Saturday, November 24, 2018

ျမတ္​စြာဘုရားက စိတ္ကိုဦးတည္ၿပီးေတာ႔ ဆံုးမတယ္။

#ျမတ္​စြာဘုရားက စိတ္ကိုဦးတည္ၿပီးေတာ႔ ဆံုးမတယ္။
လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ " စိတ္​ပူတယ္​၊ စိတ္​ညစ္​တယ္​၊
စိတ္ေသာကေရာက္တယ္ " ဆိုတာေတြမွာ ထြက္ေပါက္
အေျဖေတြ ႐ွိတယ္တဲ႔။ အဲဒီအေျဖနဲ႔ေျဖ႐ွင္းသြားလို႔႐ွိရင္
စိတ္ပူမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္တယ္။ စိတ္ေသာကကို ေလွ်ာ့ခ်
ႏိုင္တယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ဖယ္႐ွားပစ္ႏိုင္တဲ႔ နည္းစနစ္ကို
ျမတ္​စြာဘုရားက ေဟာတယ္။

#စိတ္ကိုစိတ္နဲ႔ပဲ ျပန္လည္ကုစားတာ၊ ေရေၾကာင့္ျဖစ္တဲ႔
အညစ္အေၾကးကို ေရနဲ႔ေဆးရင္ ေပ်ာက္သလိုပဲ။ စိတ္ကို
စိတ္နဲ႔ျပန္ၿပီးေတာ႔ ကုစားတဲ႔ နည္းစနစ္ဆိုတာ အျပင္က
ဘာတစ္ခုမွ မပါဘူးေနာ္။ ေဆးေသာက္စရာ မလိုဘူး။
စိတ္ကို စိတ္နဲ႔ပဲ ျပန္ကုစားတာ။ အဲဒါကို နာမည္တစ္မ်ိဳးနဲ႔
ေျပာလို႔႐ွိရင္ ကမၼ႒ာန္​း အားထုတ္တယ္လို႔ ေျပာတယ္။
ကမၼ႒ာန္​းထိုင္တယ္။ အခုေခတ္ေျပာတဲ႔ တရားစခန္းဝင္
တယ္ေပါ႔။ (၁၀ )ရက္စခန္းတို႔၊ (၇)ရက္စခန္းတို႔ ရိပ္သာ
မွာဝင္တယ္။ တရားအားထုတ္တယ္၊ စိတ္ကိုစိတ္နဲ႔ပဲ
ကုစားတဲ႔ အလုပ္ လုပ္တာပဲ။ အဲဒီလို ကုစားတဲ႔အခါမွာ
သမာဓိစြမ္​းအားနဲ႔ ကုစားတာကတစ္မ်ိဳး၊ စိတ္​ကို အာရံု
တစ္ခုထဲမွာ စုစည္​းတာ၊ စုစည္းထားတဲ႕အခ်ိန္မွာေတာ႔
စိတ္က ၿငိမ္က်သြားလို႔႐ွိရင္ ေအးခ်မ္းမွာေတာ႔ ေသခ်ာတယ္။

#ဒါေၾကာင့္မို႔ သမာဓိေကာင္းေနလို႔႐ွိရင္ တရားထိုင္တဲ႔ေနရာ
မွာ တစ္နာရီလည္း ၾကာတယ္မထင္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုရင္
စိတ္ကိုအာရံုတစ္ခုတည္းမွာ စုစည္းထားတဲ႕အတြက္ေၾကာင့္
ေညာင္းတာ၊ ကိုက္ခဲတာေတြကို အကုန္ေက်ာ္လႊားၿပီး ေအး
ခ်မ္းတဲ႔ အေနအထားတစ္ခု ရတယ္။ " သမာဓိ " ျဖဳတ္လိုက္ရင္
ေတာ႔ ဒါေတြ မ႐ွိျပန္ဘူး။

#သမာဓိစြမ္းအားကို အေျခခံၿပီး တဆင့္လုပ္ရမယ္႔ အရာက
ဘာတုန္းဆိုေတာ႔ contemplation လို႔ ေခၚတယ္။
႐ုပ္နာမ္ဓမၼသဘာဝတရားေတြကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ရမယ္။
အမွန္အကန္သိေအာင္ check up လုပ္ရမယ္ေနာ္။
မဟာသတိပ႒ာနသုတ္မွာ ျမတ္​စြာဘုရား ေဟာထားတဲ႕
" စိတၱာႏုပႆ နာ " ဆိုတာ စိတ္ကို check up လုပ္တာပဲ။
အဲသလိုလုပ္မွလည္း အေျဖထုတ္လို႔ ရတယ္ေလ။ အေျဖထုတ္
ႏိုင္မွ ေျဖ႐ွင္းခ်က္ ေျဖေဆးဆိုတာ ႐ွိမယ္။

#ျပႆ နာတစ္ခုကို မစူးစမ္းလို႔႐ွိရင္ အေျဖထုတ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။
အေျဖမထုတ္ႏိုင္ရင္ ဒီျပႆ နာဟာ တန္းလန္းပဲေနမွာေပါ႕။ ေအး..
ဒါေၾကာင့္မို႔ ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ အခ်က္(၃)ခ်က္နဲ႔ ႐ႈျမင္သံုးသပ္
ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ (၁) ကိ္ုယ့္သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ႔ အရာေတြဟာ
ေက်နပ္စရာ ေကာင္းတာေတြ႐ွိတယ္။ အႆ ာဒ လို႔ ေခၚတယ္။
ေက်နပ္စရာေကာင္းတာက အႆ ာဒ။ (၂) အျပစ္အနာအဆာေတြ
႐ွိတယ္။ အာဒီနဝ။ ( ၃ ) ထြက္ေပါက္ ႐ွိတယ္။ နိႆ ရဏ။
ဒီ သံုးခ်က္ကို နားလည္ဖို႔ လိုတယ္။
ကဲ... ကိုယ့္ရဲ႕ ႐ုပ္ခႏၶာႀကီးဆိုပါစို႔။
မ်က္လံုးကိုပဲ ၾကည့္ရေအာင္၊ မ်က္လံုးရဲ႕ေက်နပ္စရာက ဘာလဲ ???
မ်က္လံုးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ႔ အျပစ္အနာအဆာက ဘာလဲ ???
အဲဒီမ်က္လံုးမွ ထြက္ေျမာက္မႈက ဘာလဲ ???

#(၁)မ်က္လံုးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေက်နပ္စရာက ဘာတုန္းဆိုရင္
မ်က္လံုး႐ွိလို႔ ျမင္စရာေတြ ျမင္ရတယ္၊ ပညာသင္လို႔ ရတယ္။
စာအုပ္​စာတမ္​း​ေတြ ဖတ္လို႔ရတယ္၊ ဘုရားဖူးလို႔ ရတယ္။
စိတ္ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ႔ အာရံုေလးေတြ ၾကည့္ရတယ္။
ျမင္ရတယ္။ ေဟာ မ်က္လံုးရဲ႕အသံုးက ေက်နပ္စရာ
မေကာင္းဘူးလား၊ ေကာင္းတယ္ေနာ္။
မ်က္စိေကာင္းတဲ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ကမၻာေလာကႀကီးရဲ႕
အလွအပေတြ ခံစားႏိုင္တယ္။ အကုန္လံုး ၾကည့္ႏိုင္တယ္။
မ်က္စိနဲ႔ ပညာေတြ ႐ွာႏိုင္တယ္။ ေစတီပုထိုးေတြ ဖူးျမင္ႏိုင္တယ္။
ဒါ မ်က္လံုးက အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ၊ ေက်နပ္စရာေလးေတြ။

#(၂) ဒါျဖင့္ မ်က္လံုးရဲ႕အျပစ္အနာအဆာ မေက်နပ္စရာက
ဘာတုန္းဆိုရင္ တျဖည္းျဖည္း မႈန္လာတတ္တာက မေက်နပ္စရာပဲ။
တခါတခါ မ်က္စိႀကီးနီရဲေနေအာင္ က်ိန္းတတ္တာက မေက်နပ္စရာ
ပဲေနာ္။ မ်က္မွန္တပ္ရတာလည္း မေက်နပ္စရာပဲ။ မႈန္လာေတာ႔
မ်က္မွန္တပ္ရတယ္။ ေနာက္ဆံုး တိမ္ဖံုးသြားတာလည္း မေက်နပ္စရာပဲ။
အဲဒီလို မ်က္စိရဲ႕အျပစ္အနာအဆာ၊ မတည္ျမဲတဲ႔သေဘာ၊ ေျပာင္းလြဲ
ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ႔သေဘာ၊ တစ္​မ်ိဳးတစ္​ဖံု ျဖစ္တတ္တဲ႔ သေဘာေတြက
မ်က္စိမွာ ေက်နပ္စရာ မေကာင္းဘူး။ မ်က္စိရဲ႕ အျပစ္ေတြပဲ။

#ပစၥည္းေလးတစ္ခု ေတြ႕တဲ႕အခါ ေက်နပ္စရာ၊ မေက်နပ္စရာ
(၂)ခု ႐ွိတာပဲ။ ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကားတစ္စီးဝယ္လည္း
ဒီအတိုင္​းပဲေပါ႔။ ေက်နပ္စရာေကာင္းတယ္၊ ဒီကားက ေက်နပ္စရာ
မေကာင္းဘူး၊ ခဏခဏ ပ်က္တယ္ေနာ္။ ဒီလိုဟာမ်ိဳးေပါ႔။

#(၃) မ်က္စိက ထြက္ေပါက္ဆိုတာေတာ႕ ဘာလဲ ???
မ်က္လံုးေပၚမွာ တြယ္တာေနတဲ႔ တြယ္တာေနမႈ အဲဒီတြယ္တာမႈ
တဏွာကို မဖယ္ႏိုင္ေသးသမွ် ဒီျပႆ နာကို မ႐ႈင္းႏိုင္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္မို႔ မ်က္စိေပၚမွာ တြယ္တာျခင္းဆိုတဲ႔ တဏွာကို
ဖယ္႐ွားျခင္းသာ ထြက္ေပါက္ပဲ။

#ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီအတိုင္းပဲၾကည့္။
ျမတ္​စြာဘုရား ေဟာတဲ႔အခါမွာ အႆ ာဒ ဆိုတဲ႔ စကားလံုးနဲ႔
ေဟာတယ္။ " ေက်နပ္စရာ "_ အာဒီနဝ ဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
ေဟာတယ္၊ "အျပစ္အနာအဆာ " _ နိႆ ရဏ ဆိုတဲ႕ စကားလံုး
နဲ႔ ေဟတယ္။ "ထြက္ေပါက္ "ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလို႐ွိေနတာကို
ျမင္တတ္ရတယ္။ အဲဒီလို ျမင္တတ္လာတဲ႕အခါ ဘယ္ကိစၥပဲျဖစ္ျဖစ္
"ထြက္ေပါက္ " ဆိုတာ ႐ွိလာတယ္။
အဲဒီ ႐ွိလာတဲ႔ "ထြက္ေပါက္ကေလး " ေတြကေန ထြက္ဖို႔လိုတာပဲ။
မထြက္ဘဲနဲ႔ ဒီထဲေနရင္ ဒီျပႆ နာနဲ႔ လံုးလည္ခတ္ေနမွာပဲေနာ္။
အေျဖမ႐ွာႏိုင္ဘူးတဲ႕။

#ဆရာေတာ္ေဒါက္တာအ႐ွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ

#Posted_by_Words_of_Buddha

No comments:

Post a Comment