Thursday, November 15, 2018

အထုူးသတိထားစရာ အုုန္းသီး ငွက္ေပ်ာသီးႏွင့္ သာသနာပြဲ

အထုူးသတိထားစရာ အုုန္းသီး ငွက္ေပ်ာသီးႏွင့္ သာသနာပြဲ
*********************************************
သာသနာပြဲဆိုတာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဘုရားကိုလွဴထားတဲ့ ဘုရားပြဲ မဟုတ္လား။ ဘုရားမွာ အုန္းသီးစိမ္းနဲ႔ ငွက္ေပ်ာသီးစိမ္းကို ပြဲလုပ္ၿပီးလွဴတာ။ ဂိုဏ္းသမားေတြ လုပ္ၾကတာပဲ။ သူတို႔ကေတာ့ ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ၾကတယ္ မသိဘူး။

တကယ္ဆိုရင္ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္ေတြ လွဴမယ္ဆိုရင္ အဆင္သင့္ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ၿပီးလွဴရတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြက အုန္းသီးကို ကိုယ္တိုင္ခြဲ၊ ငွက္ေပ်ာသီးကို ကိုယ္တိုင္အုပ္ၿပီးစားတာ ေတြ႔ဖူးလို႔လား။

အဲဒီလိုလုပ္ရင္လည္း အာပတ္ေတြ သင့္ေတာ့မွာေပါ့။ ေနာက္ၿပီး စားေသာက္ဖြယ္ကိုလွဴရင္လည္း မြန္းမတိမ္းခင္လွဴရတယ္။ မြန္းတိမ္းသြားရင္ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြက အဲဒီ လွဴဖြယ္ဝတၳဳကို အကပ္မခံၾကဘူး။ ကာလလြန္ၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အလွဴဒါန္းသူမွာလည္း အလွဴရဲ႕အက်ိဳးကို ရသင့္သေလာက္ မရဘူး။

အခုေတာ့ အုန္းပြဲငွက္ေပ်ာပြဲကို ၂၄နာရီပတ္လံုးသာမ ငွက္ေပ်ာသီး မမွည့္မခ်င္း၊ အုန္းမသီးမေျခာက္မခ်င္း ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေပၚ တင္ထားတာဆိုေတာ့ ဘုရားရွင္ကို ေစာင့္ၾကည့္ခိုင္းထားသလို ျဖစ္မေနဘူးလား။ ငွက္ေပ်ာသီးလည္း မွည့္ေရာ၊ အစိမ္းနဲ႔ လဲ၊ အမွည့္ စားလိုက္ၾကေရာ မဟုတ္လား။

တစ္ခါတေလ ငွက္ေပ်ာသီးဟာ အမွည့္လြန္ၿပီး ပုပ္ေနတာေတာင္ ေတြ႔ဖူးတယ္။ အဲဒီေတာ့ သာသနာပြဲလွဴတဲ့အဓိပၸာယ္က ဘယ္လိုအက်ိဳးသက္ေရာက္ေတာ့မွာလဲ။ တကယ္ဆိုရင္ ပြဲက အဓိကမဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။

ကိုယ္က်င့္တရားကသာ အဓိကပါ။ ကိုယ္က်င့္တရားမေကာင္းဘဲ ပြဲေတြ လမ္းေတြ ဘယ္ေလာက္လုပ္ေနေန ဘာမွျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သာသနာပြဲလႈတာေကာင္းမေကာင္း။ (ဒကာမၾကီး တစ္ဦး)

သာသနာလုုိ႔ဆုုိလုုိက္တာနဲ႔ ရတနာသုုံးပါးႏွင့္ဆက္ႏြယ္လ်ွက္ရွိေနမည္ျဖစ္သည္။ ဆုုိေတာ့ သာသနာပြဲ မလွဴေကာင္းဘူးလုုိ႔ေတာ့ မေျပာလုုိပါ။ ဒါေပမယ့္ လွဴတတ္ဖုုိ႔ေတာ့ လုုိပါလိမ့္မယ္။ အေပၚကစာသားမ်ားက မွန္ပါတယ္။

ဒကာမၾကီး။ ျဖစ္သင့္တာက ငွက္ေပ်ာသီးအမွည့္ အုုန္းသီးအမွည့္မ်ားကုုိ အရုုဏ္တက္ျပီးသည့္အခ်ိန္မွာ ကပ္လွဴျပီး မြန္းမတည့္ခင္ စြန္႔တာပုုိျပီးေကာင္းလွပါတယ္။ ျပီးေတာ့ အထက္ကေျပာတဲ့အတုုိင္း ငွက္ေပ်ာသီးဆုုိပါလ်ွင္ အဆင္သင့္ဘုုဥ္းေပးလုုိ႔ရသည့္အေနအထား အုုန္းသီးဆုုိပါလ်ွင္လည္း အဆင္သင့္ဘုုဥ္းေပးနုုိင္မည့္ အေနအထား ျဖစ္ေအာင္ စီမံလ်ွက္ လွဴဒါန္းသင့္လွပါတယ္။

သုုိ႔မွသာ ဝိနည္းနဲ႔လည္းညီပါတယ္။ အခုုျဖစ္ေနတာက ဗုုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသည္ သဒၶါတရားေတာ့ ေကင္းၾကပါလ်ွက္ ပုုိင္းျခားေဝဖန္နုုိင္တဲ့ ပညာက မလုုိက္ေတာ့ အလြဲေတြမွာ အမွန္ထင္လ်ွက္ လုုပ္ေဆာင္ေနၾကတာေတြ႕ရပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ အေပၚကေျပာတဲ့အတုုိင္း သာသနာပြဲဆုုိျပီး အုုန္းသီးစိမ္း၊ ငွက္ေပ်ာသီစိမ္းမ်ားကုုိ မွည့္သည္အထိ ပြဲထုုိးတာကုုိ ေတြ႕ေနရပါတယ္။

တခ်ဳိ႔ဆုုိပါလ်ွင္ ပလပ္စတစ္ႏွင့္ ျပဳလုုပ္ထားေသာ အုုန္းသီးအတုု၊ ငွက္ေပ်ာသီးအတုု၊ သစ္သီးအတုုမ်ားကုုိ ဘုုရားစင္တင္ကာ လွဴဒါန္းထာတာမ်ဳိးကုုိလည္း ေတြ႕ျမင္ေနရပါတယ္။ ဒါကမလုပ္ေကာင္းပါဘူး။ အုုန္းသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီးလုုိ႔ ဆုုိလုုိက္တာနဲ႔ ေန႔လြဲသြားရင္ (အကာလ) အခါမဟုုတ္ခ်ိန္ျဖစ္သြားလ်ွင္ ဥပုုသ္သည္မ်ား၊ ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္ ဘယ္လုုိမွ မအပ္စပ္ေတာ့ပါ။

ထုုိနည္းတူစြာ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္အတြက္ဆုုိပါအလ်ွင္ ပုုိလုုိ႔ပင္ မအပ္စပ္ေတာ့ပါ။ ယာဝကာလိကမွာ အရုုဏ္တက္ခ်ိန္မွစ၍ မြန္းတည့္ခ်ိန္အထိ ကာလအတြင္း၌ စားရသည့္ စားဖြယ္၊ ခဲဖြယ္မ်ားျဖစ္၏။ ဟင္းခ်က္၍ စားရေကာင္းေသာ မုုန္လာဥ၊ မ်ွစ္ စေသာအျမစ္ခဲဖြယ္၊ ပိႏၷဲသီး၊ထန္းသီး အုုန္းသီး၊ သရက္သီး၊ စေသာ အသီးခဲဖြယ္၊ မုုန္႔ခဲဖြယ္မ်ားႏွင့္ နုုိ႔ရည္ နုုိ႔ဓမ္းစေသာ အာဟာရမ်ားျဖစ္သည္။

ထုုိ႔ေၾကာင့္ ယာဝကာလိကလုုိ႔ေခၚတဲ့ အုုန္းသီး ငွက္ေပ်ာသီးမ်ားကုုိ အခါမဟုုတ္သည့္ အခ်ိန္မ်ားတြင္ သာသနာပြဲဆုုိျပီး ၃ရက္၊ ၇ရက္၊ ေအာက္ထစ္ဆုုံး (၂၄)နာရီစတဲ့ မမွည့္မခ်င္းေသာ္ေကာင္း၊အခ်ိန္အခါမဟုုတ္သည့္ အခ်ိန္မ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ အသင့္ဘုုဥ္းေပးသုုံးေဆာင္နုုိင္သည့္အေနအထား မရွိသည့္ အေျခအေနမ်ားတြင္လည္းေကာင္း တင္လွဴသည့္လုုပ္ရပ္မ်ားကုုိ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တစ္ဆက္တည္းေျပာလုုိသည္မွာ မိမိတုုိ႔ အိမ္တြင္ အလွဴအတန္းလုုပ္သည့္အခါ အခ်ဳိပြဲစသည္မ်ားကုုိ ရဟန္းသံဃာမ်ား ကပ္လွဴသည့္အခါ၌လည္း အသင့္ဘုုဥ္ေပးနုုိင္ေစရန္ အသီးမ်ားကုုိ ခြဲစိတ္၍လည္းေကာင္း၊ အခြံခြာ၍လည္းေကာင္း၊ လွဴဒါန္းဆက္ကပ္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။

ဆြမ္းေလာင္းသည့္အခါ၌ကား သစ္သီးမ်ားကုုိ အရွင္ဘုုရား ေက်ာင္းေရာက္သည့္အခါ အပ္စပ္ေအာင္ စီမံ၍ ဘုုဥ္းေပးပါဟုု ေလ်ွာက္ထားလွဴဒါန္းမည္ဆုုိပါက ဝိနည္းႏွင့္ညီသလုုိ၊ အျပစ္ကင္းလည္း ကင္းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

စာဖတ္သူအားလုုံး သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာ၍ လုုိရာဆႏၵမ်ား တစ္လုုံးတစ္ဝတည္း ျပည့္ဝၾကပါေစ။

ေဒါက္တာအရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုုိလ္)
______________________________________

🍁 သာသနာပြဲ သို႔မဟုတ္ ဘုရားပြဲတင္ျခင္း🍁
      〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ဗုဒၶဘာသာ၀င္သူေတာ္စင္မ်ားသည္ ငွက္ေပ်ာသီး ၊အုန္းသီးတုိ႕ျဖင့္ ကန္ေတာာ့ပြဲ ျပင္လွ်က္ သာသနာပြဲတင္ေသာ အေလ့အထရွိခဲ့သည္ဟု မည္သည့္ေထရ၀ါဒ ပိဋိကတ္ ေတာ္မ်ားတြင္မွေဖာ္ျပမထားပါ။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ဗုဒၶဘာသာ၀င္သူေတာ္စင္မ်ား သာသနာပြဲတင္ေသာ အေလ့အထရွိခဲ့ပါလွ်င္ ထုိသို႔ရွိခဲ့ေၾကာင္းကုိ ပါဠိေတာ္ ၊အ႒ကထာ၊ဋီကာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပ ပါရွိခဲ့မည္သာလွ်င္ျဖစ္ပါသည္။အုန္းသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီးတို႕ျဖင့္ပြဲျပင္၍ ဘုရားရွင္အားလႈဒါန္းသည္ဟူ ၍လည္း ေထရ၀ါဒ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပမထားပါ။ သာသနာပြဲတင္ျခင္းဟူသည္ ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္က မရွိခဲ့ေသာ အေလ့အထ ျဖစ္ေၾကာင္းထင္ရွားလွပါသည္ ။

အမွန္ေတာ့ေထရ၀ါဒ ျမတ္ဗုဒၶသာသနာမွာ သာသနာပြဲတင္ရမည္ဟု ဘုရားရွင္မေဟာခဲ့ ။ ထုိနည္းတူ၊ နတ္ပြဲ ၊ဘုိးေတာ္ပြဲ ၊မယ္ေတာ္ပြဲ တင္ရမည္ဟုလည္း ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္ မမူခဲ့ပါ ။

ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က မရွိခဲ့ေသာ အေလ့အထ တစ္ခုကုိ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအၾကား အ ျမစ္တြယ္ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေအာင္ မည္သူတုိ႕ ၾကံေဆာင္ဖန္တီးခဲ့ပါသနည္း ။အေျဖကားရွင္းလွပါသည္ ။ ဂိုဏ္း ဆရာ၊ နတ္၀ါဒီ တုိ႕မွ တစ္ပါး မည္သူမွ် မျဖစ္ႏိုင္ပါ ။
အုန္းပြဲ ၊ငွက္ေပ်ာပြဲဟူသည္ နတ္တင္ရာက လာေၾကာင္း၊အလႈလုပ္ေသာအခါ အုန္းပြဲ၊ငွက္ေပ်ာပြဲ ထည့္ရန္ မလုိေၾကာင္းကုိ ေက်းဇူးရွင္ မဟာဂႏၶာရံု ဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသက ဤသို႕ မိန္႕ ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

စင္စစ္ ကန္ေတာ့ပြဲတင္ျခင္းသည္ ဂိုဏ္းဆရာတို႕၏ထြင္လံုးဟု ဆိုႏိုင္သကဲ့သို႕ တႏၱရ မႏၱရ၀ါဒတို႕ ၏ အရိပ္အေငြ႕ဟုလည္း ဆုိႏိုင္ပါလိမ့္မည္ ။စင္စစ္ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ရွိ ဘုရားရွင္၏ ေရွ႕ေတာ္ ေမွာက္တြင္ အုန္းစိမ္း၊ငွက္ေပ်ာစိမ္း မ်ား အလံုးလိုက္ ဆက္ကပ္ထားျခင္းမွာ ျမတ္စြာဘုရားက အာဏာ ေဒသနာေတာ္ျဖင့္ ပညတ္ထားေသာ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ႏွင့္လည္း ေလ်ာ္ညီ အပ္စပ္ျခင္း မရွိပါ ။

သစ္သီးမ်ားကို မခြဲစိပ္ပဲ အလံုးလုိက္ အစိမ္းလုိက္ ၊အစိမ္းလုိက္ ဆက္ကပ္ျခင္းသည္ ၀ိနည္း ေဒသနာေတာ္ႏွင့္ ဆန္႕က်င္သကဲ့သို႕ ေန႕ညမဟူ ဆက္ကပ္ထားျခင္းသည္လည္း ၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္ ဆန္႕က်င္ပါ၏။၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္ ဆန္႕က်င္ေသာအေလ့အထ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တႏ ၱရ၊မႏ ၱရ၀ါဒ တို႕၏ အရိပ္ အေငြ႕ဟုဆုိခဲ့ ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ။၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္ မေလ်ာ္ညီေသာ အေလ့အထျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ေထရ၀ါဒႏွင့္ ဖီလာဆန္႕က်င္ပါ၏။
 
* အခ်ိဳ႕ အိမ္မ်ားတြင္ သာသနာပြဲဟုဆုိကာ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေရွ႕၌ အုန္းသီးအလံုး လုိက္ ၊ငွက္ေပ်ာသီး အလံုးလုိက္အား တစ္ပတ္၊ႏွစ္ပတ္ ကပ္လႈထားသည္ကုိ ေတြ႕ရ ပါ သည္။ ထုိသို႕ ကပ္လႈထားျခင္းမွာ ျမတ္စြာဘုရားကုိ အေစာင့္ထားသည္ ႏွင့္ တူေနေပ သည္ ။ ျမတ္စြာဘုရားအား မေလးစားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ ။

အကယ္၍ ကပ္ခ်င္လွ်င္ အုန္းသီးကုိ ခြဲစိတ္ျပီး တစ္ခါဘုန္းေပးရံုစာေလာက္ ကပ္၊ငွက္ေပ်ာသီး ကုိလည္း အမွည ့္ေလးငါးလံုးေလာက္ ေရေဆးျပီး ပန္းကန္ျပားထဲ ထည့္ကပ္ရေပမည္။ ထိုသို႕ကပ္လႈမွသာလွ်င္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားကုိ ေလးေလးစားစားကပ္ လႈသည္ႏွင့္ တူေပသည္ ။ကပ္လႈျပီးလွ်င္ ေန႕လယ္ ၁၂နာရီ မထုိးမီ ျပန္႕စြန္႕ရေပမည္။ သို႔မဟုတ္ပါက ျမတ္စြာဘုရားအား ညစာကပ္ထားသည္ႏွင့္ တူေနသျဖင့္ ဘုရား အေပၚ ၌မေလးစားမႈ႕ ျဖစ္သြားပါသည္ ။

ငွက္ေပ်ာသီးအမွည့္ အုုန္းသီးအမွည့္မ်ားကုုိ အရုုဏ္တက္ျပီးသည့္အခ်ိန္မွာ ကပ္လွဴျပီး မြန္းမတည့္ခင္ စြန္႔တာပုုိျပီးေကာင္းလွပါတယ္။ ျပီးေတာ့ အထက္ကေျပာတဲ့အတုုိင္း ငွက္ေပ်ာသီးဆုုိပါလ်ွင္ အဆင္သင့္ဘုုဥ္းေပးလုုိ႔ရသည့္အေနအထား အုုန္းသီးဆုုိပါလ်ွင္လည္း အဆင္သင့္ဘုုဥ္းေပးနုုိင္မည့္ အေနအထား ျဖစ္ေအာင္ စီမံလ်ွက္ လွဴဒါန္းသင့္လွပါတယ္။သုုိ႔မွသာ ဝိနည္းနဲ႔လည္းညီပါသည္။

အထူးသျဖင့္ အေပၚကေျပာတဲ့အတုုိင္း သာသနာပြဲဆုုိျပီး အုုန္းသီးစိမ္း၊ ငွက္ေပ်ာသီစိမ္းမ်ားကုုိ မွည့္သည္အထိ ပြဲထုုိးတာကုုိ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ တခ်ဳိ႔ဆုုိပါလ်ွင္ ပလပ္စတစ္ႏွင့္ ျပဳလုုပ္ထားေသာ အုုန္းသီးအတုု၊ ငွက္ေပ်ာသီးအတုု၊ သစ္သီးအတုုမ်ားကုုိ
ဘုုရားေက်ာင္းေဆာင္အေပၚတင္ကာ လွဴဒါန္းထာတာမ်ဳိးကုုိလည္း ေတြ႕ျမင္ေနရပါတယ္။ ဒါကမလုပ္ေကာင္းပါဘူး။ အုုန္းသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီးလုုိ႔ ဆုုိလုုိက္တာနဲ႔ ေန႔လြဲသြားရင္ (အကာလ) အခါမဟုုတ္ခ်ိန္ျဖစ္သြားလ်ွင္ ဥပုုသ္သည္မ်ား၊ ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္ ဘယ္လုုိမွ မအပ္စပ္ေတာ့ပါ။ ထုုိနည္းတူစြာ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္အတြက္ဆုုိပါအလ်ွင္ ပုုိလုုိ႔ပင္ မအပ္စပ္ေတာ့ပါ။

အုန္းပြဲ ၊ငွက္ေပ်ာပြဲကုိ သာသနာပြဲ အျဖစ္ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္တြင္ ပြဲျဖင့္ တင္လႈထားရံုမွ်ျဖင့္ တင္လႈသူ၏ အတြင္းသႏာၱန္၌ သာသနာ မတည္ႏိုင္ပါ ။သာသနာျပဳရာလည္းမေရာက္ပါ။

သာသနာပြဲ တင္ထားလင့္ကစား ျမတ္ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမ ေဒသနာေတာ္မ်ားကို သိေအာင္မေလ့လာ၊ သိလည္း ေရေရရာရာ မသိေသာ္ ထုိသူသည္ သာသနာတည္သူ မဟုတ္ေပ။ အုန္းသီး၊ငွက္ေပ်ာတုိ႕ျဖင့္ သာသ နာပြဲေပါင္း အေထာင္အေသာင္း တည္ထားေသာ္လည္း ျမတ္ဘုရား၏ တရားေတာ္မ်ားကုိ ပ်ံ႕ႏွံ႕ ေအာငျ္ဖန္႕ေ၀မႈ႕မျပဳလွ်င္ သာသနာျပဳရာ မေရာက္ပါ ။

အမွန္စင္စစ္ သာသနာပြဲတင္ျခင္းထက္ တရား စာအုပ္၊ တရားအမ္ပီသရီး၊တရားစီဒီခ်ပ္မ်ားကုိ လႈဒါန္းျခင္း( ဓမၼဒါနအလႈ)ကသာ လက္ေတြ႕တြင္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ႕ရွိျပီးသာသနာျပဳရာေရာက္လိမ့္မည္ ။

No comments:

Post a Comment