# ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္နွင့္ ပတ္သက္၍
ျဖစ္နိုင္တာ မျဖစ္နိုင္တာ #
ျမတ္စြာဘုရားက
ျဖစ္နိုင္တာနဲ႔ မျဖစ္နိုင္တာ ဒီနွစ္ခုကို
ဘာနဲ႔ဆက္စပ္ျပီး ေဟာေသးသလဲလို႔
ဆိုရင္ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္နဲ႔
ပတ္သက္ျပီး ေဟာေသးတယ္။
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့
ျဖစ္နိုင္တာနဲ႔ မျဖစ္နိုင္တာကို ဘုန္းႀကီး
တို႔တေတြ မွတ္သားရမွာ ျဖစ္တယ္။
ဒိ႒ိသမၸႏၷလို႔ ေခၚတဲ႔ မွန္ကန္တဲ႔ အျမင္
တစ္ခုကို ရရွိထားတဲ႔ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္
တစ္ေယာက္ဟာ သခၤါရတရားကို
နိစၥလို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မရႈမွတ္ေတာ့ဘူး။
သခၤါရတရားမွန္သမွ်ကို နိစၥ လို႔
ဘယ္ေတာ့မွ မျမင္ဘူး။
အဲဒီေတာ့ ဒိ႒ိသမၸႏၷပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ အေနနဲ႔
သခၤါရတရားကို အနိစၥ လို႔ ရႈတာဟာ
ျဖစ္နိုင္တယ္ သခၤါရတရားကို အနိစၥ လို႔
ရႈတာဟာ မျဖစ္နိုင္ဘူး။ ေသာတာပန္
ပုဂၢိဳလ္ဟာ သခၤါရမွန္သမွ်ကို
အနိစၥလို႔ပဲ ျမင္တယ္။ နိစၥ လို႔
ျမင္တယ္ဆိုတာ မျဖစ္နိုင္ဘူးတဲ႔။
ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္က
သခၤါရတရားကို ျမဲတယ္ လို႔ ျမင္တာ
ျဖစ္နိုင္တယ္တဲ႔။ ဒါကတစ္ခု။
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ သခၤါရ
တရားကို သုခလို႔ျမင္တာဟာ
မျဖစ္နိုင္ဘူးတဲ႔။ ဒုကၡ လို႔ ျမင္တာသာ
ျဖစ္နိုင္တယ္။
ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔က
ေတာ့ သခၤါရတရားကို သုခ လို႔
ျမင္တာ ျဖစ္နိုင္တယ္တဲ႔။ ဒါလည္း
ျဖစ္နိုင္တာနဲ႔ မျဖစ္နိုင္တာတစ္ခု။
ေနာက္တစ္ခါ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္
တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သဘာဝတရားေတြကို
အတၱ လို႔ ျမင္တာဟာ မျဖစ္နိုင္ဘူး။
ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔
သဘာဝတရားေတြက္ို အတၱ လို႔ ယူဆတာ
ေတြးေခၚတာ ျဖစ္နိုင္တယ္တဲ႔။ ဒါတစ္ခု။
ဒါေတြကို သိလိုက္လို႔ရွိရင္ ေသာတာပန္
ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္
အသိဥာဏ္ဘက္က ခိုင္မာသြားတယ္
ဆိုတာ ဘုန္းႀကီးတို႔ ထင္ထင္ရွားရွား
သိနိုင္တာေပါ့။ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္ေတြက
အသိဥာဏ္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့
ခိုင္မာမႈ မရွိၾကဘူးတဲ႔။
ေနာက္တစ္ခုက ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္
တစ္ေယာက္က အမိကိုသတ္တယ္ ဆိုတဲ႔
မာတုဃာတကကံ က်ဴးလြန္တာ
မျဖစ္နိုင္ဘူးတဲ႔။
ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ကသာ မာတုဃာတက
အမိကို သတ္တယ္ဆိုတဲ႔ကံ က်ဴးလြန္တာ
ျဖစ္နိုင္တယ္တဲ႔။
တစ္ဖန္ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္
က အဖကိုသတ္တဲ႔ ပိတုဃာတကကံ
က်ဴးလြန္တာ မျဖစ္နိုင္ဘူးတဲ႔။ ပုထုဇဥ္
တစ္ေယာက္ကသာ အဖကိုသတ္တဲ႔
ပိတုဃာတကကံ က်ဴးလြန္တာ
ျဖစ္နိုင္တယ္တဲ႔။
ေနာက္တစ္ဖန္ ေသာတာပန္ျဖစိျပီးသား
ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္က ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ကို
သတ္တဲ႔ အရဟႏၲဃာတကာကံ
က်ဴးလြန္တာ မျဖစ္နိုင္ဘူးတဲ႔။
ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ကသာ အရဟႏၲဃာ-
တကကံ ရဟႏၲာကို သတ္တယ္ဆိုတဲ႔ကံ
က်ဴးလြန္တာ ျဖစ္နိုင္တယ္တဲ႔။
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔
ျပစ္မွားလိုတဲ႔ စိတ္နဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားကို
ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ လုပ္တယ္
ဘုရားကို ထိခိုက္ဒဏ္ရာရေအာင္
လုပ္တယ္ ဆိုတာ မျဖစ္နိုင္ဘူးတဲ႔။
ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ကေတာ့
ျဖစ္နိုင္တယ္တဲ႔။
တစ္ဖန္ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္
အေနနဲ႔ သံဃာကို သင္းခြဲတယ္ ဆိုတာ
မျဖစ္နိုင္ဘူးတဲ႔။ ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္
အေနနဲ႔က သံဃာသင္းခြဲတယ္ ဆိုတာ
ျဖစ္နိုင္တယ္တဲ႔။ ျဖစ္နိုင္တာနဲ႔
မျဖစ္နိုင္တာေလးေတြကို ျမတ္စြာဘုရားက
ရွင္းျပီးေတာ့ ဒီလိုေဟာထားတယ္။
ေနာက္တစ္ဖန္ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္
တစ္ေယာက္ဟာ ဘဝသံသရာမွာ
၈ -ဘဝေျမာက္ထိ ေနတယ္ဆိုတာ
မျဖစ္နိုင္ဘူးတဲ႔။
ေသာတာပန္ဟာ ၇ - ဘဝဆိုတာ
အလြန္ဆံုးပဲတဲ႔။
၈ - ခုေျမာက္ဘဝ ဘယ္ေတာ့မွ
သေႏၶ မတည္ေတာ့ဘူး။
ပရိတ္ႀကီးထဲမွာလည္း ပါတယ္မဟုတ္လား။
* န ေတ ဘဝံ အ႒မ မာဒိယႏၲိ * တဲ႔။
ရတနာသုတ္မွာပါတယ္။ ေသာတာပန္
ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ သံသရာထဲမွာ
ဘယ္ေလာက္ပဲ ပမာဒတရားရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈကို
ခံေနရပါေစ သံသရာထဲမွာ
၈ - ခုေျမာက္ဘဝမွာ သေႏၶတည္တယ္
ဆိုတာ မရွိဘူးတဲ႔။
ဒါေၾကာင့္ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္
အေနနဲ႔ ၈ - ခုေျမာက္ဘဝကို
ရယူတယ္ ဆိုတာ လုံးဝမျဖစ္နိုင္ဘူး။
ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔
၈ -ခုေျမာက္ ဘဝဆိုတာ ျဖစ္နိုင္တယ္လို႔
ဒီလို ျဖစ္နိုင္တာနဲ႔ မျဖစ္နိုင္တာေတြကို
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားတာ
့ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္
ပရိသတ္အေပါင္းတို႕သည္ သံသရာမွာ
အလြန္႔ အလြန္ အေရးပါလွတဲ႔
ဝိပႆနာဥာဏ္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့
သခၤါရတရားေတြကို အနိစၥ သခၤါရတရား
ေတြကို ဒုကၡ သဘာဝတရားမွန္သမွ်
အနတၱ လို႔ အခိုင္အမာ ရႈနိုင္တာဟာ
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္သြားမွ
အခိုင္အမာ ျဖစ္တယ္။ ေသာတာပန္
မျဖစ္ေသးသမွ် တို႔ ဒီဘဝမွာ
သခၤါရတရားမွန္သမွ် မျမဲဘူးလို႔
သိေနေပမယ့္လို႔
တျခား ဘဝေရာက္သြားတဲ႔အခါ ဒီအသိဟာ
ခိုင္ျမဲမွာ မဟုတ္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီဘဝမွာပဲ ခိုင္ျမဲေအာင္လုပ္ဖို႔
လိုအပ္တယ္ လို႔ ဒီလို အသိတရားဝင္ရမယ္။
ေသာတာပန္ မျဖစ္ေသးလို႔ရွိရင္
ကြ်တ္တန္းဝင္ေလာက္တဲ႔ အသိဥာဏ္ရွိတဲ႔
ပုဂၢိဳလ္ေတာင္မွာပဲ အင္မတန္မွ ႀကီးေလးတဲ႔
ျပစ္မႈႀကီးေတြကို က်ဴးလြန္မိတတ္ေသးတယ္။
အင္မတန္ ႀကီးေလးတဲ႔ ျပစ္မႈဆိုတာ
အာနႏၲရိယကံ - ေသသည္၏ အျခားမဲ႔မွာ
လုံးဝ အက်ဳိးေပးမယ့္ကံ ျမန္မာစာမွာ
ပဥၥာနႏၲရိယ လို႔ ေျပာတယ္။ပဥၥဆိုတာ ၅မ်ဳိး အာနႏၲရိယ ဆိုတာ
ေသသည္၏ အျခားမဲ႔မွာ
အက်ဳိးကို ထုတ္လုပ္မယ့္ကံ။
အဲဒါေတြက ဘာတုန္းဆိုေတာ့
မာတုဃာတက အမိကိုသတ္ျခင္း
ပိတုဃာတက အဖကိုသတ္ျခင္း
အရဟႏၲဃာတက ရဟႏၲာကို သတ္ျခင္း
ေလာဟိတုပၸါဒက ျမတ္စြာဘုရားကို
ဒဏ္ရာရေစ၍ ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္
လုပ္ျခင္း သံဃေဘဒက သံဃာသင္းခြဲ
ျခင္းလို႔ ဆိုတဲ႔ ဒီကံ ၅ မ်ဳိးဟာ
အကုသိုလ္ကံေတြထဲမွာ အျပစ္အႀကီးဆုံး
ကံေတြလို႔ ဒီလို သတ္မွတ္ထားတယ္ေပါ့။
ဒီအထဲမွာ တစ္ခုထပ္ထည့္လိုက္လို႔ရွိရင္
နိယတိမိစၧာဒ္ိ႒ိ ကံကလည္း
အျပစ္ႀကီးတဲ႔ ကံတစ္မ်ဳိးပဲ။
ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားလို႔ရွိရင္
ဒီေလာက္ ႀကီးေလးတဲ႔ ျပစ္မႈႀကီးကို
မက်ဴးလြန္ေတာ့ဘူးတဲ႔။ ပုထုဇဥ္
ျဖစ္ေနေသးလို႔ရွိရင္ ဒီဘဝမွာ
သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္ေပမဟ့္လည္း
ေနာင္ဘဝက်ရင္ေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကို
မေက်ာ္လႊားနိုင္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္
ဒီ အာနႏၲရိယကံ - ႀကီးေလးတဲ႔
ကံႀကီးေတြကို က်ဴးလြန္မိေကာင္း
က်ဴးလြန္နိုင္လိမ့္ဦးမယ္တဲ႔။
ပုထုဇဥ္ဘဝဆိုတာ အင္မတန္မွ
အျပစ္ႀကီးတယ္။
* ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ '
No comments:
Post a Comment