ကိုယ္က်င့္တရား ဆိုတဲ့ေနရာမွာ လူေတြမွာ ဘာအေရးႀကီးသလဲဆိုရင္ ငါးပါးသီလ
ေပါ့။
တစ္ခ်ိဳ႕က ငါးပါးသီလကို တစ္ပါးေလာက္ေစာင့္ရင္ ၿပီးတယ္၊ ႏွစ္ပါးေလာက္ေစာင့္ရင္ ၿပီးတယ္၊ ဒီလိုထင္ၾကတယ္၊ မဟုတ္ဘူး။ ငါးပါးသီလဟာ တစ္ပါးမွေလ်ွာ့စရာမရိွဘူးေနာ္။ အားလံုးျပည့္စံုေအာင္ ေစာင့္ႏိုင္ရင္ေစာင့္၊ မေစာင့္ႏိုင္ဘဲ တစ္ပါးသီလ၊ ႏွစ္ပါးသီလဆို႔ ဆိုရင္ေတာ့ က်န္တဲ့ဥစၥာေတြက ဒုကၡေပးမွာ ေသခ်ာတယ္။
ငါးပါးသီလကို ဝါရိတၱသီလလို႔ ေခၚတယ္။ ဝါရိတၱသီလဆိုတာ တားျမစ္ထားတာ၊ မလုပ္ရဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔ မလုပ္ရတာလဲဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ မီးကိုကိုင္ရင္ မပူဘူးလား၊ ပူမွာေပါ့။ ဘယ္သူကိုင္ကိုင္ပူမွာပဲ။ ထို႔အတူပဲ ငါးပါးသီလကို က်ဴ းလြန္ရင္ ဘယ္သီလကိုပဲ က်ဴ းလြန္က်ဴ းလြန္၊ ထိုသီလကို က်ဴ းလြန္းတဲ့အျပစ္ကို ခံရမွာပဲ၊ ငါးပါးသီလနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူတိုင္းသိၾကပါတယ္။ ခုနကတင္ပဲ ငါးပါးသီလ ေဆာက္တည္ၿပီးၾကၿပီ။
` ပါဏာတိပါတာ ေဝရမဏီ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ´ဆိုတာ သူမ်ားအသက္ကို သတ္ျခင္းမွ ေ႐ွာင္႐ုံနဲ႔ ၿပီးေရာလားဆိုေတာ့ မၿပီးေသးဘူးေနာ္၊ ေ႐ွာင္႐ုံေ႐ွာင္တယ္ဆိုတာ အဆင္မေျပရင္ မေ႐ွာင္ဘူးဆိုတာ ရိွလာဦးမယ္၊ ေ႐ွာင္ၾကဥ္တယ္ဆိုတာ မလုပ္သင့္တာကို မလုပ္ျခင္းျဖစ္တယ္၊ လုပ္သင့္တာက ဘာလဲဆိုေတာ့ သတၱဝါေတြကို သတ္ဖို႔ဆိုတဲ့ ဓား,တုတ္ေတြ ကိုယ့္အိမ္မွာ မထားရဘူးတဲ့။
ဘုန္းႀကီးတို႔ အေမရိကမွာေနတုန္းက အေမရိကက ဗမာဒကာတစ္ေယာက္ ဘုန္းႀကီးတို႔ကို ဆြမ္းစားလာပင့္တယ္၊ သူ႔ရဲ႕ကားနဲ႔ေပါ့၊ ကားတံခါးဖြင့္ၿပီး ကားေပၚတက္တယ္၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ထိုင္တဲ့ခံုေ႐ွ႕က အဖံုးေလးက္ို အဲဒီဒကာကဖြင့္လိုက္ေတာ့ ေဒါက္ကနဲ႔ ေျခာက္လံုးျပဴးေသနတ္ကေလး ဘုန္းၾကီးေျခေထာက္နား က်လာတယ္။ သူကအားနာသြားၿပီး ဘယ္လိုေလွ်ာက္တုန္းဆိုေတာ့ "အ႐ွင္ဘုရား ဒီႏိုင္ငံမွာေတာ့ ဒါေလးကိုေဆာင္ထားရတယ္၊ ဒါေလးမရိွရင္ မျဖစ္ဘူးဘုရား"တဲ့၊
သေဘာကေတာ့ ကိုယ့္ကိုလာၿပီးမလုပ္ရင္ ပါဏာတိပါတာ က ေ႐ွာင္မယ္၊ လာလုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့လည္း ပါဏာတိပါတာ နဲ႔ ကိုယ္ကိုကာကြယ္ရမယ္ေပါ့။
ေအး- ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ဘူး၊ သူတစ္ပါးကိုသတ္ဖို႔ရာလက္နက္ဆိုတာ ထားကိုမထားနဲ႔တဲ့၊ ဒါတင္မကဘူး ျမတ္စြာဘုရားက သတၱဝါေတြကို ေသေစလိုတဲ့စိတ္နဲ႔ သတ္ျဖတ္မႈကို ႐ွက္တတ္ရမယ္၊ကိုယ့္လာသတ္ရင္လည္း သူ႔ကို ျပန္မသတ္ရဘူး၊ သတၱဝါေတြရဲ႕အသက္ကို သတ္ျခင္းဆိုတာကို႐ွက္စရာလို႔ ျမင္ရမယ္၊ သတၱဝါေတြအေပၚမွာ ေမတၱာတရား အၾကင္နာတရားထားရမယ္၊ ေအး-သီလလံုတယ္ဆိုတာ အဲဒါေတြ အကုန္လံုး ျပည့္စံုမွျဖစ္တာကို ေျပာတာေနာ္။
ကဲ- ေနာက္တစ္ခု `အဒိႏၷာဒါန´၊ သူမ်ားပစၥည္းမခိုးဘူး၊ ဒါတင္မၿပီးေသးဘူး၊ သူမ်ားေပးတာနဲ႔သာ ေက်နပ္တယ္၊ ေပးတာကိုသာႀကိဳက္တယ္၊ သူမ်ားပစၥည္းကို သိ၍ျဖစ္ေစ၊ မသိဘဲျဖစ္ေစ လံုးဝမယူဘူး၊ အဲဒါမွသာ အဒိႏၷာဒါန လံုတယ္လို႔ေခၚတယ္၊ လံုးဝကို သန္႔႐ွင္းရမယ္။
`ကာေမသု မိစာၦစာရ´၊ အမ်ိဳ းသားေတြအတြက္ အမ်ိဳ းသမီး(၂၀)နဲ႔ လံုးဝမလြန္က်ဴ းရဘူး၊ အမ်ိဳ းသမီးေတြအတြက္ကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ အိမ္ေထာင္ဘက္ခင္ပြန္းကလြဲၿပီး မလြန္က်ဴ းရဘူး၊ ဒါကေတာ့ ထင္ထင္ရွားရွား ရိွတယ္ေနာ္။ စည္းကမ္းခ်က္ သတ္မွတ္ထားတဲ့အတိုင္းျဖစ္တယ္၊ အျခားသူဆိုရင္ စိတ္နဲ႔ေတာင္မွ မျပစ္မွားရဘူးဆိုတာအထိမွ လံုျခံဳတယ္လို႔ေခၚတယ္။
`မုသာဝါဒ´လိမ္မေျပာဘူး၊ ဒါေပမယ့္ မွန္တာကိုမေျပာဘူး ဆိုရင္ေတာ့မျပည့္စံုေသးဘူး၊ မွန္တာကိုသာေျပာတယ္ဆိုမွ ျပည့္စံုတယ္။ သစၥဝါဒီ- မွန္တဲ့စကားကို ေျပာရမယ္၊ သစၥသေႏၶာ- ေ႐ွ႕စကားလည္း မွန္ရမယ္၊ ေနာက္စကားလည္း မွန္ရမယ္၊ ေအး- ဒီေန႔ေတာ့ မွန္တာေျပာတယ္၊ ေနာက္တစ္ေန႔က်ေတာ့ လိမ္ေျပာတယ္၊ ဒါမ်ိဳ းကလည္း မဟုတ္ေသးဘူးေနာ္၊ အျမဲတမ္း အမွန္ခ်ည္းပဲ ေျပာရမယ္၊ စိတ္ခ်ယံုၾကည္ရတဲ့ ပုဂိၢဳလ္မိ်ဳ းျဖစ္ရမယ္။ အဝိသံဝါဒေကာေလာကႆ - ေလာကႀကီးကို ဘယ္ေတာ့မွ မဟုတ္တာ မမွန္တာ မေျပာဘူးဆိုၿပီး လံုးဝယုံၾကည္ရတဲ့သူမ်ိဳ းျဖစ္ေအာင္လုပ္ရမယ္၊ အဲဒီေတာ့မွ မုသာဝါဒသိကၡာပုဒ္ဟာျပည့္စံုတယ္။
`သုရာေမရယ မဇၨပၸမာဒ႒ာနာ ေဝရမဏိ´ ဒီသိကၡာပုဒ္ကို ေစာင့္ထိန္းတဲ့ေနရာမွာလည္း ႁခြင္းခ်က္မရိွေစရဘူး၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေဆးျဖစ္ဝါးျဖစ္ေလး ဆိုၿပီးေတာ့ ေသာက္ခ်င္ၾကေသးတယ္၊ ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ဦးေႏွာက္ကို ထိခိုက္ေစႏိုင္တယ္တဲ့မူးယစ္ေဆးဝါးကို သံုးစြဲရာမွာ မိမိေရာ သူတစ္ပါးေရာ မိမိ သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးစလံုးကိုေရာ ထိခိုက္ေစမယ္ဆိုရင္ အျပစ္ရိွတယ္လို႔သတ္မွတ္ရမယ္။
တစ္ခ်ိဳ ႔က ေျပာၾကတယ္ သူမ်ားကို မထိခိုက္ဘူးဆိုရင္ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူးတဲ့၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ထိခိုက္ေနတာကို မသိလို႔ပါ။ ေသရည္ေသရက္ဟာ သံုးစြဲသူေတြမွာ ေသြးမွတစ္ဆင့္ ခႏၶာကိုယ္ထဲရိွ ဦးေႏွာက္စတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြထဲကို ေရာက္သြားၿပီဆိုရင္ စိတ္ေတြဟာ ထိုင္းမႈိင္းလာၿပီး ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကိုျပဳလုပ္ဖို႔ ေမ့ေလ်ာ့လာတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ သုရာေမရယ ဆိုတဲ့ မူးယစ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အရာေတြကို ေ႐ွာင္ၾကဥ္တာဟာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။
ေသာတာပန္ေတြက်ေတာ့ မူးယစ္ေဆးဝါးမွန္သမ်ွ အားလံုးကို လံုးဝေ႐ွာင္ၾကဥ္လိုက္ႏိုင္ၿပီ၊ အရက္နဲ႔ေရ ေရာတိုက္ရင္ေတာင္မွ ေရပဲဝင္ၿပီး အရက္လံုးဝမဝင္ဘူးလို႔အဆိုရိွတယ္၊ ေသာတာပန္ျဖစ္ရင္ မူးယစ္ေဆးဝါးဆိုတာကို လံုးဝေ႐ွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ၾကၿပီ။ အဲဒီလို ငါးပါးသီလနဲ႔ျပည့္စံုရင္ ျမတ္ေသာဥစၥာတစ္မ်ဳိး ကိုယ့္မွာ ျပည့္စံုတာျဖစ္တယ္။
ေလာကမွာ သီလကို ဘာနဲ႔ဥပမာေပးထားသလဲဆိုရင္ သိဂႌေရႊခြက္နဲ႔ ဥပမာေပးထားတယ္၊ " တန္ဖိုးရိွတဲ့ ျခေသၤ့ဆီဟာ သိဂႌေရႊခြက္ထဲမွာ တည္ႏိုင္သလို" လူေတြရဲ႕သႏာၱန္မွာရိွတဲ့ ကုသိုလ္တရားေတြဟာ သီလလို႔ဆိုတဲ့ ေရႊခြက္နဲ႔ခံထားမွသာလ်ွင္ တည္ႏို္င္တယ္၊ သီလပ်က္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ကုသိုလ္တရားေတြအားလံုးပ်က္တာပါပဲ၊ ေအး- ဒါေၾကာင့္ ကုသိုလ္ေတြအားလံုးရဲ႕ တည္မွီရာဟာ သီလျဖစ္တယ္လို႔ စာေပက်မ္းဂန္ေတြမွာ ဆိုထားတယ္ေနာ္။
လူ႔အရည္အေသြးေတြ အားလံုးဟာ သီလေပၚမွာပဲ မွီတည္ေနတယ္၊ သီလပ်က္တာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ လူ႔ရဲ႕အရည္ေသြးေတြအားလံုးဟာသြားေရာပါပဲ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ သီလဆိုတဲ့ပစၥည္းဥစၥာဟာ လူသားေတြရဲ႕သႏာၱန္မွာ ရိွထားရမယ့္ ျမတ္ေသာဥစၥာတစ္ခု ျဖစ္တယ္။
(ေဒါက္တာအ႐ွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ)
No comments:
Post a Comment