Wednesday, December 19, 2018

ငါးအိုး သမိုင္း

ေငြစက္ေအာင္ေက်ာင္းတိုက္
ဆရာေတာ္ ဦးပဒုမ ေရးသားေသာ
⚜ ငါးအိုးႀကီး၊ ငါးအိုးငယ္၊ ေကာင္ပလၤာ၊ ႏြားတလွည့္ ⚜ 
🔰🇲🇲🔰 သမိုင္းအက်ဥ္း 🔰🇲🇲🔰
♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻
ေငြစက္ေအာင္ေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္
ဦးေဇာတိက မွ ဓမၼဒါနထုတ္ေဝေသာစာအုပ္ကို ျပန္လည္ကူးယူ စာစီၿပီးတင္ထားေပးပါသည္။ 
♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻
🔰 စာ (၁) 🔰
⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜

⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜ (နိဒါန္း) ⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜
     ျမန္မာတိုင္းဘြားတန္ခိုးတြားသည့္ မ်ိဳးသားစံုလင္ ပညာ႐ွင္တို႔ ဒို႔တြင္ျဖစ္ပံုအလံုးစံုကို အာ႐ုံမ်က္ျမင္သိေစခ်င္၍ ေကာင္းပင္ဇာတ္စံုအဖံုဖံုႏွင့္ ရဂံုသာေမာေရေတာလြင္ျပင္ ကုန္းက်ည္းခင္ျဖင့္ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ေၾကာင္း ျဖစ္ေကာင္းေသာနည္း နိသ်ည္းကို သိပ္သည္းေသခ်ာျပဆိုပါအံ့။
     ပညာႀကီးက်ယ္ကဝိႏြယ္တို႔ အကယ္မုခ်မမ်ွတ၍ ဆႏၵမတူေတြ႔ရိွမူကာ ျငဴစူခ်ဳပ္ခ်ယ္ျပစ္တင္ဖြယ္မွၾကဥ္ဖယ္ ဤသာစိတ္ေကာင္း႐ွာလ်က္လိုရာမွတ္သား သုတပြားဘို႔ တရားခ်င့္ကာေစတနာျဖင့္ ယူရာယူေၾကာင္းတိန္းေစာင္းမယိုင္ ေက်ာက္စာတိုင္သို႔ၾကံခိုင္ေစေၾကာင္း ေမတၱာေလာင္း၍ ေခတ္ေကာင္းသည့္ခိုက္ ဂ႐ုစိုက္လ်ွက္ အသက္ခႏၶာမငဲ့ညာဘဲ လကၤာပါ- သား စီကာထား၍ အမ်ားလူ႐ွင္႐ႈဆင္ျခင္ဘို႔ ရာဇဝင္သမိုင္း ထုတ္ေဖာ္လိႈင္းသည္ လူတိုင္းႏွစ္သက္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
     ငါးအိုးႀကီး၊ ငါးအိုးငယ္၊ ႏြားတလွယ္၊ ေကာင္းပလၤာ၊ အင္နီ၊ ေပၚေခါင္ ဟု ဘာေၾကာင့္ေခၚၾကသလဲ....ဘာကိုအစြဲျပဳ၍ေခၚၾကသလဲ... အေၾကာင္းကဘယ္လိုရိွပါသလဲဟု သူေမးဘြယ္ရိွေသာေၾကာင့္ တစ္ႏွစ္အံက် ဝစနတၳႏွင့္တကြ၊ အာဂမယုတၱိ၊ သဘာဝယုတၱိရိွေအာင္ ပ်ဳပၸတၱိကိရိယာတို႔ႏွင့္ သိသာရန္သုတ္႐ုပ္႐ွင္း၍ ယံုမွားျခင္းကင္းၾကေစရန္တစ္ခ်က္၊ ေ႐ွးအထက္ရာဇဝင္တိုသည္ လြင့္စင္ေပ်ာံပ်က္၍မသြားစေကာင္းတစ္ခ်က္၊ ေနာက္အဆက္သုေသသနတို႔သည္ အလိုဆႏၵလြယ္ကူစြာျပည့္ဝေစျခင္းငွါတစ္ခ်က္၊ ဤအရပ္ ကူေဒသတို႔သည္ အညၾတအရပ္ဟုထင္မွတ္၍ ေနၾကကုန္ေသာသူတို႔၏ အထင္႐ုဠီကို ျပန္႐ုပ္သိမ္းၾကေစလိုသည့္တစ္ခ်က္၊ ထူးျမတ္သည့္ေနရာဟု ေသခ်ာစြာသိၾကရသျဖင့္ တိဟိဋိဥကၠဌိကုသိုလ္ေဇာ၊ သိတၱဳပၸါတ္တို႔သည္ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ျဖစ္ေပၚၾကေစရန္တစ္ခ်က္၊ ဆရာေတာ္၏ရည္ရြယ္ျခင္းမွာေတာ့ျပည္နယ္အတြင္း၌ေနၾကကုန္ေသာ ဥပသကာ၊ ဥပါသကီ တို႔သည္ သိသင့္သိထိုက္သည္ကိုသိၾကေစလိုသည့္တစ္ခ်က္၊ သိၿပီး၍လည္း ကုသိုလ္တရားပြားမ်ားအားထုတ္ၾကေစလိုသည့္တစ္ခ်က္၊ စိတ္ပ်က္စရာအလြန္ေကာင္းလွေသာ ေတဘုမၼကဝဋ္ဒုကၡမီးအသီးသီးတို႔မွ ျမန္ျမန္ႀကီးလြတ္ေျမႇာက္ၾကေစလိုသည့္တစ္ခ်က္၊ ေနာက္ဆက္မည့္သမိုင္းစာအရကို တိုင္းဖြား ၾကံဆ စရာ အခါအခ်ိန္တန္ၿပီမို႔၊ အာစိ-ကံကုသိုလ္ကို အေဖာ္သဟဲျပဳၾကပါစို႔လို႔ ဆရာေတာ္ကသတိေပးသည့္အေနကို အတတ္သိၾကပါသျဖင့္ ဟတၱိကို ယုန္ငယ္မထင္ၾကေစဘို႔ ရ႐ံုနယ္တစ္ခြင္တြင္ ကထိတစခန္းထပ္အံုးမွာမို႔ နိဒါန္းတရပ္သိမ္းလိုက္ရပါေတာ့သတည္း။

♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻

🔰 စာ (၂) 🔰

⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜

နေမာတသ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ
သမၼာသမၺဳဒၵသ
အရဟတာဒိသမၸႏၵံ၊ ဝိမလံဝါနအစၥယံ
ဗုဒၶံဓမၼဥၥသံဃဥၥ၊ ပုညေစတၱံနမာမဟံ

♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻

အဟံ၊ ငါးအိုးငါးအိုးငယ္ႏြားတလွယ္ေကာင္းပလၤာဟုဆိုအပ္ေသာ၊ ေ႐ွးရာဇဝင္ဂုဏ္ပုဒ္ကို ေဖာ္ထုတ္ေရးမည္ စိတ္ကရည္၍ၾကံစည္အားထုတ္ေနာက္မဆုတ္ဘဲ စဥ္းကုတ္၍ေန သာမေထရ္သည္ အရဟတာဒိသမၼႏၷံ အရဟံအစရိွေသာ ကိုးပါးေသာဂုဏ္ေတာ္အေပါင္းတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ဗုဒၶဥၥျမတ္စြာဘုရားကို၄င္း ဝိမလံရာဂေဒါသစသည့္ ညစ္ေထးကိေလသာအညစ္အေၾကးတို႔မွ ကင္းေဝးစင္ၾကယ္ေစတက္ထေသာ ဝါနအစၥယံ ဝါနဟုေခၚရာၫြန္တေဏွာမွ ေကာင္းစြာလြန္ေျမာက္ေစတတ္ထေသာ ဓမၼဥၥကိုးပါးဆယ္ပါးျမတ္တရားကို၄င္း ပုညေစတၱံ ေကာင္းမႈတည္းဟူေသာမ်ိဳးေစ့တို႔၏ စိုက္ပ်ိဳးရာလယ္ယာေျမေကာင္းသဖြယ္ျဖစ္ေတာ္မူထေသာ သံဃဥၥ ႐ွစ္ေယာက္အရိယာျမတ္သံဃာကို၄င္း နာမာမိ နာစလသဒၶါေစတနာျဖင့္ ဂါရဝ႐ိုက်ိဳးလက္စံုမိုး၍ ရိွခိုးကန္ေတာ့လိုက္ပါ၏ျမတ္စြာဘုရား။

⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜

ေပါရာေကရာဇ ဇာတိေက၊ နမိတြာန ကထယိ   ႆ ံ
မဟာဇန.  ႆ   သံကာရံ၊ ဝိေနာဒါယပရံပေရ

⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜

     အယံငါသည္၊ နမိတြာန၊ ရတနာသံုးစံုထိပ္ဝယ္ပံု၍၊ ပ ေကာစံုၫြတ္မွီး ရိွခိုးၿပီး၍ မဟာဇန. ႆ   လူအေပါင္း၏ သံေကရံ၊ ယံုမွားျခင္းကို၊ ဝိေနာဒါယ ပယ္ေျဖာက္ႏိုင္ပါေစျခင္းအက်ိဳးငွါ ေပါရာေဏ ေနာက္သို႔ျပန္ေတြး အေတာ္ေဝးသျဖင့္ ေ႐ွးေ႐ွး၌ျဖစ္ကုန္ေသာ ရာဇ-တိေက ယုတ္ျမတ္ဆိုးေကာင္း မင္းအဆက္ဆက္ျဖစ္ေပၚျခင္း၏ အေၾကာင္းကိုျဖစ္ကုန္ေသာ ပရံပေရ မယုန္မပို၊ ေကာင္းပလၤာမင္းအဆက္ဆက္တို႔သည္ ကထယိ   ႆ  ံ ၊ ကထယိ   ႆ   ာမိ၊ တစ္ႏွစ္အံက်၊ ကြက္ခ်င္းၾက၍ သုတအေန ႐ွာၾကံေတြ႔မည္ ၾကာ႐ွည္မွတ္စရာ မိန္ဆိုလိုက္ရပါေတာ့အံ့သတည္း။
     ငါးအိုးႀကီးငါးအိုးငယ္၊ ႏြားတလွယ္၊ ေကာင္းပလၤာအင္နီ ေပၚေခါင္ ဟုေခၚေဝၚၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို က်နစြာသ႐ုပ္ေဖာ္၍ ႏုတ္အာေဘာ္မခ်ိဳ႕ယြင္းရေအာင္ ခပ္႐ွင္း႐ွင္းေရးသားေဖာ္ျပလိုက္ရပါေတာ့အံ့။

♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻

🔰 စာ (၃) 🔰

⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜

     ဤစာကိုမေရးမွီေ႐ွ႕အဆို၌ ငါးအိုးႀကီး၊ ငါးအိုးငယ္၊ ႏြားတလွယ္၊ ေကာင္းပလၤာ၊ အင္နီ၊ ေပၚေခါင္ ဟူေသာအမည္နာမတို႔၏ ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းအေၾကာင္းကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ေျပာျပႏိုင္သူ မ႐ွိၾကေတာ့သျဖင့္ စာေရးဘို႔ရာမလြယ္ကူေသာေၾကာင့္ မည္ကဲ့သို႔ေရးသားရပါအံ့နည္းဟု စဥ္းစားေနစဥ္ ဤကဲ့သို႔စိတ္အၾကံေပၚလာခဲ့သည္။
     အဘယ္ကဲ့သို႔ေပၚလာသနည္းဟူမူကာ ဤအေၾကာင္းကိုသိကုန္ေသာ တန္ခိုးႀကီးနတ္မ်ားရိွတန္ရာ၏ဟု မွတ္ထင္ကာနတ္မင္းအမ်ားတို႔ကို တိုင္ၾကားလိုက္ေလသည္။ အဘယ္ကဲ့သို႔တိုင္ၾကားသနည္းဟူမူကာ တိုင္ၾကားလိုက္ပံုကေတာ့ ငါးအိုးႀကီး၊ ငါးအိုးငယ္၊ ႏြားတလွယ္၊ ေကာင္းပလၤာ၊ အင္နီ၊ ေပၚေခါင္၊ ဟုဆိုအပ္ေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ဧကံတိတိ သိ႐ွိၾကကုန္ေသာ တန္ခိုးႀကီးမားေသာ အ႐ွင္နတ္မင္းတို႔သည္ ဤအရပ္ ဤေဒသ၌ ရိွၾကကုန္မူကာ ကမၻာရန္ေအာင္ဘုရားႀကီး၏သမိုင္းေမာ္ကြန္းႏွင့္တကြ ဤရာဇဝင္ကိုေရးသားျခင္းငွါ ၾကံစဥ္စိတ္ကူး၍ေနေသာ ငါဆရာေတာ္၏စိတ္၌မွီ၍ ဟုတ္မွန္သည္ကိုသာ ေျပာၾကားလာၾကပါေစကုန္သတည္း ဟု ဓိဌာန္ျပဳလိုက္သည္၊ ဤသို႔အဓိဌာန္ျပဳၿပီးေသာ ခန၌ ေအာက္ပါအတိုင္းထင္ျမင္လာရပါေပသတည္း။
     ငါးအိုးႀကီး၊ ငါးအိုးငယ္၊ ႏြားတလွယ္၊ ေကာင္းပလၤာ၊ အင္နီ၊ ေပၚေခါင္ ဟု ဆိုအပ္ေသာေနရာမ်ားတြင္ ငါးအိုးႀကီးမွာအျခားမဟုတ္ ေ႐ွးဦးစြာဤအရပ္၌ ရြာတည္ေထာင္အံဟု အာရံုျပဳၿပီးလ်ွင္ ႐ွစ္ပါးသီလကို ရိွသမ်ွေသာ လူႀကီးလူငယ္မွစ၍ ခံယူေဆာက္တည္ကုန္ၿပီးခါ၊ ရြာေနရာ ေျမကိုခ်ိန္ခြင္ျဖင့္ခ်ိန္အံ့ေသာငွါ၊ ေျမကိုတူရြင္းျဖင့္တူးေကာ္လိုက္ရာ စဥ္အိုးႏႈတ္ခမ္းကိုထိုးမိသျဖင့္ ဤေနရာ၌ဘာရိွသနည္းဟု တူးေဖာ္ၾကည့္ေလရာ ရာဝင္အိုးပမာဏရိွေသာ ေငြအိုးႀကီးကိုရရိွၾကေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ဤအနီးအနား၌ရိွတန္ရာေသးဟု အထင္ရိွ၍တူးၾကျပန္ရာ ေငြအိုးႀကီးေတြမ်ားစြာရရိွေလကုန္သည္။
   ငါးအိုးငယ္ဆိုသည္မွာလည္း ယခင္ဆိုအပ္ခဲ့ၿပီးသည့္အတိုင္း ငါးဆယ္ဝင္အိုးပမာဏရိွေသာ ေငြအိုးေတြမ်ားစြာရရိွၾကေလကုန္သည္ဟူ၏။ ၄င္းေငြအိုးႀကီး၊ ေငြအိုးငယ္ေတြ႕ရိွရသည္ကိုအစြဲျပဳ၍ ေငြအိုးႀကီး ရရိွရာအရပ္ကို ေငြအိုးႀကီးရြာ၊ ေငြအိုးငယ္ရရိွရာအရပ္ကို ေငြအိုးငယ္ရြာဟု ပညာ႐ွင္မ်ားကေခၚေဝၚပညတ္ သမုတ္အပ္ခဲ့ၾကေလကုန္သတည္း။ 
     ေငြအိုးေတြကို အဘယ္ကဲ့သို႔ျပဳၾကသနည္း။ ၄င္းေနရာ၌ရရိွေသာ ေငြအိုးႀကီး၊ ေငြအိုးငယ္ေတြကို ရပ္သူရြာသားမ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္းတိုင္ပင္ညႇိႏိုင္းၾကၿပီးလ်ွင္ ေငြအိုးႀကီး(၇)လံုး၊ ေငြအိုးငယ္(၇)လံုး၊၄င္း(၁၄)လံုးကိုယူ၍ ကုပါလၿမိဳ႕တည္ၾကေလကုန္၏။ ကုပါလဟူေသာအမည္သည္ ေနာက္ပိုင္း၌ထင္႐ွားလာပါလိမ့္မည္။ ၿမိဳ႕တည္၍ပိုလ်ွံေသာေငြအိုးမ်ားကို ဘုရားတည္ ေက်ာင္းေဆာက္ ျပဳလုပၾကေလကုန္သည္။

♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻

🔰 စာ (၄) 🔰

⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜

     ေငြအိုး(၁၄)လံုးကိုယူ၍ ၿမိဳ႕ရြာတည္ေထာင္ၾကသည္ကို အခ်ိဳ႕ေသာပညာ႐ွင္မ်ားက တြက္ခ်က္၍ေျပာၾကသည္မွာ ေငြအိုး(၁၄)လံုးကိုယူ၍ၿမိဳရြာတည္ၾကသည္ ထိုၿမိဳ႕ရြာ၌ (၇)ရက္သားသမီးတို႔ေနထိုင္ၾကေသာေၾကာင့္ (၁၄)ကို(၇)ႏွင့္စားေသာ္ သုညႂကြင္းေသာေၾကာင့္ ဤၿမိဳရြာမ်ားသည္ ေနာင္အခါဆိတ္သံုးလတံဟု အေဟာထြက္ၾကေလသည္။
     ေငြအိုး(၁၄)လံုးမွႂကြင္းေသာ ေငြအိုးမ်ားကို အရိေမတၱယ်ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူေသာအခါ သာသနာျပဳရန္ဟု ေရႊကမၺည္းျဖင့္ေရးသာ၍ ေငြအိုးႀကီး၊ ေငြအိုးငယ္ႏွစ္ရြာၾကား၌ စုပံုျမဳပ္ႏွံ၍ထားၾကေလသည္။ ႏွစ္ရြာၾကားဆိုေသာ္လည္း ေငြအိုးႀကီးရြာ၏အနီးအပါးမွာပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ေငြအိုးမ်ားကိုျမဳပ္ႏွံၿပီး၍ လံုျခံဳေရးမရေသးသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မည္ကဲ့သိုၾကံရမည္နည္းဟု တိုင္ပင္ၾကရာ အေၾကာင္းအက်ိဳးတရားကိုဆင္ျခင္တတ္ေသာ ပညာ႐ွိတို႔က ဤအရပ္ဌာန၌ တန္ခိုးႀကီး၍ သာသနာေတာ္ကိုေလးစားေသာ သမၼာေဒဝနတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္မ်ားရိွတန္ရာ၏ဟု အာရံုျပဳၿပီးလ်ွင္ ဘုမၼစိုး၊ ႐ုကၡစိုး၊ အာကၡာစိုးနတ္တို႔ကို ပူေဇာ္ပသ ေမတၱာအမ်ွေပးေဝၿပီး ဤယခုျမဳပ္ႏွံ၍ထားေသာ ေငြအိုးမ်ားကို အကူအညီအေစာင့္အေ႐ွာက္ ေပးေတာ္မူၾကပါရန္ အ႐ွင္နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္အေပါင္းတို႔ဟု လူအမ်ားတို႔က အကူအညီေတာင္းေသာအခါ၌ ေကာက္ႏွယ္တလင္းခန္႔႐ွိ၍ ႏြာလွည္းတစ္စီး လွည့္သည္ေလာက္ေသာ ေက်ာက္ျဖာႀကီးကို နတ္၏တန္ခိုးျဖင့္ယူေဆာင္၍ ျမဳပ္ႏွံ၍ထားေသာေငြအိုးမ်ားအေပၚ၌ ဖံုးဖိ၍ထားခဲ့ၾကေလကုန္သည္။ ႏြားလွည္းတစ္စီးလွည့္လည္ေလာက္ေသာ ေက်ာက္ျဖာႀကီးကိုအစြဲျပဳ၍ ၄င္းေနရာအရပ္ကို ႏြားတလွည့္ဟု ယခုတိုင္းအမည္တြင္၍ေနေလသည္။ ဤေနရာ၌တည္ေသာရြာကို ႏြားတလွည့္ရြာဟု အမည္တြင္ေလသည္။

♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻

🔰 စာ (၅) 🔰 
⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜ 

💠ေကာင္းပလၤာဟူေသာအမည္ေျပာင္လႊဲခဲ့ပံု💠 
⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜ 
     ေကာင္းပလၤာ ဆိုသည္မွာ ကုပါလတီတိကုပါေလာ ေယာရာက အၾကင္ၿမိဳ႕သစ္တည္ေထာင္၍ေနေသာမင္းသည္ ဇေန။ တိုင္းသူျပည္သားတို႔ကို ကု။ မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါးႏွင့္မညီၫြတ္သျဖင့္ ပါလတိရကၡတိ။ ေစာင့္ေ႐ွာက္တတ္၏ ဣတိတသၼာ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေသာရာဇာ။ ထိုၿမိဳ႕သစ္တည္ေထာင္၍ေနေသာမင္းသည္ ကုပါေလာ။ ကုပါလမည္၏ ဤသို႔မိန္အပ္ ဝစနတ္ႏွင့္အညီ တိုင္းသူျပည္သားတို႔ကို မေကာင္းသျဖင့္ေစာင့္ေ႐ွာက္၍ ေနတတ္ေသာေၾကာင့္ ကုပါလမင္းဟု အမည္တြင္ေလသည္။ ထိုၿမိဳ႕ကိုလည္း ကုပါလၿမိဳ႕ဟု ေခၚဆိုၾကေလသည္။ ထိုကုပါလမင္းမ်ိဳးသံုးဆက္သည္ ယခုသည္ကား တတိယျဖစ္ေသာ ကုပါလမင္း၏အေၾကာင္းျဖစ္ေလသည္။ 
     ေငြအိုးႀကီး၊ ေငြအိုးငယ္၊ ႏြားတလွည္ ကုပါလအမတ္တို႔သည္ ကုပါလမင္း၌ အျမဲမျပတ္ခစား၍ ေနၾကေလကုန္၏။ ထိုသို႔ေနၾကကုန္ေသာ္လည္း ထိုကုပါလမင္းႏွင့္အမတ္တို႔သည္ သေဘာခ်င္းမတူအယူကြဲလြဲ၍ ေနၾကေလကုန္၏။ အဘယ္ကဲ့သို႔ကြဲလႊဲသနည္း ဟူမူကာ အမတ္မ်ားကသံသရာကိုေမ်ွာ္၍ ဘုရားတည္ျခင္း၊ ေက်ာင္းေဆာက္ျခင္း စသည္တို႔ကို ေစတနာႏွင့္တကြျပဳလုပ္လိုၾကသည္။ ကုပါလမင္းသည္ကား ေလာကီအႀကိဳးကိုသာအာရံုျပဳ၍ မူးရစ္ေသာက္စားလ်က္ စီးပြားေရး ခ်မ္းသာေရးကိုသာလိုလားေတာင္းတ၍ ေနေလသည္။ ဤသို႔သေဘာခ်င္းကြဲလႊဲ၍ေနၾကေသာေၾကာင့္ အမတ္တို႔သည္ကုပါလမင္းဆက္ကို ျဖဳတ္ျပစ္လိုေသာစိတ္မ်ားျဖင့္ အခ်က္ကိုသာၾကည့္၍ေနၾကကုန္ေလသတည္း။ 
     ထိုကုပါလမင္းသည္ အမတ္ႀကီးတို႔၏အယူကိုမႏွစ္သက္ေသာ္လည္း ဘုရားတည္ေက်ာင္းေဆာက္ေသာအခါမ်ား၌ ရန္ခါကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်ဦးစီး၍ ေဆာင္းရြက္ျပဳလုပ္ျပန္ေလသည္။ ဤကဲ့သို႔ျပဳလုပ္ျခင္းသည္လည္း ေစတနာရိွ၍ျပဳလုပ္ေလသည္။ ပါတီဆြဲအေနႏွင့္ျပဳလုပ္ေလသေလာ စဥ္းစားဖြယ္ရိွေလသည္။ တေန႔ေသာအခါ၌ ကုပါလမင္းသည္ မူးႀကီးမတ္ရာ ေသနာပတိတို႔ကို ေခၚေဆာင္စု႐ုန္၍ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲတရပ္ ျပဳလုပ္ေတာ္မူသည္။ ထိုႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ၌ ဘုရင္မင္းျမတ္က ဘယ္လိုမ်ားမိန္႔ခြန္းေတာ္ထုတ္ပါသလဲ ဆိုရင္ျဖင့္ မူးမတ္ႀကီးရာ ေသနာပတိ မည္႐ွိထင္႐ွား အမတ္မ်ားတို႔ ႏြားတလွည့္ေက်ာက္ျဖာေအာက္၌ မ်ားစြာေသာေငြအိုးေတြရိွၾကသည္ဟု ငါအ႐ွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကားသိရေတာ္မူသည္။ ၄င္းေငြအိုးမ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ယူေဆာင္၍ ၿမိဳ႕ရြာစည္ပင္သာယာေရး စီးပြား၊ ႀကီးပြားေရးကိုျပဳလုပ္ျခင္းငွါ မည္သည့္အခါမွ ဘ႑ာစားျပန္၍ ျမဳပ္ႏွံထားၾကရန္ ငါအ႐ွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ အလိုေတာ္ရိွသည္ မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။ 
     ထိုအခါအမတ္ပညာရိွတို႔က သံေတာ္ဦးတင္ၾကသည္မွာ ေတေဇာေတာက္ၿဖိဳး ဘုန္းတန္ခိုးျဖင့္ မညိဳးေဝျဖာ၍ ၿမိဳ႕ကုပါလ စိုးပိုင္ေသာျပည္မသခင္ ေရႊနားဆင္ေတာ္မူပါ။ ယခင္ေ႐ွးအခါ အေတာ္ၾကာေျမာက္ ႏြားတလွည္ေက်ာက္ျဖာေအာက္၌ ရိွေရာက္ေနျငား ေငြအိုးမ်ားသည္ အရိေမတၱယ်ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူေသာအခါ သာသနာျပဳေက်ာင္းေဆာက္ရန္ဟု ေရႊကဗၼည္းႏွင့္တကြ ျမဳပ္ႏွံ၍ထားေသာေငြအိုးမ်ား ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶသႏၱကပစၥည္းျဖစ္၍ ထုတ္ယူသံုးစြဲျခင္းငွါ မသင့္ေလ်ွာ္ေၾကာင္းပါဘု႐ုးဟု ဤကဲ့သို႔တင္ၾကေလသည္။ 
     ဤကဲ့သို႔ေသာသံေတာ္ဦးတင္သံကို မနာခံလိုေသာ ကုပါလဘုရင္သည္ ေလာေဘာအတၳံနဇာနတိဒါေသာ အတၳံဇာနတိဟု ဘုရားေဟာေတာ္မူသည့္အတိုင္း ေဒါသအမ်က္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ထြက္ခါ ရာဇပါပါႏွင့္မိန္႔ဆိုေတာ္မူလိုက္သည္မွာ ေဟ့ ငါဘုရင္ကြ ငါထင္ရာလုပ္မည္ ေနာက္ထပ္တဖန္ ဤကဲ့သို႔ေသာ သံေတာ္ဦးတင္သံကို ငါဘုရင္မၾကားလို ယခုအျမန္သြား၍ ထုတ္ေတာ္ယူေဆာင္ၾကရမည္ တစ္ခ်က္လြတ္အမိန္႔ေတာ္။ ဤကဲ့သို႔ အဓမၼအမိန္႔ေတာ္ႀကီးကို ထိပ္ေပၚကစီး၍ မိန္႔ေတာ္မူလိုက္သည္။ 
     အင္း....တယ္အာဏာျပင္းတဲ့ ရာဇာမင္းပဲေနာ္။ ေ႐ွးအခါက အခ်ိဳ႕ေသာမင္းတိုသည္ အတတ္ပညာရိွတို႔၏ စကားကိုနာမယူမူ၍ အတၱေနာမတိႏွင့္ ဇြတ္ထိုးလုပ္တတ္ၾကေလသည္။ ဒါေၾကာင့္ ဤလိုေနရာမ်ိဳး၌ ဆင္ျခင္ၾကဖို႔ရာ ေ႐ွးပညာရိွမ်ားေရးသားထားခဲ့သည္မွာ ေဝေဂန-လ်ွင္ျမန္စြာ၊ ကိစၥနိ-အမႈကိစၥဟူသမ်ွတို႔ကို၊ မာစကေရာဟိဝါ-မိမိလည္းမျပဳေလႏွင့္၊ မာစကာေရာ ေပဟိဝါ-သူတပါးကိုလည္းမျပဳေစႏွင့္၊ ကေမၼ-အမႈကိစၥဟူသမ်ွတို႔ကို၊ သဟသာ-အေဆာတလ်ွင္၊ ကာရိေသ-ျပဳမိမူကာ၊ မေႏၵား-ပညာနည္းေသာသူသည္ တနည္းကာ၊ ပ႑ိေတာ-ပညာရိွျဖစ္လ်ွက္၊ ေကာဓေနာ-အမ်က္ထြက္ေတာ္မႈ၊ နသာဓု-မေကာင္း၊ အနိသမၼကာရီ-မဆင္မခ်င္ျပဳေလ့ရိွေသာ ရာဇာမင္းသည္၊ နသာဓု-မေကာင္း။

♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻

🔰 စာ (၆) 🔰 
⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜ 

❄ကုပါလမင္းနတ္ရြာစံေတာ္မူျခင္း ❄ 
⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜ 
     ဘုရင္မင္းျမတ္၏ထုတ္ျပန္လိုက္ေသာ တစ္ခ်က္လႊတ္အမိန္႔ေတာ္ကို မႉးမတ္အေပါင္းတို႔ မနာမူ၍ သေဘာတူရာ ဗိုလ္ထူအမ်ားႏွင့္ မတရားတာကို မျပဳလိုသည့္ သေဘာအလိုႏွင့္ ေတာခို၍သြားၾကေလကုန္၏။ ဤကဲ့သို႔ ေတာခိုသြားေသာ မႉးမတ္အေပါင္းအေၾကာင္းကို ကုပါလမင္းၾကားသိေတာ္မူသျဖင့္ မီးကိုလည္းအႂကြင္းမထားႏွင့္ ရန္သူကိုလည္း အႂကြင္းမထားသင့္ေသာေၾကာင့္ ခ်ိဳႂကြသည့္အမတ္ပ်က္တို႔ကို ရက္စက္စြာ ဇီဝိံေခြၽေတာ့မည္ဟု ရာဇိေျႏၵကိုမခ်ဳပ္တည္းႏိုင္ေတာ့ဘဲ က်န္ရစ္သည့္ဗိုလ္ပါတသင္းႏွင့္ ဟိုဝနာအတြင္းေတာခိုတဲ့အမတ္တို႔ကို ေခါင္းျဖတ္မည္အၾကံေတာ္ႏွင့္ အျမန္ေဆာ္ကာ ေတာအေျခအေနကိုမသိပါဘဲ ေဒါေဒဟိ-ရာဇမာန္တက္ၿပီး သံလ်ွက္ဝင့္ကာ ေတာအတြင္းသို႔ သေဘာခ်င္းမ႐ွင္သည့္ ေတာခိုအမတ္ဗိုလ္ေျခအသင္းတို႔က စပါးႀကီးခ်က္ညႇိသလို ငါတို႔အစာျဖစ္ရၿပီဟု ဝဲယာႏွလီညႇပ္ လွံေတာ္ကိုလႊတ္ၾကသျဖင့္ ၾကမၼာဝဋ္မကင္းသည့္ ကုပါလဘုရင္မွာ သူသာလ်ွင္ဒါန္ျပန္ျငား၍ လွံတံျဖား၌ နတ္ရြာစံေတာ္မူ႐ွာေလသတည္း။ ဤကဲ့သို႔မင္းႏွင့္အမတ္မ်ား အဓိက႐ုဏ္းျဖစ္ပြား၍ေနၾကေသာ ေခတၱအခါကာလ၌၄င္း၊ ဘုရားတည္ၾကေသာအခါ၌၄င္း၊ သံဃာေတာ္အ႐ွင္သူျမတ္မ်ား မ႐ွိၾကေလကုန္သေလာဟု ေစာဒကတက္ဖြယ္ရိွေသာေၾကာင့္ ထိုကာလ၌ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားလည္း႐ွိၾကပါ၏။ ဘုရားတည္ေသာအခါ၌လည္း ဦးစီး၍ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ၾကပါကုန္၏။ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား႐ွိၾကကုန္ေသာ္လည္း တိုင္းျပည္ကိုအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ မင္းတို႔က ကုပါလမင္းဆိုကတည္းကဘာေျပာစရာ႐ွိေတာ့မွာလဲ သာသနာေတာ္ကိုအားျဖည့္၍ မေပးၾကေတာ့သျဖင့္ ခါခ်ီးကေလးေတြႏွင့္ ဘာကမွ၊ မေျပာမဆိုသာေတာ့ပဲ ေတာခိုကာေနၾကရေလေတာ့သတည္း။ 

♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻

🔰 စာ (၇) 🔰 
⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜ 

     ထိုကုပါလမင္းနတ္ရြာစံေတာ္မူၿပီးသည့္ေနာက္ ထီးနန္းအဆက္ျပတ္၍ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္၍ မင္းလုပ္မည့္သူမရိွသျဖင့္ ၿမိဳျပျပည္ရြာတို႔၌ ဂြၽမ္းသူပုန္ေတြထႂကြေသာင္းၾကမ္းလာေသာေၾကာင့္ ပညာ႐ွိအမတ္မဟာတို႔က အခ်င္းခ်င္းတိုင္ပင္ကာစစ္ေရးစစ္ရာ၌ လိမၼာ၍ ဥာဏ္ပညာအေရအခ်င္းႏွင့္ျပည့္စံုေသာ သုမန အမည္ရိွေသာ စစ္သူႀကီးကိုေရႊးေကာက္၍ ဘိတ္သိတ္သြန္းကာမင္းေျမာက္ၾကျပန္ေလသည္။ ထိုသုမနမင္းသည္ ဒါန၊ သီလ၊ ပရိစာဂံ အစရိွေသာ မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါးႏွင့္အညီ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ကာ ေက်ာသားရင္သားမျခား ေမတၱာ ဂ႐ုဏာထား၍ ကုပါလၿမိဳ႕ကို ေကာင္းပါလ ဟု ေခၚဆိုၾကျပန္ေလသည္။ ကာလ႐ွည္လ်ွား၍ ေကာင္းပလၤာၿမိဳ႕ဟု ယခုတိုင္ေအာင္အမည္တြင္ေလသည္။ ယခင္ကုပါလမင္းသည္ သူတပါးတို႔လက္ခ်က္ႏွင့္ မသက္မသာနတ္ရြာစံခဲ့ရေသာ္လည္း ဘုရားတည္ၾကစဥ္အခါ၌ ရံခါ ကိုယ္ေတာ္လိုက္၍ ရြက္ေဆာင္ျပဳလုပ္ခဲ့ဘူးေသာ ဗုဒၶပါဇနိယ ကုသိုလ္ေစတနာေၾကာင့္ ေကာင္းပလၤာၿမိဳ႕၏ အနီးအပါး၌ပင္လ်ွင္ တန္ခိုးႀကီးေသာ ႐ုကၡစိုးနတ္ႀကီးျဖစ္၍ေနသည္။ ထို႐ုကၡစိုးနတ္ႀကီးသည္ ငါသည္ဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ျဖစ္ရပါသနည္းဟု ဘဝေဟာင္းကိုျပန္၍ စဥ္းစားၾကည့္႐ႈလိုက္ေသာအခါ ဝါဒမတူအယူကြဲျပားသည့္ မႉးေတာ္၊ မတ္ေတာ္တို႔၏လက္ခ်က္ႏွင့္ အသက္ေတာ္ကုန္ခံရသည္။ ဤအမႈကိစၥမ်ိဳးကို ငါဘယ္အခါမွေက်ႏိုင္ပါေတာ့အံနည္းဟု အံႀကိတ္ခါၾကံဳးဝါးလ်ွက္ ရန္ၿငိဳးထားကာ ေငြအိုးႀကီး၊ ေငြအိုးငယ္၊ ႏြားတလွည့္၊ ေကာင္းပလၤာတို႔ကို နတ္ႀကီး၏တန္ခိုးႏွင့္ ဖ်က္ခ်ိဳးကြယ္ေဖ်ာက္၍ ထားလိုက္ေလသတည္း။
     ဣကဲ့သို႐ုကၡစိုးႀကီးသည္ ၿမိဳ႕ရြာေတြကိုကြယ္ေဖ်ာက္လိုက္ရာ ေငြအိုးႀကီးရြာသည္ ေစတီေတာ္ေတြမ်ားစြာ တည္ထားကိုးကြယ္ၾကေသာ ေစတနာအဟုန္သတၱိေၾကာင့္ မကြယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္ပဲတည္ရိွကာ ျပည္ေတာ္သာ၍ ေငြအိုးႀကီးတစ္ရြာသာလ်ွင္ က်န္႐ွိကာေနေလေတာ့သတည္း။ ေရြလီအလယ္ပိုင္း၌ ေက်ာင္းကန္ဘုရားေတြႏွင့္ စည္ကား၍ေနေသာ ယခုရိွေသာရြာကို ေငြအိုးႀကီးရြာဟူ၍ ေခၚမွတ္ၾကေလကုန္သည္။ ထို႔ေနာက္႐ုကၡစိုးႀကီးကြယ္ေဖ်ာက္၍ထားလိုက္ေသာ ၿမိဳ႕ရြာသူတို႔၏ သားသမီးေဆြမ်ိဳး ဥာတိ၊ သဂၤဟတစုတို႔သည္ ေဝးေသာၿမိဳ႕ရြာေဒသသို႔ လွည့္လည္သြားလာရာမွျပန္ေရာက္လာၾကသည္႐ွိေသာ္ ၿမိဳ႕ရြာႏွင့္တကြ ေဆြမ်ိဳးမိဘတို႔ကို လိုက္လွန္႐ွာေဖြရင္း မျမင္ၾကရပါသျဖင့္ ေယာင္လည္လည္ျဖစ္ခါ ေရာက္တတ္ရာရာေဆြမ်ိဳးမိဘတို႔ကို ႐ွာေဖြရင္း ေတာစပ္နားအင္းတစ္ခု၏ အနီးအပါးမွာ အေဖအေမမ်ားကို ေမ်ာ္လင့္ေတာင္းတလ်ွက္ ထမင္းစားၾကေလသည္။ ဒါကိုအစြဲျပဳ၍၄င္းအင္းကို ႐ွမ္းဘာသာျဖင့္ ေပၚေခါင္အင္းဟု ေခၚေဝၚၾကေလသည္။ ေပၚဆိုတာက အေဖ၊ ေခါင္ဆိုတာက ထမင္း၊ အက်ဥ္းအားျဖင့္ေခၚထားၾကေလသည္။ 

♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻

🔰 စာ (၈) 🔰 
⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜

     ထိုသူထိုသူမ်ားသည္ ေငြအိုးႀကီးရြာ၌လည္း မေနလိုၾကပါသျဖင့္ ၄င္းေပၚေခါင္အင္းအနီးအနားမွာပင္ ရြာတည္၍ေနၾကျပန္ေလသည္။ ၄င္းရြာကိုလည္း ေပၚေခါင္ရြာဟုေခၚၾကေလသည္။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာေသာအခါ ကာလႀကီးပ်က္ျပန္သျဖင့္ ေပၚေခါင္ရြာပ်က္စီးျပန္ေလသည္။ ေငြအိုးႀကီးရြာသူရြာသားမ်ားလည္း ကစဥ္ကရဲ ဖ႐ိုဖရဲဖစ္ကာ လူႀကီးသူႀကီးမ်ား အဆက္အသြယ္ျပတ္သြားရေတာ့သည္။ 
     ေငြအိုးႀကီး၊ ေငြအိုးငယ္၊ ႏြားတလွည့္၊ ေကာင္းပင္လာတို႔ ေကာင္းစားစဥ္အခါကာလက ေကာင္းပင္လာႏွင့္ ႏြားတလွည့္ရြာ၌ ေစတီေတာ္မ႐ွိ။ ေငြအိုးရြာႀကီးအနီး၌ ေစတီေတာ္ (၄) ဆူ တည္ထားကိုးကြယ္ၾကေလသည္။ ထိုေစတီေတာ္ (၄) ဆူရိွသည္တြင္ (၃) ဆူတြင္ ဥပါသကီတို႔က စုေပါင္း၍တည္ၾကေလသည္။ (၁)ဆူသည္ အေနာ္ရထာမင္း တ႐ုတ္ျပည္မွ ေဖာင္ေတာ္ႏွင့္အျပန္တြင္ တ႐ုတ္စစ္သား တစ္ေယာက္လ်ွင္ အုတ္တစ္ခ်ပ္ၾကႏွင့္ ဓာတ္ေတာ္အံေတာ္တို႔ႏွင့္တကြ ေရႊသားဆင္းထု၊ ေငြသားဆင္းထု၊ ေက်ာက္သံပတၱျမားစသည္တို႔ကို ဌာပနာ၍ ထားၾကေလသည္ဟူ၏။ တ႐ုတ္စစ္သားမ်ားအုတ္နင္းထားေသာေနရာကို တ႐ုတ္ေျခနင္းအိုင္ဟု ယခုတိုင္ေအာင္တြင္၍ေနေလသည္။ 
     ကုပါလမင္းတို႔ နန္းမပ်က္ဆက္လက္စိုးစံေတာ္မူေသာေခတ္၌ ေငြအိုးႀကီးရြာ၌ေနထိုင္လ်ွက္႐ွိၾကကုန္ေသာ ဥပါသကာ၊ ဥပါသကီ၊ အဥၥလီၫြတ္ေျပာင္း လူအေပါင္းတို႔က ႏွစ္ေထာင္းအားရ ဟဒယေပ်ာ္ရႊင္ နိဗၺာန္ကိုရည္ေရာ္လ်ွက္ ေစတီေတာ္ (၅)ဆူကို ၾကည္ျဖဴစိတ္ထား သဒၵါပြားလ်ွက္ တည္ထားကိုးကြယ္ၾကေလကုန္သတည္း။ ထိုေနာက္မွ (၂)ဆူထပ္၍တည္ထားၾကျပန္သည္။ (၂)ရပ္ေပါင္းေသာ္ ေစတီေတာ္ (၇)ဆူတည္ထားၾကသည္ဟူ၏။ သို႔ျဖစ္၍ ေငြအိုးႀကီးရြာသား ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားတို႔သည္ ေ႐ွးအခါက အလြန္သဒၶါတရားႏွင့္ျပည့္စံုၾကကုန္သည္။ ယခုေခတ္လည္းသဒၶါတရားရိွသူေပါမ်ားၾကေပသည္။ ေရႊလီတနယ္လံုးရိွလူမ်ားသည္၄င္း၊ တျပည္လံုး႐ွိလူမ်ားသည္၄င္း၊ သဒၶါတရားရိွသူေပါမ်ားၾကေလသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ၿမိဳ႕တိုင္းရြာတိုင္းမွာ ဂူ၊ ေက်ာင္း၊ ဘုရား၊ ႐ုပ္ပြား၊ ေစတီေတာ္တို႔ျဖင့္ အလီလီေပါမ်ားလ်ွက္ရိွၾကေလသည္။ 
     မွတ္ခ်က္။   ။ ေငြအိုးႀကီး၊ ေငြအိုးငယ္ကို ယခုအခါ ငါးအိုးႀကီး၊ ငါးအိုးငယ္ဟု ေခၚဆိုၾကေလသတည္း။ ႏြားတလွည့္ကိုလည္း ႏြားတလွယ္ဟုေခၚဆိုၾကသည္။ ယခုႏြားတလွယ္ဆိုေသာေနရာသည္ တ႐ုပ္ေျခနင္းအိုင္ျဖစ္ေလသည္။ တ႐ုပ္ေျခနင္းအိုင္ေအာက္နား တဖာလံုခန္႔သာသာ၌ ႏြားတလွည့္ေက်ာက္ဖ်ာႀကီးရိွေလသည္။ ယခုရြံ႕ၫြန္ဖံုး၍ မျမင္ရေတာ့ၿပီ။

♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻

🔰 စာ (၉) 🔰 
⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜

     အင္နီဟုဘာေၾကာင့္ေခၚပါသနည္း
     အင္နီဆိုသည္မွာ အဂၤမဂႍ နီယတီ၊ အဂၤနီတံ၊ ယံသီရိဒကံ၊ အၾကင္မဂၤလာေရကန္ေတာ္ႀကီးသည္ အဂၤမဂႍ ၊ အဂၤါႀကီးငယ္အသြယ္သြယ္တို႔၊ တင့္တယ္ေစသည္၏အျဖစ္ကို နီယတိ ေဆာင္အပ္၏ ဣတိသၼာထို႔ေၾကာင့္ တံသီရိဒကံ ထိုမဂၤလာေရကန္ေတာ္ႀကီးသည္ အဂၤနီတံ၊ အဂၤနီတမည္၏။ ဝါ အင္နီဆိုေသာအင္းႀကီးသည္ သာမည၊ အညၾတ၊ အင္းမည္ကာမတၱမဟုတ္ပါ။ ကုပါလမင္းအဆက္ဆက္တို႔ ျမတ္ႏိုးလွစြာေမြ႕ေလ်ွာ္သံုးေဆာင္ရာျဖစ္ေသာ မဂၤလာေရကန္ေတာ္ႀကီးပင္ျဖစ္ေလသည္။ 
     ထိုေရကို ေသာက္ခ်ိဳးသံုးေဆာင္ျခင္းျပဳေသာ လူအေပါင္းတို႔သည္ အဂၤါႀကီးငယ္အသြယ္သြယ္တို႔ တင့္တယ္လွပျခင္း ေရာဂါေဝဒနာေပ်ာက္ကင္းခ်မ္းသာျခင္းတို႔ကို ျဖစ္ေစတတ္သည္ဟူ၏။ ထိုမဂၤလာေရကန္ေတာ္ႀကီးသည္ ကာလ႐ွည္ၾကာ၍ ယခုအခါ၌ ကြၽဲဆင္း၊ ႏြားဆင္း၊ လူေတြဆင္းၾကသျဖင့္ မသန္႔႐ွင္းပဲအာနိသင္က်ဲ၍ ဖ႐ိုဖရဲၿပိဳကြဲပ်က္စီး၍ေနေလၿပီ။ ပဒုမၼာၾကာႏွင့္ ၾကာျဖဴ  ၾကာနီမ်ားေပါက္ေရာက္လ်ွက္ရိွေသးေပ၏။ 
     ❄ အင္နီ၏ထူးဆန္းပံု ❄ 
     ေ႐ွးအခါက မဂၤလာေရကန္သည္ ပ်က္စီးယိုယြင္း၍ ယခုအခါ၌ အင္နီအင္းဟုေခၚဆိုသည္။ ထိုအင္နီအင္း၏ ထူးဆန္းအံဖြယ္မွာ ဣသို႔ျဖစ္ေလသည္။ 
     ျမန္မာျပည္၌ အႀကီးအက်ယ္စစ္ျဖစ္ဆိုလ်ွင္ အင္နီအင္းသည္ ေျမႀကီးထဲမွေရအလိုလိုထြက္လာ၍ ကန္ေရျပည့္လ်ံ ေရတိုးလာပါေတာ့သည္။ ၁၃၇၀ ျပည့္ႏွစ္ ခုတစ္ခု၌ အင္နီေရသည္အလြန္ႀကီးပါသည္။ မ်ားမၾကာမွီ ဂ်ပန္ႏွင့္ အဂၤလိပ္တို႔သည္ အႀကီးအက်ယ္စစ္ျဖစ္ၾက၍ ျမန္မာျပည္၌ လူေပါင္းမ်ားစြာေသေၾကပ်က္စီးရျခင္း၊ အေဆာက္အအံုေတြ မ်ားစြာပ်က္စီးခဲ့ရျခင္းျဖစ္ေလသည္။ 
     မွတ္ခ်က္။   ။ အင္နီ၏ အေ႐ွ႕ေတာင္ဘက္၌ ေကာင္းပလၤာၿမိဳ႕တည္ရိွသည္။ ၄င္း၏အေ႐ွ႕ဘက္၌ ေငြအိုးရြာတည္ရိွေလသည္။ ၄င္း၏ အေ႐ွ႕ေတာင္၌ႏြားတလွည့္ရြာတည္ရိွေလသည္။ ၄င္း၏အေ႐ွဘက္၌ေငြအိုးႀကီးရြာတည္ရိွေလသည္။ ၄င္း၏အေနာက္ေျမာက္နား၌ သင္ေပါက္လြင္တည္ရိွေလသည္။ ၄င္း၏အေနာက္ေျမာက္နား၌ ေပၚေခါင္အင္း၊ ေပၚေခါင္ရြာတည္ရိွေလသည္။ ၄င္း၏အေနာက္ဘက္၌ ဇီးကေလာက္အိုင္၊ ၄င္း၏အေနာက္ဘက္၌ကြၽဲျဖဴ အိုင္ရိွေလသည္။ ၄င္းအေနာက္၌ မႏၷီအိုင္ရိွေလသည္။ 
     ထိုကြၽဲျဖဴအိုင္သည္ သာမညကြၽဲျဖဴ အိုင္မဟုတ္ပါ။ အရပ္(၇)ေပခန္႔ရိွ ကိုယ္ကေငြသား၊ မ်က္စိႏွစ္ဖက္က ပတၱျမား၊ ဦးခ်ိဳႏွစ္ဖက္ႏွင့္ ခြာေလးဘက္ကျမအစစ္ျဖစ္ေလသည္။ ၄င္းအိုင္၌ပင္ေပ်ာက္ကြယ္ေနေလသည္။ ၄င္းမွေနာက္သို႔သြားေသာ္ ဗိုလ္မဂၤလာကြၽန္းရိွေလသည္။ ၄င္းမွေနာက္သို႔သြားေသာ္ ျမင္းေသလြင္၊ ႀကိဳးၾကာလြင္တို႔ရိွေလသည္။ ၄င္းမွအေနာက္သို႔သြားလိုက္သည္ရိွေသာ္ အင္နီအင္းသို႔ပင္ေရာက္ျပန္ေလသည္။ ထိုလြင္ျပင္မ်ားသည္ ေ႐ွးအခါက ထိုအရပ္သားမ်ားလုပ္ကိုင္စားၾကေသာ လယ္ကြင္းႀကီးမ်ားျဖစ္ေလသည္။ ယခုအခါ၌ မည္သူမ်ွလုပ္ကိုင္စားေသာက္ၾကသူမ်ား မ႐ွိေတာ့သျဖင့္ ကိုင္း၊ သက္ကယ္မ်ားေပါက္၍ လြင္ျပင္ႀကီးျဖစ္၍ေနေလသည္။ ၄င္းလြင္ျပင္မ်ားသည္ ေတာမီးေလာင္ၿပီး၍ မိုးဦးက် မ်က္ႏုေပါက္ေသာလြင္ျပင္မ်ား၌ တဖက္မွေန၍ၾကည့္႐ႈလိုက္သည္႐ွိေသာ္ စိမ္းစိုရႊင္လမ္းလ်ွက္ လြမ္းသူမ်က္ရည္ ရတက္ေပြေအာင္ ငွက္ေတြသံၾကဴးခဲ့ဟု ေ႐ွးပညာရိွမ်ားစပ္ဆိုထားခဲ့သည့္အတိုင္း ဝန္ဘိုငွက္ ႏြား၊ ဇရက္ၾကားႏွင့္ ငွက္ခါး၊ သာလိခါ၊ ႀကိဳးၾကာ၊ လင္းဝက္၊ ပန္းတိမ္ငွက္ စသည္တို႔သည္ ဘာသာဘာဝ မဂဓျဖင့္ ျမဴးႂကြခုန္ပ်ံ ေတာင္ပံလည္ယွက္ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သလို သံခ်ိဳဟစ္ၾကဴးလ်ွက္ ေပ်ာ္ျမဴးေနၾကသည္ကိုျမင္ေတြ႔ရေသာအခါ လြမ္းရေတာ့မလို ေဆြးရေတာ့မလို ေပ်ာ္ရေတာ့မလို ျဖစ္ေလာက္စရာ လြင္ျပင္ကတထပ္ စိမ္းစိုေနေသာ ေတာင္တန္ကတထပ္ျဖစ္၍ အလြန္သာယာေမြ႔ေလ်ွာ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ႐ႈျမင္ခင္း (ဝါ) ႐ႈေမ်ာ္ခင္းႀကီး တစ္ခုျဖစ္၍ေနေလေတာ့သည္။ အင္နီ ေပၚေခါင္ေရတိုးေသာအခါ အင္နီေရႏွင့္ေပၚေခါင္ေရသည္ တစပ္တည္းတည္လ်ွက္ အင္နီမွအေ႐ွ႕ဘက္သို႔လာေသာ္ နန္းႏြဲ႔ရြာ၊ ေျမာက္ဘက္ ဖားလြင္ကိုေက်ာ္လြန္၍ ေရာက္ေအာင္တိုးေလသည္။ ေပၚေခါင္မွ အေ႐ွ႕ေတာင္သို႔လားေသာ္ ေငြစက္ေအာင္ေက်ာင္းတိုက္အနီးသို႔ ေရာက္ေအာင္တိုးေလသည္။ တ႐ုပ္ေျခနင္းအိုင္အနီး ဥသ်ွစ္ပင္ကုန္းႀကီးမွလည္း ေရြလီျမစ္ထဲသို႔ေရာက္ေအာင္စီးဆင္းသြားသည္။

♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻

🔰 စာ(၁၀) 🔰 
⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜

     ႏြားတလွည့္သိုက္ႀကီးကို လိုက္ၾကကုန္ေသာ ဆရာမ်ားသည္ သိုက္မႏိုင္၍ ရင္ဘတ္ပဲ့ေအာင္ ေျမျပင္ကိုေရထင္၍ကူးၾကသူမ်ားသည္ဟု၊ အခါႀကီးသတင္းႀကီး၊ လျပည့္လကြယ္ညမ်ား၌ အိုးစည္ ဗံုေမာင္း၊ ႏွဲ၊ ေစာင္း၊ ခရာကရိရာသံစံု အတီးအမ်ိဳးအဖံုဖံုတို႔ကို ၾကားရသည္ဟု၊ အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားလည္း မ်က္စိလွယ္၍ သရက္၊ ပိႏၷဲ၊ နရြဲ၊ ေထာက္႐ွာ၊ မာလကာ၊ သေဘၤာ၊ အစရိွေသာ သီးမ်ိဳးစံုေပါေသာ ဥယ်ာဥ္ေတာသို႔ေရာက္၍ ဆြတ္ခူးစားေသာက္ခဲ့ရသည္ဟု၊ အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားလည္း မ်က္စိလည္လမ္းမွား၍ ေငြအိုးႀကီး၊ ေငြအိုးငယ္ရြာ တည္စက႐ွိခဲ့ေသာ ေငြအိုးမ်ားတြင္ (၁၄) လံုးေသာေငြအိုးမ်ားကိုယူ၍ အသံုးျပဳၾကသည္ဆိုေသာ စကားအရ အိုးထဲ၌ ဘာမွမရိွေသာ စဥ့္အိုးအခြံေတြကိုေတြ႔ျမင္ခဲ့ရသည္ဟု၊ ဤၿမိဳ႕ဤရြာသည္ ေနာင္အခါဆိတ္သုဥ္းလ်က္ဟု၊ ေငြအိုး (၁၄) လံုးကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ ေဟာခဲ့ဘူးေသာ ေဗဒင္လည္း မွန္ပါေပ၏။ 
     မွတ္ခ်က္။   ။ ဣသို႔အားျဖင့္ ႏြားတလွည့္၌ ေငြအိုးေတြေျမာက္မ်ားစြာရိွ၍ေနျခင္း၊ သာမညသူတစံုတေပတံမ်ွ မခ်ီႂကြႏိုင္ေသာ ေက်ာက္ျဖာႀကီးရိွေနျခင္း၊ တန္ခိုးႀကီးေသာနတ္မ်ားလြမ္းမိုးစိုးအုပ္ေစာင့္ေ႐ွာက္၍ေနျခင္း၊ အင္နီအင္းႀကီးသည္ တိုင္းျပည္၏ အတိတ္နမိတ္တစ္ခုျဖစ္၍ေနျခင္း၊ ကြၽဲျဖဴအိုင္၌ အရပ္(၇)ေပရိွေသာရတနာကြၽဲျဖဴႀကီးရိွ၍ေနျခင္း၊ ေပၚေခါင္အင္း (၉)လံမ်ွရိွေသာ ေရႊေလာင္းႀကီး႐ွိ၍ေနျခင္း၊ အင္နီေပၚေခါင္အင္းသည္ မိုးမရြာေသာ္လည္း ေျမႀကီးထဲမွ အလိုလိုထြက္ေပၚ၍ ေရတိုးလာျခင္း၊ အနီးအပါး႐ွိေသာရြာမ်ားစြာတို႔သည္ ေရတြင္းတူးသည္ရိွေသာ္ အင္နီေပၚေခါင္မွလာေသာေရကိုသာလ်ွင္ သံုးေဆာင္ၾကရျခင္း၊ အခ်ိဳ႕ မယင္းလယ္သမားမ်ားသည္ အင္နီေပၚေခါင္မွလာေသာစိမ့္ေရမ်ားကိုအမွီျပဳ၍ လယ္လုပ္ၾကရေလသည္။ ဤကာထူးဆန္းအံဖြယ္ရာ အေၾကာင္းမ်ားျဖစ္ေလသည္။ 
       ဤသို႔အားျဖင့္ ငါးအိုးႀကီး၊ ငါးအိုးငယ္၊ ႏြားတလွည့္၊ ေကာင္းပလၤာ၊ အင္နီ၊ ေပၚေခါင္ဟုဆိုအပ္ေသာ (၆) ဌာနရာဇဝင္ကို ေနာက္လာသမ်ွဘာသာဝင္တို႔ ထာဝစဥ္အတည္ျပဳၾကေစဖို႔ သည္အမႈကိုေနာင္အ႐ွည္ေမ်ွာ္ၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ကာ မွတ္ပံုတင္ခဲ့ပါၿပီ ျဒပ္ဂုဏ္အင္မွာ ေက်ာ္ၾကားသေလာက္ျဖင့္ႀကီးတာေၾကာင့္ မေတာ္မတရားသိနည္းႏွင့္ျပဳလုပ္လ်ွင္ ဒုကၡအမွန္ေတြ႔ၾကပါလိမ့္ လုပ္ၾကံသေရြ႔မေအာင္ျမင္ႏိုင္သည့္အျပင္ အစဥ္စည္းဇိမ္အသက္ေသာ္မွ ပ်က္ကြက္ခါတာမ႐ွည္စရာအေၾကာင္းေပပ ေကာင္းေအာင္သာျပဳျပင္ေပးၾကေလျဖင့္ လူတြင္ပေခးျဖစ္ေအာင္တန္ခိုးႀကီးသည္ ဣဒၶိ႐ွင္တို႔က စိတ္႐ွိပင္မွေကာင္းပါလိမ့္မည္။ ေကာင္းပင္လာနယ္ဆိုတာ ေရာက္ပါေလမွ မွတ္မိၾကပါနဲ႔ ေနာင္အနာဂတ္ကာလမွာ တမ်ိဳးတဖံုျဖစ္အံုးမွာေၾကာင့္ ခုေခတ္ကႀကိဳတင္၍ ကုသိုလ္႐ွင္စာရင္းမွတ္ေနပါသည္ အလင္းဓာတ္ရလိုသူ ဗိုလ္လူအမ်ားတို႔ႏွင့္ ဤေဆာင္းပါး ဤရာဇဝင္ကို မၾကာခင္ဇာတ္ေတာ္သိမ္းပါရေစေတာ့လို႔ ဒါ႐ိုက္တာ ေထဆရာေတာ္က ျပည္နဂါရာေပၚ ဥပသကာတသင္းတို႔အား သတိပဌာန္ပရိကန္သြင္းၿပီး ေတာင္းပန္ျခင္း အဘိယာစကျဖင့္ ကုပါလဇာတ္ေတာ္သိမ္းလိုက္ရပါေတာ့သတည္း။

❄💠® ေတးထပ္ ®💠❄ 
ေကာင္းပလၤာ ေနမ်ိဳးခ ေငြအိုးရ ရြာေခၚ ႏြားတလွည့္ေနာက္ေပၚသည္ ေက်ာက္ျဖာေတာ္ထင္႐ွား သိုက္႐ိုက္၍ မရႏိုင္ပါသ႐ွင္ ေရသာလ်ွင္ကူးရသူမ်ား အင္နီဟုေခၚဆိုရာမွာ ဝိၿဂိဳလ္သာထင္႐ွား ကြၽဲျဖဴအိုင္ဆိုတာမ်ားမွာေတာ့ ျဖစ္ျငားရ ရတနာ ေရႊေလာင္းေတာ္ ေလွာ္သံျပင္း ေပၚေခါင္တြင္းရိွရေလပါ ကန္ေတာ္ျမတ္မဂၤလာမွာ စဥ္မကြာအတိတ္ဆန္းတာေၾကာင့္ နိမိတ္ခန္းအဖံုဖံု ျဖစ္ရေလကုန္ ကုပါလမတ္ေတာ္အစံုကို ဇာတ္ေပၚရံု ေရးလိုက္ကဲ့ေလး။.....။

♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻ 

#MgShweOo
Ngaoh

No comments:

Post a Comment