Friday, November 30, 2018

ပရမတၳတရားတို႔၏ အနက္အဓိပၸါယ္မ်ား

ပရမတၳတရားတို႔၏ အနက္အဓိပၸါယ္မ်ား
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
အဘိဓမၼတၳသဂၤဟပရမတၳတရားတို႔၏အဓိပၸါယ္မ်ား

ပရမတၳ = မေဖာက္မျပန္ မွန္ကန္တည့္မတ္ ျမတ္ေသာ အနက္သေဘာရွိေသာေၾကာင့္ ပရမတၳေခၚ၏။

စိတ္ = အာရုံေျခာက္ပါးကိုေရွးဦးစြာယူ၍ သိတတ္ေသာသေဘာကို စိတ္ဟုေခၚပါသည္။

ေစတသိက္ = စိတ္၌မွီ၍စိတ္ႏွင့္ ျဖစ္ပ်က္တူ၊
အာရုံ-မွီရာတူေသာေၾကာင့္ ေစတသိက္ ေခၚပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေစတသိက္မ်ားသည္ စိတ္ကို ေကာင္းေအာင္ မေကာင္းေအာင္ လည္းခ်ယ္လွယ္ၾကပါသည္။

ရုပ္ = အပူ အေအးစသည့္သဘာဝတရားမ်ားေၾကာင့္ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲတတ္ ေသာေၾကာင့္ ရုပ္ဟု ေခၚပါသည္။ဥပမာ အေအးဓာတ္ႀကိဳက္ေ သာ သစ္ပင္ပန္းမလ္ မ်ားသည္ အပူဓာတ္ေျပာင္းသြားသည့္ အခါတြင္ ညိႈးေျခာက္သြားသကဲ့သို႔ျဖစ္ပါသည္။

နိဗၺာန္ = တဏွာမွထြက္ေျမာက္တတ္ေသာ၊ ဆင္းရဲဒုကၡအားလု းမွ လြတ္ေျမာက္တတ္ ေသာ၊ ေသျခင္းကင္းရာျဖစ္ေသာ အနက္သေဘာေၾကာင့္ နိဗၺာန္ဟုေခၚပါသည္။

ကာမာဝစရစိတ္ = ကာမဘုံ၌ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၾကဥ္လည္တတ္ ျဖစ္တတ္ေသာ အနက္သေဘာရွိ ေသာေၾကာင့္ ကာမာဝစရစိတ္ေခၚပါသည္။

ရူပါဝစရစိတ္ = ရူပဘုံ၌ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၾကဥ္လည္တတ္ ျဖစ္တတ္ေသာ အနက္သေဘာရွိေသာ ေၾကာင့္ ရူပါဝစရစိတ္ေခၚပါသည္။

အရူပါဝစရစိတ္ = အရူပဘုံ၌ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၾကဥ္လည္တတ္ ျဖစ္တတ္ေသာ အနက္သေဘာ ရွိေသာ ေၾကာင့္ ရူပါဝစရစိတ္ေခၚပါသည္။

ေလာကုတၱရာစိတ္ = သတၱေလာက သခါၤရေလာက ၾသကာသေလာကမွ ထြက္ေျမာက္တတ္ေသာ ေၾကာင့္ ေလာကုတၱရာစိတ္ဟုေခၚပါသည္။တစ္နည္း-အာသဝတရားေလးပါးတို႔၏အာရုံျဖစ္ေသာ ဥပါဒါနကၡႏၶာဟူေသ ာ သခၤါရေလာကမွ ထြက္ေျမာက္တတ္ေသာေၾကာင့္…။

ေသာမနႆ = တင့္တယ္ေသာ ေကာင္းေသာ ရႊင္လန္းေသာ အနက္သေဘာရွိ ေသာေၾကာင့္…။

သဟဂတ = အတူတကြျဖစ္ျခင္းသေဘာ…..။သမၸယုတၱ = ယွဥ္တြဲျခင္း။

ဒိ႒ိ = သာမာန္အားျဖင့္ျမင္ျခင္းသေဘာ၊အကုသိုလ္အရာ၌ မွားေသာအားျဖင့္ ျမင္ျခင္းသေဘာ…..။

အသခၤါရိက = တိုက္တြန္းအားေပးမႈစေသာ အေထာက္အကူမျပဳရေသာအနက္ သေဘာရွိေသာ….။

သသခၤါရိက= တိုက္တြန္းအားေပးမႈစေသာ အေထာက္အကူျပဳေပးရေသာ အနက္သေဘာ….။

ေသာမနႆျဖစ္ေၾကာင္းေလးပါး=
(က)ေသာမနႆစိတ္ႏွ င့္ပဋိသေႏၶေနျခင္း။ (ခ)မနက္နဲေသာ သေဘာရွိျခင္း။ (ဂ)အလိုရွိအပ္ေသာ ဣ႒ာရုံႏွင့္ေတြ႔ဆုံရျခင္း။
(ဃ)အေႏွာက္အယွက္ အဟန္႔အတား မွ ကင္းလြတ္ျခင္း။

ဒိ႒ိဂတသမၸယုတ္ျဖစ္ေၾကာင္းတရား(၅)ပါး =
(က)ဘဝအဆက္ဆက္မွ ပါလာေသာ
မိစ ၦာဒိ႒ိ အယူ မွားဓာတ္ခံရွိျခင္း။
(ခ)အယူမွားေသာသူ ႏွင့္ေပါင္းသင္းျခင္း။
(ဂ)သူေတာ္ေကာင္းတရားႏွင့္
မ်က္ကြယ္ ျဖစ္၍ေနျခင္း။
(ဃ)မိစၦာက်မ္းကိုၾကည့္ရႈ၍
မိစၦာတရားကို ၾကားနာၿပီး
အၾကံအစည္အေတြးအေတာမ်ား ျခင္း။ (င)မွားယြင္းေသာ ႏွလုံးသြင္းမႈျပဳျခင္း။

ဥေပကၡာ = သုခ ဒုကၡမဟုတ္ေသာ၊
မုန္းျခင္းခ်စ္ျခင္းမဟုတ္ေသာ၊ဝမ္းသာျခင္း ဝမ္းနည္းျခင္းမဟုတ္ေသာ ၎တို႔၏အလယ္တည့္တ ည့္၌ျဖစ္တတ္ေသာ လ်စ္လွ်ဴရႈတတ္ေသာ အနက္သေဘာရွိ ေသာေၾကာင့္ …။

ဥေပကၡာသဟဂုတ္ျဖစ္ေၾကာင္းတရား(၄)ပါး = ၁။ ဥေပကၡာစိတ္ႏွင့္ပဋိသေႏၶေနခဲ့ျခင္း။ ၂။နက္နဲေသာ သေဘာရွိျခင္း။၃။အလယ္အလတ္ျဖစ္ေသာ အာရုံႏွင့္ေပါင္းဖက္ေတြ ႔ဆုံျခင္း။၄။အေႏွာက္အယွက္ မ်ားမွ ကင္းလြတ္ျခင္း။

ေလာဘ = အာရုံေျခာက္ပါးတို႔၌ႏွစ္သက္တြယ္တာ ကပ္ၿငိတပ္မက္ လိုခ်င္ စြဲလန္း တတ္ေသာ…..။

ေဒါသ= ၾကမ္းတမ္းေသာ မတင့္တယ္ေသာ ထိပါးပုတ္ခတ္တတ္ေသာ ပူေလာင္ တတ္ေသာ ……။

ေမာဟ = ေတြေဝေသာ၊ မိုက္မဲေသာ၊အသိဉာဏ္ကင္းေသာ၊ အမွားကို အမွန္ထင္ ေသာ၊ အမွန္ကို အမွားထင္ေသာ၊ အမွန္တရားတို႔၌ ယုံမွားသံသယျဖစ္တတ္ေသာ အနက္သေဘာရွိေသာေ ၾကာင့္…။

ေလာဘျဖစ္ေၾကာင္းတရားမ်ား = ၁။ေလာဘျခံရံေသာက ေၾကာင့္ရေသာ ပဋိသေႏၶ ရွိျခင္း။၂။ေလာဘ အျဖစ္မ်ားေသာ မင္းစုိးရာဇာ နတ္ဘဝမွလာခဲ့ျခင္း။၃။အရာရာ၌ သာယာဘြယ္ဟု ရႈျမင္ေလ့ရွိျခင္း။၄။ဣ႒ာရုံတို႔ႏွင့္ေတြ႔ဆုံျခင္း။

ေဒါသျဖစ္ေၾကာင္းတရားေလးပါး = ၁။ေဒါသအဇၥ်ာသယဓာ တ္ခံရွိျခင္း။၂။မနက္နဲေသာ သေဘာရွိ ျခင္း။ ၃။ အၾကားအျမင္နည္းပါးျခင္း။၄။အနိ႒ာရုံ(မလိုခ်င္ေသာ မလိုလားေသာအာရုံ)ႏွင့္ေတြ႔ဆုံျခင္း။

အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေၾကာင္းဝိပတၱိစက္ေလးပါး= ၁။ သူေတာ္ေကာင္းတရားေခါင္းပါးေသာအရပ္၌ေနရ ျခင္း။၂။ သူယုတ္မာတို႔ကို ေပါင္းသင္းရျခင္း။၃။ေရွးဘဝကျပဳခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ကံနည္းပါးျခင္း၄။ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ႏွလုံးမသြင္းတတ္ျခင္း။

ပဋိဃ = အာရုံကို ထိခိုက္တတ္ေသာသေဘာ ၾကမ္းတမ္းေသာသေဘာရွိ ေသာေၾကာင့္…။

ဝိစိကိစၦာ = သေဘာအမွန္ကို စူးစမ္းဆင္ျခင္သည္ရွိေသာ ပင္ပန္းျခင္းသေဘာ ရွိေသာေၾကာင့္..။(ဝါ)အသိဉာဏ္တည္းဟူေသာ ကုစားျခင္းမွကင္းေသာေၾကာင့္….။

ဥဒၶစၥ = ဟိုေရာက္ ဒီေရာက္ လြင့္ခ်င္ရာလြင့္တတ္ေသာ မတည္ၿငိမ္ေသာအနက္ သေဘာရွိေသာ…..။

အဟိတ္ = ေသးႏုတ္သိမ္ငယ္ေသာ ကိစၥ ဌာနရွိ၍ အေၾကာင္းရင္းဇနကကံ အားနည္း ရကား ယွဥ္ေဘာ္ ယွဥ္ဘက္ဟိတ္ မရွိေသာေၾကာင့္ အဟိတ္ဟုေခၚဆိုပါသည္။

စကၡဳဝိညာဏ္ = မ်က္စိအၾကည္ဓာတ္တည္းဟူေသာ စကၡဳပသာဒကိုမွီ၍သိတတ္ ေသာစိတ္။

ေသာတဝိညာဏ္စသည္ = နည္းတူမွတ္ပါ..။

စကၡဝိညာဏ္ျဖစ္ေၾကာင္းတရားေလးပါး= ၁။မပ်က္မစီး ၾကည္လင္ေသာ မ်က္စိ အၾကည္ဓာတ္ရွိျခင္း။၂။အလင္းေရာင္ထင္ရွားရွိျခင္း။၃။ ျမင္ေလာက္ေသာ ရူပါရုံ အဆင္းရွိျခင္း။ ၄။ထိုအာရုံကို ဆင္ျခင္ေသာ အာဝဇၨန္း-မနသိကာရရွိျခင္း။

သမၸဋိစ ၦိဳင္း = ပဥၥဝိညာဏ္သည္ယူအပ္ေသာ အာရုံငါးပါးကို ခံယူေသာအျခင္းအရာ အားျဖင့္လက္ခံ တတ္ေသာအနက္သေဘာေၾကာင့္….။

သႏၱီရဏ= သမၸဋိစ ၦိဳင္းသည္ လက္ခံအပ္ေသာ အာရုံငါးပါးကို စုံစမ္းတတ္ေသာ ေၾကာင့္ သႏၱီရဏ….။

ပဥၥဒြါရာဝဇၨန္း= ငါးဒြါရ၌ထင္လာေသာအာရုံငါးပါးကိုေရွးဦးစြာ ဆင္ျခင္တတ္ ေသာေၾကာင့္ …..။

မေနာဒြါရဝဇၨန္း = မေနာဒြရ၌ထင္လာေသာ အာရုံေျခာက္ပါးကို ေရွးဦးစြာဆင္ျခင္ တတ္ေသာေၾကာင့္.။

ဟသိတုပၸါဒ္ = မရုံ႕ရင္းမၾကမ္းတမ္း,အျပစ္ကင္း၍ သန္႔ရွင္းသိမ္ေမြ႔ေသာ အာရုံ တစ္ခုခုကို အာရုံျပဳကာ ဘုရားရဟႏၱာတို႔သႏၱာန္ ၿပဳံးရႊင္ေသာစိတ္…။

ဝိပါက္ = ရင့္က်က္ေသာအျဖစ္သို႔ေရာက္ေသာ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္တုိ႔၏ အက်ိဳးတရားသည္…။

ကိရိယာ = ျပဳခါမတၱမွ်သာျဖစ္ေသာသေဘာရွိေသာေၾကာင့္..။ အာဝဇၨန္းေဒြးမွ တစ္ပါးၾကြင္းေသာ ကိရိယာစိတ္ (၁၈)ပါးသည္ ရဟႏၱာတို႔၏ သႏၱာန္မွာသာျဖစ္ၾက၍ အႏုသယကင္းျပတ္ၾကသျဖင့္ ထိုထို ကိစၥမွန္သမွ်ကို ျပဳကာမတၱ(အက်ိဳးမေပး)ေသာ အနက္သေဘာရွိေသာေၾကာင့္…။

ေသာမနႆျဖစ္ေၾကာင္းတရားေလးပါး= ၁။အားႀကီးေသာသဒၶ ါတရားရွိျခင္း။၂။ဉာဏ္အေျမာ္အျမင္ ႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္း။၃။ လွဴဘြယ္ဝတၳဳ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ျပည့္စုံျခင္း။ ၄အလိုရွိအပ္ေသာ ဣ႒ာရုံႏွင့္ ေတြ႔ဆုံ ျခင္းတို႔ျဖစ္ပါ သည္။

ဉာဏသမၸယုတ္ျဖစ္ေၾကာင္းတရားေလးပါး= ၁။ ပညာဉာဏ္ကိုျဖစ္ေစတတ္ေသာ ကံတရားရွိျခင္း။၂။ျဗဟၼာ့ဘုံ၌ျဖစ္ခဲဘူးျခင္း။ ၃။ဣေျႏၵရင့္က်က္ ျခင္း။ ၄။ကိေလသာ မွ ကင္းေဝးျခင္း။

အသခၤါရိက ကုသိုလ္ျဖစ္ေၾကာင္းတရား(၆)ပါး= ၁။ အသခၤါရိကႏွင့္ ပဋိသေႏၶေနခဲ့ျခင္း။၂။ေရွးဘဝ၌ ေလ့က်က္ခဲ့ဘူးေသာ အထုံဝါသနာရွိျခင္း။၃။ေလွ်ာက္ပတ္ေသာ ဥတု ေဘာဇဥ္ရ၍ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းသာ ခိုက္ရွိျခင္း။၄။ေျမာ္ျမင္တတ္ေ သာ အရြယ္သို႔ေရာက္ျခင္း။ ၅။သဒၶါ ပညာႏွင့္ျပည့္စုံျခင္း။ ၆။ၾကည္ႏူးဘြယ္ေသာ လွဴဘြယ္ဝတၳဳ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ျပည့္စုံျခင္း။

ဝိတက္ = အာရုံသို႔ စိတ္ကိုေရွးရႈတင္ေပးေသာ ေဆာင္ေပးေသာသေဘာ။ ဥပမာ -ရွင္ဘုရင္ႏွင့္ အ ကၽြမ္းဝင္သူမိတ္ေဆြက ေတာသားတစ္ေယာက္ကိုနန္းေတာ္သို႔တက္ေရာက္နိဳင္ေအာင္ တင္ေပးသကဲ့ သို႔ ဝိတက္သည္ ယွဥ္ဘက္တရားတို႔ကို အာရုံသို႔တင္ေပးျခင္းလကၡဏာရွိပါသည္။

ဝိစာရ = ဝိတက္တင္ေပးေသာ အာရုံကို အဖန္ဖန္သုံးသပ္ျ ခင္းလကၡဏာရွိပါသည္။

ဝိတက္ ဝိစာရတို႔၏ထူးျခားပုံ = ဝိတက္သည္ ရုံ႕ရင္းၾကမ္းတမ ္းေသာ သေဘာရွိေသာေၾကာင့္၎၊ေရွ႕ ကသြားေသာ သေဘာရွိေသာေၾကာင့္၎၊ေရွးဦးစြာ တီးခတ္ေသာေခါင္း ေလာင္းသံႏွင့္တူပါသည္။ဝိစာရသည္ သိမ္ေမြ႔ေသာ သေဘာရွိ ေသာေၾကာင့္၎၊အဖန္ဖန္သံုးသပ္ျခင္း သေဘာရွိေသာေၾကာင ္၎၊တီးခတ္ၿပီးေသာ ေခါင္းေလာင္းသံ၏ ဆက္လက္ျမည္ဟီးေသာအသံႏွင့္တူလွပါသည္။

ပီတိ = ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးကို ေရာင့္ရဲေစတတ္၊ တိုးပြားေစတတ္ ၾကည္ႏူးႏွစ္သိမ့္ေစတတ္ေသာသေဘာ။

သုခ = သမၸယုတ္တရားတို႔ကို ခ်မ္းသာေစတတ္ေသာ သေဘာရွိပါသည္။ဥပမာ ခ်မ္းသာသုခကို ခံစား ေသာ မင္းႏွင့္တူပါသည္။

ပီတိႏွင့္သုခအထူး= သဲကႏၱာရ၌ ခရီးပမ္းလာသူသည္ ေတာအုပ္ အရိပ္ ေရတို႔ကို ျမင္ေသာအခါ ႏွစ္ သက္ျခင္းကဲ့သို႔ အာရုံကို ႏွစ္သက္ျခင္းေပ် ာ္ရႊင္ျခင္းသေဘာသည္ ပီတိမည္ပါသည္။ ေတာအုပ္ကိုဝင္ ၿပီး အရိပ္မွာ ခိုရသည့္အခါ၊ေရကို ေသာက္ရ ခ်ိဳးရသည့္အခါကဲ့သို႔ အာရုံကို ခံစားျခင္းသေဘာသည့္ သုခမည္ပါသည္။

ဧကဂၢတာ = အာရုံအမ်ိဳးမ်ိဳး၌ ပ်ံ႕လြင့္ျခင္းသေဘာမရွိ အာရုံတစ္ခုတည္း၌ တည္တတ္ေသာသေဘာ လကၡဏာရွိပါသည္။

စ်ာန္ = ကသိုဏ္းစေသာ အာရုံကို ကပ္၍ရႈတတ္ေသာေၾက ာင့္၎၊ဆန္႔က်င္ဘက္ ေလာဘစေသာ နီဝရဏတရားတို႔ကိုေလာင္ၿမိဳက္ေစတတ ္ေသာေၾကာင့္၎ စ်ာန္မည္ပါသည္။

အာကာသာနဥၥာယတန = အဆုံးပိုင္းျခားမရွိေသာ ေကာင္းကင္ပညတ္ဟုဆိုအပ္ေသာ အာရုံရွိေသာ ေၾကာင့္ အာကာသာနဥၥာယတနေခၚပါသည္။ေကာင္းကင္ပညတ္လွ်င္ တည္ရာအာရုံရွိေသာစ်ာန္စိတ္ သည္ အကာသာနဥၥာယတနစ်ာ န္စိတ္ဟုေခၚပါသည္။

ဝိညာနဥၥာယတနစ်ာန္စိတ္ = ပထမာရုပၸဝိညာဏ္တည္းဟူေသာ အကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္စိတ္လွ်င္ တည္ရာရွိေသာ စ်ာန္စိတ္သည္…မည္ပါသည္။

အကိဥၥညာယတနစ်ာန္စိတ္ = ပထမာရုပၸဝိညာဏ္ စိုးစဥ္းအနည္းငယ္မွ် အၾကြင္း အက်န္မရွိေသာ နတၳိေဘာပညတ္လွ်င္အာရုံရွိေသာ စ်န္စိတ္သည္….မည္ပါသည္။

ေနဝသညာနာသညာယတနစ်ာန္စိတ္ = တတိယာရုပၸဝိညာဏ္ လွ်င္တည္ရာရွိေသာစ်ာန္စိတ္သည္… မည္ပါသည္။ထိုစ်ာန္ စိတ္သည္ အလြန္ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔လွသျဖင့္ ၎စိတ္ႏွင္ယွဥ္ၾက ကုန္ေသာ သညာ ေဝဒနာ စေသာ နာမ္တရားစုတို႔မွာလည္း အလြန္ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ကုန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သမာပတ္ ရွစ္ပါးတြင္ အသိမ္ေမြ႔ဆုံးအလြန္ကဲဆုံးျဖစ္သည္။ သက္တမ္းလည္းအရွည္ဆုံး ဘုံအားျဖင့္လည္းအျမင့္ဆုံးျဖစ္၏ထိုစ်ာန္ထက္ သိမ္ေမြ႔ေသာတရားမရွိ။ထို႔ထက္ သိမ္ေမြ႔ပါလွ်င္နာမ္တရားတို႔ အရွင္းမေပၚဘဲ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း ရလိမ့္မည္။ ထိုသို႔ခ်ဳပ္ၿငိမ္းမႈသည္ နိေရာဓသမာပတ္မည္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ နိေရာဓသမာပတ္ဝင္စားေတာ္ မူၾကကုန္ေသာ အနာဂါမ္ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ စ်ာန္အဆင့္ဆင့္ ဝင္စားလာၾကရာ ေနာက္ဆုံးတြင္ အသိမ္ေမြ႔ဆုံးျဖစ္ေသာ ေနဝသညာနာသညာယတနစ်ာန္ကို ဝင္စားၿပီးေနာက္နာမ္ တရားတို႔၏ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈျပတ္စဲ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရေသာ နိေရာဓသမာပတ္ျဖစ္လာပါသည္။

သမာပတ္ရွစ္ပါး = ရူပါဝစရစ်ာန္စိတ္(၅)ပါးကို စတုကၠနည္းအားျဖင့္(၄)ပါးယူၿပီး အရူပါဝစရစ်ာန္စိတ္ ေလးပါးႏွင့္ေပါင္းေသာ သမာပတ္ရွစ္ပါးျဖစ္ပါသည္။ စတုကၠ နည္းယူပုံမွာ = ပထမစ်ာန္ ဒုတိယစ်ာန္ သည္ ပထမစ်ာန္မည္၏။တတိယစ်ာန္ သည္ ဒုတိယစ်ာန္။စတုတၳစ်ာန္သည္ တတိယစ်ာန္။ပဥၥမ စ်ာန္သည္ စတုတၳ စ်ာန္မည္၏။ဤသို႔ေလးပါးျဖစ္လာသည္။

ေလာကုတၱရာ = ေလာကကိုလြန္ေျမာက္ျခင္း၊ ေလာကကိုလႊမ္းမိုး၍တည္ျခင္း သေဘာရွိပါသည္။

ေလာကကိုလြန္ေျမာက္ပုံ = ေသာတာပတၱိမဂ္သည္ ပုထုဇဥ္ဟူေသာ သတၱေလာက၊ အပါယ္ေလးပါးဟူေသာ ၾသကာသေလာကမွ လြန္ေျမာက္ပါသည္။သကာဒါဂါမိမဂ္သည္ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ ္ဟူေသာ သတၱေလာက၊ ကာမဘုံတစ္စိပ္တစ္ေဒသဟူေသာ ၾသကာသေလာကမွလြန္ေျမာက္ပါသည္။ အနာဂါ-မိမဂ္သည္ သကဒါဂါမ္ဟူေသာ သတၱေလာက၊ ကာမဘုံဟူေသာ ၾသကာသေလာကမွ လြန္ေျမာက္ပါ သည္။အရဟတၱမဂ္သည္ အနာဂါမ္ဟူေသာ သတၱေလာက၊ရူပ အရူပဘုံဟူေသာ ၾသကာသေလာက မွလြန္ေျမာက္ပါသည္။

မဂ္ = ကိေလသာကိုသတ္၍နိဗၺာန္ကိုသြားတတ္ေသာေၾကာင့္ မဂ္ဟုေခၚပါသည္။

ေသာတာပတၱိမဂ္= အရိယာမဂ္တည္းဟူေသာ အယဥ္သို႔ ေရွးဦးစြာေရာက္ျခင္းျဖင့္ ရအပ္ေသာ မဂ္သည္…။

သကဒါဂါမိမဂ္ = ပဋိသေႏၶေနျခင္း၏အစြမ္းအားျဖင့္ ဤလူ႔ဘုံသို႔ တစ္ႀကိမ္သာ လာျခင္းရွိေသာ မဂ္ သည္ သကဒါဂါမိမဂ္မည္ပါသည္။

အနာဂါမိမဂ္ = ပဋိသေႏၶေနျခင္း၏အစြမ္းအားျဖင့္ ကာမဘုံသို႔တစ္ႀကိမ္သာလာ တတ္ေသာမဂ္သည္..။

အရဟတၱမဂ္ = ျမတ္ေသာအလွဴကိုခံထိုက္သည္၏အစြမ္းျဖင့္ ပူေဇာ္အထူးကို ခံထိုက္ေသာ မဂ္သည္ အရဟတၱမဂ္မည္ပါသည္။

ေစတသိက္တို႔၏အဓိပၸါယ္မ်ား

ဖႆ = အာရုံတို႔ကိုေတြ႔ထိျခင္းသေဘာသည္ ဖႆမည္၏။ ဥပမာ ခ်ဥ္သီးစား ေနသူကို တစ္ပါးသူ မ်ားက ျမင္ေသာအခါ သြားရည္ယိုသကဲ့သ ို႔အဆင္းႏွင့္စကၡဳဒြါရေပါင္းဆုံေသာခါ ျမင္သိစိတ္ကိုလာ ေရာက္ေတြ႔ထိေသာ သေဘာပင္တည္း။

ေဝဒနာ = အာရုံ၏ ဣ႒အနိ႒စေသာ အရသာကို ခံစားျခင္းသေဘာသည္ ေဝဒနာမည္၏။

သညာ = ေကာင္းဆိုးႏွစ္ပါး အာရုံမ်ားကို အမွတ္ျပဳ၍သိျခင္ းသေဘာ။အျဖဴ အနီ အညိဳစသည္တို႔ကိုမွတ္သားျခင္းသည္သညာသိမည္၏။ စာေပမ်ားကို က်က္မွတ္ျခင္းသည္သညာသိ။စာေပမ်ားကို ဉာဏ္ျဖင့္ ေဝဖန္ပိုင္းျခား၍သိျခင္း သည္ ပညာသိမည္၏။

ေစတနာ = ႏိႈးေဆာ္တိုက္တြန္းျခင္း ေၾကာင့္ၾကစိုက္ေ စျခင္းသေဘာသည္ ေစတနာမည္၏။

ဧကဂၢတာ = အာရုံတစ္ခုတည္း၌ တည္တည္တန္႔တန္႔ စူးစိုက္တည္ၾကည္ခိုင္မာေသာသေဘာသည္..။

ဇီဝိတိေျႏၵ = အတူျဖစ္ဖက္တရားတို႔ကို အသက္ရွင္ေစေအာင္ ေစာင့္ေရွာင္ျခင္း အစိုးရျခင္းသေဘာ…။

မနသိကာရ = အာရုံသို႔ေရာက္ေအာင္ ႏွလုံးသြင္းျခင္း၊ အာရုံ၌စိတ္ကို ေမာင္းႏွင္ျခင္း သေဘာသည္….။

မနသိကာရသုံးပါး= ၁။ငါးဒြါရ၌ျဖစ္ေသာ ဝီထိစိတ္အစဥ္ကို အာရုံငါးပါးႏွင့္ယွဥ္တြဲ၍ ေပးတတ္ေသာ ပဥၥ ဒြါရဝဇၨန္းစိတ္သည္ ဝီထိပဋိပါဒက မနသိကာရမည္၏။ ၂။ေဇာစိတ္ အစဥ္ကို အာရုံအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ယွဥ္တြဲေပးတတ္ေသာ မေနာဒါြရာဝဇၨန္းစိတ္သည္ ဇဝနပဋိပါဒကမနသိကာရမည္၏။၃။ ခ်ဳပ္သြားေသာစိတ္အစဥ္မ်ားျပန္ျဖစ္ေပၚလာရန္ အာရုံကိုယူရန္ စီမံႏွလုံးသြင္းေပးတတ္ေသာ အာရမၼဏ ပဋိပါဒက မနသိကာရ (မနသိကာရေစတသိက္)ဟူ၍သုံးပါးျဖစ္ ပါသည္။

သဗၺစိတၱသာဓာရဏ= စိတ္အားလုံးႏွင့္အၿမဲယွဥ္တြဲတတ္ေ သာေၾကာင့္ မည္ပါသည္။

အဓိေမာကၡ = အာရုံကို တိတိက်က် ခိုင္ခိုင္မာမာ ဆုံးျဖတ္တတ္ေသာေၾကာင့္ မည္ပါသည္။

ဝီရိယ = ရဲရဲရင့္ရင့္ အားထုတ္ျခင္းသေဘာ၊ႀကိဳစားအားထုတ္မ ႈသေဘာရွိ ေသာေၾကာင့္…။

ပီတိ = ႏွစ္သက္ရႊင္လန္း,စိတ္ႏွလုံးကို ဝမ္းသာေစျခင္းသေ ဘာရွိေသာေၾကာင့္ မည္ပါသည္။

ပီတိငါးမ်ိဳး= ၁။ကိုယ္၌က်က္သီးေမႊးညွင္းထရုံ ႏွစ္သက္ျခင္းသည္ ခုဒၵကာပီတိ။ ၂။လွ်ပ္စစ္ပ်က္သလို ကိုယ္၌ ခဏခဏျဖန္းကနဲ ျဖန္းကနဲႏွစ္သက္လွ်င္ ခဏိကာပီတိ။၃။သမုဒၵရာလိႈင္းလို ကိုယ္မွာ တစ္ၿငိမ့္ၿငိမ့္တစ္သိမ့္သိမ့္ ႏွစ္သက္လွ်င္ ၾသကၠႏၱိကာပီတိ။ ၄။ႏွစ္သက္မႈအရွိန္ႀကီးမားကာ ကိုယ္ကို ေကာင္းကင္သို႔ၾကြတက္ေစႏိုင္ေသာ ႏွစ္သက္မႈ သည္ ဥေဗၺဂါပီတိ။၅။တစ္ကိုယ္လုံးစိမ့္ကာ တစ္သိမ့္ သိမ့္ၾကည္ႏူးခ်မ္းေျမ့ေသာ (ဝါဂြမ္း အတြင္းသို႔ ဆီမ်ားစိမ့္ဝင္သကဲ့သို႔)ႏွစ္သက္မႈသည္ ဖရဏာပီတိ။

ဆႏၵ = အာရုံ၌ၿငိစြဲေသာ သေဘာမပါဘဲ ျပဳလိုကာမတၱေတာင ္တသည့္သေဘာသည္ … မည္ပါသည္။

အဟီရိက = မေကာင္းမႈ ဒုစရိုက္ကို ျပဳရမွာ မရွက္တတ္ေသာသေဘာသည္ …. မည္ပါသည္။ဥပမာ ဝက္သည္ မစင္ကို မစက္ဆုတ္သကဲ့သို႔ မေကာင္းမႈကို မစက္ဆုတ္ျခင္းမရွက္ျခင္းတည္း။

အေနာတၱပၸ = ပိုးဖလံေကာင္ေလးမ်ားသည္ မီးကိုတိုးရမွာ မေၾကာက္သကဲ့သို႔ မေကာင္း မႈျပဳရမွာ မေၾကာက္ျခင္းသေဘာသည္ အေနာတၱပၸမည္ပါသည္။

ဒိ႒ိ = မွားမွားယြင္းယြင္း သိျမင္ျခင္းသေဘာသည္ …. မည္ပါသည္။

မာန = တံခြန္ မွန္ကင္းကဲ့သို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျမင့္ေမာက္ေမာ္ၾ ကြားေထာင္လႊားတတ္ ေသာသေဘာ…။

ဣႆာ = သူတစ္ပါးတို႔ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာျပည့္စုံမႈကို မနာလို မရႈစိမ့္သည္သေဘာ သည္ .....။

မစၦရိယ = မိမိ၏ျပည့္စုံခ်မ္းသာမႈကို သူတစ္ပါးအား မမွ်ေဝလို မေပးလို ဝန္တိုေသာ သေဘာသည္…။

မစၦရိယငါးပါး = ၁။အျခံအရံ ဒကာ/ဒကာမစသည္၌ ဝန္တိုမႈသည္ ကုလမစၦရိယ။ ၂။လာဘ္လာဘ၌ ဝန္တိုမႈသည္ လာဘမစၦရိယ။၃။အရိပ္ အာဝါသေနရာ၌ဝန္တို မႈသည္ အာဝါသမစၦရိယ။၄။အဆင္းလွပမႈ၌ဝန္တိုမႈသည္ ဝဏၰမစၦရိယ။၅။တရား ဓမၼ၌ ဝန္တိုမႈသည္ ဓမၼမစၦရိယ။

ကုကၠဳစၥ = ေနာင္တတစ္ဖန္ ပူပန္ဆင္းရဲေသာ သေဘာ။ မျပဳမိခဲ့ေသာ သုစရိုက္၊ ျပဳမိခဲ့ေသာ ဒုစရိုက္ တို႔ကိုစြဲ၍ငါသည္ ေကာင္းမႈသုစရိုက္ကို ျပဳသင့္ခ်ိန္တုန္းက မျပဳမိခဲ့ေလျခင္း၊ မေကာင္းမႈ ဒုစရိုက္ကိုမွ ျပဳမိခဲ့ေလျခင္းဟု ႏွလုံးမသာယာျခင္း ေနာင္တတစ္ဖန္ပူပန္ျခင္းသေဘာသည္ ကုကၠဳစၥမည္ပါသည္။

ထိန = စိတ္တို႔၏ရႊင္လန္းတက္ၾကြမႈမရွိဘဲ တြန္႔လိမ္ထူထိုင ္းသည့္သေဘာသည္ …. မည္ပါသည္။

မိဒၶ = ေစတသိက္တို႔၏တက္ၾကြရႊင္လန္းမႈမရွိဘဲ ပ်င္းရိထိုင္းမိ ႈင္း ငိုက္ျမည္းသည့္ သေဘာသည္..။

ဝိစိကိစၦာ = တစ္ခုခုေသာ သေဘာတရား၌တိတိက်က် ျပတ္ျပတ္သားသား မဆုံးျဖတ္ႏိုင္သည့္ သေဘာသည္ ဝိစိကိစၦာမည္ပါသည္။

သဒၶါ = ရတနာသုံးတန္ ကံႏွင့္ ကံ၏အက်ိဳးကို ျမတ္ႏိုးစြာ ယုံၾကည္ျခင္းသေဘာ သည္ သဒၶါမည္ပါ သည္။ေရေနာက္ျမဴႏွယ္မ်ားကို ၾကည္လင္ေစတတ္ေသာ ပတၱျမားရတနာႏွင့္တူပါသည္။ ထိုပတၱျမားရတနာသည္ ေနာက္က်ဳေနေသာေရ မ်ားကို ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းေစသည္။ပူေနေသာေရကို ေအးေစ သည္။ထို႔အတူ သဒၶါတရားကလည္း ကိေလသာအပူဓာတ္အေ လာင္ဓာတ္မ်ားေၾကာင့္ ေနာက္ေန ေသာစိတ္အစဥ္ကို ၾကည္လင္ေစသည္။ ပူေနေသာစိတ္ကို ေအးခ်မ္းေစပါသည္။

သတိ = ဘုရားစေသာ အာရုံ၊ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ား၌ ေအာက္ေမ့ျခင္းသေဘာ သည္ … မည္ပါသည္။ ယင္းသတိသည္ ေမ့ေလွ်ာ့မႈကို ဖ်က္ဆီးကာ အာရုံ၌ စိတ္ကိုေမ်ာလြတ္သြားခြင့္မေပးဘဲ အမွတ္ရ ေအာက္ေမ့ေစမႈပင္။သတိေစာင့္ေရွာက္ မႈရွိေသာစိတ္သည္ အကုသိုလ္တရားတို႔ဝင္ေရာက္ဖ်က္ဆီး ခြင့္မရပါ။ ခ်စ္သူရည္းစားကိုေအာက္ေမ့မႈ၊သူတစ္ပါးကို လုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္ရန္ သတိရမႈသည္ အမွန္ စင္စစ္ သတိဟုေခၚဆို၍မရပါ။ အမွတ္သညာဟုသာ ေခၚ ရပါမည္။ သတိသည္ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ လုံးဝယွဥ္တြဲခြင ္မရွိေသာေၾကာင့္တည္း။

ဟိရိ = မေကာင္းမႈ ဒုစရိုက္ျပဳရမွာစက္ဆုတ္ရြံရွာ ရွက္တတ္ေသာ သေဘာသည္ ဟိရိမည္ပါသည္။အမ်ိဳးေကာင္းသမီးသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ကဲ့ရ ဲ႕ၾကမည္ကိုလည္းရွက္၊ မိမိကိုယ္ကိုလည္းရိုေသကာ မေကာင္းမႈျပဳရမည္ကို ရွက္သည္ႏွင့္တူပါသည္။၁။ မိမိအမ်ိဳးဇာတ္ျမင့္ျမတ္မႈ။၂။အရြယ္ႀကီးရင့္မႈ၊ ၃။ရဲရင့္မႈ။၄။ အၾကားအျမင္ရွိမႈ၊ ၅။မိမိကိုးကြယ္သည့္ဘုရား၏ျမင့္ျမတ္မႈ၊ ၆။ မိမိ၏သားသမီးမ်ား၏ျမင့္ ျမတ္မႈ၊ ၇။မိမိအေဆြခင္ပြန္း၏ ျမင့္ျမတ္မႈတို႔ကိုဆင္ျခင္ကာ မိမိဟူေသာ အဇၥ်တၱကို အာရုံျပဳကာ မေကာင္းမႈျပဳရမွာ ရွက္၏။

ၾသတၱပၸ = မေကာင္းမႈ ဒုစရိုက္ျပဳရမွာ ထိတ္လန္႔သည့္သေဘ ာသည္ ၾသတၱပၸမည္ ပါသည္။ဥပမာအားျဖင့္ ရဲရဲေတာက္ပူေသာ သံတုံးကို ပူမည္ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ မကိုင္ၾကသကဲ့သို႔ျဖစ္ပါသည္။၎ ၾသတၱပၸျဖစ္ေၾကာင္းကေတာ့ ၁။ကိုယ့္ကိုယ္ကို စြပ္စြဲမႈေဘး။၂။သူတစ္ပါးတို႔ကစြပ္စြဲမႈေဘး။၃။မင္းစိုး ရာဇာတို႔၏အျပစ္ဒဏ္ေဘး။၄။အပါယ္က်ေရာက္မည့္ေဘး မ်ားကိုဆင္ျခင္ကာ ဗဟိဒၶျပင္ပကို အာရုံ ျပဳ၍ မေကာင္းမႈကို မျပဳလုပ္ပါ။

မွတ္ခ်က္ /ဟိရိ ႏွင့္ ၾသတၱပၸတရားႏွစ္ပါးကို ေလာကကိုေစာင့္ေရွာက္တတ္ေသာ ေၾကာင့္ ေလာကပါလတရား-ေဒဝဓမၼတရား ဟုေခၚဆိုပါအပ္ပါေသးသည္။

အေလာဘ = ေလာကီအာရုံ ကာမဂုဏ္ဝတၳဳတို႔၌မကပ္ၿငိ မတြယ္တာေသာသေဘာ၊ကပ္ၿငိတြယ္တာ တတ္ေသာ ေလာဘ၏ဆန္႔က်င္ ဘက္သေဘာသည္ အေလာဘမည္ပါသည္။စြန္႔လႊတ္လိုေသာ အနစ္ နာခံလိုေသာ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းလိုေသာ ေနကၡသေဘာရွိပါသည္။

အေဒါသ= မၾကမ္းတမ္းမခက္ထန္ မျပစ္မွားေသာသေဘ ာရွိေသာေၾကာင့္ အေဒါသဟုေခၚပါသည္။အေဒါသဟူသည္မွာ စင္စစ္ေမတၱာတရားသာျဖစ္ပါသည္။ သတၱဝါမ်ားကို အဆင့္အတန္း မခြဲျခားဘဲ အညီအမွ်ခ်စ္ခင္ၾ ကင္နာျခင္းသေဘာျဖစ္ ပါသည္။ဥပမာအားျဖင့္ ေရၾကည္ေရေအးႏွင့္တူပါသည္။

ေရၾကည္ေရေအးသည္ အဆင့္အတန္း မခြဲျခားဘဲ ေသာက္သုံးသူတိုင္းကို ေအးျမ ခ်မ္းသာေသာ ဓာတ္ သေဘာကို ေဆာင္သကဲ့သို႔ျဖစ္ပါသည္။

အေမာဟ/ပညာ = မျမဲျခင္းစေသာ သေဘာတရားတို႔ကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ မေဖာက္ မျပန္ မေတြမေဝ ထင္ထင္ရွားရွား သိတတ္ေသာ အနက္သေဘာရွိေသာေၾကာင့္ အေမာဟ/ပညာဟုေခၚပါသည္။ အသိ အလိမၼာ ဉာဏ္ပညာ အေျမာ္အျမင္ ဆင္ျခင္ မႈတရားတို႔သည္ အေမာဟ/ပညာ၏သေဘာတရားတို႔ ခ်ည္းသာျဖစ္စ္ၾကပါသည္။

အသိသုံးပါး = ၁။စာေခ်ာက္ရုပ္ကိုလူကဲ့သို႔ ထင္မွတ္ေသာ သမင္တို႔ကဲ့သို႔တစ္စုံ တစ္ရာကို အထူးအေထြမၾကံစည္ပဲ နဂိုမွတ္သားထားသည့္ သညာအတိုင္းသိေသာ အသိသည္ သညာသိမည္ပါသည္။၂။သညာထက္ထူးကဲစြာ ၾကံတတ္သိတတ္ေသာ အသိသည္ ဝိညာဏ္သိမည္ပါသည္။၃။အသိတရားတို႔တြင္ အလြန္ကဲဆုံးအထူးထူး အျပားျပား ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ေဝဖန္၍သိေသာ အသိသည္ ပညာသိ မည္ပါသည္။ဥပမာ ကေလးတစ္ေယာက္ ေရႊကိုေကာက္ရသကဲ့သို႔ ကေလးက ဝါဝါဝင္းဝင္းအတုံး အခဲေလးလွသည္ဟုသိ၍ေကာက္လာသည္။ မိခင္ကိုျပေသာအခါမိခင္ကေရႊဟုသိ၏။ ေရႊပန္းထိမ္ ဆရာကို ျပသ၏။ေရႊပန္းထိမ္ဆရာက ဤေရႊသည္ ေရႊရည္ဘယ္ႏွစ္ပဲရွိသည္ အေလးအခ်ိန္ဘယ္ ေလာက္သားရွိႏိုင္သည္၊ ဘယ္ေလာက္တန္ဘိုး ရွိသည္ကိုသိသည္။ ထို႔အတူ သညာသိက ကေလးသိ။ ဝိညာဏ္သိက မိခင္သိ။ ပညာသိက ေရႊပန္းထိမ္ဆရာသိျဖစ္ပါသည္။

တၾတမဇၥ်တၱတာ = ခ်ိန္ခြင္လွ်ာကဲ့သို႔ သမၸယုတ္စိတ္ ေစတသိက္တရားတို႔ကို ပိုမိုျခင္း ယုတ္ေလွ်ာ့ျခင္းမရွိေစဘဲ အလယ္တည့္တည့္ ညီမွ်စြာ လွ်စ္လွ်ဴရႈတတ္ေ သာသေဘာရွိေသာေၾကာင့္…။

ကာယပႆဒၶိ = ေရထဲသို႔ပစ္ခ်လိုက္ေသာ ငါးကဲ့သို႔ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔၌ ေစတသိက္ တို႔၏ ၿငိမ္းေအးျခင္းသေဘာသည္ကာယပႆဒၶိမည္ပါသည္။ ထို႔အတူပင္ စိတ္တို႔၏ ၿငိမ္းေအးျခင္းသေဘာကို စိတၱပႆဒၶိဟုေခၚပါသည္။

ကာယလဟုတာ = ေလးလံလြန္းေသာ ဝန္ထုတ္ဝန္ပိုးႀကီးကို ေခါင္းေပၚမွပစ္ခ်လိုက္ရ သကဲ့သို႔ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔၌ ေစတသိက္တို႔၏ ေပါ့ပါးျခင္းသေဘာသည္ ကာယလဟုတာမည္ပါသည္။ထို႔ အတူ စိတ္တို႔၏ေပါ့ပါးျခင္းသေဘာသည္ စိတၱလဟုတာမည္ပါသည္။ေလးလံထိုင္းမႈိင္းေသာ ထိနမိဒၶ တို႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ပါသည္။

ကာယမုဒုတာ = လိုသလိုပုံသြင္းလို႔ရေသာ ေရႊစင္ႏွစ္ကဲ့သို႔ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ ေစတသိက္တို႔၏လြန္စြာ ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေျပာင္းျခင္းသေဘာသည္ ကာယမုဒုတာမည္ ပါသည္။ထို႔အတူ စိတ္တို႔၏ႏူးညံ့ေပ်ာ့ ေျပာင္းျခင္းသေဘ ာသည္ စိတၱမုဒုတာမည္ ပါသည္။ခက္ထန္မာေၾကာေသာ ဒိ႒ိ မာနတို႔၏ဆန္႔က်င္ ဘက္ျဖစ္ပါသည္။

ကာယကမၼညတာ = ႀကိဳခ်က္ထားေသာ ေရႊစင္ႏွစ္သည္ လိုသလိုပုံသြင္းနိဳင္သကဲ့သို႔ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ရာ၌ အလိုရွိတိုင္းေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ၿပီးေျမာက္ေစေသာ သေဘာသည္ ကာယကမၼညတာ မည္ပါသည္။ ထို႔အတူ စိတ္တို႔၏အလိုရွိရာေကာင္းမႈကုသိုလ္တိုင္းျပဳျပင္ႏိုင္စြမ ္းရွိေသာ သေဘာ သည္ စိတၱကမၼည တာမည္ပါသည္။

ကာယပါဂုညတာ = ေရနက္ထဲသို႔ ပစ္ခ်လိုက္ေသာ မိေက်ာင္းကဲ့သို႔ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ရာ၌ ေစတသိက္တို႔၏ အေလ့အက်င့္ရၿပီးေသာ ကၽြမ္းက်င္ႏိုင္နင္းေသာသေဘာသည္ ကာယပါဂုညတာ မည္ပါသည္။ထို႔အတူ စိတ္တို႔၏ ေလ့လာႏိုင္စြမ္းကၽြမ္းက်င္မႈသေဘာသည္ စိတၱကမၼညတာမည္၏။

ကာယုဇုကတာ = ကာယ ဥဇုကတာ -ေလးသမားပစ္လႊတ္အ ပ္ေသာ ေလးသည္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မတ္ မတ္သြားသကဲ့သို႔ ေစတသိက္တို႔၏ ေကာင္းမႈကုသိုလ္တို႔၌ ေျဖာင့္ ေျဖာင့္မတ္မတ္ သြားေရာက္ျခင္းသေဘာသည္ ကာယုဇုကတာမည္၏။ထို႔အတူ စိတ္တို႔၏ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ တို႔၌ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မတ္ မတ္သြားေရာက္ျခင္းသည္ စိတၱဳဇုကတာမည္၏။

                          ⓐⓢⓗⓘⓜ   ⓞⓐⓣⓣⓐⓜⓐ

No comments:

Post a Comment