* အႏုမာနအားျဖင့္ နိဗၺာန္ကို အာရံုယူျခင္း
ကလ်ာဏပုထုဇဥ္တို႔အား နိဗၺာန္ကို မရဖူးေသးသည္ျဖစ္၍ ပစၥကၡအားျဖင့္ပင္ မသိေသာ္လည္း သခၤတတရားလ်င္ အာရံုရိွေသာ ဉာဏ္တို႔သည္ ထိုက္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ကိေလသာတို႔ကို တဒဂၤအားျဖင့္ ပယ္ျခင္းကိစၥ၊ ဝိကၡမ ၻနအားျဖင့္ ပယ္ျခင္းကိစၥသာ စြမ္းႏိုင္၍ သမုေစၦဒအားျဖင့္ ပယ္ျခင္းကိစၥ၊ ပဋိပႆဒၶိအားျဖင့္ ပယ္ျခင္းကိစၥ၌ မစြမ္းႏိုင္ေသာေၾကာင့္ မဂ္ဖိုလ္တို႔သည္ သခၤတအာရံု ပညတ္အာရံုကို အာရံုျပဳခဲ့ေသာ္ -
ကိေလသာတို႔ကို သမုေစၦဒ၊ ပဋိပႆဒၶိအားျဖင့္ ပယ္ျခင္းငွါ မစြမ္းႏိုင္ရာ။ ကိေလသာတို႔ကို အႂကြင္းမဲ့ ပယ္ျဖတ္ျခင္းဟူေသာ သမုေစၦဒအားျဖင့္ ပယ္ျခင္းကိစၥ၊ တစ္ဖန္ၿငိမ္းေစျခင္းဟူေသာ ပဋိပႆဒၶိအားျဖင့္ ပယ္ျခင္းကိစၥမည္သည္လည္း ေလာက၌ ထင္႐ွားခဲ့ရကား -
သခၤတအာရံု ပညတ္အာရံုတို႔မွ ျပန္ေသာ သခၤတ ပညတ္မဟုတ္ေသာ ကိေလသာတို႔ကို အႂကြင္းမဲ့ ပယ္ျဖတ္ျခင္း၊ တဘန္ၿငိမ္းေစျခင္းကို ျပဳတတ္ကုန္ေသာ မဂ္ဖိုလ္တို႔၏ အာရံုျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္မည္ေသာ တစ္ပါးေသာတရားသည္ ပရမတၳအားျဖင့္ စင္စစ္ဧကန္ ရိွသည္မွန္၏ဟု ဆ၍ သိေသာအားျဖင့္ ထင္႐ွား၏။ ဤသို႔ အႏုမာနအားျဖင့္ ထင္႐ွားသည္။
အဝိဇၨာ တဏွာဟူေသာ ဝဋ္ျမစ္ မူလ မကင္း မကုန္ မၿငိမ္းေသးသမွ် ပဋိသေႏၶေနျခင္း၊ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္းဒုကၡ မကင္း မၿငိမ္းႏိုင္။ ထို အဝိဇၨာ တဏွာစေသာ ကိေလသာတို႔ ကုန္ၿငိမ္းမွ ကုန္ၿငိမ္းသည္။
ထို ကိေလသာတို႔ကို ကုန္ၿငိမ္းေစတတ္ေသာ တရားကား-
ကာမ ကုသိုလ္ဉာဏ္
မဟဂၢဳတ္ ကုသိုလ္ဉာဏ္
အရိယမဂ္ဉာဏ္ သာတည္း။
ထိုတြင္ ကာမကုသိုလ္ဉာဏ္သည္ သခၤတတရားကို အာရံုျပဳ၍ ကိေလသာကို ပယ္ဖ်က္ရေသာေၾကာင့္ တဒဂၤမွ်သာ ကုန္ၿငိမ္းေစႏိုင္သည္။ ထိုထက္လြန္၍ မကုန္ၿငိမ္းေစႏိုင္။
မဟဂၢဳတ္ ကုသိုလ္ဉာဏ္သည္လည္း ပညတ္ကို အာရံုျပဳ၍ ပယ္ဖ်က္ရေသာေၾကာင့္ ဝိကၡမ ၻနျဖင့္သာ ကုန္ၿငိမ္းေစႏိုင္သည္။ သမုေစၦဒအားျဖင့္ မကုန္ၿငိမ္းေစႏိုင္။
အရိယာမဂ္ဉဏ္မူကား နိေရာဓသစၥာ နိဗၺာန္ကို အာရံုျပဳ၍ ပယ္ဖ်က္ရေသာေၾကာင့္ ေနာင္တဖန္ မျဖစ္ႏိုင္ေအာင္ သမုေစၦဒအားျဖင့္ ကုန္ၿငိမ္းေစႏိုင္သည္။
ထိုသို႔ ၿငိမ္းေစရာ၌ ေလာကူပမာအားျဖင့္ ထင္စြာျပလိုက္ဦးအံ့- ေလက၌ ရန္သူကို ႏိွပ္စက္ေသာသူသည္ တံျပာႀကိမ္လံုးမွ်ျဖင့္ ႐ိုက္ခတ္ညႇင္းဆဲ ႏိွပ္စက္သည္ရိွေသာ္ အဖီးအစင္းထင္ရံုမွ်သာ နာက်င္ေအာင္ ႏိွပ္စက္ႏိုင္သည္။ ထိုထက္ နာက်င္ေအာင္ မႏိွပ္စက္ႏိုင္။
တုတ္လက္နက္ျဖင့္ ႐ိုက္ႏွက္ညႇင္ဆဲ ႏွိပ္စက္ေသာသူသည္လည္း က်ိဳးပဲ့ေပါက္ျပတ္ရံုသာ ႏွိပ္စက္ႏိုင္သည္။ ဦးေခါင္းျဖတ္၍ ေသဆံုးျခင္းသို႔ေရာက္ေအာင္ မႏိွပ္စက္ႏိုင္။
ဓါးသန္လ်က္ လက္နက္ျဖင့္ ဦးေခါင္းကိုျဖတ္၍ ႏိွပ္စက္သည္ရိွေသာ္ အသက္ေသဆံုးသည့္တိုင္ေအာင္ ႏိွပ္စက္ႏိုင္သည္။
ရန္သူႏွင့္ ကိေလသာတူ၏။
ရန္သူႏိွပ္စက္ေသာသူႏွင့္ ဉာဏ္တူ၏။
ႏိွပ္စက္ေၾကာင္းလက္နက္ႏွင့္ အာရံုတူ၏။
တံျပာႀကိမ္လံုးမွ်ျဖင့္ ႐ိုက္ႏိွပ္စက္ေသာသူႏွင့္ သခၤတတရားကို အာရံုျပဳ၍ ကိေလသာတို႔ကို ၿငိမ္းေစေသာ ကာမကုသိုလ္ဉာဏ္ တူ၏။
တုတ္ျဖင့္ ရန္သူကို ႏိွပ္စက္ေသာသူႏွင့္ ပညတ္တရားကို အာရံုျပဳ၍ ကိေလသာကို ၿငိမ္းေစေသာ မဟဂၢဳတ္ ကုသိုလ္ဉာဏ္ တူ၏။
ဓားသန္လ်က္ႏွင့္ ရန္သူကို ခုတ္ျဖတ္ႏိွပ္စက္ေသာသူႏွင့္ နိဗၺာန္ကို အာရံုျပဳ၍ ကိေလသာကို ၿငိမ္းေစေသာ အရိယာမဂ္ဉာဏ္ တူ၏။
တံျပာႀကိမ္လံုးမွ်ကိုင္၍ ရန္သူကို ႏိွပ္စက္ေသာသူသည္ အဖီးအစင္းထင္ရံုမွ်ျဖင့့္သာ ႏိွပ္စက္ႏိုင္သကဲ့သို႔ သခၤတတရားကို အာရံုျပဳ၍ ကိေလသာကို ၿငိမ္းေစေသာ ကာမကုသိုလ္ဉာဏ္သည္ တဒဂၤမွ်သာ ကိေလသာကို ၿငိမ္းေစႏိုင္သည္။
တုက္လက္နက္ကိုကိုင္၍ ႏိွပ္စက္ေသာသူသည္ က်ိဳးပဲ့ေပါက္ျပတ္ရံုမွ်သာ ႏိွပ္စက္ႏိုင္သကဲ့သို႔ ပညတ္ကို အာရံုျပဳ၍ ကိေလသာကို ၿငိမ္းေစေသာ မဟဂၢဳတ္ ကုသိုလ္ဉာဏ္သည္ ဝိကၡမၻနမွ်ျဖင့္သာ ၿငိမ္းေစႏိုင္သည္။
ဓားသန္လ်က္ လက္နက္ကိုကိုင္၍ ခုတ္ျဖတ္ႏိွပ္စက္ေသာသူသည္ ရန္သူကို ဦးေခါင္ျပတ္၍ အသက္ေသဆံုးေအာင္ ႏိွပ္စက္သကဲ့သို႔ နိေရာဓသစၥာျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကို အာရံုျပဳ၍ ကိေလသာကို ၿငိမ္းေစေသာ အရိယာမဂ္ဉာဏ္သည္ ကိေလသာကို ေနာင္တဘန္ မျဖစ္ေစရ။ ဆံုးခန္းေရာက္ေအာင္ သမုေစၦဒအားျဖင့္ ကုန္ၿငိမ္းေစႏိုင္သည္။
တံျပာႀကိမ္လံုးႏွင့္ သခၤတအာရံု၊
တုတ္လက္နက္ႏွင့္ ပညတ္အာရံု၊
ဓားသန္လ်က္ႏွင့္ နိေရာဓသစၥာ နိဗၺာန္အာရံု တူ၏။
ရာဂေဒါသအစရိွေသာ ကိေလသာအားလံုး အရိယာပုဂၢိဳလ္၏ သႏၱန္ဝယ္ တဘန္အသစ္ မျဖစ္ေသာအားျဖင့္ မျဖစ္ျခင္းဟူေသာ ကင္းကုန္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ တရားသည္ နိဗၺာန္မည္၏ ဟူလို။
နိေရာဓသစၥာျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကို ရာဂကၡယ စသည္ျဖင့္ ေဟာေတာ္မူသည္ျဖစ္၍ ဤ၌ ရာဂကၡယစသည္ အရကို အသခၤတ သေဘာရိွေသာ နိေရာဓသစၥာျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကိုသာ ေကာက္ယူရမည္။ ပရမတၳမဟုတ္ေသာ ကုန္ၿငိမ္းျခင္းကို မေကာက္ယူသင့္ ဟူလို။
ရာဂကၡယစသည္ အရကို နိေရာဓသစၥာျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကိုသာ ေကာက္ယူရမည္။ ယင္းနိဗၺာန္ကိုသာ ရာဂကၡယ စသည္ဟူ၍ ေဟာေတာ္မူအပ္သည္ ဟူ၏။
အဘယ္ေၾကာင့္ကား နိေရာဓသစၥာျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကို ရာဂကၡယ စသည္ဟူ၍ ေဟာေတာ္မူအပ္ေလသနည္း ဟူဘြယ္ရိွ၍ -
ယသၼာ ပေနတံ အာဂမၼ
ရာဂါဒေယာ ခီယႏၱိ တသၼာ။ ( ဝိဘင္းဖြင့္)
အရိယာမဂ္အား အာရမၼဏာဓိပတိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ နိေရာဓသစၥာ နိဗၺာန္သို႔ အရိယာမဂ္ျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ျပဳေသာအားျဖင့္ အရိယာပုဂၢိဳလ္၏ ေရာက္ျခင္းရျခင္းေၾကာင့့္သာလွ်င္ ရာဂအစရိွေသာ ကိေလသာအလံုးစံု ကုန္ကင္းရကား ရာဂအစရိွေသာ ကိေလသာတု႔ိ၏ ကုန္ကင္းေၾကာင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရာဂကၡယ စသည္ဟူ၍ ေဟာေတာ္မူအပ္သည္ ဟူ၏။
သခၤါရတို႔မွ ကင္းရာကင္းေၾကာင္းနိဗၺာန္၌ ၫြတ္ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ေရာက္ႏိုင္၏။ နိဗၺာန္သည္ သခၤါရတို႔မွ အဘယ့္ေၾကာင့္ ကင္းရာျဖစ္သနည္း။ နိဗၺာန္အား သဟဇာတ အညမည နိႆယ သမၸယုတၱ အတၳိ အဝိဂတ အစရိွသည္ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳႏိုင္ေသာ တစ္စံုတစ္ခုေသာ တရားမည္သည္ မရိွသည္သာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အလံုးစံုေသာ သခၤါရတို႔၏ ကင္းရာျဖစ္သည္ဟူ၏။
အရိယာမဂ္၏ အာရံုျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္သည္ ဝဋ္သံုးပါးျပတ္ျခင္းအား ဥပနိႆယသတၱိအားျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳရကား ဝဋ္သံုးပါးျပတ္ျခင္းဟူေသာ သခၤါရအားလံုးစံု ကုန္ကင္းျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္သည္ဟူေလ။
ပသံုးလံုးဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက
No comments:
Post a Comment