Sunday, November 18, 2018

ဓမၼပဒ-ဂါထာနံပါတ္-၁၉၅။

သုေခါ ဗုဒၶါနမုပၸါေဒါ၊ သုခံ သဒၶမၼသ၀နံ။ံ။
သုခံ သံဃံဃႆ သာမဂၢီ၊ သမဂၢါနံ တေပါ သုေခါ။
(ဓမၼပဒ-ဂါထာနံပါတ္-၁၉၅)

ေလာက၌ ဘုရားရွင္တို႔၏ ပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္ေတာ္မူလာျခင္းသည္
ခ်မး္သာသခု အ၀၀က ုိ ရရိွျခငး္ ၏ အေၾကာငး္ ရငး္ စစ ္ ဧကနျ္ဖစ၏္ ။ သူေတာ္
ေကာင္းတရားကို နာၾကားခြင့္ရရွိျခင္းသည္လည္း ခ်မ္းသာသုခအ၀၀ကို
ရရွိျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းစစ္ ဧကန္ပင္ ျဖစ္၏။ သံဃာေတာ္၏ ညီၫြတ္ျခင္း
သည္လည္း (သတၱ၀ါတို႔အခ်င္းခ်င္း ညီၫြတ္မႈကို ရရွိျခင္းသည္လည္း)
ခ်မ္းသာသုခအ၀၀ကုိ ရရွိျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းစစ္ ဧကန္ပင္ ျဖစ္၏။

ညီၫြတ္သူတို႔၏ သီလ-သမာဓိ-ပညာ (သိကၡာသံုးရပ္ အက်င့္ျမတ္)တို႔ကို
အညီအၫြတ္က်င့္ျခင္းသည္လည္း ခ်မ္းသာသုခအ၀၀ကို ရရွိျခင္း၏
အေၾကာင္းရင္းစစ္ ဧကန္ပင္ ျဖစ္၏။ (ဓမၼပဒ-ဂါထာနံပါတ္-၁၉၅။)

ေလာက၌ ဘုရားရွင္တို႔ ပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္ေတာ္မူလာေသာအခါ
ဘုရားရွင္တို႔သည္ လူ႕ခ်မ္းသာကို အလုိရွိသူတို႔အား လူ႕ခ်မ္းသာကုိ ရရွိေၾကာင္း
အက်င့္ေကာင္းတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ နတ္ခ်မ္းသာကို အလုိရွိသူတို႔အား
နတ္ခ်မ္းသာကို ရရွိေၾကာင္း အက်င့္ေကာင္းတုိ႔ကိုလည္းေကာင္း၊
ျဗဟၼာ့ခ်မ္းသာကို အလိုရွိသူတို႔အား ျဗဟၼာ့ခ်မ္းသာကုိ ရရွိေၾကာင္း အက်င့္ေကာင္း
တို႔ကိုလည္းေကာင္း ၫႊန္ၾကားျပသ ဆုိဆံုးမေပးေတာ္မူ၏။

ဆိုဆံုးမ နေမာတႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ။
ေတာ္မူသည့္အတိုင္း လုိက္နာျပဳက်င့္သူတို႔သည္လည္း လူ႕ခ်မ္းသာ၊ နတ္ခ်မ္း
သာ၊ ျဗဟၼာ့ခ်မ္းသာတို႔ကို ရရွိၾက၏။ သို႔ေသာ္ ယင္း ခ်မ္းသာတို႔ကား
အိုျခင္းတရား ထင္ရွား ရွိေနေသာ ခ်မ္းသာတို႔သာ ျဖစ္ၾက၏။ နာျခင္းတရား
ထင္ရွား ရွိေနေသာ ခ်မ္းသာတို႔သာ ျဖစ္ၾက၏။ ေသျခင္းတရား ထင္ရွား
ရွိေနေသာ ခ်မ္းသာတို႔သာ ျဖစ္ၾက၏။

ဘုရားရွင္ ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူသည့္ ႏွစ္ၿခိဳက္ေတာ္မူသည့္ ခ်မ္းသာသုခတို႔ကား မဟုတ္ၾကေပ။ ထိုေၾကာင့္
ဘုရားရွင္က အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္တြင္ ဤသို႔ ေဟာၾကားထားေတာ္မူခ့ဲ၏။
ေသယ်ထာပိ ဘိကၡေ၀ အပၸမတၱေကာပိ ဂူေထာ ဒုဂၢေေႏၶာ ေဟာတ၊ိ၊
ဧ၀ေမ၀ံ ေခါ အဟံ ဘိကၡေ၀ အပၸမတၱကမၸိ ဘ၀ံ န ၀ေဏၰမိ အႏၲမေသာ
အစၦရာသံဃံဃာတမတၱမၸိ။ (အံ၊၁၊စာပုိဒ္-၃၂၀။)

ခ်စ္သားရဟန္းတုိ႔ ... မစင္ဟူသမွ်သည္ အနည္းငယ္ပင္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါေစ၊
ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္ မေကာင္းေသာ အနံ႔အသက္သာရွိသကဲ့သို႔
ခ်စ္သားရဟန္းတုိ႔ ... အလားတူပင္ ဘ၀ဟူသမွ်သည္ အနည္းငယ္ပင္
ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါေစ၊ မည္သည့္ဘ၀ကုိမွ် ငါဘုရား မခ်ီးမြမ္းပါ။ ယုတ္စြအဆံုး
လက္ဖ်စ္တစ္တြက္ခန္႔မွ်ေလာက္သာ ၾကာေညာင္းသည့္ ဘ၀ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါေစ၊
မည္သည့္ဘ၀ကုိမွ် ငါဘုရား မခ်ီးမြမ္းပါ။ (အံ၊၁၊စာပုိဒ္-၃၂၀။)

ဤသို႔လည္း ဘုရားရွင္သည္ သတိေပးဆံုးမေတာ္မူခဲ့၏။ တစ္ဘက္တြင္လည္း
အုိ-နာ-ေသေရး ဒုကၡေဘးတို႔မွ လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္းျဖစ္သည့္
မဂၢင္ရွစ္ပါးက်င့္စဥ္တရားကဲ့သို႔ေသာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း သူေတာ္ေကာင္း
တရားတုိ႔ကိုလည္း ၫႊန္ၾကားျပသ ဆိုဆံုးမေတာ္မူခဲ့၏။ ဆိုဆံုးမေတာ္မူသည့္
အတုိင္း လုိက္နာျပဳက်င့္သူတို႔သည္လည္း စ်ာန္ခ်မ္းသာ မဂ္ခ်မ္းသာ ဖိုလ္ခ်မ္း
သာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာဟူသည့္ ခ်မ္းသာထူးႀကီးမ်ားကို သံုးေဆာင္ ခံစား
ၾကရ၏။

အိုျခင္းတရားထင္ရွားရွိေနသည့္ ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္ကာ မအိုရာ
အၿမိဳက္နိဗၺာန္သို႔ ဆုိက္ေရာက္သြားေတာ္မူခဲ့ၾက၏။ နာျခင္းတရားထင္ရွား
ရွိေနသည့္ ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္ကာ မနာရာ အၿမိဳက္နိဗၺာန္သို႔ ဆိုက္ေရာက္စ
သြားေတာ္မူခဲ့ၾက၏။ ေသျခင္းတရား ထင္ရွားရွိေနသည့္ ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္ကာ
မေသရာ အၿမိဳက္နိဗၺာန္သို႔ ဆိုက္ေရာက္သြားေတာ္မူခဲ့ၾက၏။ အႏုပါဒိေသသနိဗၺာနဓ
ာတ္သို႔ ၀င္စံသြားေတာ္မူခဲ့ၾက၏။

ထိုေၾကာင့္ ေလာက၌ဘုရားရွင္တုိ႔ ပြင့္ထြန္း ေပၚေပါက္ေတာ္မူလာျခင္းသည္ ကြၽတ္ထိုက္သသူ
နတ္ျဗဟၼာ ေ၀ေနယ်ၾကာတအ႔ုိ တကြ  ခ်မး္သာသုခ အ၀၀တို႔ကို ရရိွျခငး္ ၏
အေၾကာင္းရင္းစစ္ ဧကန္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။

" ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"

No comments:

Post a Comment