာဏ္ေအာက္မွာသိစရာအာ႐ုံရယ္ သိတာရယ္ အ႐ႈခံမွန္သမွ်ကသိစရာအာ႐ုံခ်ည္းပဲ၊ အ႐ႈဉာဏ္က သိသြားတာ ဒီႏွစ္မ်ဳိးပဲရွိတယ္။ သိစရာအာ႐ုံကို သိတဲ့အလုပ္နဲ႔ ႀကိဳးစားေနၾကတာ။
ကိုယ္႐ႈေနက်အ႐ႈခံအာ႐ုံေလးကို ႏွာသီး၀ေလးမွာ ထားေတာ့ ႐ႈသြင္းခိုက္မွာ တိုးတာ ေအးတာ၊ ႐ႈထုတ္ခုိက္မွာ တိုးတာေႏြးတာ၊ ကိုယ္ေပၚမွာ အာ႐ုံစိုက္ေတာ့ နာတယ္၊က်င္တယ္၊ ကိုယ္တယ္၊ ခဲတယ္လုိ႔ ကိုယ္နဲ႔စပ္ၿပီးသိတာ ထင္ရွားတဲ့အ႐ႈခံ ႐ုပ္ကို အေလးေပး႐ႈေတာ့ ``ကာယႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္´´ျဖစ္တာပဲ။

*ေဝဒနာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္*
◽◾◽◾◽◾◽◾◽
ဒီအေပၚမွာ
အာ႐ုံအျဖစ္နဲ႔ ခံစားၿပီးေတာ့ ၀မ္းသာတဲ့သေဘာ၊
၀မ္းနည္းတဲ့သေဘာ၊ ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူး
လို႔ မသံုးသပ္ေတာ့ဘဲနဲ႔ အလယ္အလတ္ခံစားတဲ့
သေဘာ ရယ္လို႔ ေ၀ဒနာကလည္း သံုးမ်ဳိးပဲရွိတာ။
အဲဒီေ၀ဒနာကို ႀကိဳးစားၿပီး႐ႈႏုိင္တဲ့ပုဂၢဳိလ္ကလည္း
``ေ၀ဒနာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္´´ျဖစ္သြားတာပဲ။

*စိတၱာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္*
◽◾◽◾◽◾◽◾
ဒါေတြေပၚမွာ လုိက္လုိက္ၿပီး သိသိသြားတဲ့ သိတတ္
တဲ့ သေဘာစိတ္ကုိ အာ႐ုံျပဳ႐ႈေတာ့လည္း ေရွ႕အသိ
စိတ္ကေလးကို ေနာက္အသိစိတ္က အစားထုိးၿပီး
အကဲခတ္တိုင္းမွာ ေရွ႕အသိစိတ္အာ႐ုံေလးကျပန္
ၿပီး ၾကည့္တာပဲ။ ေရွ႕စိတ္ကိုေနာက္စိတ္နဲ႔အကဲ
ခတ္ေနတာပဲ။ အဲဒီလိုစိတ္ကေလးေတြေပၚတိုင္း
ေပၚတိုင္း႐ႈသြားရင္ ``စိတၱာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္´´
ျဖစ္တာပဲ။

*ဓမၼာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္*
◽◾◽◾◽◾◽◾
႐ုပ္ေ၀ဒနာစိတ္လို႔ေကာင္းစြာသိလို႔
ေပၚရာအ႐ႈခံကေလးေတြမွာ ႐ုပ္ေပၚလည္း႐ုပ္ကို
ေကာင္းစြာ႐ႈႏုိင္တယ္။ ေ၀ဒနာေပၚလည္းေ၀ဒနာ
ကို ေကာင္းစြာ႐ႈႏုိင္တယ္။ စိတ္ေပၚလည္းစိတ္ကို
ေကာင္းစြာ႐ႈႏုိင္တယ္။ ေပၚရာအ႐ႈခံကေလးေတြ
ကို လုိက္လုိက္ၿပီး ႐ုပ္ေပၚေပၚနာမ္ေပၚေပၚ ေပၚရာ
အ႐ႈခံအာ႐ုံမွာ အာ႐ုံျပဳ႐ႈႏုိင္ရင္ ``ဓမၼာႏုပႆနာ
သတိပ႒ာန္´´ျဖစ္တာပဲ။

ဘယ္သတိပ႒ာန္ကုိပဲ႐ႈ႐ႈ ကိုယ့္ရဲ႕စ႐ုိက္ကိုယ္ရဲ႕
ကမၼ႒ာန္းညီဖို႔အေရးႀကီးတယ္။ ေရြးတတ္ဖို႔အေရး
ႀကီးတယ္။ သတိပ႒ာန္ေလးပါးမွာ တစ္ပါးပါးကို႐ႈ
ႏုိင္ရင္ နိဗၺာန္ေရာက္တာခ်ည္းပဲ။ နိဗၺာန္ေရာက္ဖုိ႔
အေရးမွာ ကိုယ့္မွာ ဘာစ႐ုိက္ရွိလည္း အဲဒီရွိတဲ့
စ႐ုိက္နဲ႔အခု အ႐ႈခံအာ႐ုံအျဖစ္ျပမယ့္ ကမၼ႒ာန္း
ေလးမ်ဳိးထဲက တစ္မ်ဳိးကိုေရြးရမွာ။ အဲဒီေရြးဖို႔က
ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္မွာ ကိုယ္ဘာစ႐ုိက္ရွိတယ္ဆိုတာ
အသိဆံုး၊ ကိုယ့္မွာက လိုခ်င္ရမၼက္အားႀကီးမယ္။
ဉာဏ္ကလည္း ႏုတယ္ဆိုရင္ ကိုယ္နဲ႔စပ္ၿပီးထင္ရွား
တဲ့ ႐ုပ္အ႐ႈခံကာယႏုပႆနာသတိပ႒ာန္ကို႐ႈပါ။
လုိခ်င္ရမႈအားႀကီးတယ္။ ငါစြဲလည္းအားႀကီးတယ္။
ဉာဏ္ကလည္းႏံုတယ္။ အဲဒီပုဂၢဳိလ္အတြက္က
စိတၱာႏုပႆနာ႐ႈပါ။ စိတ္ကုိအေလးေပး႐ႈပါ။
ကိုယ့္မွာဘာစ႐ုိက္ရွိတယ္ဆိုတာကို သိပါတယ္။
လိုခ်င္ရခ်င္မႈက မ်ားတယ္။ ဉာဏ္ကထက္တယ္။
အဲဒီပုဂၢဳိလ္က်ေတာ့ ေ၀ဒနာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္
႐ႈရမယ္။

လုိခ်င္ရခ်င္မႈလည္း နည္းတယ္။ ဉာဏ္ကလည္း ထက္တယ္ အဲဒီပုဂၢဳိလ္က်ေတာ့ ဓမၼာႏုပႆနာကို ႐ႈရပါတယ္။

ကိုယ့္ရဲ႕စ႐ုိက္နဲ႔ေရြးခ်ယ္ရမယ့္ ကမၼ႒ာန္း ရွင္းသြား ပါၿပီ။ အဲဒီလိုရွင္းသြားေတာ့ ကိုယ္႐ႈရမယ့္အ႐ႈခံ ကမၼ႒ာန္းအေပၚမွာ အျမင္အသိကို စင္ၾကယ္ သထက္ စင္ၾကယ္ေအာင္ ႐ႈရေတာ့မယ္။ ႐ုပ္ကုိပဲ အေလးေပးလို႔႐ႈ႐ႈ၊ ေ၀ဒနာစိတ္ကိုပဲ အေလးေပးလုိ႔ ႐ႈ႐ႈ၊ ႐ႈရတဲ့အခါမွာ ျမင္ရတဲ့အျမင္က ေရျပင္ေရပြက္ ဆိုတဲ့ဥပမာကိုျပန္ၿပီးေတာ့ျမင္ပါ။ ႏွာေခါင္းႏွာသီး ဆိုတဲ့ေရျပင္၊ ေခါင္း၊ ခါး၊ ေျခ၊ လက္ဆိုတဲ့ေရျပင္ေပၚ
မွာ ႐ႈသြင္းခိုက္တို႔သေဘာ၊ ႐ႈထုတ္ခိုက္တု႔ိသေဘာ၊
႐ႈသြင္းခုိက္ေအးသေဘာ၊ ႐ႈထုတ္ခိုက္ေႏြးသေဘာ
ဆုိတဲ့ ေရပြက္ေလးပြက္တိုင္း ပြက္တိုင္းျမင္ေအာင္
ၾကည့္ပါ။ အဲဒီလိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏုိင္ရင္ ဉာဏ္ႏုံ
ၿပီး ေလာဘစ႐ုိက္အားႀကီးတဲ့ ပုဂၢဳိလ္အတြက္
႐ုပ္ကမၼ႒ာန္းထင္ရွားစြာသိပါၿပီ။ ေခါင္း၊ ခါး၊ ေျခ၊
လက္ဆိုတဲ့ ေရျပင္ကို ခြာလွန္ၿပီး နာသေဘာ။
က်င္သေဘာ၊ ကိုက္သေဘာ၊ စူးသေဘာ၊ တုန္
သေဘာ၊ ခုန္သေဘာ အဲဒီကိုယ္နဲ႔စပ္ၿပီး ပြက္
လာတဲ့ ေရပြက္ကေလးေတြကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္
ပါ။ပြက္တိုင္းပြက္တိုင္းကိုယ္နဲ႔စပ္ၿပီး႐ႈႏုိင္ရင္ ေလာဘ
စ႐ုိက္အားႀကီးၿပီး ဉာဏ္ႏံုတဲ့ပုဂၢဳိလ္မ်ားအတြက္
ကာယႏုပႆနာ႐ုပ္တရားကို ေကာင္းစြာ႐ႈတတ္
သြားၿပီ။

႐ႈပံု႐ႈနည္း သင္ေပးေနတာ ေ၀ဒနာကို႐ႈတဲ့ ဉာဏ္သြက္ၿပီး လုိခ်င္ရခ်င္မႈအားႀကီးတဲ့ပုဂၢဳိလ္
က်ေတာ့ ဟဒယ ၀တၳဳႏွလံုးသားမွာ အာ႐ုံစိုက္၊
ေ၀ဒနာဆိုတာက နာမ္တရားကိုယ္နဲ႔စပ္ၿပီးေပၚတဲ့
ဒုကၡေ၀ဒနာ၊ သုခေ၀ဒနာဆိုတာက ေယာဂီသူ
ေတာ္စင္မ်ား အတြက္ကို သတိပ႒ာန္အတြက္
သင္ေပးေနတာ၊ ၀ိပႆနာဉာဏ္အရာမွာက်
ေတာ့ စိတ္နဲ႔စပ္ၿပီးေပၚတဲ့ နာမ္တရားေလး
ေ၀ဒနာကို ေကာင္းစြာႀကိဳးစား႐ႈရမွာ ဒါေၾကာင့္
မုိ႔လို႔ ေ၀ဒနာကို႐ႈတဲ့ပုဂၢဳိလ္က်ေတာ့ အ႐ႈခံ႐ုပ္
တရားေလး ဘယ္နားမွာေပၚေပၚ ပရမတ္သား
ကို ေရာက္ေအာင္သိလိုက္လို႔ၾကည့္လုိက္ရင္
အ႐ႈခံဟာ အ႐ႈဉာဏ္ေအာက္မွာ ေကာင္းစြာ
ျမင္ရတယ္။ သာယာတဲ့ဘက္လည္း မသြား၊
မသာယာတဲ့ဘက္လည္း မသြားဘဲ ဥေပကၡာ
ေ၀ဒနာေလးနဲ႔တစ္တန္းထဲထားၿပီး႐ႈႏုိင္တယ္။

တစ္နည္းေျပာရရင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရား
ႀကီးမွာတဲ့အတိုင္း အ႐ႈခံအာ႐ုံအေပၚမွာတစိမ္း
အျမင္နဲ႔႐ႈ။ ကိုယ္နဲ႔မဆုိင္တဲ့အျမင္မ်ဳိးေရာက္
ေအာင္ၾကည့္ အဲဒါသည္ ဥေပကၡာေ၀ဒနာပါ။
အ႐ႈခံတရားအေပၚမွာ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္တဲ့အျမင္
မ်ဳိး တစိမ္းဆန္တဲ့အျမင္မ်ဳိးအဲဒီအျမင္မ်ဳိးကို
ၾကည့္ရင္ သာယာတဲ့ဘက္လည္း မသြားဘူး။
မေက်နပ္တဲ့ဘက္ကိုလည္း မသြားဘူး။
မေက်နပ္တဲ့ဘက္ကိုလည္းမေစာင္းေတာ့ဘူး။
ေဖာက္ျပန္ကာမွမတ္တပ္ အ႐ႈခံ႐ုပ္ေပၚမွာ
႐ုပ္မွန္းသိတယ္။ ခံစားတဲ့အေပၚမွာခံစားတဲ့
အမွန္အတိုင္းသိ၊ အဲဒီလိုအမွန္အတိုင္းသိရင္
ဥေပကၡာေ၀ဒနာျဖစ္ၿပီ။

ဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ ေ၀ဒနာ
ေ၀ဒနာနဲ႔ေျပာေတာ့ ေျပာၾကတယ္။ ေ၀ဒနာ
ရဲ႕အစစ္အမွန္ေပၚရာေနရာကို ေကာင္းစြာ
အာ႐ုံမညႊတ္တတ္ဘူး။ နာတာႀကီးကိုေပၾကည့္
ၿပီး ေ၀ဒနာလုပ္တယ္။ အဲဒါေတြသက္သာသြား
လို႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့သုခေ၀ဒနာက်ေတာ့ မ႐ႈၾက
ဘူး။ ဒုကၡေ၀ဒနာက်မွ သူတို႔က အာ႐ုံျပဳၿပီး႐ႈ
ၾကတာ အဲဒီဒုကၡကလည္း ကိုယ္ေပၚမွာေပၚတဲ့
႐ုပ္ကိုသြားၾကည့္ရင္ ႐ုပ္႐ႈတာ။ စိတ္မွာျဖစ္တဲ့
ခံစားမႈကို ၾကည့္မွေ၀ဒနာ႐ႈတာ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔
ကိုယ္ႀကိဳးစား႐ႈတဲ့ အ႐ႈခံေတြေပၚမွာ လည္း
ကြဲကြဲျပားျပားနဲ႔ ႐ုပ္နဲ႔ေ၀ဒနာကိုလည္းပိုင္းျခား
သိၾကပါ။ ေ၀ဒနာဆိုတာ စိတ္နဲ႔စပ္ၿပီးေပၚလာ
တယ္။

ေကာင္းတယ္လို႔လႈိက္ခနဲျဖစ္သြားေတာ့
ေသာမနႆေ၀ဒနာေလးေပၚလာတယ္။
မေကာင္းဘူးလို႔စိတ္ထဲမွာညစ္လာတဲ့သေဘာ
ေလးကိန္းလာရင္လည္း အဲဒါသည္ ေဒါမနႆ
ေ၀ဒနာေလးျဖစ္လာၿပီ။

ဒါလည္းပဲအ႐ႈခံေ၀ဒနာ
ေ၀ဒနာကို အာ႐ုံျပဳပါ။ ဉာဏ္ကေကာင္းစြာျမင္
လာပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုစိတ္နဲ႔စပ္ၿပီးေပၚလာတဲ့
ေ၀ဒနာကို႐ႈတတ္ရင္ေတာ့ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ
သတိပ႒ာန္ကို ေကာင္းစြာထင္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ပါ။
ဟဒယ၀တၳဳေရျပင္ႀကီးေပၚမွာ စိတ္ကို တြယ္ၿပီး
ေတာ့ ေကာင္းတယ္လို႔ခံစားတဲ့ ေ၀ဒနာေရပြက္
ေလးလာပြက္တာ။ အဲဒီပြက္တဲ့ေရပြက္ကေလး
ကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရင္ ဟဒယ၀တၳဳႏွလံုးသား
တုိ႔ ရင္ခ်ဳိင့္တို႔ဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူး။

ပညတ္အထည္ ကိုယ္ႀကီးေပ်ာက္သြားၿပီးေတာ့ ပရမတ္ကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တတ္သြားရင္ ေ၀ဒနာကိုေကာင္းစြာ႐ႈတတ္သြားၿပီ။

ငါစြဲအားႀကီးၿပီးဉာဏ္ႏံုတဲ့ပုဂၢဳိလ္က်ေတာ့လည္း
အဲဒီဟာဒယ၀တၳဳဆိုတဲ့ေရျပင္ႀကီးေပၚမွာဖ်တ္ကနဲ
ေလာဘစိတ္ကေလးေပၚလာတယ္။ ေဒါသစိတ္က
ေလးေပၚလာတယ္။ လိုခ်င္ရခ်င္တဲ့ စိတ္ေလးေတြ
ကိုယ္ရဲ႕သႏၱာန္မွာ ကိန္းလာတယ္။ ႀကံစည္တဲ့စိတ္
ကေလးေတြ ေတြးေတာတဲ့စိတ္ေလးေတြ ကိုယ္ရဲ႕
သႏၱာန္မွာ ကိန္းလာတယ္။ ႀကံစည္တဲ့စိတ္ကေလး
ေတြ ေတြးေတာတဲ့စိတ္ကေလးေတြ အလိုမက်တဲ့
စိတ္ကေလးေတြတစ္ခုၿပီးတစ္ခုျပေနေတာ့အဲဒီျပ
ေနတဲ့သေဘာတရားေလး ေလာဘစိတ္ေပၚလည္း
ဟဒယ၀တၳဳေရျပင္ေပၚမွာ စိတ္ေရပြက္ေလးလာ
ပြက္တာ။ ေဒါသစိတ္ေလးေပၚလာရင္လည္း ဟာ
ဒယ၀တၳဳေရျပင္ေပၚမွာ စိတ္ေရပြက္ကေလးလာ
ပြက္တာ။ အဲဒီလိုပြက္တိုင္းပြက္တိုင္းကိုျမင္ေအာင္
ၾကည့္လုိက္ပါ။ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏုိင္ၿပီဆိုရင္ သတိ
ပ႒ာန္ေလးပါးထဲက ကိုယ့္စ႐ုိက္နဲ႔ညီတဲ့စိတ္ကုိ
ကိုယ္႐ႈတတ္လာၿပီ။

အဲဒီလို႐ႈရာကေနၿပီး ေရျပင္ ေရပြက္ကို ေကာင္းစြာ ခြဲျခား တတ္သြားေတာ့  သတိပ႒ာန္ေလးပါးကို ဘယ္ေနရာကေန အာ႐ုံျပဳျပဳ  ျပဳတတ္သြားၿပီ။ အဲဒီ ျပဳရာကေနၿပီးေတာ့မွ အျမင္ ဉာဏ္ေအာက္မွာ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ရအံုးမယ္။ ျဖစ္ပ်က္ကို ႐ႈတဲ့အခါ က်ေတာ့ ႏွာေခါင္း၊ ႏွာသီးဆိုတဲ့ေနရာေရျပင္ေပၚမွာ ပြက္လာတဲ့ တိုးသေဘာ၊ ေအးသေဘာ၊  ေႏြး သေဘာဆိုတဲ့ ေရပြက္ကေလး ပြက္တိုင္းပြက္ တိုင္းမွာ ႏွာေခါင္းႏွာသီးဆိုတဲ့ ေရျပင္မပါေစနဲ႔၊
အတင္းဇြတ္ေဖ်ာက္ခုိင္းတာမဟုတ္ပါ။ ပြက္တဲ့
ေရပြက္ကေလးကိုသာ အာ႐ုံစိုက္ရင္ ေအးကနဲ
ပြက္လာတဲ့ေရပြက္ကေလး ဉာဏ္ေလးနဲ႔ၾကည့္
ေတာ့ ေအးကနဲဆိုတဲ့ ေဖာက္ျပန္တဲ့ ႐ုပ္အ႐ႈခံေလး
ဟာ တကယ္ရွိပါတယ္။ တကယ္ရွိတဲ့႐ုပ္အ႐ႈခံေရပြက္ကေလးကို တကယ့္ဉာဏ္ကလည္း အာ႐ုံျပဳ
ၾကည့္လုိက္ေတာ့ မရွိတာကိုျမင္လုိက္တာပါ။

ရွိရာက မရွိရာကိုျမင္တာ ၀ိပႆနာတဲ့။ ေၾသာ္
၀ိပႆနာဆိုတာ အခက္ႀကီးမဟုတ္ပါလား။
ေရပြက္ကေလးရဲ႕သေဘာ ပြက္တာကိုလည္းသိ
လုိက္တယ္၊ ပြက္တာကေလးကိုဉာဏ္နဲ႔ၾကည့္လုိက္
ေတာ့ ပ်က္သြားတာကိုျမင္လုိက္တာပါလား။

ေရပြက္ကေလးသည္ တကယ္ရွိတဲ့ ႐ုပ္အ႐ႈခံ၊ ေရပြက္ကေလးသည္ တကယ္ရွိတဲ့ ေ၀ဒနာအ႐ႈခံ၊ စိတ္မွာလာျပတယ္။ ေရပြက္ကေလးသည္ တကယ္ ရွိတဲ့ အ႐ႈခံဟဒယ၀တၱဳေရျပင္ေပၚမွာ စိတ္တည္း ဟူေသာ ေရပြက္ေလးတကယ္ရွိတယ္။

အဲဒီအ႐ႈခံေလးေတြကိုတကယ့္ ဉာဏ္ေလးနဲ႔ၾကည့္ ေတာ့ ႐ုပ္အ႐ႈခံၾကည့္လည္း  မရွိတာျမင္ရတယ္။ ေ၀ဒနာအ႐ႈခံၾကည့္လည္း မရွိတာ ျမင္ရတယ္။ စိတ္အ႐ႈခံၾကည့္လည္း မရွိတာဘဲျမင္ရတယ္။ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္နားလည္ေအာင္႐ႈတတ္ေအာင္ သင္ျပေပးေနျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။

အ႐ႈခံတရားေတြနဲ႔ကိုယ့္စ႐ုိက္နဲ႔ညီတာကိုေရြးခ်ယ္ ၿပီး သတိပ႒ာန္တရားေတြျဖစ္ေအာင္ ႐ုပ္ေ၀ဒနာ စိတ္ရဲ႕ေပၚပံုေလးေတြနဲ႔တကြသိေအာင္ ေရွးဦးစြာ သင္ေပးတယ္။ အဲဒီအသိေလးေတြကေနၿပီး ျဖစ္ပ်က္ျမင္ဖို႔အေရးကို တစ္ဆင့္တက္ၿပီးေတာ့ သင္ေပးတာပါ။

အဲဒီလို႐ႈတိုင္း ႐ႈတုိင္းမွာ ေရွးဦးစြာသိခဲ့တုန္းက သတိပ႒ာန္နယ္တုန္းက ႐ုပ္ကို႐ုပ္မွန္းသိတယ္။ ေ၀ဒနာကိုေ၀ဒနာမွန္းသိတယ္။ စိတ္ကိုစိတ္မွန္း သိတယ္။ တကယ့္ဉာဏ္နဲ႔႐ႈလုိက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ႐ုပ္မေတြ႕ရေတာ့ဘူး။ မရွိတာေလးေတြ႔ရတယ္။ ေ၀ဒနာေလးမေတြ႕ရေတာ့ဘူး။ မရွိတာေလးျမင္ရ တယ္။ စိတ္ကိုမေတြ႕ရေတာ့ဘူး။ စိတ္မရွိတာေလး ျမင္ရတယ္။

အဲဒီလိုမရွိတဲ့သေဘာကိုျမင္မွ၀ိပႆနာ ျဖစ္တာ။ ဒါေၾကာင့္ရွိရာက မရွိတာကိုျမင္တာ ၀ိပႆနာ၊ ႐ုပ္အ႐ႈခံေဖာက္ျပန္မႈက တကယ္ရွိတဲ့႐ုပ္တရား။ စိတ္တကယ္ရွိတဲ့ တရားတကယ္ရွိတဲ့တရားေလး တကယ့္ဉာဏ္နဲ႔ၾကည့္လုိက္ေတာ့ မရွိတာေလးကို ျမင္လုိက္တာ ၀ိပႆနာပဲ။

တစ္နည္းေျပာရင္ ေရွ႕အေသကို ေနာက္အရွင္နဲ႔႐ႈ
တာ ၀ိပႆနာ၊ ေအးသေဘာ၊ ေႏြးသေဘာဆိုတဲ့
အ႐ႈခံ႐ုပ္သေဘာေလးဟာ ေပၚကာစက အရွင္ေလး
ေပါ့။ အဲဒီအရွင္ေလးဟာ ေနာက္ဉာဏ္အရွင္ေလး
လည္း အာ႐ုံျပဳလုိက္ေတာ့ ေသသြားၿပီး။ ေရွ႕က
အ႐ႈခံအေသေလးကို ေနာက္အ႐ႈဉာဏ္အရွင္ေလး
က အာ႐ုံျပဳ႐ႈလုိက္တာ။ ဒါေၾကာင့္ ေရွ႔အေသကို
ေနာက္အရွင္နဲ႔ျမင္ေအာင္ၾကည့္တာ ၀ိပႆနာ။

ေၾသာ္ ၀ိပႆနာဆိုတာ အခက္ႀကီးမဟုတ္ပါလား။
သိစရာအာ႐ုံေလးေတြကို ေနာက္ဉာဏ္ေလးက
အကဲခတ္ေနတာပဲ၊ ေသသြားတာကိုျမင္တယ္။
ပ်က္သြားတာကိုျမင္တယ္။ အဲဒီလိုျမင္ေအာင္ၾကည့္
ႏုိင္ရင္ ကုိယ့့္ရဲ႕သႏၱာန္မွာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ေပၚပါၿပီ။
အာ႐ုံတစ္ပါးစိတ္မသြားပါေစနဲ႔။

ျဖစ္ပ်က္ျဖစ္ပ်က္လုိ႕ မျဖစ္မေနသင္ေပးတဲ့ အခါ က်ေတာ့ ကိုယ္တကယ္ရွိတဲ့ တရားေပၚမွာ တကယ့္ ဉာဏ္နဲ႔ျမင္ရမယ့္အျမင္ကို ၾကားဖူးနား၀ ဗဟုသုတ ေတြကေန မွန္းၿပီးေတာ့ပါးစပ္က ရြတ္ဆိုရင္းနဲ႔ ျဖစ္ပ်က္႐ႈေန ၾကတယ္။ အတိတ္ကိုေမွ်ာ္ၿပီးေတာ့လည္း ျဖစ္ပ်က္ ႐ႈၾကတယ္။ အနာဂတ္ကိုလည္းမဟုတ္ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္အ႐ႈခံကို ဉာဏ္ကအာ႐ုံျပဳ သိ႐ုံပါပဲ။ ေၾသာ္ ဉာဏ္ဆိုတဲ့အရာဟာ မပ်က္ေတာ့ဘူးလား ဆိုေတာ့ ပ်က္သြားတာပဲ။

အ႐ႈခံဉာဏ္ေလးပ်က္သြားတယ္။ အ႐ႈခံေလး ဖ်က္ကနဲအစားထိုးလာတယ္။ အဲဒီအ႐ႈခံေလး အပ်က္ကို ေနာက္ဉာဏ္က အာ႐ုံျပဳ မရွိတာ ေလးကို ျမင္ရျပန္တယ္။ အဲဒီအ႐ႈဉာဏ္ေလး လည္းပဲ ပ်က္သြားျပန္တယ္။ ပ်က္သြားတဲ့အခါမွာ အ႐ႈခံတရားက ျပန္ေပၚတယ္။ ႐ုပ္ထင္ရွားရင္ ႐ုပ္ေပၚမယ္။ ေ၀ဒနာထင္ရွားရင္ ေ၀ဒနာေပၚမယ္။ ဘယ္အ႐ႈခံပဲေပၚေပၚ အ႐ႈဉာဏ္ေလးခ်ဳပ္သြား ေတာ့မွ အ႐ႈခံျပန္ျပတယ္။

အဲဒီအ႐ႈခံကို အ႐ႈဉာဏ္က ျပန္အာ႐ုံျပဳေတာ့ အပ်က္ျမင္ရျပန္တယ္။ အ႐ႈဉာဏ္လည္း ျဖစ္ပ်က္ တာပဲ။ အ႐ႈခံလည္း ျဖစ္ၿပီးပ်က္တာပဲ။ အဲဒီ ျဖစ္ပ်က္တာသည္ သခၤတနယ္ပါ။ အဲဒီသခၤတ နယ္မွာျဖစ္ပ်က္ေတြရွိေနၿပီး ကိုယ့္ဉာဏ္က ကိုယ္႐ႈ ေနတဲ့ ကိုယ္အာ႐ုံစိုက္ၿပီးသိသာထင္ရွားတဲ့ ကိုယ့္စ႐ုိက္နဲ႔ညီတဲ့ကမၼ႒ာန္းတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို ျဖစ္ပ်က္ ေတြျမင္ေအာင္ႀကိဳးစား႐ႈရင္းအပ်က္ေတြလည္းဆံုးသြားေရာ မျဖစ္မပ်က္ေတာ့တဲ့ေနရာကို ေကာင္းစြာ အာ႐ုံျပဳပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္သူေတာ္စင္မ်ားအတြက္ ႀကိဳးစားၿပီး႐ႈတဲ့ေနရာမွာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ေပၚတဲ့ ပုဂၢဳိလ္သည္ (၂)မ်ဳိးကို အလုပ္လုပ္ပါတယ္။
ေရွ႕ပိုင္းက ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္တဲ့အတြက္ အ႐ႈခံခႏၶာ ကေလးေတြရဲ႕ အေသ အေသေလးေတြကိုျမင္လုိ႔ ေရွ႕ပိုင္းကခႏၶာစြန္႔ပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းကလည္းပဲ ဉာဏ္က အာ႐ုံျပဳၿပီးေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္တဲ့ အတြက္ တဏွာ၊မာန၊ ဒိ႒ိ ဆိုတဲ့သံသရာကို ရွည္ေစတဲ့ တရားကိုပယ္သတ္ထားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ကိန္းတဲ့ပုဂၢဳိလ္သည္ ေရွ႕ကခႏၶာျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္လုိ႔ ခႏၶာကိုစြန္႔သည္။ေနာက္ကသံသရာကိုလည္ေစတတ္ေသာ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ ဆိုတဲ့ ပပဥၥတရား ၃ ပါးကို စြန္႔ထားပါတယ္။အဲဒီႏွစ္မ်ဳိးကိုေကာင္းစြာလုပ္တာ ၀ိပႆနာ ဉာဏ္ပါ။ ေရွ႕အေသကိုေနာက္အရွင္က ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ႏုိင္ရင္ေရွ႕ခႏၶာေလးေတြ ေပၚတိုင္းေပၚတိုင္းကို ေနာင္အ႐ႈဉာဏ္က အာ႐ုံျပဳႏုိင္ရင္ အဲဒါ၀ိပႆနာ ဉာဏ္၊ ခႏၶာရဲ႕အပ်က္ကိုျမင္လုိ႔ ခႏၶာကိုေရွ႔ပိုင္းက စြန္႔သည္။ ေနာက္ပိုင္းက တဏွာ၊မာန၊ဒိ႒ိ ကိုစြန္႔တယ္ ဆိုေတာ့ အဲဒီအ႐ႈဉာဏ္သည္ နိဗၺာန္တံခါးကို ေကာင္းစြာဖြင့္ေနတာပါ။

🙏🙏🙏အရွင္ပုညာနႏၵ🙏🙏🙏
*********************
နိဗၺဴတာသို႔ေျခလွမ္းမ်ား(၃)
---------------
မွ ေကာက္ႏႈတ္၍ ပူေဇာ္တင္ျပအပ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment