Sunday, December 30, 2018

အ႐ွက္အေၾကာက္တရား မ႐ွိခဲ့ရင္

🎃 အ႐ွက္အေၾကာက္တရား မ႐ွိခဲ့ရင္ 🎃
🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓

  🌋 ေလာကလူေတြမွာ စိတ္ကူးေန႐ုံနဲ႔ ဘာမွေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ စိတ္ကူးတဲ့ေနာက္မွာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ဆိုတာ ရွိရမယ္။ ႀကံရြယ္ခ်က္ ရွိလာၿပီဆိုရင္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္
ေနာက္က လိုက္ရမွာ၊ မလိုက္ဘူးဆိုလို့ရွိရင္ ႀကံရြယ္ခ်က္ဟာ အထေျမာက္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါလက္ေတြ႕အေနနဲ႔ အင္မတန္မွ ထင္ရွားတယ္။

  🌋နိဗၺာန္ကိုသြားခ်င္ၿပီ ဆိုလို့ရွိရင္ ဘာကို ျပင္ရမွာလဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္စိတ္ေလးကို ျပင္ရမွာ။ စိတ္ေလးကို သန္႔ရွင္းေအာင္ လုပ္ရမွာ၊ စိတ္မွာ အညစ္အေၾကးေတြ ရွိေနတယ္၊ ေၾကးမုံျပင္ဟာ မွုန္းဝါးဝါး ျဖစ္ေနလို့ရွိရင္ ကိုယ့္မ်က္ႏွာရိပ္ဟာ ပီပီျပင္ျပင္ေပၚမွာ မဟုတ္ဘူး။

🌋ပီပီျပင္ျပင္ မျမင္ရလို့ရွိရင္ မ်က္ႏွာမွာ ဘာရွိ
ေနတယ္ဆိုတာ သိနိုင္မွာ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ စိတ္ကေလးၾကည္လာၿပီဆိုရင္ အသိဉာဏ္ေလး
ဟာလည္း ေတာက္ေျပာင္လာမွာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ၾကည္လင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတယ္၊ စိတ္ၾကည္လင္ဖို့ရာအတြက္ အေျခခံေတြ လုပ္ဖို့လိုအပ္တယ္၊ ဘာေတြ လုပ္ရမလဲ။
(အေျခခံေတြ လုပ္ရမွာ ဘုရား) အဲဒီ အေျခခံေတြ ဆိုတာကို မွတ္ထားဖို့ လိုအပ္တယ္။

🌋စိတ္ၾကည္လင္ဖို့ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုရင္
ဟိရီၾသတၱပၸဆိုတဲ့ တရားကို ေရွးဦးစြာ တည္ေဆာက္ရမယ္။ ကိုယ့္ရဲ့ စိတ္ထဲႏွလုံးထဲမွာ ျဖစ္ေစရမယ္။ ဟိရီဆိုတာ မဟုတ္တာလုပ္ရမွာ ရွက္တယ္၊ အဲဒါကို ေျပာတာေနာ္၊ ရွက္တယ္ဆိုတာ လူေတြမွာ လူၾကားထဲစကားေျပာရမွာ ရွက္တာတို့၊ ဟိုသြားရမွာ ရွက္တာတို့ ဒါမ်ိဳးေတြ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ မဟုတ္တာလုပ္ရမွာ ရွက္တယ္၊ မဟုတ္တာေျပာရမွာ ရွက္တယ္၊

🌋အကုသိုလ္ ဒုစရိုက္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာမွာကို ရွက္တယ္၊ ရြံတယ္၊ အကုသိုလ္မွန္သမၽွ မုန္းတီးတယ္၊ အဲဒါကို ဟိရီ လို့ ေခၚတာေနာ္။ အကုသိုလ္ကို ရွက္ဖို့လိုတယ္။ မရွက္လို့ အကုသိုလ္ လုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္။ အကုသိုလ္လုပ္ၿပီဆိုရင္ ဒါ မရွက္လို့ လုပ္တာလို့ပဲ ေျပာရမွာ။

🌋လူေတြက အဲဒါကို မသိၾကေတာ့ လူၾကားထဲမွာ ဟိုဟာ ဒီဟာလုပ္ရင္ အရွက္မရွိလိုက္တာနဲ႔ ေျပာၾကတာေနာ္၊ တကယ္က အရွက္မရွိဘူးဆိုတာ ကာယဒုစရိုက္ ဝစီဒုစရိုက္ မေနာဒုစရိုက္ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ျဖစ္ခြင့္ေပး
ထားရင္ အရွက္မရွိဘူးလို့ပဲ ေျပာရမွာပဲ။ အရွက္မရွိဘူးရဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ နားလည္ရမယ္။

🌋 အရပ္ထဲက အရွက္မရွိဘူးဆိုတာ မလုံ႔မျခဳံ ဝတ္တာကို အရွက္မရွိဘူးလို့ ေျပာခ်င္ေျပာမယ္၊ လူၾကားထဲမွာ ဟိုလမ္းေပၚမွာ ထြက္ၿပီးေတာ့ ရန္ျဖစ္ရဲတာတို့၊ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ျမင္မေကာင္း ရွုမေကာင္း ျဖစ္ေအာင္ ဆဲတာဆိုတာ ၾကားမေကာင္း ရွုမေကာင္း ျဖစ္ေအာင္ ဆဲတာဆိုတာတို့ အဲဒါမ်ိဳးေတြက်ေတာ့ အရွက္မရွိဘူးလို့ ေျပာၾကတာ။

🌋အရွက္မရွိဘူးရဲ့ အဓိပၸါယ္က ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ အကုသိုလ္ေတြအျဖစ္ခံေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တိုင္းဟာ အရွက္မရွိဘူးလို့ပဲ ေျပာရမွာ။

🌋ဘာကိုမရွက္တုန္းဆိုေတာ့ အကုသိုလ္ကို မရွက္တာေလ၊ အခုဟာ လူေတာ့ ရွက္ခ်င္ရွက္မွာေပါ့။ အကုသိုလ္ကို မရွက္တာ။ အဲေတာ့ လူရွက္တာက တစ္မ်ိဳး၊ အကုသိုလ္ကို ရွက္တာက တစ္မ်ိဳး၊ အဲဒီႏွစ္ခု ကြဲကြဲျပားျပား သိဖို့ရယ္၊ အကုသိုလ္ကို ရွက္ဖို့လိုတယ္။ ေအး အကုသိုလ္ကို ရွက္တာ၊ စက္ဆုတ္တာကို ဟိရီ လို့ ေခၚတယ္။

🌋ၾသတၱပၸ ဆိုတာက်ေတာ့ အကုသိုလ္နဲ႔ ပတ္သက္
ၿပီးေတာ့ လန္႔တယ္ ေၾကာက္တယ္။ လန္႔တယ္ ေၾကာက္တယ္ဆိုတာ အကုသိုလ္ကို မိမိသႏၲာန္မွာ ျဖစ္လာမွာကို ေၾကာက္တာ။ အကုသိုလ္ မိမိသႏၲာန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာလို့ရွိရင္ ခံရမယ့္ အက်ိဳးဆက္ေတြကိုလည္း ေၾကာက္တယ္။

🌋 စာေပက်မ္းဂန္ေတြမွာ ထင္ရွားေအာင္ ဥပမာတစ္ခု ေျပာထားတယ္။ သံတုံးႀကီးတစ္တုံး ဆိုပါစို့၊ တစ္ဖက္ မီးဖုတ္ထားလို့ ရဲေနတယ္၊ ဟိုတစ္ဖက္က မစင္အညစ္အေၾကးေတြ လူးေနတယ္၊ မစင္ အညစ္အေၾကးေတြ လူးတဲ့ဘက္ကိုလည္း မကိုင္ဘူး၊ ဘာျပဳလို့တုန္း ရြံလို့။ မီးထိထားလို့ ရဲေနတဲ့ဘက္ကို
လည္း မကိုင္ရဲဘူး၊ ဘာလို့တုန္း၊ ပူမွာ ေၾကာက္လို့ ေလာင္မွာ ေၾကာက္လို့။ မကိုင္တာခ်င္းေတာ့ အတူတူပဲေပါ့။

🌋အဲေတာ့ အကုသိုလ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ရြံလို့ မလုပ္တာရယ္၊ ေၾကာက္လို့ မလုပ္တာရယ္ မလုပ္တာခ်င္း အတူတူပဲေပါ့၊ ဟုတ္ရဲ့လား (မွန္ပါဘုရား) ရည္ရြယ္ခ်က္က ရြံလို့ မလုပ္တာက တစ္ခု၊ ေၾကာက္လို့ မလုပ္တာက တစ္ခု၊ အဲဒီႏွစ္ခုကို မိမိရဲ့ႏွလုံးသားထဲမွာ ေရွးဦးစြာ တည္ေဆာက္ရမယ္တဲ့။

🌋ေလာကမွာ ဟိရီ၊ ၾသတၱပၸ မရွိဘဲနဲ႔ ကိုယ္က်င့္သီလဟာ မျပည့္နိုင္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို့ သီလေတြရဲ့ အနီးကပ္ဆုံး အေၾကာင္းတရားဟာ ဟိရီၾသတၱပၸ ပဲ။ `ဟိရီၾသတၱပၸ ပဒ႒ာနံ` တဲ့။ ဟိရီၾသတၱပၸဟာ သီလရဲ့ အနီးကပ္ အေၾကာင္းတရားလို့ ဆိုတယ္။ ေအး၊ အကုသိုလ္ကို လုပ္ရမွာ မရွက္ေတာ့ဘူး၊ အကုသိုလ္ကို မေၾကာက္ေတာ့
ဘူး ဆိုလို့ရွိရင္ ဘယ္လိုမွ သီလ မလုံဘူး။

🌋ဟိရီၾသတၱပၸ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ သီလ လုံလာတယ္၊ သီလ ရွိလာတယ္၊ ရွိလာတဲ့ သီလဟာလည္း ခိုင္ျမဲလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို့ ေရွးဦးစြာ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ အေျခခံအားျဖင့္ စိတ္ကိုျဖဴစင္ဖို့ရာအတြက္ ဟိရီၾသတၱပၸကို အရင္တည္ေဆာက္ပါလို့ ေျပာတာ။

#ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ
(စိတ္၏အညစ္အေၾကးမ်ားကို ဖယ္ရွားျခင္း တရားေတာ္မွ
ေကာက္ႏွုတ္ပူေဇာ္ပါသည္)
credit

No comments:

Post a Comment