Tuesday, December 4, 2018

အမ်ားညီ "ဤ" ကို "ကၽြဲ" ဖတ္

အမ်ားညီ "ဤ" ကို "ကၽြဲ" ဖတ္
-----------=--------
ေလာက၌ အမ်ားညီ၍ 'ဤ' ကို 'ကၽြဲ' ဖတ္ ဆိုၾကသကဲ့သို႔ ေလာကေရး၌ျဖစ္ေစ
ဓမၼေရး၌ျဖစ္ေစ လက္ခံလိုက္နာက်င့္သုံးသူ မ်ားလာပါလွ်င္ အမွန္ဟုသာ
ထင္ေနၾကသည္ကမ်ားပါ၏။

ေလာကေရးကိစၥကို ဘာမွမေျပာလိုေသာ္လည္း ဓမၼေရးကိစၥ၌ကား
အမွားဝါဒကို လက္ခံလိုက္နာက်င့္သုံးသူမ်ား၍ အမွန္ဟု ထင္လာၾကၿပီး အမ်ား
ညီ၍ "ဤ" ကို "ကၽြဲ" ဖတ္ေနၾကပါေသာ္လည္း ေထရဝါဒ ဓမၼစာေပမ်ား၏ မွတ္
ေက်ာက္တင္မႈကို မခံႏိုင္ပါလွ်င္ အမွားဝါဒသာျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါမည္။

တရာသမား အမ်ားစု၌ အမ်ားညီ၍ "ဤ" ကို "ကၽြဲ" ဖတ္ေနၾကေသာ အမွားဝါဒတစ္ခုမွာ သကၠာယဒိ႒ိဟူသည္ အဘယ္နည္းဟု ေမးလိုက္ပါလွ်င္ ႐ုပ္နာမ္ပါး ပရမတ္ အရွိတရားကို မျမင္ဘဲ ငါ'သူတပါး'ေယာက္်ား'မိန္မ'ပုဂၢိဳလ္'သတၱဝါ ရွိသည္ဟုယူလွ်င္ သကၠာယမိစၧာဒိ႒ိျဖစ္သည္ဟု ေျဖဆိုၾကသူသာမ်ားပါ၏။

ဤအေျဖမ်ားကို ၾကည့္ပါလွ်င္ သကၠာယဒိ႒ိကို အမွန္မသိဘဲ လြဲမွားစြာ သိေနေၾကာင္း ေဖၚျပရာေရာက္ပါ၏။

ဤကဲ့သို႔ ေျဖဆိုၾကေသာသူမ်ားကို သကၠာယဒိ႒ိ ျဖစ္သည္ဟုဆိုပါလွ်င္ အကုသိုလ္ျဖစ္ေနသည္ဟု ဆိုရာေရာက္ေၾကာင္း 'ငါ' ကိုမိမိေနရာ၌ထား 'သူ' ဟုဆိုပါလွ်င္ မိဘ'ဆရာ'သံဃာေတာ္မ်ား'ေနာက္ဆုံး ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ပင္ သူေနရာ၌ပါေၾကာင္းယင္းသို႔ ဆိုပါလွ်င္ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ပရမတ္တရားကို မသိဘဲ "၃၂'ပါးေသာ လကၡဏာေတာ္ မ်ားႏွင့္ မဟာပုရိသ ေယာက်ာ္းထူး ေယာက္်ားျမတ္ ျမတ္စြားဘုရားရွင္ အမွန္ရွိပါသည္ဟု ယူလွ်င္လည္း သကၠာယမိစၧာဒိ႒ိျဖစ္၍ အကုသိုလ္ျဖစ္ေနသည္ဟု ေျပာဝံ့ပါမည္ လားဟုေမးေသာအခါ ဘုရားရွင္ျဖစ္ေန၍မေျဖဝ့ံသူကမ်ားၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕က စြတ္မွိတ္ၿပီး သကၠာဒိ႒ိ ျဖစ္သည္ဟု မိုက္မဲစြာေျဖဝ့ံသူ မ်ားလည္းရွိပါ၏။

ေထရဝါဒစာေပမ်ား၌ကား ဘုရား'တရားသံဃာ အမွန္ရွိသည္ဟု ယုံၾကည္ျခင္းသည္သမၼာဒိ႒ိအျမင္မွန္ ကုသိုလ္စိတ္သာျဖစ္၍ အကုသိုလ္အုပ္စုဝင္ သကၠာယမိစၧာဒိ႒ိႏွင့္ ယွဉ္တြဲ၍ မျဖစ္ႏိုင္ပါ ရတနာျမတ္သုံးပါး၏ ဂုဏ္ကိုသိ၍ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လွ်င္ ဉာဏသမၸယုတ္ႏွင့္ ဂုဏ္ကိုမသိဘဲ ကိုးကြယ္ ဆည္း ကပ္ပါလွ်င္ ဉာဏဝိပၸယုတ္ သရဏဂုံ မဟာကုသိုလ္စိတ္ တစ္ခု ခုသာျဖစ္ခြင့္ရိွပါ၏။

မည္မွ်မွားယြင္းေသာ ဝါဒမ်ား လႊမ္းမိုးေနသည္ကို ပညာရွိသူမွန္ပါက သိႏိုင္ေလာက္ပါ၏။

တခ်ိဳ႕နာမည္ႀကီး အဂၢမဟာ ကမၼ႒ာန စရိယပုဂၢိဳလ္ တစ္ပါးကပင္ ငါဒါနလုပ္မည္ဟုဆိုလွ်င္ 'ငါ' ပါေန၍ ဒိ႒ိပါေနသည္ဟုပင္ ေဟာၾကားထားသည္ကို ေတြ႕ရေပရာ တပည့္ဒကာမ်ားကို လမ္မွားသို႔ တြန္းပို႔ရာက်ပါ၏။

ငါဒါနလုပ္မည္' ငါသူတပါးဥစၥာကိုမခိုးေတာ့ပါ' ငါဘာဝနာပြါးမည္ ဟုစိတ္ေကာင္း ျဖစ္လာျခင္းသည္ ကုသိုလ္စိတ္သာျဖစ္၍ အဝိဇၨာ'ဒိ႒ိ အကုသိုလ္အုပ္စုမ်ားႏွင့္ ယွဥ္တြဲ၍မျဖစ္ႏိုင္ပါ ယွဥ္တြဲ၍ ျဖစ္ပါသည္ဟုဆိုလွ်င္ အဘိဓမၼႏွင့္ ဆန္႔က်င္ပါ၏။

အကုသိုလ္ အုပ္စုဝင္ျဖစ္ေသာ ငါ့လင္'ငါ့သား'ငါ့ပစၥည္းဟု ႐ိုး႐ိိုးစြဲလမ္းလွ်င္ တဏွာသာျဖစ္၍ ဒိ႒ိမပါပါ' ငါ့ကိုဘာေကာင္ထင္လဲဟု တက္ႂကြ ေထာင္လႊားပါလွ်င္ မာနသာျဖစ္၍ဒိ႒ိမပါပါ' ငါ့ကိုဆဲသည္ဟု စိတ္ဆိုးပါလွ်င္ ေဒါသငါသာျဖစ္၍ ဒိ႒ိမပါပါ' "အတၱ အတၱနိယ"ပို႔မွာပါေသာ တိပိဋကဓရ အရွင္ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသ'မဟာစည္ဆရာေတာ္ဆရာေတာ္ဘုရား၏ ဝိသုဒၶိမဂ္မွာကဲ့သို႔ အတၱဝိညာဥ္'လိပ္ျပာရွိသည္ဟုယူလွ်င္ သကၠာယဒိ႒ိျဖစ္၍ 'အတၱနိယ' အတၱေကာင္၏ ဥစၥာဟုယူမွ ဒိ႒ိကတသမၸယုတ္ ေလာဘမူစိတ္ျဖစ္ပါ၏။

အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္တိုင္း ေမာဟ' အဝိဇၨာပါေသာ္လည္း ဒိ႒ိမွာကား ဒိ႒ိကတ သမၸယုတ္ေလာမူစိတ္ '၄' ပါးမွာသာ ယွဥ္တြဲ၍ ပါႏိုင္ပါ၏။

စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္ကျမင္သည္ ဆိုျခင္းမွာ ပရမတၳသစၥာျဖစ္၍ ငါျမင္သည္ ဆိုျခင္းမွာ သမၼဳတိသစၥာသာျဖစ္၍ ႏွစ္ခုလုံးမွန္ပါ၏ သစၥာႏွစ္ပါးမွအလြတ္ စြမ္းအားရွင္ ဝိညာဥ္'လိပ္ျပာ အတၱေကာင္(soul)က ျမင္ပါသည္ဟုဆိုပါလွ်င္ကား အမွားဝါဒ သကၠာယမိစၧာဒိ႒ိသာျဖစ္ပါ၏။

ဦးေရႊေအာင္၏ ဘဝအက်ဥ္းသား စာအုပ္၌ အမွန္အားျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ ဟူသည္ပရမတၳသစၥာ အေနျဖင့္ မရွိေစကာမူ သမၼဳတိသစၥာ အေနျဖင့္ကား ရွိပါေသ၏၊အတၱမွာမူကား သမၼဳတိသစၥာ အေနအားျဖင့္လည္းမရွိ မိစၧာဒိ႒ိ အျမင္ျဖင့္သာ ရွိေလ၏။ ဟူ၍ပါရွိေပရာ ဤကဲ့သို႔ ကြဲျပားစြာ မသိသူမ်ားက ငါျမင္သည္'ငါၾကားသည္ဟုဆိုပါလွ်င္ သကၠာယဒိ႒ိ ျဖစ္သည္ဟု မွားယြင္းစြာ ယူဆေဟာေျပာေနၾကပါေတာ့၏။

ဗုဒၶသည္အိႏၵိယမွ ပြင့္ေပၚလာျခင္းျဖစ္ရာ ဗုဒၶမပြင့္ေပၚမီ အိႏၵိယ၌ အတၱဝါဒ လႊမ္းမိုးေနပုံႏွင့္ ဗုဒၶပြင့္ေပၚလာေသာအခါ အတၱဝါဒ သကၠာယမိစၧာဒိစြဲကို လက္မခံဘဲ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးေၾကာင္က်ိဳးဆက္ႏြယ္၍ ျဖစ္ေနၾကျခင္းသာျဖစ္၍ အတၱမရွိဘဲ အနတၱသာျဖစ္ေၾကာင္းေဟာၾကားေတာ္မူပါ၏။

သိုု႔ေသာ္-ဗုဒၶသည္ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ပရမတ္တရားတို႔ကို အရွိပရမတၳသစၥာ အေနႏွင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီး ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ေပၚလာပါလွ်င္ သတ္မွတ္ခ်က္ လူ'ေခြး'မိဘ'ဆရာ စသည္တို႔ရွိေၾကာင္း သမၼဳတိသစၥာကို အေနျဖင့္လက္ခံၿပီး မဂၤလသုတ္'သဂၤါေလာဝါဒသုတ္တို႔၌ သားသမီးဝတ္' လင္ဝတ္'မယားဝတ္ စသည္ျဖင့္ ဝတၱရားေက်ပြန္စြာ ေလာက၌ ေနတတ္ေအာင္လည္းေဟာၾကားေတာ္မူပါ၏။

မိစၧာဝါဒျဖစ္ေသာ အတၱရွိသည္ ဟူ၎ကား မည္သည့္ အခါမွ ေဟာၾကားေတာ္မမူပါ

အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သတၱဝါတို႔၏ အသိကို လြဲမွားေစႏိုင္ေသာေၾကာင့္တည္း။

သကၠာယ မိစၧာဝါဒစြဲျဖစ္ေသာ အသက္'ဝိညာဉ္'လိပ္ျပာေကာင္(soul)အတၱရွိသည္ ဟူေသာ အယူမွာ တိတၳိတု႔ိ စိတ္ကူးျဖင့္ အမွားၾကံဆထားျခင္းသာၿဖစ္ၿပီး ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး အရွိပရမတၳသစၥာ' လူ'ေခြး'ေယာက္်ား'မိန္းမ စသည္ သမၼဳတိသစၥာဟူေသာ သစၥာ(အမွန္)ႏွစ္ခ်က္မွအလြတ္ သမၹပၸလာပဝါစာသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ၏။

ယခုကာလ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ တရားသမား အမ်ားစုသည္ အတၱဝါဒ သကၠာယမိစၧာဒိ႒ိစြဲကိုတိက်စြာ မသိၾကေတာ့ဘဲ သမၼဳတိသစၥာထိုက္ေသာ ငါ'သူ'လူ'ေခြး စသည္တို႔ကို သကၠာယမိစၧာဒိ႒ိဟု လြဲမွားစြာသိေနၾကေပရာ ႐ုပ္နာမ္ပရမတ္ကို မသိေသာ သာသနာပ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ႏွင့္ သာသနာတြင္း အႏၶပုထုဇဉ္မ်ားသည္ ကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ခြင့္ပင္ ရမည္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အၿမဲတမ္း အဝိဇၨာ'ဒိ႒ိ အကုသိုလ္စိတ္သာ ျဖစ္ေနသည္ဟု စြပ္စြဲရာလည္း ေရာက္ပါ၏။

ဗုဒၶမေဟာၾကားသည္ကို ေဟာၾကားသည္ဟု ဆိုပါလွ်င္ကား သာသနာကို ကြယ္ေအာင္လုပ္ရာက်ကာ အျပစ္မ်ားစြာကိုလည္း ဆည္းပူးရာေရာက္ပါ၏။

မိမိတု႔ိ ရိပ္သာ' ဆရာ'အာစရိယဝါဒမ်ားျဖင့္ အမ်ားညီ၍ 'ဤ'ကို 'ကၽြဲ'ဖတ္ေနၾကပါေသာ္လည္း 'ဤ' သည္ 'ကၽြဲ' ျဖစ္၍ မသြားဘဲ 'ဤ' သည္ 'ဤ' ကၽြဲ' သည္ 'ကၽြဲ'သာျဖစ္သကဲ့သို႔ အမ်ားညီ၍ ငါ'သူစေသာ သမၼဳတိသစၥာကို သကၠာယ မိစၧာဒိ႒ိဟု ယူဆ ေဟာေျပာ ေရးသားေနၾကပါေသာ္လည္း ငါ'သူစေသာ သမၼဳတိသစၥာသည္ သကၠာယဒိ႒ိျဖစ္မသြားဘဲ အသက္'ဝိညာဉ္ေကာင္ အတၱ(soul) ရွိသည္ဟုယူမွ သကၠာယ မိစၧာဒိ႒ိျဖစ္ေၾကာင္း ကြဲျပားျခားနားစြာ သိေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါဟုလည္း ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါ၏။

တရား႐ႈမွတ္ေသာအခါ၌ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ပရမတၳသစၥာကို အနိစၥ'ဒုကၡ'အနတၱဟု ႐ႈမွတ္ပြါးမ်ား၍ ေလာကအေရး ေဆာင္ရြက္ေသာ အခါ၌ သမၼဳတိသစၥာ ငါ'သူစသည္၌ မိဘဝတ္'လင္မယားဝတ္ ဆရာတပည့္ဝတ္ စသည္ျဖင့္ တာဝန္ေက်ပြန္စြာ ေနထိုင္ၿပီး တာဝန္လည္းထမ္း ပန္တိုင္လည္းလွမ္းၾကရပါမည္။

"ႀကိဳးကိုေႁမြထင္၍ ေၾကာက္စိတ္မဝင္ၾကပါႏွင့္'' ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ပရမတၳတရားတို႔ သူ႔ကိစၥႏွင့္သူ ေဆာင္ရြက္ေနၾကပုံကို သိၿပီးျဖစ္ေသာ စူဠေသာတာပန္သည္ ဒိ႒ိဝိသုဒၶိျဖစ္ၿပီး၍ အတၱစြဲမဝင္ႏိုင္ပါ' ႐ုပ္နာမ္ကိုမသိေသာ အႏၶပုထုဇဥ္ ဆိုပါလွ်င္ကား ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေနေသာအခ်ိန္ႏွင့္ အျခား႐ိုး႐ိုးေလာဘ' မာန' ေဒါသ အကုသိုလ္စိတ္မ်ား ျဖစ္ေနေသာ အခ်ိန္၌ ဒိ႒ိမဝင္ႏိုင္ပါေသာ္လည္း မွားယြင္းစြာ စိတ္ကူးၾကံစည္မိပါလွ်င္ကား ပရိကပၸိတ အတၱတည္းဟူေသာ အသက္'ဝိညာဥ္'လိပ္ျပာေကာင္(soul) ရွိသည္ဟူေသာ သကၠာယမိစၧာဒိ႒ိႏွင့္ သႆတ'ဥေစၧဒ
စေသာ ဒိ႒ိမ်ိဳးစုံဝင္ေရာက္လာႏိုင္ပါ၏။

စိစစ္ေဝဖန္၍ သိႏိုင္ၾကပါရန္အလို႔ငွါ ဝိနိစၧယ အဖြဲ႔မ်ားမွ အတၱဝါဒ မိစၧာဒိ႒ိ စြဲပုံမ်ားကို ေလ့လာႏိုင္ၾကပါရန္ႏွင့္ နတ္ႏွင့္ငရဲကို ယုံျခင္းသည္ ကုသိုလ္သဒၶါ သာျဖစ္ေၾကာင္း ဒိ႒ိဥပါဒါန္ အစြဲမဟုတ္ေၾကာင္း သိႏိုင္ပါေစရန္ အာက္မွကူး၍ တင္ေပးထားပါ၏။

(သူေတာ္ေကာင္း စိတ္ဓာတ္ေမြးၾကၿပီး မွားမွန္းသိလွ်င္ ျပဳျပင္ႏိုင္ၾကပါေစ)

ဆန္စဉ္ရာ က်ည္ေပြ႕ မလိုက္ႏိုင္ပါ

မည္သူမဆို ဖုန္းႏွင့္ ေဆြေႏြးႏိုင္ပါသည္

Ph. 09421714337

No comments:

Post a Comment