Friday, November 2, 2018

အနိစၥ လကၡဏာ သံုးပါး

```   အနိစၥ လကၡဏာ သံုးပါး  ´´´
   °°°°°°°°°°°°°°°°°°°

    <>  ဘုရားေဟာ ေဒသနာ အရ  _~

အနိစၥလကၡဏာ သည္
( ၁  ) သမၼဳတိအနိစၥ ၊
(  ၂ ) သႏၲတိအနိစၥ  ၊
(  ၃ )  ခဏိကအနိစၥ ၊
     ဟူ၍  ( ၃ ) သံုးပါး႐ွိသည္ ။

( ၁ ) " သမၼဳတိ အနိစၥ ''
°°°°°°°°°°°°°°°

<>  ေလာကီလူမ်ား ေခၚေဝၚေျပာဆိုေလ့႐ွိေသာ
ထင္႐ွားသည့္  - မျမဲျခင္းသေဘာကို
" သမၼဳတိ အနိစၥ  " ဟု ေခၚပါသည္ ။

" ဥပမာ  " <> လူေသျခင္း ၊ ေက်ာင္း ၊ ဘုရား ၊
  ေစတီ ၊ ေနအိမ္ ၊ ၿမိဳ႕ရြာ ၊ ပန္းကန္ကြဲ ၊
  ပ်က္စီးျခင္းမ်ိဳးကို
"" သမၼဳတိ အနိစၥ  " ဟုေခၚသည္ ။

( ၂ )"  သႏၲတိ အနိစၥ "
°°°°°°°°°°°°°°°°°

<> "  သႏၲတိ အနိစၥ " ၏ သေဘာမွာ
႐ုပ္အစဥ္ ၊ နာမ္အစဥ္ တို႔၏ တစ္မ်ိဳးမွ တစ္မ်ိဳးသို႔
ေျပာင္းလည္း ခ်ဳပ္ျပတ္ျခင္း သေဘာ ျဖစ္ပါသည္ ။

" ဥပမာ " <> ( က ) ေအးေသာ ႐ုပ္အစဥ္
ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၿပီး ပူေသာ ႐ုပ္အစဥ္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ။

( ခ ) ေပါ့ပါး လ်င္ျမန္ေသာ ႐ုပ္အစဥ္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၿပီး
  ေလးလံ ထိုင္းမိႈင္းေသာ ႐ုပ္အစဥ္ ျဖစ္ေပၚျခင္း ။

( ဂ )ေလာဘစိတ္ အစဥ္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၿပီး
  ေဒါသ စိတ္အစဥ္ ျဖစ္ေပၚျခင္း ။

( ဃ ) သုခေဝဒနာ အစဥ္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၿပီး
ဒုကၡ ေဝဒနာ အစဥ္ ျဖစ္ေပၚျခင္း ။

( င ) အဆင္း ႐ူပါရံုကို စြဲလမ္းေသာ စိတ္အစဥ္
ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၿပီး ၊  အသံ သဒၵါရံုကို စြဲလမ္းေသာ
စိတ္အစဥ္ ျဖစ္ေပၚျခင္း ၊ စသည္တို႔သည္
"  သႏၲတိအနိစၥ " ၏ သေဘာမ်ားပင္ျဖစ္သည္ ။

( ၃ ) " ခဏိက အနိစၥ "
°°°°°°°°°°°°°°°°

  <>"  ခဏိက အနိစၥ  " ၏ သေဘာမွာ
မ်က္စိတမွိတ္ လွ်ပ္တျပက္ လက္ဖ်စ္တတြက္ ၊
အတြင္းမွာ ႐ုပ္.နာမ္ခႏၶာတို႔၏ ကုေဋ တစ္သိန္းမက
ျဖစ္၍  ပ်က္ေသာ သေဘာ ျဖစ္သည္ ။

  အထက္ပါ အနိစၥ သံုးမ်ိဳးအနက္ ၊
" သမၼဳတိ အနိစၥ  " ကို ျမင္ရံုမ်ွ ျဖင့္ 

  " ဝိပႆ နာဉာဏ္ "
အစစ္အမွန္ ရတယ္ဟု မဆိုႏိႈင္ပါ ။

" သႏိၲ အနိစၥ  " ကို ျမင္ခဲ့ပါလ်ွင္ 
    " ဝိပႆ နာဉာဏ္ "
အစစ္အမွန္ ဟု ဆိုႏိႈင္ပါသည္ ။

( ၃ ) " ခဏိက အနိစၥ " ကို

   ဉာဏ္မွီေအာင္ လိုက္၍

ျမင္သိ ႏိႈင္ရန္ လြန္စြာ ခဲယဥ္းေပမည္ ။

     "   သႏၲ တိ အနိစၥ ႐ႈပံု "
        °°°°°°°°°°°°°°
သဲအင္ဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ …
ကိုယ္ေတြ႔ မွာ....

#ေသာတာပန္ ျဖစ္ရန္ အားထုတ္ဆဲ
ေယာဂီသည္
  " ဥပမာ " ၊ တာင့္တဲ့ ေဝဒနာ၏ အစတိုးပြားလာျခင္း
ႏွင့္ တိုးပြားလာမႈ ရပ္ၿပီး ဆုတ္ယုတ္သြားျခင္း ။

ေတာင့္တဲ့ေဝဒနာ ခ်ဳပ္ဆံုး ကြယ္ေပ်ာက္မႈ
အဆံုး သေဘာမ်ားကို သိေအာင္ သတိ ႏွင့္
ကပ္ၿပီး ႐ႈလို႔ သိတယ္ဆိုတာ

#အနိစၥ ဉာဏ္

အျမင္ပဲ ျဖစ္ပါသည္ ။
မျမဲေသာ သေဘာကို အထင္ဉာဏ္ျဖင့္ သိတဲ့
အသိ ျဖစ္ပါသည္ ။

  #သကဒါဂါမ္ ႏွင့္  #အနာဂါမ္ တို႔၏ ထူးျခားမႈ
မွာ  #သကဒါဂါမိ မဂ္က်ၿပီးတဲ့  #အရိယာပုဂၢိဳလ္​
သည္ ၊ အသုဘ သေဘာကို အျမင္ဉာဏ္ ႏွင့္
ဒလစပ္ ျမင္သိေနပါသည္။

#သုဘ သညာကိုု ပယ္လ္ိုက္ပါသည္ ။
သို႔ေသာ္..အပုတ္ေကာင္ အ႐ိုးစုႀကီးကို
ျမင္ေနေသးတဲ့ အတြက္ -  #ပညတ္ မစင္ေသးပါ ။

  #အနာဂါမ္ႀကီးသည္ - အနာဂါမိမဂ္ က်ၿပီး
သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ အသုဘႀကီး.အ႐ိုးစု
ႀကီးမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္၍ #အဆင္း႐ုပ္ကလပ္
ေလးေတြ ျဖစ္ပ်က္ ေနသည္ကို ဒလစပ္ ျမင္
သိေနသည့္ အတြက္ #သ႑ာနပညတ္ ကို
ပယ္လိုက္ပါသည္ ။
# ဃန ပညတ္ ေၾကသြားၿပီး - $သႏၱတိပညတ္
သာ က်န္ေနပါသည္ ။

     " ခဏိက အနိစၥ  " ႐ႈပံု ''
     °°°°°°°°°°°°°°°°

<>  အနာဂါတ္ႀကီးသည္ <> ရဟႏၱာ ျဖစ္ေအာင္
ဆက္လက္ ႐ႈပြားေသာအခါ လ်ွပ္စစ္တပ်က္
လက္ဖ်စ္တတြက္ အတြင္းမွာ ျဖစ္ <> ပ်က္ ေန
ၾကေသာ ႐ုပ္ကလာပ္ အမွံုေလးေတြကို
ဒလစပ္ ျမင္ေနပါသည္ ။

  <> ထို အနာဂါမ္ အဆင့္သို႔ ေရာက္မွ
#ခဏိကအနိစၥ ကို ဉာဏ္မွီေအာင္ လိုက္၍
႐ႈပြားႏွ္ိုင္ေသာေၾကာင့္ ခဏိက အနိစၥ လကၡဏာ
ကို ျမင္ပါသည္ ။

``` ခဏိက.အနိစၥ ႏွင့္ လယ္တီတရာေတာ္  ´´´
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
( ၁ ) <> ေက်းဇူး႐ွင္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရား
ႀကီးက..အနိစၥလကၡဏာတြင္ မ်က္ေတာင္
တခတ္  ၊ လ်ွပ္တျပက္  ၊ အတြင္းမွာပင္
အႀကိမ္ေပါင္း မ်ားစြာ ျဖစ္ႏိႈင္ေသာ
#ခဏိက အနိစၥ အခ်က္မ်ားသည္ အဘိဓမၼာ
စကားေျပာၾကရာ၌သာ လို၏ ။

"   ဝိပႆ နာ အရာ၌မူကား ကိုယ္ေတြ႔မ်က္ျမင္မ်ိဳးတြင္
ထင္႐ွားလ်ွက္႐ွိၾကေသာ
  #သႏၱတိ  <> ဝိပရိဏာမ သႏၱတိ  အညထာဘာဝ
သည္သာ လိုရင္း လို႔. ဝိပႆ နာဒီပနီက်မ္းမွာ
ဆိုထားပါတယ္ ။

မွတ္ခ်က္ ။   ။သႏၲ တိ ဝိပရိဏာမ ၊
သႏၱတိ အညထာဘာဝ၊
သႏၱတိ အနိစၥ. <> [ ၃ ] သံုးမ်ိဳးတိုသည္
သဒၵါ ကြဲေသာ္လည္း သေဘာမွာ
အတူတူပင္ျဖစ္ပါသည္ ။

(  ၂ ) လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက..
မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ သကဲ့သို႔ ဉာဏ္အျမင္ ေပါက္မွ
ဝိပႆ နာဉာဏ္ ျဖစ္သည္ ။

  အဘိဓမၼာ က်မ္းဂန္တတ္၍
ဓမၼသဘာဝ တို႔ကို ေနရာက် သိႏိႈင္ေသာ
သေဘာယုတၱိဉာဏ္မ်ိဳးသည္

"   ဝိပႆနာဉာဏ္ မဟုတ္ "
သုတမယဉာဏ္ သာတည္း။

<>  ယခုကာလ၌ကား <>
သုတမယဉာဏ္အေန ႏွင့္ ထင္မႈ ျမင္မႈ
ႏွလံုးသြင္းမႈကိုပင္ ဝိပႆနာဉာဏ္ဟု
ထင္မွတ္၍ ေနၾကသူမ်ားျပားသည္။

<>  ေဆးလိပ္ ေသာက္လို၍ မီးျခစ္ရာ၌
ျခစ္မိေသာ ေနရာမွ မုန္႔ညႇင္းေစ့မ်ွ
မီးေတာက္ ျဖစ္ေပၚသည္မွ စ၍ ( အစ )
တိုးပြား၍ လာသည္ ကို၎ ၊

  <>  အတိုး အပြား ရပ္ၿပီး ဆုတ္ယုတ္၍
သြား သည္ကို၎ ( အလယ္ ) ၊

   <> အဆံုးသတ္ ေသေပ်ာက္၍
သြားသည္ကို ၎ ( အဆံုး ) ။

  <>  မ်က္စိျဖင့္ ပစၥကၡဒိ႒ ျမင္ၾကသကဲ့သို႔
ကိုယ္ခႏၶာ အတြင္း၌ ႐ုပ္တရား.နာမ္တရား
တို႔၏ထိုသို႔ အခိုက္အတန္႔အားေလ်ာ္စြာ
" သႏၱတိ အစဥ္ အားျဖင့္ ခုတင္ခု တဖြားဖြား
ျဖစ္ေပၚ တိုးပြားမႈကို၎ ၊

<>  အတိုးအပြား ရပ္ၿပီးေနာက္
ဆုတ္ယုတ္၍ သြားသည္ကို၎ ၊

<> အဆံုးမွာ <> အကုန္ ကြယ္ေပ်ာက္၍
သြားသည္ကို၎ ၊ ဒိ႒ပစၥကၡ အားျဖင့္
အသိဉာဏ္တြင္ အျမင္ေပါက္ေအာင္
အားထုတ္မႈသည္
#ဥဒယဗၺယဉာဏ္ မည္၏ ။ ဟု အာဟာရ
ဒီပနီ မွာ ေရးသားေဖာ္ျပထားျပန္ပါတယ္ ။
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
<> တဖန္....နာမ္..႐ုပ္တရား၏  ျဖစ္မႈ..ပ်က္မႈ တို႔
သည္   လ်ွပ္တျပက္ အတြင္းမွာ  အႀကိမ္
တရာ  တစ္ေထာင္ မက. ျဖစ္ႏိႈင္ ပ်က္ႏိႈင္သည္ ။

<>  ထိုသို႔ေသာ  ခဏိက. အခ်က္  ျဖစ္မႈ
ပ်က္မႈတို႔သည္  သတၱဝါ  တို႔၏  ဉာဏ္အျမင္မွာ
ပိုင္းျခား၍   ထင္ျမင္ႏိႈင္ေသာ
အရာစု မဟုတ္ကုန္ၿပီ။

<> မထင္ျမင္  ႏိႈင္ေသာ  အရာကို  ဝိပႆနာ
၏  အခ်က္အလက္  ျပဳ၍  ႐ႈသည္႐ွိေသာ္
အႏွစ္ တစ္ရာ တစ္ေထာင္ပင္  ႐ႈေသာ္လည္း
  #ဝိပႆနာ ဉာဏဒႆန
အဏုျမဴ  မ်ွ  ျဖစ္ခြင့္  မ႐ွိ ။
သေမၼာဟ ဒုကၡ သာ  ျဖစ္ခြင့္ ႐ွိေလသည္ ။

  <> အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း  ဟူမူ..နာမ္တရားတို႔
မွာ  မ်က္ေတာင္တခတ္ လ်ွပ္တျပက္ လက္
ဖ်စ္တတြက္ခန္႔. ကာလ. အတြင္းမွာ ကုေဋ
တစ္သိန္း မက. ျဖစ္ပ်က္မႈ  ျမန္သည္ဟု
က်မ္းဂန္တို႔မွာ  လာသည္ ။

<>  ပကတိ လူတို႔မွာ  မ်က္ေတာင္
  တခတ္ဆိုလ်ွင္ပင္  အလြန္  ျမန္လွေလၿပီ ။

<>  က်မ္းဂန္  အဆိုအတိုင္း  က်နေလေအာင္
မ်က္ေတာင္တခတ္မွာ  အခ်က္ေပါင္း
ကုေဋတစ္သိန္း  ထင္ျမင္ႏိႈင္ေအာင္  ႐ႈမည္ 
ဟုၾကံစည္ျခင္း  ငွါပင္  မထိုက္ေလေသာေၾကာင့္တည္း။

<>  ထို႔ေၾကာင့္.. ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ  အတိုင္း ခိုကိုးရာ
မ႐ွိေအာင္  ျဖစ္မႈ  ပ်က္မႈ  ျမန္သည္ကို
ထင္ျမင္ႏိႈင္သည္သာ ပမာဏဟု  မုခ်ယံုၾကည္ရမည္။

   <> ထို သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္အရာ ႏွင့္
အဘိဓမၼာ က်မ္းဂန္  တို႔၌  ျပဆို၍ထားေသာ
အရာ  အခ်က္မ်ားကို  နားေယာင္၍ စကၡဳဒြါရ
တစ္ဝီထိ  အတြင္းမွာ  ျဖစ္မႈ ႈ ခ်ဳပ္မႈမ်ားကို..
လကၡဏေရး  တင္သည္ဟု  ေျပာဆိုၾကေသာ
အရာမ်ားသည္ ေယာင္ယမ္းကာသာ  ျဖစ္သည္ ။

<>  ဝိပႆ      နာ ဉာဏဒႆန. အစစ္
ျဖစ္ႏိႈင္ရန္အခြင့္အလန္း  ေဝးလွ၏ဟု..
မွတ္ေလ ။ ဟုအလင္းျပက်မ္း၌ ေဖာ္ျပထားပါတယ္ ။

ယၡဳ  Post အား​စာေပဗဟုသုတသာ
မွတ္တမ္းတင္ သိမ္းဆည္းထားျခင္းသာျဖစ္ပါသည္ ။
ေက်းဇူးပါ ။  ေရးသားသူ ေမာင္ခ်မ္းသာ

No comments:

Post a Comment