Saturday, November 24, 2018

ဘေဒၵကရတၱသုတ္

အ​ေရးႀကီးလို႔ ထပ္တင္ပါတယ္
ပထမ ဘေဒၵကရတၱသုတ္အပါအဝင္
★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★

ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ဆိုတဲ့စကားကို ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။ အဲ႔ဒီ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ဆိုတဲ့စကားက အတိတ္မရႈရဘူး အနာဂါတ္မရႈရဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မယူရဘူး အားလံုးဟာ ပစၥဳပၸန္တည့္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရားက ျဖစ္လာလို႔ရွိရင္ ျဖစ္လာတဲ႔ခိုက္မွာ သိဖို႔က ပိုျပီးေတာ့ အေရးၾကီးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဝိပႆနာ ရႈတဲ႔အခါမွာ-
`ပစၥဳပၸႏၷဥၥ ေယာ ဓမၼံ တတၳ တတၳ ဝိပႆတိ´ လို႔ #ဘေဒၵကရတၱသုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားတယ္။ ပစၥဳပၸန္အခိုက္ ရႈရမယ္ဆိုတဲ႔ေနရာ ပစၥဳပၸန္ကို ခြဲျခားသိဖို႔ လိုေသးတယ္။ ပစၥဳပၸန္ဟာ ခဏပစၥဳပၸန္၊ သႏၲတိပစၥဳပၸန္၊ အဒၶါပစၥဳပၸန္ရွိတယ္။ ခဏပစၥဳပၸန္ဟာ ျဖစ္ခိုက္ကေလးကို ေျပာတာ။ အဲဒီျဖစ္ခိုက္ကေလးမွာ နာမ္ကို ရႈလို႔မရဘူး။ စိတ္က ႏွစ္ခု မျဖစ္ဘူး။ စိတ္ကို ရႈတဲ႔စိတ္ အရႈခံစိတ္ေပါ့။ စိတ္ကို စိတ္နဲ႔ရႈတယ္ ဆိုတဲ႔ေနရာမွာ အရႈခံ စိတ္ကေလးက တစ္ခု၊ ရႈတဲ႔စိတ္က တစ္ခု။ အရႈခံစိတ္ကေလး ျဖစ္ေနတဲ႔အခိုက္မွာ ရႈတဲ႔စိတ္က မေပၚႏိူင္ေသးဘူး။ အရႈခံ စိတ္ေလး ပ်က္သြားတဲ့ အခိ်န္က်မွ ရႈတဲ႔စိတ္ ေပၚလို႔ရတယ္။ ႏွစ္ခုျပိဳင္ ျဖစ္လို႔မရဘူး။

ႏွစ္ခုျပိဳင္ျဖစ္လို႔မရသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ရႈတယ္ဆိုတာ ခဏပစၥဳပၸန္ကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ နာမ္နဲ႔ ပတ္သတ္လာရင္ သႏၲတိပစၥဳပၸန္ကို ေျပာတာ။ ျဖစ္စဥ္ေလးတစ္ခု .. ဥပမာ မ်က္စိကေန အဆင္းကို ျမင္ျပီးေတာ့ ထိုအဆင္းေပၚမွာ ေတြးေနတဲ့ အခ်ိန္ပိုင္းဟာ ပစၥဳပၸန္ပဲ။ သႏၲတိပစၥဳပၸန္လို႔ ေခၚတယ္။ ျဖစ္ဆဲေလး တစ္ခုဟာ ပစၥဳပၸန္တစ္ခု။ အခု ဒီစာကို ဖတ္ေနတယ္ .. ဖတ္ေနတဲ့ အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခု အခ်ိန္ကာလတစ္ခုကို ပစၥဳပၸန္လို႔ေခၚတယ္။ အဲဒီ ပစၥဳပၸန္ကိုလည္း ရႈလို႔ရတယ္။ ၿပီးဆံုးသြားတာက အတိတ္ ျဖစ္သြားျပီ။ အဲဒီေတာ့ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ဆိုတာ အခုလက္ရွိ သႏၲတိပစၥဳပၸန္ အဒၶါပစၥဳပၸန္ တို႔ကေနျပီးေတာ့ သႏၲတိပစၥဳပၸန္ကိုရႈရင္ အရႈခံစိတ္နဲ႔ ရႈမွတ္တဲ႔စိတ္ ႏွစ္ခုဟာ ကပ္ႏိူင္သမ်ွ ကပ္သြားလို႔ရွိရင္ ၾကားထဲမွာ ကိေလသာ မညပ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ ေနာက္က်မွ ရႈရင္ ၾကားထဲမွာ အမ်ားၾကီးကြာသြားျပီ။ ဆိုလိုတာက ဝီထိတစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုေပါ့။ အာရံုကို သိတဲ့ ဝီထိကတစ္ခု ျပန္ျပီးေတာ့ မွတ္တဲ့ ဝီထိကတစ္ခု အဲဒီ ဝီထိႏွစ္ခုၾကား ကိေလသာညပ္တာ မရွိဘူးဆိုရင္ ဒါပစၥဳပၸန္တည့္သြားျပီလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။

သို႔ေသာ္ ခုနကလို ျဖစ္ခိုက္​ တည့္တည့္ မဟုတ္ဘူး။ သႏၲတိပစၥဳပၸန္ အဒၶါပစၥဳပၸန္ပဲ ျဖစ္ႏိူင္တယ္။ ခဏပစၥဳပၸန္ မျဖစ္ႏိူင္ပါဘူး။  ဆိုပါစို႔ ... မ်က္စိက ျမင္လို႔ ျမင္သည့္ စိတ္ေတြရဲ႕ျဖစ္စဥ္ (Process) ဝီထိကတစ္ခု အဲဒါကိုျပန္ျပီးေတာ့ ရႈတဲ႔စိတ္ရဲ႕ျဖစ္စဥ္ (Process)က တစ္ခုေပါ့။ အဲဒီၾကားမွာ ျမင္ျပီးတဲ႔ေနာက္မွာ သာယာတဲ့ ေလာဘေတြ မုန္းတီးတဲ့ ေဒါသေတြ မျဖစ္ရေအာင္ ျမင္ျပီးတာနဲ႔တျပိဳင္နက္ ရႈမွတ္တဲ႔စိတ္ ေနာက္က ကပ္လိုက္လာတာ။ ဒီ(Process)ျပီးရင္ ေနာက္(Process)က မွတ္တဲ့စိတ္ ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒါဆိုရင္ ၾကားထဲမွာ ကိေလသာ မညပ္ေတာ့ဘူး။

အဲ႔ဒါကိုပဲ ပစၥဳပၸန္တည့္တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ပစၥဳပၸန္တည့္တယ္ဆိုတာ ၾကားထဲမွာ ကိေလသာ ခိုမသြားေအာင္ ညပ္မသြားေအာင္ ရႈတာ။ အဲ့ဒီ အဆင့္ေရာက္သြားျပီဆိုရင္ ေရွ႕ကျဖစ္တာ ေနာက္ကသိတယ္။ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေျပာတဲ့ (ေရွ႕ကျဖစ္ပ်က္ ေနာက္က မဂ္ဆိုတာ) အဲ႔ဒါမ်ိဳးကို ဆိုလိုတာေပါ့။

ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီး၏
(ဓမၼဗ်ဴဟာ အေမးအေျဖမွ)

၁ - #ဘေဒၵကရတၱသုတ္ ျမန္မာျပန္
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤသို႔ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္￾အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာ၀တၳိျပည္ အနာထပိဏ္သူေဌး၏ အရံျဖစ္ေသာ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔ကို "ရဟန္းတို႔" ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္မူ၏။ "အသွ်င္ဘုရား" ဟု ထိုရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ျပန္ၾကား ေလွ်ာက္ထားၾကကုန္၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ "ရဟန္းတို႔ သင္တို႔အား ဘေဒၵကရတၱ၁သုတ္၏ အက်ဥ္း(ဥေဒၵသ)ႏွင့္ အက်ယ္(နိေဒၵသ)ကို ေဟာေပအံ့၊ ထိုသုတ္ကို နာၾကားၾကကုန္ေလာ့၊ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းၾကကုန္ေလာ့၊ ေဟာေပအံ့" ဟု ဤစကားကို မိန္႔ေတာ္မူ၏။ "အသွ်င္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီ" ဟု ထိုရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ျပန္ၾကား ေလွ်ာက္ထားၾကကုန္၏။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤစကားကို မိန္႔ေတာ္မူ၏ -
အတိတ္ခႏၶာသို႔လည္း အစဥ္မလိုက္ရာ၊ အနာဂတ္ခႏၶာကိုလည္း မေတာင့္တရာ၊ အတိတ္ခႏၶာသည္ ခ်ဳပ္ၿပီးၿပီ၊ အနာဂတ္ခႏၶာလည္း မေရာက္လာေသး။ ပစၥဳပၸန္ျဖစ္ေသာ သေဘာတရားကို ထိုထိုျဖစ္ဆဲ ခဏ၌သာလွ်င္ ၀ိပႆနာ ႐ႈေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ တြန္႔တိုျခင္း ပ်က္စီးျခင္း မရွိေသာ ထို၀ိပႆနာ ႐ႈမႈကို အဖန္ဖန္ ပြါးမ်ားရာ၏။ အဘယ္သူသည္ နက္ျဖန္၌ ေသရမည္ကို သိႏိုင္အံ့နည္း၊ ယေန႔ကပင္လွ်င္ အားထုတ္သင့္ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အလုပ္ကို ျပဳလုပ္သင့္၏၊ ငါတို႔မွာ မ်ားေသာ စစ္သည္ ရွိေသာ ထိုေသမင္းႏွင့္ ခ်ိန္းခ်က္ထားမႈသည္ မရွိသည္သာတည္း။ ဤသို႔ ေနေလ့ရွိေသာ လြန္စြာ အားထုတ္ျခင္း ရွိေသာ ေန႔ ညဥ့္ပတ္လံုး မပ်င္းမရိ အားထုတ္ေသာ ထိုရဟန္းကို စင္စစ္ (ေကာင္းေသာ ညဥ့္တစ္ညဥ့္ရွိေသာ ရဟန္း) ဟူ၍ ကိေလသာ ၿငိမ္းေအးၿပီးေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။

ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ အတိတ္ ခႏၶာသို႔ အစဥ္လိုက္သနည္း။
"အတိတ္ကာလက ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ ႐ုပ္အဆင္းရွိသူ ျဖစ္ဖူးၿပီ" ဟု ထို႐ုပ္၌ ႏွစ္သက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ ျဖစ္ေစ၏။ "အတိတ္ကာလက ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ ခံစားျခင္း(ေ၀ဒနာ) ရွိသူ ျဖစ္ခဲ့ဖူး၏" ဟု ထိုေ၀ဒနာ၌ ႏွစ္သက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ ျဖစ္ေစ၏။ "အတိတ္ကာလက ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ မွတ္သားမႈ(သညာ) ရွိသူ ျဖစ္ခဲ့ဖူး၏" ဟု ထိုသညာ၌ ႏွစ္သက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ ျဖစ္ေစ၏။ "အတိတ္ကာလက ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ျပဳျပင္စီရင္မႈ(သခၤါရ) ရွိသူ ျဖစ္ခဲ့ဖူး၏" ဟု ထိုသခၤါရ၌ ႏွစ္သက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ ျဖစ္ေစ၏။ "အတိတ္ကာလက ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သိမႈ(၀ိညာဏ္) ရွိသူ ျဖစ္ခဲ့ဖူး၏" ဟု ထို၀ိညာဏ္၌ ႏွစ္သက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ ျဖစ္ေစ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ အတိတ္ခႏၶာသို႔ အစဥ္လိုက္၏။

ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ အတိတ္ခႏၶာသို႔ အစဥ္မလိုက္သနည္း။
"အတိတ္ကာလက ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ႐ုပ္အဆင္းရွိသူ ျဖစ္ခဲ့ဖူး၏" ဟု ထုိ႐ုပ္၌ ႏွစ္သက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ မျဖစ္ေစ။ "အတိတ္ကာလက ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ ခံစားမႈ(ေ၀ဒနာ) ရွိသူ ျဖစ္ခဲ့ဖူး၏" ဟု ထိုေ၀ဒနာ၌ ႏွစ္သက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ မျဖစ္ေစ။ "အတိတ္ကာလက ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ မွတ္သားမႈ(သညာ) ရွိသူ ျဖစ္ခဲ့ဖူး၏" ဟု ထိုသညာ၌ ႏွစ္သက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ မျဖစ္ေစ။ "အတိတ္ကာလက ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ျပဳျပင္စီရင္မႈ(သခၤါရ) ရွိသူ ျဖစ္ခဲ့ဖူး၏" ဟု ထိုသခၤါရ၌ ႏွစ္သက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ မျဖစ္ေစ။ "အတိတ္ကာလက ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သိမႈ(၀ိညာဏ္) ရွိသူ ျဖစ္ခဲ့ဖူး၏" ဟု ထို၀ိညာဏ္၌ ႏွစ္သက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ မျဖစ္ေစ။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ အတိတ္ခႏၶာသို႔ အစဥ္မလိုက္။

ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ အနာဂတ္ခႏၶာကို ေတာင့္တသနည္း။
"အနာဂတ္ကာလ၌ ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ႐ုပ္အဆင္းရွိသူ ျဖစ္လို၏" ဟု ထိုိ႐ုပ္၌ ႏွစ္သက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ ျဖစ္ေစ၏။ပ။ ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ခံစားမႈ(ေ၀ဒနာ) ရွိသူ ျဖစ္လို၏။ပ။ ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ မွတ္သားမႈ(သညာ) ရွိသူ ျဖစ္လို၏။ ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ျပဳျပင္စီရင္မႈ(သခၤါရ) ရွိသူ ျဖစ္လို၏။ "အနာဂတ္ကာလ၌ ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သိမႈ(၀ိညာဏ္) ရွိသူ ျဖစ္လို၏" ဟု ထို၀ိညာဏ္၌ ႏွစ္သက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ ျဖစ္ေစ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ အနာဂတ္ခႏၶာကို ေတာင့္တ၏။

ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ အနာဂတ္ခႏၶာကို မေတာင့္တသနည္း။
"အနာဂတ္ကာလ၌ ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ႐ုပ္အဆင္းရွိသူ ျဖစ္လို၏" ဟု ထိုိ႐ုပ္၌ ႏွစ္သက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ မျဖစ္ေစ။ ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ ခံစားမႈ(ေ၀ဒနာ) ရွိသူ ျဖစ္လို၏။ ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ မွတ္သားမႈ(သညာ) ရွိသူ ျဖစ္လို၏။ ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ျပဳျပင္စီရင္မႈ(သခၤါရ) ရွိသူ ျဖစ္လို၏။ "အနာဂတ္ကာလ၌ ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သိမႈ(၀ိညာဏ္) ရွိသူ ျဖစ္လို၏" ဟု ထို၀ိညာဏ္၌ ႏွစ္သက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ မျဖစ္ေစ။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ အနာဂတ္ခႏၶာကို မေတာင့္တ။

ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္တရားတို႔၌ တြန္႔တိုသနည္း။
ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အရိယာတို႔ကို ဖူးျမင္ေလ့ မရွိေသာ, အရိယာတရား၌ မကြၽမ္းက်င္ေသာ, အရိယာတရား၌ မယဥ္ေက်းေသာ၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကို ဖူးျမင္ေလ့ မရွိေသာ, သူေတာ္ေကာင္းတရား၌ မကြၽမ္းက်င္ေသာ, သူေတာ္ေကာင္းတရား၌ မယဥ္ေက်းေသာ, အၾကားအျမင္ မရွိေသာ ပုထုဇဥ္သည္ ႐ုပ္ကို အတၱ(ကိုယ္) ဟု ႐ႈ၏၊ (ႂကြင္းခႏၶာကို) ႐ုပ္ရွိေသာ အတၱဟု လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ႐ုပ္ဟု လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္၌ အတၱဟု လည္းေကာင္း ႐ႈ၏၊ ခံစားမႈ(ေ၀ဒနာ)ကို။ပ။ မွတ္သားမႈ(သညာ)ကို။ ျပဳျပင္စီရင္မႈ(သခၤါရ)တို႔ကို။ သိမႈ(၀ိညာဏ္)ကို အတၱ(ကိုယ္) ဟု ႐ႈ၏၊ (ႂကြင္းခႏၶာကို) ၀ိညာဏ္ ရွိေသာ အတၱဟု လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ၀ိညာဏ္ဟု လည္းေကာင္း၊ ၀ိညာဏ္၌ အတၱဟု လည္းေကာင္း ႐ႈ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္တရားတို႔၌ တြန္႔တို၏။

ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္တရားတို႔၌ မတြန္႔တိုသနည္း။
ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အရိယာတို႔ကို ဖူးျမင္ေလ့ ရွိေသာ, အရိယာတရား၌ ကြၽမ္းက်င္ေသာ, အရိယာတရား၌ ယဥ္ေက်းေသာ၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကို ဖူးျမင္ေလ့ ရွိေသာ, သူေတာ္ေကာင္းတရား၌ ကြၽမ္းက်င္ေသာ, သူေတာ္ေကာင္း တရား၌ ယဥ္ေက်းေသာ, အၾကားအျမင္ရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သည္ ႐ုပ္ကို အတၱ(ကိုယ္) ဟု မ႐ႈ၊ (ႂကြင္းခႏၶာကိုလည္း) ႐ုပ္ရွိေသာ အတၱဟု မ႐ႈ၊ အတၱ၌ ႐ုပ္ဟု မ႐ႈ၊ ႐ုပ္၌ အတၱဟု မ႐ႈ။ ခံစားမႈ(ေ၀ဒနာ)ကို။ မွတ္သားမႈ(သညာ)ကို။ ျပဳျပင္စီရင္မႈ(သခၤါရ)တို႔ကို။ သိမႈ(၀ိညာဏ္)ကို အတၱ ဟု မ႐ႈ၊ (ႂကြင္းခႏၶာကို) ၀ိညာဏ္ ရွိေသာ အတၱ ဟု မ႐ႈ၊ အတၱ၌ ၀ိညာဏ္ဟု မ႐ႈ၊ ၀ိညာဏ္၌ အတၱဟု မ႐ႈ။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္တရား၌ မတြန္႔တို။ အတိတ္ခႏၶာသို႔လည္း အစဥ္မလိုက္ရာ၊ အနာဂတ္ခႏၶာကိုလည္း မေတာင့္တရာ၊ အတိတ္ခႏၶာသည္ ခ်ဳပ္ၿပီးၿပီ၊ အနာဂတ္ခႏၶာလည္း မေရာက္လာေသး။ ပစၥဳပၸန္ျဖစ္ေသာ သေဘာတရားကို ထိုထိုျဖစ္ဆဲ ခဏ၌သာလွ်င္ ၀ိပႆနာ ႐ႈေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ တြန္႔တိုျခင္း ပ်က္စီးျခင္း မရွိေသာ ထို၀ိပႆနာ ႐ႈမႈကို အဖန္ဖန္ ပြားမ်ားရာ၏။ အဘယ္သူသည္ နက္ျဖန္၌ ေသရမည္ကို သိႏိုင္အံ့နည္း၊ ယေန႔ကပင္လွ်င္ အားထုတ္သင့္ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အလုပ္ကို ျပဳလုပ္သင့္၏၊ ငါတို႔မွာ မ်ားေသာ စစ္သည္ရွိေသာ ထိုေသမင္းႏွင့္ ခ်ိန္းခ်က္ထားမႈသည္ မရွိသည္သာတည္း။ ဤသို႔ ေနေလ့ရွိေသာ လြန္စြာအားထုတ္ျခင္း ရွိေသာ ေန႔ ညဥ့္ပတ္လံုး မပ်င္းမရိ အားထုတ္ေသာ ထိုရဟန္းကို စင္စစ္ (ေကာင္းေသာ ညဥ့္တစ္ညဥ့္ရွိေသာ ရဟန္း) ဟူ၍ ကိေလသာၿငိမ္းေအးၿပီးေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။

"ရဟန္းတို႔ သင္တို႔အား ဘေဒၵကရတၱသုတ္၏ အက်ဥ္း(ဥေဒၵသ)ႏွင့္ အက်ယ္(နိေဒၵသ)ကို ေဟာေပအံ့" ဟူ၍ ဆိုခဲ့ေသာ စကားကို ဤသည္ကို အစြဲျပဳ၍ ငါဆိုခဲ့၏ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤတရား ေဒသနာေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ ထိုရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေဒသနာေတာ္ကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ လြန္စြာ ႏွစ္သက္ကုန္ၿပီ။

(ေရွးဦးစြာေသာ ဘေဒၵကရတၱသုတ္ ၿပီး၏)
၁။ ဘဒၵ+ဧကရတၱ- ဘဒၵ၊ ၀ိပႆနာ အားထုတ္မႈရွိေသာေၾကာင့္ ေကာင္းေသာ။ ဧကရတၱ၊ ညဥ့္တစ္ညဥ့္။ ဘေဒၵကရတၱ ၀ိပႆနာ အားထုတ္မႈရွိေသာ ေကာင္းေသာ ညဥ့္တစ္ညဥ့္ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္။
-----------------------------------------
ဝိဘဂၤဝဂ္၊ ဥပရိပဏၰာသ ပါ။ျမန္

No comments:

Post a Comment