Friday, November 9, 2018

အႏုမာနအားျဖင္​့ နိဗၺာန္​ကို အာရံုယူျခင္​း

*         အႏုမာနအားျဖင္​့  နိဗၺာန္​ကို  အာရံုယူျခင္​း

       ကလ်ာဏပုထုဇဥ္​တို႔အား နိဗၺာန္​ကို မရဖူး​ေသးသည္​ျဖစ္​၍ ပစၥကၡအားျဖင္​့ပင္​ မသိ​ေသာ္​လည္​း သခၤတတရားလ်င္​ အာရံုရိွ​ေသာ ဉာဏ္​တို႔သည္​ ထိုက္​သည္​့အား​ေလ်ာ္​စြာ ကိ​ေလသာတို႔ကို  တဒဂၤအားျဖင္​့ ပယ္​ျခင္​းကိစၥ၊  ဝိကၡမ ၻနအားျဖင္​့  ပယ္​ျခင္​းကိစၥသာ စြမ္​းႏိုင္​၍  သမု​ေစၦဒအားျဖင္​့ ပယ္​ျခင္​းကိစၥ၊ ပဋိပႆဒၶိအားျဖင္​့  ပယ္​ျခင္​းကိစၥ၌ မစြမ္​းႏိုင္​​ေသာ​ေၾကာင္​့  မဂ္​ဖိုလ္​တို႔သည္​ သခၤတအာရံု  ပညတ္​အာရံုကို အာရံုျပဳခဲ့​ေသာ္​ -

       ကိ​ေလသာတို႔ကို သမု​ေစၦဒ၊  ပဋိပႆဒၶိအားျဖင္​့ ပယ္​ျခင္​းငွါ  မစြမ္​းႏိုင္​ရာ။  ကိ​ေလသာတို႔ကို အႂကြင္​းမဲ့ ပယ္​ျဖတ္​ျခင္​းဟူ​ေသာ  သမု​ေစၦဒအားျဖင္​့ ပယ္​ျခင္​းကိစၥ၊  တစ္​ဖန္​ၿငိမ္​း​ေစျခင္​းဟူ​ေသာ ပဋိပႆဒၶိအားျဖင္​့ ပယ္​ျခင္​းကိစၥမည္​သည္​လည္​း  ​ေလာက၌ ထင္​႐ွားခဲ့ရကား -

       သခၤတအာရံု ပညတ္​အာရံုတို႔မွ ျပန္​​ေသာ သခၤတ ပညတ္​မဟုတ္​​ေသာ ကိ​ေလသာတို႔ကို အႂကြင္​းမဲ့ ပယ္​ျဖတ္​ျခင္​း၊ တဘန္​ၿငိမ္​း​ေစျခင္​းကို ျပဳတတ္​ကုန္​​ေသာ  မဂ္​ဖိုလ္​တို႔၏  အာရံုျဖစ္​​ေသာ  နိဗၺာန္​မည္​​ေသာ  တစ္​ပါး​ေသာတရားသည္​  ပရမတၳအားျဖင္​့ စင္​စစ္​ဧကန္​ ရိွသည္​မွန္​၏ဟု  ဆ၍ သိ​ေသာအားျဖင္​့ ထင္​႐ွား၏။  ဤသို႔ အႏုမာနအားျဖင္​့ ထင္​႐ွားသည္​။

       အဝိဇၨာ တဏွာဟူ​ေသာ  ဝဋ္​ျမစ္​ မူလ မကင္​း မကုန္​ မၿငိမ္​း​ေသးသမွ်  ပဋိသ​ေႏၶ​ေနျခင္​း၊ အိုျခင္​း၊ နာျခင္​း၊ ​ေသျခင္​းဒုကၡ မကင္​း မၿငိမ္​းႏိုင္​။  ထို အဝိဇၨာ တဏွာစ​ေသာ ကိ​ေလသာတို႔ ကုန္​ၿငိမ္​းမွ ကုန္​ၿငိမ္​းသည္​။
   ထို ကိ​ေလသာတို႔ကို ကုန္​ၿငိမ္​း​ေစတတ္​​ေသာ တရားကား-

       ကာမ ကုသိုလ္​ဉာဏ္​
       မဟဂၢဳတ္​ ကုသိုလ္​ဉာဏ္​
       အရိယမဂ္​ဉာဏ္​ သာတည္​း။

       ထိုတြင္​ ကာမကုသိုလ္​ဉာဏ္​သည္​ သခၤတတရားကို အာရံုျပဳ၍ ကိ​ေလသာကို ပယ္​ဖ်က္​ရ​ေသာ​ေၾကာင္​့  တဒဂၤမွ်သာ ကုန္​ၿငိမ္​း​ေစႏိုင္​သည္​။  ထိုထက္​လြန္​၍  မကုန္​ၿငိမ္​း​ေစႏိုင္​။

       မဟဂၢဳတ္​ ကုသိုလ္​ဉာဏ္​သည္​လည္​း  ပညတ္​ကို အာရံုျပဳ၍ ပယ္​ဖ်က္​ရ​ေသာ​ေၾကာင္​့ ဝိကၡမ ၻနျဖင္​့သာ ကုန္​ၿငိမ္​း​ေစႏိုင္​သည္​။ သမု​ေစၦဒအားျဖင္​့ မကုန္​ၿငိမ္​း​ေစႏိုင္​။

       အရိယာမဂ္​ဉဏ္​မူကား  နိ​ေရာဓသစၥာ နိဗၺာန္​ကို အာရံုျပဳ၍ ပယ္​ဖ်က္​ရ​ေသာ​ေၾကာင္​့ ​ေနာင္​တဖန္​ မျဖစ္​ႏိုင္​​ေအာင္​  သမု​ေစၦဒအားျဖင္​့ ကုန္​ၿငိမ္​း​ေစႏိုင္​သည္​။

       ထိုသို႔ ၿငိမ္​း​ေစရာ၌  ​ေလာကူပမာအားျဖင္​့  ထင္​စြာျပလိုက္​ဦးအံ့-  ​ေလက၌ ရန္​သူကို ႏိွပ္​စက္​​ေသာသူသည္ ​တံျပာႀကိမ္​လံုးမွ်ျဖင္​့ ႐ိုက္​ခတ္​ညႇင္​းဆဲ ႏိွပ္​စက္​သည္​ရိွ​ေသာ္​  အဖီးအစင္​းထင္​ရံုမွ်သာ နာက်င္​​ေအာင္​ ႏိွပ္​စက္​ႏိုင္​သည္​။  ထိုထက္​ နာက်င္​​ေအာင္​ မႏိွပ္​စက္​ႏိုင္​။

       တုတ္​လက္​နက္​ျဖင္​့ ႐ိုက္​ႏွက္​ညႇင္​ဆဲ ႏွိပ္​စက္​​ေသာသူသည္​လည္​း က်ိဳးပဲ့​ေပါက္​ျပတ္​ရံုသာ ႏွိပ္​စက္​ႏိုင္​သည္​။  ဦး​ေခါင္​းျဖတ္​၍ ​ေသဆံုးျခင္​းသို႔​ေရာက္​​ေအာင္​ မႏိွပ္​စက္​ႏိုင္​။

       ဓါးသန္​လ်က္​ လက္​နက္​ျဖင္​့ ဦး​ေခါင္​းကိုျဖတ္​၍ ႏိွပ္​စက္​သည္​ရိွ​ေသာ္​  အသက္​​ေသဆံုးသည္​့တိုင္​​ေအာင္​ ႏိွပ္​စက္​ႏိုင္​သည္​။

       ရန္​သူႏွင္​့  ကိ​ေလသာတူ၏။
       ရန္​သူႏိွပ္​စက္​​ေသာသူႏွင္​့ ဉာဏ္​တူ၏။
       ႏိွပ္​စက္​​ေၾကာင္​းလက္​နက္​ႏွင္​့ အာရံုတူ၏။
      
       တံျပာႀကိမ္​လံုးမွ်ျဖင္​့ ႐ိုက္​ႏိွပ္​စက္​​ေသာသူႏွင္​့ သခၤတတရားကို အာရံုျပဳ၍ ကိ​ေလသာတို႔ကို ၿငိမ္​း​ေစ​ေသာ ကာမကုသိုလ္​ဉာဏ္​ တူ၏။

       တုတ္​ျဖင္​့ ရန္​သူကို ႏိွပ္​စက္​​ေသာသူႏွင္​့ ပညတ္​တရားကို အာရံုျပဳ၍ ကိ​ေလသာကို ၿငိမ္​း​ေစ​ေသာ မဟဂၢဳတ္​ ကုသိုလ္​ဉာဏ္​ တူ၏။

       ဓားသန္​လ်က္​ႏွင္​့ ရန္​သူကို ခုတ္​ျဖတ္​ႏိွပ္​စက္​​ေသာသူႏွင္​့ နိဗၺာန္​ကို အာရံုျပဳ၍ ကိ​ေလသာကို ၿငိမ္​း​ေစ​ေသာ အရိယာမဂ္​ဉာဏ္​ တူ၏။

       တံျပာႀကိမ္​လံုးမွ်ကိုင္​၍ ရန္​သူကို ႏိွပ္​စက္​​ေသာသူသည္​ အဖီးအစင္​းထင္​ရံုမွ်ျဖင့္​့သာ ႏိွပ္​စက္​ႏိုင္​သကဲ့သို႔ သခၤတတရားကို အာရံုျပဳ၍ ကိ​ေလသာကို ၿငိမ္​း​ေစ​ေသာ ကာမကုသိုလ္​ဉာဏ္​သည္​ တဒဂၤမွ်သာ ကိ​ေလသာကို ၿငိမ္​း​ေစႏိုင္​သည္​။

       တုက္​လက္​နက္​ကိုကိုင္​၍ ႏိွပ္​စက္​​ေသာသူသည္​ က်ိဳးပဲ့​ေပါက္​ျပတ္​ရံုမွ်သာ ႏိွပ္​စက္​ႏိုင္​သကဲ့သို႔  ပညတ္​ကို အာရံုျပဳ၍ ကိ​ေလသာကို ၿငိမ္​း​ေစ​ေသာ မဟဂၢဳတ္​ ကုသိုလ္​ဉာဏ္​သည္​ ဝိကၡမၻနမွ်ျဖင္​့သာ ၿငိမ္​း​ေစႏိုင္​သည္​။

       ဓားသန္​လ်က္​ လက္​နက္​ကိုကိုင္​၍ ခုတ္​ျဖတ္​ႏိွပ္​စက္​​ေသာသူသည္​ ရန္​သူကို ဦး​ေခါင္​ျပတ္​၍ အသက္​​ေသဆံုး​ေအာင္​ ႏိွပ္​စက္​သကဲ့သို႔ နိ​ေရာဓသစၥာျဖစ္​​ေသာ နိဗၺာန္​ကို အာရံုျပဳ၍ ကိ​ေလသာကို ၿငိမ္​း​ေစ​ေသာ အရိယာမဂ္​ဉာဏ္​သည္​ ကိ​ေလသာကို ​ေနာင္​တဘန္​ မျဖစ္​​ေစရ။ ဆံုးခန္​း​ေရာက္​​ေအာင္​ သမု​ေစၦဒအားျဖင္​့ ကုန္​ၿငိမ္​း​ေစႏိုင္​သည္​။

       တံျပာႀကိမ္​လံုးႏွင္​့  သခၤတအာရံု၊
       တုတ္​လက္​နက္​ႏွင္​့ ပညတ္​အာရံု၊
       ဓားသန္​လ်က္​ႏွင္​့  နိ​ေရာဓသစၥာ နိဗၺာန္​အာရံု တူ၏။

       ရာဂ​ေဒါသအစရိွ​ေသာ ကိ​ေလသာအားလံုး အရိယာပုဂၢိဳလ္​၏ သႏၱန္​ဝယ္​ တဘန္​အသစ္​ ​မျဖစ္​​ေသာအားျဖင္​့ မျဖစ္​ျခင္​းဟူ​ေသာ ကင္​းကုန္​​ေၾကာင္​းျဖစ္​​ေသာ တရားသည္​ နိဗၺာန္​မည္​၏ ဟူလို။

       နိ​ေရာဓသစၥာျဖစ္​​ေသာ နိဗၺာန္​ကို ရာဂကၡယ စသည္​ျဖင္​့ ​ေဟာ​ေတာ္​မူသည္​ျဖစ္​၍  ဤ၌ ရာဂကၡယစသည္​  အရကို အသခၤတ သ​ေဘာရိွ​ေသာ နိ​ေရာဓသစၥာျဖစ္​​ေသာ နိဗၺာန္​ကိုသာ ​ေကာက္​ယူရမည္​။  ပရမတၳမဟုတ္​​ေသာ ကုန္​ၿငိမ္​းျခင္​းကို မ​ေကာက္​ယူသင္​့ ဟူလို။

       ရာဂကၡယစသည္​ အရကို နိ​ေရာဓသစၥာျဖစ္​​ေသာ နိဗၺာန္​ကိုသာ ​ေကာက္​ယူရမည္​။  ယင္​းနိဗၺာန္​ကိုသာ ရာဂကၡယ စသည္​ဟူ၍ ​ေဟာ​ေတာ္​မူအပ္​သည္​ ဟူ၏။

       အဘယ္​​ေၾကာင္​့ကား နိ​ေရာဓသစၥာျဖစ္​​ေသာ နိဗၺာန္​ကို ရာဂကၡယ စသည္​ဟူ၍ ​ေဟာ​ေတာ္​မူအပ္​​ေလသနည္​း ဟူဘြယ္​ရိွ၍ -

       ယသၼာ ပ​ေနတံ အာဂမၼ
       ရာဂါဒ​ေယာ ခီယႏၱိ တသၼာ။ ( ဝိဘင္​းဖြင္​့)

       အရိယာမဂ္​အား  အာရမၼဏာဓိပတိျဖင္​့ ​ေက်းဇူးျပဳတတ္​​ေသာ နိ​ေရာဓသစၥာ နိဗၺာန္​သို႔ အရိယာမဂ္​ျဖင္​့ မ်က္​​ေမွာက္​ျပဳ​ေသာအားျဖင္​့ အရိယာပုဂၢိဳလ္​၏ ​ေရာက္​ျခင္​းရျခင္​း​ေၾကာင့္​့သာလွ်င္​ ရာဂအစရိွ​ေသာ ကိ​ေလသာအလံုးစံု ကုန္​ကင္​းရကား ရာဂအစရိွ​ေသာ ကိ​ေလသာတု႔ိ၏ ကုန္​ကင္​း​ေၾကာင္​းျဖစ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ရာဂကၡယ စသည္​ဟူ၍ ​ေဟာ​ေတာ္​မူအပ္​သည္​ ဟူ၏။

       သခၤါရတို႔မွ  ကင္​းရာကင္​း​ေၾကာင္​းနိဗၺာန္​၌  ၫြတ္​​ေသာပုဂၢိဳလ္​သည္​ ​ေရာက္​ႏိုင္​၏။  နိဗၺာန္​သည္​ သခၤါရတို႔မွ အဘယ္​့​ေၾကာင္​့ ကင္​းရာျဖစ္​သနည္​း။  နိဗၺာန္​အား  သဟဇာတ အညမည နိႆယ သမၸယုတၱ အတၳိ အဝိဂတ အစရိွသည္​ျဖင္​့ ​ေက်းဇူးျပဳႏိုင္​​ေသာ တစ္​စံုတစ္​ခု​ေသာ  တရားမည္​သည္​  မရိွသည္​သာျဖစ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ အလံုးစံု​ေသာ သခၤါရတို႔၏ ကင္​းရာျဖစ္​သည္​ဟူ၏။

       အရိယာမဂ္​၏ အာရံုျဖစ္​​ေသာ နိဗၺာန္​သည္​ ဝဋ္​သံုးပါးျပတ္​ျခင္​းအား  ဥပနိႆယသတၱိအားျဖင္​့ ​ေက်းဇူးျပဳရကား  ဝဋ္​သံုးပါးျပတ္​ျခင္​းဟူ​ေသာ သခၤါရအားလံုးစံု ကုန္​ကင္​းျခင္​း၏  အ​ေၾကာင္​းျဖစ္​သည္​ဟူ​ေလ။

       ပသံုးလံုးဆရာ​ေတာ္​ ဦး​ေဇာတိက

No comments:

Post a Comment