Monday, November 26, 2018

ဇာတ္ေတာ္ႀကီးဆယ္ဘြဲ႕

ဝိဓူရဇာတ္ေတာ္ႀကီး

တစ္ရံေရာအခါ ကုရုတိုင္း ဣႏၵပတၳနဂိုရ္ျပည္၌ ေကာရဗ်မင္း စိုးစံသည္။ ထိုမင္း၌ ဝိဓူရ အမည္ရွိေသာ အမတ္ ပညာရွိတစ္ဦး ရွိသည္။ ဝိဓူရသည္ ဉာဏ္ပညာႏွင့္ အထူးျပည့္စံုရံုမွ်မက တရားေဟာလည္း ေကာင္းသည္။ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ အသံျဖင့္ တရားေဟာတတ္သည္။ သူ႔တရားကို နာသူတိုင္း ႏွစ္သက္မဆံုး ရွိၾကသည္။

ေကာရဗ်မင္းသည္ ေႂကြအန္ကစားမႈ၌ အလြန္တပ္မက္သည္။ ကစားတိုင္းလည္း အႏိုင္ရေလ့ရွိသည္။ ဘဝေဟာင္းက မိခင္ေတာ္ခဲ့ဖူးေသာ ထီးျဖဴေစာင့္နတ္သမီးက တန္ခိုးျဖင့္ ကူညီေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

မင္းႀကီးသည္ ေႂကြအန္ကစားေသာ္လည္း တရားဓၶမကို လြန္စြာျမတ္ႏိုးသည္။ တစ္ေန႔သ၌ မင္းႀကီးသည္ ဥပုသ္ေစာင့္၍ ဥယ်ာဥ္ေတာ္ဝယ္ တရားအားထုတ္သည္။ ေရွးဘဝက အေဆြခင္ပြန္းမ်ား ျဖစ္ခဲ့ဖူးၾကေသာ သိၾကားမင္း၊ နဂါးမင္း၊ ဂဠဳန္မင္းတို႔သည္လည္း ထိုနည္းတူ ဥပုသ္ေစာင့္ၾကသည္။ မင္းႀကီး ေနရာဥယ်ာဥ္သို႔ လာေရာက္၍ တရားအားထုတ္ၾကသည္။ မင္းေလးပါး ဆံုမိၾကသည္။

ထိုအခါ ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ ရင္းႏွီးစြာ စကားေျပာၾကသည္။ ယင္းသို႔ စကားေျပာရာမွ သိၾကားမင္းက “ယခု ငါတို႔ေလးေယာက္ ေစာင့္ေသာ သီလတြင္ ဘယ္သူ၏ သီလက ပို၍ ျမတ္သနည္း” ဟု ေမးသည္။

ဝရုဏနဂါးမင္းက “အရွင္တို႔ သံုးဦး၏ သီလထက္ ကြ်ႏု္ပ္၏ သီလက ပို၍ ျမတ္သည္။ ဂဠဳန္မင္းသည္ ကြ်ႏု္ပ္ကို ရန္ျပဳသည္ျဖစ္ေစ ရန္မျပဳသည္ျဖစ္ေစ ဂဠဳန္မည္သည္ကား နဂါး၏ ရန္သူသာ ျဖစ္သည္။ ကြ်ႏု္ပ္သည္ ဤကဲ့သို႔ အသက္ကို ရန္ျပဳတတ္သည့္ ရန္သူကို ေတြ႔ရေသာ္လည္း အမ်က္ေဒါသမထြက္ဘဲ ေနခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္၏သီလက ပို၍ ျမတ္ပါသည္” ဟု ဆို၏။

ထိုအခါ ဂဠဳန္မင္းက “နဂါးသည္ ကြ်ႏ္ုပ္အဖို႔ မြန္ျမတ္ေသာ အစာအာဟာရကို ေတြ႔ရေသာ္လည္း မစား၊ ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္မႈကို သည္းခံလ်က္ အစာအတြက္ မေကာင္းမႈကို မျပဳ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္သီလက ပို၍ ျမတ္ပါသည္” ဟု ဆို၏။

ထို႔ေနာက္ သိၾကားမင္းက “ငါသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ နတ္စည္းစိမ္တို႔ကို စြန္႔၍ သီလေစာင့္ရန္ ဤအရပ္သို႔ လာျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ငါ၏သီလက ပို၍ ျမတ္ေပသည္” ဟု ဆိုျပန္သည္။

ဤတြင္ ေကာရဗ်မင္းကလည္း “အကြ်ႏု္ပ္သည္ မ်ားစြာေသာ ဥစၥာတို႔ႏွင့္တကြ တစ္ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ေသာ ေမာင္းမတို႔ျဖင့္ ျပည့္ေနေသာ ေရႊနန္းစည္းစိမ္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳလ်က္ ေၾကာင့္ၾကမႈ မထားဘဲ ဤ ဥယ်ာဥ္၌ ဥပုသ္ေစာင့္ေနသည္။ ကြ်ႏု္ပ္၏ သီလက ပိုျမတ္ပါသည္” ဟူ၍ ဆိုေလသည္။ ဤသို႔လွ်င္ မင္းေလးပါးတို႔သည္ မိမိသီလက ပို၍ ျမတ္ေၾကာင္း အခိုင္အမာ ေျပာဆိုၾကသည္။ အေလွ်ာ့မေပးၾက။ ေနာက္ဆံုး၌ ဝိဓူရ သုခမိန္ထံ သြား၍ အဆံုးအျဖတ္ ရယူရန္ မင္းေလးပါးလံုး သေဘာတူညီ သြားၾကသည္။ ဝိဓူရထံသြား၍ အက်ိဳးအေၾကာင္း တင္ျပၾကသည္။ ‘မွန္ကန္စြာ ဆံုးျဖတ္ေပးပါ’ ဟူ၍လည္း ဆိုၾကသည္။
ဝိဓူရသည္ မင္းတစ္ပါးစီ၏ စကားကို ေသခ်ာစြာ ၾကားနာသည္။ ထို႔ေနာက္ “အရွင္မင္းႀကီးတို႔၊ မင္းႀကီးတို႔ ဆိုၾကေသာ အခ်က္ ေလးရပ္စလံုးပင္ ေကာင္းျမတ္လွသည္။

လွည္းပံုေတာင္း၌ ေဒါက္မ်ား စု၍ တည္သကဲ့သို႔ပင္ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ သည္းခံျခင္း၊ အစာေၾကာင့္ မေကာင္းမႈကို မျပဳျခင္း၊ ကာမဂုဏ္ ေမြ႕ေလ်ာ္မႈမွ ေရွာင္ျခင္း၊ ေၾကာင့္ၾကမႈ မရွိျခင္း ဟူေသာ ဂုဏ္ေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုအံ့။ ေလာက၌ ထိုပုဂိၢဳလ္ကို ၿငိမ္းေအးေသာသူ ဟူ၍ ဆိုၾကကုန္၏” ဟု ဆိုကာ မင္းေလးပါးတို႔၏ သီလသည္ မည္သူကမွ မသာလြန္၊ ထပ္တူ အညီထား၍ ဆံုးျဖတ္လိုက္ေလသည္။

မင္းေလးပါးတို႔သည္ ဝိဓူရ၏ ေျဖၾကားခ်က္ကို ႏွစ္သက္သြားၾကသည္။ ဝိဓူရအား ခ်ီးက်ဴးစကား ဆိုၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ သိၾကားမင္းက ဝိဓူရအား ဘြဲ႔ျဖဴပုဆိုးျဖင့္ ပူေဇာ္သည္။ ‘ဂဠဳန္မင္းက ေရႊပန္းခိုင္ျဖင့္ ပူေဇာ္သည္။ နဂါးမင္းက ပတၱျမားျဖင့္ ပူေဇာ္သည္။ ေကာရဗ်မင္းက ႏို႔စား ႏြားမတစ္ေထာင္၊ ဆင္တစ္စီး၊ အာဇာနည္ျမင္း ေလးေကာင္ကေသာ ရထားဆယ္စီး၊ ရြာႀကီးတစ္ဆယ့္ေျခာက္ရြာတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ မင္းေလးပါးသည္ ခ်စ္ၾကည္စြာ ခြဲခြာသြားၾကေလသည္။

ဝရုဏ နဂါးမင္းသည္ နဂါးျပည္သို႔ ျပန္ေရာက္ေသာ္ နဂါးမိဖုရားျဖစ္သူက ဝိမလာက ပတၱျမားကို မျမင္၍ ေမးသည္။ နဂါးမင္းက အေၾကာင္းစံု ေျပာျပသည္။ ဤတြင္ ဝိမလာသည္ ဝိဓူရသုခမိန္၏ တရားကို နာၾကားလိုေသာ ဆႏၵ တဖြားဖြား ျဖစ္ေပၚမိသည္။

ဝိမလာက ‘ငါသည္ နဂါးမင္းအား ဝိဓူရ၏ တရားကို နာလိုေသာေၾကာင့္ ပင့္ေဆာင္ေပးပါ ဆိုလွ်င္ ပင့္ေဆာင္ ေပးလိမ့္မည္ မဟုတ္။ ပရိယာယ္ ဆင္လ်က္ ဝဓူရ၏ ႏွလံုးသားကို ခ်စ္ျခင္းျဖစ္သည္ ဆိုကာ မက်န္းမာေယာင္ ေဆာင္ေနမည္။ ထိုအခါ မုခ်မေသြ ဝိဓူရကို ေဆာင္ယူေစမည္။ ထိုအခါတြင္မွ ဝိဓူရ၏ တရားေတာ္ကို နာယူႏိုင္ေတာ့မည္’ ဟူ၍ ႀကံစည္၏။

ႀကံစည္သည့္အတိုင္း မက်န္းမာဟန္ ျပဳ၏။ “ဝိဓူရ၏ ႏွလံုးသားကို မရလွ်င္ ေသရေတာ့မည္” ဟူ၍ ဆိုကာ အိပ္ေန၏။ နဂါးမင္းလည္း စိတ္ႏွလံုး မသာယာေတာ့။ ‘မည္သည့္နည္းျဖင့္ ဝိဓူရ၏ ႏွလံုးသားကို ရႏိုင္ပါအံ့နည္း’ ဟု ႀကံေတြး၍ မႈိင္ေငးေနေလသည္။

ခမည္းေတာ္၏ ျဖစ္အင္ကို နဂါးမင္းသမီး ဣရႏၶတီ ေတြ႔ျမင္ေသာအခါ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးသည္။ နဂါးမင္းက မိဖုရား၏ အေၾကာင္းကို ေျပာျပသည္။ “ခ်စ္သမီး၊ သင့္မယ္ေတာ္ အသက္မေသေအာင္ ေဆာင္ရြက္ပါ။ ဝိဓူရကို ေဆာင္ယူႏိုင္သူအား ဖူးစာရွင္အျဖစ္ ေရြးပါ။ ထိုသူကို ရွာပါ” ဟူ၍ ဆို၏။

ဣရႏၶတီကလည္း “သည္ကိစၥကို သမီးေတာ္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ပါမည္” ဟူ၍ ဝန္ခံစကား ေျပာဆိုသည္။ မယ္ေတာ့္ကိုလည္း ႏွစ္သိမ့္စကားဆိုသည္။ ထို႔ေနာက္ လွပနီလြင္ေသာ အဝတ္တန္ဆာကို ဆင္ယင္၍ ခ်က္ခ်င္းပင္ ဟိမဝႏၲာသို႔ ထြက္ခြာသြားေလသည္။ ဣရႏၶတီသည္ ဟိမဝႏၲာရွိ ကာဠာဂီရိေခၚ ေက်ာက္ညိဳေတာင္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ပန္းမ်ိဳးစံုကို ခူးသည္။ ေတာင္ထိပ္၌ ပန္းအခင္း ခင္းသည္။ ထို ပန္းအခင္း၌ ကလ်က္ ညိွဳ႕ဓာတ္ပါေသာ အသံျဖင့္ “ဝိဓူရ၏ ႏွလံုးသားကို ေတာင့္တေနေသာ မယ္ေတာ္၏ အလိုဆႏၵကို ျပည့္ဝေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သူအား ဖူးစာရွင္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ပါမည္” ဟူ၍ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ သီခ်င္းဆိုသည္။

ထိုအခိုက္ ပုဏၰက အမည္ရွိေသာ ဘီလူးစစ္သူႀကီးသည္ မေနာမယျမင္းကို စီးလ်က္ ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ ႏွင္လာရာ ဣရႏၶတီ၏ အသံကို ၾကားရသည္။ ပုဏၰကသည္ ေဝႆဝဏ္ နတ္မင္းႀကီး၏ တူျဖစ္သည္။ ဘီလူးအစည္းအေဝးသို႔ သြားရန္ ထြက္လာရာမွ ဣရႏၶတီႏွင့္ ဆံုေတြ႔ျခင္း ျဖစ္သည္။

သူသည္ ဣရႏၶတီကို ခ်စ္ႀကိဳက္သြားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အနီးသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ “မင္းသမီး၏ မယ္ေတာ္ဖုရား အလိုရွိေသာ ဝိဓူရ၏ ႏွလံုးသားကို ေဆာင္ယူေပးမည္” ဟူ၍ ကတိျပဳသည္။

“ကစၥည္းလုလင္၊ ဝိဓူရသည္ ငါ၏ကြ်န္ ျဖစ္သည္မွန္လွ်င္ ဝိဓူရကို ယူသြားေလာ့” ဟု ဆို၏။ ဝိဓူရကို ပုဏၰကအား ေပးအပ္လိုက္ေလသည္။

သို႔ေပးအပ္ရာမွ မင္းႀကီးသည္ ‘ဝိဓူရ မရွိေသာ္ တရားစကားကို ၾကားနာရဖို႔ မလြယ္ၿပီ’ ဟူ၍ စဥ္းစားမိျပန္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝိဓူရအား “အိမ္ရာတည္ေထာင္၍ လူ႔ေဘာင္၌ ေနေသာသူတို႔ လိုက္နာရမည့္ တရားေတာ္ကို မသြားမီ ေဟာၾကားပါဦး” ဟု ေတာင္းပန္သည္။ ဝိဓူရကလည္း စိတ္ရွည္စြာ ေဟာၾကားသည္။

“အရွင္မင္းႀကီး၊ အိမ္ေထာင္ရွင္ ျဖစ္သူတို႔သည္ သူတစ္ပါး၏ မယားကို မျပစ္မွားအပ္။ ေကာင္းမြန္ေသာ ခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္တို႔ကို သင့္ရာ သူတို႔အား မေပးကမ္း၊ မေဝျခမ္းဘဲ မစားေသာက္အပ္။ မ်က္ေမွာက္တြင္ အက်ိဳးစီးပြားလည္း မျဖစ္ထြန္းေသာ၊ နတ္ရြာ နိဗၺာန္ ေရာက္ေၾကာင္းလည္း မဟုတ္ေသာ ‘ေလာကာယတိက က်မ္း’ ကို မလိုက္နာအပ္။ ေန႔တိုင္း ငါးပါးသီလကို ေစာင့္ထိန္းအပ္၏။ အိမ္ေထာင္သည္တို႔ လိုက္နာရေသာ က်င့္ဝတ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုအပ္၏။ မင္းတို႔က်င့္ရာေသာ တရားႏွင့္လည္း ျပည့္စံုအပ္၏။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔ကို မေမ့အပ္။ ကိစၥအားလံုးကို ပညာျဖင့္ ဆင္ျခင္ျပဳအပ္၏။ မာန္မာန မေထာင္လႊားအပ္။ မိမိကိုယ္ကို ႏွိမ့္ခ်အပ္၏။ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ဆံုးမလွ်င္ နာယူအပ္၏။ ဝန္တိုျခင္း၊ ေစာင္းေျမာင္းျခင္း၊ ျငဴစူျခင္း မရွိအပ္။ ရဲရင့္ျခင္း ရွိအပ္၏။ ခ်စ္ခင္ႏွစ္လိုဖြယ္ စကားကို ဆိုအပ္၏။ ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ ႏွလံုး ႏူးညံ့အပ္၏။ (၁) အေဆြခင္ပြန္းတို႔အား ေပးကမ္းျခင္း။ (၂) ခ်စ္ဖြယ္ေသာ စကားကို ဆိုျခင္း။ (၃) ေမတၱာစိတ္ ပြားမ်ားျခင္း (၄) ကိုယ္ႏွင့္ ထပ္တူ က်င့္ျခင္း ဟူေသာ သဂၤဟတရားတို႔ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုအပ္၏။ တရားေစာင့္ေသာ ရဟန္းတို႔အားလည္း လွဴဒါန္းအပ္၏။ ဤကား လယ္ထြန္ခ်ိန္ အခါတည္း၊ ဤကား ပ်ိဳးႀကဲခ်ိန္အခါတည္း စသည္ျဖင့္လည္း စီရင္ခန္႔ခြဲ တတ္အပ္၏။ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို လိုလားသူ ျဖစ္အပ္၏။ မိမိ၏ မ်ိဳးႏြယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္သူ ျဖစ္အပ္၏။ အၾကားအျမင္ မ်ားရန္ ဝတၳဳ၊ ထံုးတမ္း နည္းနာစေသာ က်မ္းဂန္တို႔ကို ေလ့လာသင္ၾကား အပ္၏။ မွတ္သားျခင္း၊ ၾကည့္ရႈျခင္း၊ ႏွီးေႏွာေျပာေဟာျခင္း၊ ေမးျမန္းျခင္း ျပဳအပ္၏။ အၾကားအျမင္မ်ားေသာ၊ သီလရွိေသာ ရဟန္း၊ ပုဏၰားတို႔ကိုလည္း ရိုေသဆည္းကပ္ရာ၏။ အရွင္မင္းႀကီး၊ ဤသို႔ လိုက္နာျပဳက်င့္သည္ ရွိေသာ္ ေဘးကင္းသူ၊ သဂၤဟတရားႏွင့္ ျပည့္စံုသူ၊ မွန္ေသာ အယူဝါဒ ရွိသူ ျဖစ္ရာ၏။ ေသလြန္ေသာအခါ၌လည္း မစိုးရိမ္ရဘဲ ေကာင္းရာ သုဂတိသို႔ လားရာ၏” ဟု ဝိဓူရက ေဟာၾကား၏။

မင္းႀကီးလည္း ဝိဓူရအား အထူးပူေဇာ္ သကၠာရျပဳ၍ တစ္ရာ့တစ္ပါးေသာ မင္းတို႔ၿခံရံလ်က္ နန္းေတာ္သို႔ ဝင္ေလသည္။

ထို႔ေနာက္ ပုဏၰကအားလည္း “ပုဏၰက၊ အသင္သည္ ယူေဆာင္ရန္ အလြန္ခက္ခဲေသာ သုခမိန္ကို တရားသျဖင့္ ေဆာင္ယူခဲ့သည့္အတြက္ ငါ ခ်ီးက်ဴးပါသည္။ မိဖုရားႀကီး၏ အလိုဆႏၵ ျပည့္ဝေသာေၾကာင့္ သင့္အား သမီးေတာ္ ဣရႏၶတီကို ေဆာင္ႏွင္းေပးအပ္ပါ၏။ သင္ ပုဏၰက စစ္သူႀကီးသည္ ယေန႔ပင္ သုခမိန္ကို ဣႏၵပတၳနဂို္ရ္ျပည္သုိ႔ ျပန္ပို႔ေပးပါေလာ့” ဟူ၍ ဆို၏။

ပုဏၰကသည္ ဣရႏၶတီကို ရ၍ လြန္စြာဝမ္းေျမာက္သြားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝိဓူရအား စၾကာမင္းတို႔သာ သံုးသည့္ မေနာဟရပတၱျမားကို ေပးသည္။ ထို႔ေနာက္ နဂါးမင္းႏွင့္ မိဖုရားတို႔ကို ခြင့္ပန္၍ သိေႏၶာျမင္းကို ျပင္ေစသည္။ ျမင္းပ်ံေပၚ၌ ဝိဓူရအား ေရွ႕ကထားလ်က္၊ ပုဏၰက က အလယ္ကစီးလ်က္၊ ဣရႏၶတီအား ေနာက္ကထားလ်က္ နဂါးျပည္မွ ထြက္ခြာလာၾကသည္။

ထို႔ေန႔ မိုးေသာက္ယံ၌ ေကာရဗ်မင္းႀကီးသည္ ထူးဆန္းေသာ အိပ္မက္ကို ျမင္မက္သည္။ ထိုအိပ္မက္အရ ‘ယေန႔ပင္ ဝိဓူရသုခမိန္ မုခ်ေရာက္လာလိမ့္မည္’ ဟူ၍ ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာျဖစ္ေနသည္။ ခ်က္ခ်င္းပင္ ၿမိဳ႕ကို တန္ဆာဆင္ေစသည္။ ရတနာ မ႑ပ္ႀကီး ထိုးေစသည္။ တရားပလႅင္ ျပင္ေစသည္။ တစ္ရာ့တစ္ပါးေသာ မင္းတို႔ႏွင့္တကြ တိုင္းသူျပည္သားတို႔အားလည္း “ယေန႔ ဝိဓူရသုခမိန္ ျပန္ေရာက္လိမ့္မည္” ဟု ေျပာဆိုသည္။ ဝိဓူရကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကေစသည္။

ထိုခဏ၌ ပုဏၰကသည္ ျမင္းပ်ံျဖင့္ ေရာက္လာသည္။ ဝိဓူရကို ျမင္းေပၚမွခ်၍ တရားသဘင္ ပရိသတ္ အလယ္၌ ထားခဲ့သည္။ ဣရႏၶတီႏွင့္အတူ ၾကည္ရႊင္ ခ်မ္းေျမ့စြာ ထြက္ခြာ သြားေလသည္။ မင္းႀကီးက ျဖစ္ပ်က္ပံု အလံုးစံုကို ေမးျမန္းသည္။ ဝိဓူရကလည္း စံုေစ့စြာ ေလွ်ာက္ထားသည္။ ေနာက္ ပုဏၰကေပးလိုက္ေသာ ပတၱျမား ရတနာကို ေကာရဗ်မင္းႀကီးအား ဆက္သေလသည္။

မင္းႀကီးကလည္း တိုင္းသူျပည္သား အေပါင္းတို႔အား “ငါ၏ အမတ္ႀကီးသည္ ဝိဓူရသုခမိန္သည္ အေႏွာင္အဖြဲ႔မွ လြတ္သည့္နည္းတူ ႏိုင္ငံအတြင္း၌ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ ခံေနၾကရေသာ သူမ်ားကိုလည္း အေႏွာင္အဖြဲ႔မွ လႊတ္ေစ။ ပိုက္ကြန္၊ ေက်ာ့ကြင္း၊ ၿမွံဳးစသည္တို႔ျဖင့္ ဖမ္းမိကုန္ေသာ ငွက္တို႔ကိုလည္း လႊတ္ေစ။ မုဆိုး တံငါ အလုပ္မ်ားကိုလည္း မလုပ္ေစႏွင့္။ ဤ တစ္လအတြင္း လယ္သမားတို႔လည္း အနားယူ၍ ေပ်ာ္ပြဲသဘင္ကို ဆင္ယင္ က်င္းပ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကေစ” ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္မူသည္။ ထို႔ျပင္ ဝိဓူရကိုလည္း အထူးထူးေသာ လက္ေဆာင္ ပဏၰာတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ရန္ တုိက္တြန္းသည္။ တိုင္းသူျပည္သားတို႔ကလည္း ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ ပူေဇာ္ၾကသည္။

ဝိဓူရသုခမိန္သည္ မင္းႏွင့္တကြေသာ တိုင္းသူ ျပည္သားတို႔အား တရားစကား ေဟာၾကားဆံုးမသည္။ ေကာင္းမႈမ်ား ျပဳေစသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ေကာင္းမႈမ်ား ျပဳသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ စုေတေသာအခါ အားလံုးပင္ နတ္ျပည္သို႔ လားၾကေလသတည္း။

(ဇာတ္ေပါင္းေသာ္ ဝိဓူရသုခမိန္သည္ ေဂါတမ ဘုရားရွင္၊ ေကာရဗ်မင္းသည္ အရွင္ အာနႏၵာ၊ ပုဏၰကဘီလူးသည္ အဂၤုလိမာလ၊ ဝရုဏနဂါးမင္းသည္ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ သိၾကားမင္းသည္ အရွင္အႏုရုဒၶါ၊ ဂဠဳန္မင္းသည္ အရွင္ေမာဂၢလာန္၊ ဝိမလာေဒဝီသည္ ေခမာဘိကၡဳနီ၊ ဣရႏၶတီသည္ ကိသာေဂါတမီ၊ သိေႏၶာျမင္းသည္ ခ႑ကျမင္း၊ ဝိဓူရ၏ မယားႀကီး အေနာ္ဇာသည္ ယေသာ္ဓရာ အသီးသီး ျဖစ္လာၾကေလသည္)

**ဤ ဝိဓူရဇာတ္တြင္ ေဂါတမဘုရားရွင္ ပညာပါရမီ၊ သစၥာပါရမီ၊ အဓိဌာန္ပါရမီ၊ ခႏၲီပါရမီတို႔ ျဖည့္ဆည္းခဲ့ပံုကို သိျမင္ႏိုင္ပါသည္**

No comments:

Post a Comment