``` အနိစၥ လကၡဏာ သံုးပါး ´´´
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
<> ဘုရားေဟာ ေဒသနာ အရ _~
အနိစၥလကၡဏာ သည္
( ၁ ) သမၼဳတိအနိစၥ ၊
( ၂ ) သႏၲတိအနိစၥ ၊
( ၃ ) ခဏိကအနိစၥ ၊
ဟူ၍ ( ၃ ) သံုးပါး႐ွိသည္ ။
( ၁ ) " သမၼဳတိ အနိစၥ ''
°°°°°°°°°°°°°°°
<> ေလာကီလူမ်ား ေခၚေဝၚေျပာဆိုေလ့႐ွိေသာ
ထင္႐ွားသည့္ - မျမဲျခင္းသေဘာကို
" သမၼဳတိ အနိစၥ " ဟု ေခၚပါသည္ ။
" ဥပမာ " <> လူေသျခင္း ၊ ေက်ာင္း ၊ ဘုရား ၊
ေစတီ ၊ ေနအိမ္ ၊ ၿမိဳ႕ရြာ ၊ ပန္းကန္ကြဲ ၊
ပ်က္စီးျခင္းမ်ိဳးကို
"" သမၼဳတိ အနိစၥ " ဟုေခၚသည္ ။
( ၂ )" သႏၲတိ အနိစၥ "
°°°°°°°°°°°°°°°°°
<> " သႏၲတိ အနိစၥ " ၏ သေဘာမွာ
႐ုပ္အစဥ္ ၊ နာမ္အစဥ္ တို႔၏ တစ္မ်ိဳးမွ တစ္မ်ိဳးသို႔
ေျပာင္းလည္း ခ်ဳပ္ျပတ္ျခင္း သေဘာ ျဖစ္ပါသည္ ။
" ဥပမာ " <> ( က ) ေအးေသာ ႐ုပ္အစဥ္
ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၿပီး ပူေသာ ႐ုပ္အစဥ္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ။
( ခ ) ေပါ့ပါး လ်င္ျမန္ေသာ ႐ုပ္အစဥ္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၿပီး
ေလးလံ ထိုင္းမိႈင္းေသာ ႐ုပ္အစဥ္ ျဖစ္ေပၚျခင္း ။
( ဂ )ေလာဘစိတ္ အစဥ္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၿပီး
ေဒါသ စိတ္အစဥ္ ျဖစ္ေပၚျခင္း ။
( ဃ ) သုခေဝဒနာ အစဥ္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၿပီး
ဒုကၡ ေဝဒနာ အစဥ္ ျဖစ္ေပၚျခင္း ။
( င ) အဆင္း ႐ူပါရံုကို စြဲလမ္းေသာ စိတ္အစဥ္
ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၿပီး ၊ အသံ သဒၵါရံုကို စြဲလမ္းေသာ
စိတ္အစဥ္ ျဖစ္ေပၚျခင္း ၊ စသည္တို႔သည္
" သႏၲတိအနိစၥ " ၏ သေဘာမ်ားပင္ျဖစ္သည္ ။
( ၃ ) " ခဏိက အနိစၥ "
°°°°°°°°°°°°°°°°
<>" ခဏိက အနိစၥ " ၏ သေဘာမွာ
မ်က္စိတမွိတ္ လွ်ပ္တျပက္ လက္ဖ်စ္တတြက္ ၊
အတြင္းမွာ ႐ုပ္.နာမ္ခႏၶာတို႔၏ ကုေဋ တစ္သိန္းမက
ျဖစ္၍ ပ်က္ေသာ သေဘာ ျဖစ္သည္ ။
အထက္ပါ အနိစၥ သံုးမ်ိဳးအနက္ ၊
" သမၼဳတိ အနိစၥ " ကို ျမင္ရံုမ်ွ ျဖင့္
" ဝိပႆ နာဉာဏ္ "
အစစ္အမွန္ ရတယ္ဟု မဆိုႏိႈင္ပါ ။
" သႏိၲ အနိစၥ " ကို ျမင္ခဲ့ပါလ်ွင္
" ဝိပႆ နာဉာဏ္ "
အစစ္အမွန္ ဟု ဆိုႏိႈင္ပါသည္ ။
( ၃ ) " ခဏိက အနိစၥ " ကို
ဉာဏ္မွီေအာင္ လိုက္၍
ျမင္သိ ႏိႈင္ရန္ လြန္စြာ ခဲယဥ္းေပမည္ ။
" သႏၲ တိ အနိစၥ ႐ႈပံု "
°°°°°°°°°°°°°°
သဲအင္ဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ …
ကိုယ္ေတြ႔ မွာ....
#ေသာတာပန္ ျဖစ္ရန္ အားထုတ္ဆဲ
ေယာဂီသည္
" ဥပမာ " ၊ တာင့္တဲ့ ေဝဒနာ၏ အစတိုးပြားလာျခင္း
ႏွင့္ တိုးပြားလာမႈ ရပ္ၿပီး ဆုတ္ယုတ္သြားျခင္း ။
ေတာင့္တဲ့ေဝဒနာ ခ်ဳပ္ဆံုး ကြယ္ေပ်ာက္မႈ
အဆံုး သေဘာမ်ားကို သိေအာင္ သတိ ႏွင့္
ကပ္ၿပီး ႐ႈလို႔ သိတယ္ဆိုတာ
#အနိစၥ ဉာဏ္
အျမင္ပဲ ျဖစ္ပါသည္ ။
မျမဲေသာ သေဘာကို အထင္ဉာဏ္ျဖင့္ သိတဲ့
အသိ ျဖစ္ပါသည္ ။
#သကဒါဂါမ္ ႏွင့္ #အနာဂါမ္ တို႔၏ ထူးျခားမႈ
မွာ #သကဒါဂါမိ မဂ္က်ၿပီးတဲ့ #အရိယာပုဂၢိဳလ္
သည္ ၊ အသုဘ သေဘာကို အျမင္ဉာဏ္ ႏွင့္
ဒလစပ္ ျမင္သိေနပါသည္။
#သုဘ သညာကိုု ပယ္လ္ိုက္ပါသည္ ။
သို႔ေသာ္..အပုတ္ေကာင္ အ႐ိုးစုႀကီးကို
ျမင္ေနေသးတဲ့ အတြက္ - #ပညတ္ မစင္ေသးပါ ။
#အနာဂါမ္ႀကီးသည္ - အနာဂါမိမဂ္ က်ၿပီး
သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ အသုဘႀကီး.အ႐ိုးစု
ႀကီးမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္၍ #အဆင္း႐ုပ္ကလပ္
ေလးေတြ ျဖစ္ပ်က္ ေနသည္ကို ဒလစပ္ ျမင္
သိေနသည့္ အတြက္ #သ႑ာနပညတ္ ကို
ပယ္လိုက္ပါသည္ ။
# ဃန ပညတ္ ေၾကသြားၿပီး - $သႏၱတိပညတ္
သာ က်န္ေနပါသည္ ။
" ခဏိက အနိစၥ " ႐ႈပံု ''
°°°°°°°°°°°°°°°°
<> အနာဂါတ္ႀကီးသည္ <> ရဟႏၱာ ျဖစ္ေအာင္
ဆက္လက္ ႐ႈပြားေသာအခါ လ်ွပ္စစ္တပ်က္
လက္ဖ်စ္တတြက္ အတြင္းမွာ ျဖစ္ <> ပ်က္ ေန
ၾကေသာ ႐ုပ္ကလာပ္ အမွံုေလးေတြကို
ဒလစပ္ ျမင္ေနပါသည္ ။
<> ထို အနာဂါမ္ အဆင့္သို႔ ေရာက္မွ
#ခဏိကအနိစၥ ကို ဉာဏ္မွီေအာင္ လိုက္၍
႐ႈပြားႏွ္ိုင္ေသာေၾကာင့္ ခဏိက အနိစၥ လကၡဏာ
ကို ျမင္ပါသည္ ။
``` ခဏိက.အနိစၥ ႏွင့္ လယ္တီတရာေတာ္ ´´´
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
( ၁ ) <> ေက်းဇူး႐ွင္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရား
ႀကီးက..အနိစၥလကၡဏာတြင္ မ်က္ေတာင္
တခတ္ ၊ လ်ွပ္တျပက္ ၊ အတြင္းမွာပင္
အႀကိမ္ေပါင္း မ်ားစြာ ျဖစ္ႏိႈင္ေသာ
#ခဏိက အနိစၥ အခ်က္မ်ားသည္ အဘိဓမၼာ
စကားေျပာၾကရာ၌သာ လို၏ ။
" ဝိပႆ နာ အရာ၌မူကား ကိုယ္ေတြ႔မ်က္ျမင္မ်ိဳးတြင္
ထင္႐ွားလ်ွက္႐ွိၾကေသာ
#သႏၱတိ <> ဝိပရိဏာမ သႏၱတိ အညထာဘာဝ
သည္သာ လိုရင္း လို႔. ဝိပႆ နာဒီပနီက်မ္းမွာ
ဆိုထားပါတယ္ ။
မွတ္ခ်က္ ။ ။သႏၲ တိ ဝိပရိဏာမ ၊
သႏၱတိ အညထာဘာဝ၊
သႏၱတိ အနိစၥ. <> [ ၃ ] သံုးမ်ိဳးတိုသည္
သဒၵါ ကြဲေသာ္လည္း သေဘာမွာ
အတူတူပင္ျဖစ္ပါသည္ ။
( ၂ ) လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက..
မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ သကဲ့သို႔ ဉာဏ္အျမင္ ေပါက္မွ
ဝိပႆ နာဉာဏ္ ျဖစ္သည္ ။
အဘိဓမၼာ က်မ္းဂန္တတ္၍
ဓမၼသဘာဝ တို႔ကို ေနရာက် သိႏိႈင္ေသာ
သေဘာယုတၱိဉာဏ္မ်ိဳးသည္
" ဝိပႆနာဉာဏ္ မဟုတ္ "
သုတမယဉာဏ္ သာတည္း။
<> ယခုကာလ၌ကား <>
သုတမယဉာဏ္အေန ႏွင့္ ထင္မႈ ျမင္မႈ
ႏွလံုးသြင္းမႈကိုပင္ ဝိပႆနာဉာဏ္ဟု
ထင္မွတ္၍ ေနၾကသူမ်ားျပားသည္။
<> ေဆးလိပ္ ေသာက္လို၍ မီးျခစ္ရာ၌
ျခစ္မိေသာ ေနရာမွ မုန္႔ညႇင္းေစ့မ်ွ
မီးေတာက္ ျဖစ္ေပၚသည္မွ စ၍ ( အစ )
တိုးပြား၍ လာသည္ ကို၎ ၊
<> အတိုး အပြား ရပ္ၿပီး ဆုတ္ယုတ္၍
သြား သည္ကို၎ ( အလယ္ ) ၊
<> အဆံုးသတ္ ေသေပ်ာက္၍
သြားသည္ကို ၎ ( အဆံုး ) ။
<> မ်က္စိျဖင့္ ပစၥကၡဒိ႒ ျမင္ၾကသကဲ့သို႔
ကိုယ္ခႏၶာ အတြင္း၌ ႐ုပ္တရား.နာမ္တရား
တို႔၏ထိုသို႔ အခိုက္အတန္႔အားေလ်ာ္စြာ
" သႏၱတိ အစဥ္ အားျဖင့္ ခုတင္ခု တဖြားဖြား
ျဖစ္ေပၚ တိုးပြားမႈကို၎ ၊
<> အတိုးအပြား ရပ္ၿပီးေနာက္
ဆုတ္ယုတ္၍ သြားသည္ကို၎ ၊
<> အဆံုးမွာ <> အကုန္ ကြယ္ေပ်ာက္၍
သြားသည္ကို၎ ၊ ဒိ႒ပစၥကၡ အားျဖင့္
အသိဉာဏ္တြင္ အျမင္ေပါက္ေအာင္
အားထုတ္မႈသည္
#ဥဒယဗၺယဉာဏ္ မည္၏ ။ ဟု အာဟာရ
ဒီပနီ မွာ ေရးသားေဖာ္ျပထားျပန္ပါတယ္ ။
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
<> တဖန္....နာမ္..႐ုပ္တရား၏ ျဖစ္မႈ..ပ်က္မႈ တို႔
သည္ လ်ွပ္တျပက္ အတြင္းမွာ အႀကိမ္
တရာ တစ္ေထာင္ မက. ျဖစ္ႏိႈင္ ပ်က္ႏိႈင္သည္ ။
<> ထိုသို႔ေသာ ခဏိက. အခ်က္ ျဖစ္မႈ
ပ်က္မႈတို႔သည္ သတၱဝါ တို႔၏ ဉာဏ္အျမင္မွာ
ပိုင္းျခား၍ ထင္ျမင္ႏိႈင္ေသာ
အရာစု မဟုတ္ကုန္ၿပီ။
<> မထင္ျမင္ ႏိႈင္ေသာ အရာကို ဝိပႆနာ
၏ အခ်က္အလက္ ျပဳ၍ ႐ႈသည္႐ွိေသာ္
အႏွစ္ တစ္ရာ တစ္ေထာင္ပင္ ႐ႈေသာ္လည္း
#ဝိပႆနာ ဉာဏဒႆန
အဏုျမဴ မ်ွ ျဖစ္ခြင့္ မ႐ွိ ။
သေမၼာဟ ဒုကၡ သာ ျဖစ္ခြင့္ ႐ွိေလသည္ ။
<> အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း ဟူမူ..နာမ္တရားတို႔
မွာ မ်က္ေတာင္တခတ္ လ်ွပ္တျပက္ လက္
ဖ်စ္တတြက္ခန္႔. ကာလ. အတြင္းမွာ ကုေဋ
တစ္သိန္း မက. ျဖစ္ပ်က္မႈ ျမန္သည္ဟု
က်မ္းဂန္တို႔မွာ လာသည္ ။
<> ပကတိ လူတို႔မွာ မ်က္ေတာင္
တခတ္ဆိုလ်ွင္ပင္ အလြန္ ျမန္လွေလၿပီ ။
<> က်မ္းဂန္ အဆိုအတိုင္း က်နေလေအာင္
မ်က္ေတာင္တခတ္မွာ အခ်က္ေပါင္း
ကုေဋတစ္သိန္း ထင္ျမင္ႏိႈင္ေအာင္ ႐ႈမည္
ဟုၾကံစည္ျခင္း ငွါပင္ မထိုက္ေလေသာေၾကာင့္တည္း။
<> ထို႔ေၾကာင့္.. ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ အတိုင္း ခိုကိုးရာ
မ႐ွိေအာင္ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈ ျမန္သည္ကို
ထင္ျမင္ႏိႈင္သည္သာ ပမာဏဟု မုခ်ယံုၾကည္ရမည္။
<> ထို သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္အရာ ႏွင့္
အဘိဓမၼာ က်မ္းဂန္ တို႔၌ ျပဆို၍ထားေသာ
အရာ အခ်က္မ်ားကို နားေယာင္၍ စကၡဳဒြါရ
တစ္ဝီထိ အတြင္းမွာ ျဖစ္မႈ ႈ ခ်ဳပ္မႈမ်ားကို..
လကၡဏေရး တင္သည္ဟု ေျပာဆိုၾကေသာ
အရာမ်ားသည္ ေယာင္ယမ္းကာသာ ျဖစ္သည္ ။
<> ဝိပႆ နာ ဉာဏဒႆန. အစစ္
ျဖစ္ႏိႈင္ရန္အခြင့္အလန္း ေဝးလွ၏ဟု..
မွတ္ေလ ။ ဟုအလင္းျပက်မ္း၌ ေဖာ္ျပထားပါတယ္ ။
ယၡဳ Post အားစာေပဗဟုသုတသာ
မွတ္တမ္းတင္ သိမ္းဆည္းထားျခင္းသာျဖစ္ပါသည္ ။
ေက်းဇူးပါ ။ ေရးသားသူ ေမာင္ခ်မ္းသာ
No comments:
Post a Comment