Wednesday, December 5, 2018

အရပ္ထဲေျပာၾကတဲ့ ဒိ႒ိအေၾကာင္း

ဓမၼမိတ္ေဆြက သရဏဂုံ ၃ ပါးၿမဲၿပီး
၅ ပါး သီလ လံုးဝလံုၿခံဳသြားၿပီဆိုေတာ့
ဒိ႒ိ နဲ ့ဝိစိကိစာၦကို
အႂကြင္းမရွိပယ္သတ္ၿပီးတဲ့
မဟာေသာတာပန္ႀကီး ျဖစ္ေနၿပီေပါ့ေနာ္
နည္းနည္းေလးရွင္းျပခြင့္ေပးပါလို ့
ေတာင္းဆိုပါရေစ ... ခြင့္ျပဳပါ

အရပ္ထဲမွာေျပာေျပာေနၾကတဲ့
ဒိ႒ိ ဒိ႒ိ ဆိုတဲ့ သကၠာယဒိ႒ိ က
အၾကမ္းနည္းအားျဖင့္ ၃ မ်ဳိးရွိတာေပါ့ ...
( ၁ ) လြန္က်ဴးမိေသာ ဒိ႒ိ
( ၂ ) ထႂကြေသာင္းက်န္းလာေသာ ဒိ႒ိ
( ၃ ) အႏုသယ ဒိ႒ိ

( ၁ ) လြန္က်ဴးမိေသာ ဒိ႒ိ
တစ္ေယာက္ နဲ ့တစ္ေယာက္
ပုဆိုးစလြယ္သိုင္း ထမိန္ခါးေစာင္းတင္ၿပီး
ဆံပင္ဆြဲ ပါးရိုက္ ထိုးႀကိတ္
သတ္ျဖတ္ ေနၾကတာမ်ဳိးေတြေပါ့ ...

( ၂ ) ထႂကြေသာင္းက်န္းလာေသာ ဒိ႒ိ
သူကေတာ့ ဓား နဲ ့ခုတ္
ဒုတ္နဲ ့ရိုက္ ေလးဂြ နဲ ့ျပစ္
အု႒္ခဲက်ဳိး နဲ ့ထု ဆုိတဲ့
ကာယကံ အဆင့္ထိေတာ့
ေရာက္မလာေသးဘူး ...

တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ပါးစပ္နဲ ့
အရပ္ ၁၆ မ်က္နာၾကားေအာင္
အပုတ္ခ် ေအာ္ဆဲ အတင္းတုတ္
စကားႏိုင္လုေနတာမ်ဳိးေပါ့ ...

ၿပီးေတာ့ Face Book မွာဆိုရင္
လက္ေခ်ာင္းကေလးေတြ
ကီးဘုတ္ေပၚတင္ၿပီး ေလတိုက္ပြဲ
သတ္ပြဲ ဆင္ႏြဲေနၾကတာမ်ဳိးေတြေပါ့ ...

၁ နဲ ့၂ အၾကမ္းစား ဒိ႒ိ ႏွစ္မ်ဳိးကိုေတာ့
ေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာ သီလ ႏွင့္ ဟိရီ
ၾသတၱပၸဆိုတဲ့ အရွက္အေၾကာက္တရား
ေတြနဲ ့မလြန္က်ဴးမိရေလေအာင္
ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ထားလို ့ရပါတယ္ ...

( ၃ ) အႏုသယ  ဒိ႒ိ
အဲ့ဒီ ဒိ႒ိကေတာ့ အင္မတန္
ႏူးညံ့သိမ္ေမြ ့ၿပီး သတၱိသေဘာနဲ ့
ပထမအရိယာမဂ္ မရမျခင္း
ဝမ္းထဲမွာကိန္းေအာင္းေနပါတယ္ ...

အနာရွိေနေသာပုဂၢိဳလ္ရဲ့အစားမွားခ်ိန္ကို
ေစာင့္ေနသလိုမ်ဳိးေပါ့ အေၾကာင္း
တိုက္ဆိုင္မွေပၚလာ ထြက္လာပါတယ္
" ေၾကာင္လက္သည္းလိုေပါ့ " သူ ့ဟာသူ
ေအးေအးေဆးေဆးရွိေနခ်ိန္ဆိုရင္
လက္သည္းကရွိေနေပမယ့္လည္း
ေအာင္းေနေတာ့ မျမင္ရပါဘူး ...

အေၾကာင္းတရားဆိုတဲ့
ႂကြက္ကိုျမင္ၿပီဆိုရင္ ေအာင္းေနတဲ့
လက္သည္းႀကီးေတြက
ထြက္လာေတာ့တာေပါ့ေနာ္ ...

ေနာက္ ဥပမာတစ္မ်ဳိးေျပာျပပါအံုးမယ္ ...
ပဲေစ့ သရက္ေစ့ေတြကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၿပီး
အပင္ ရွာၾကည့္ပါလား
မေတြ ့မျမင္ရပါဘူးေနာ္ အပင္ကို ...
ဒါေပမယ့္ မ်ဳိးေစ့ဗီဇ သေဘာသတၱိက
ကိန္းေအာင္းေနေတာ့ ေရေျမဆိုတဲ့
အေၾကာင္းတရားေတြက ျပဳျပင္
ေပးလိုက္တဲ့အခါ ပဲေစ့ သရက္ေစ့ေတြက
အပင္ အျဖစ္ေပါက္ေျမာက္ရွင္သန္
လာရတယ္ဆိုတာ
ျငင္းခ်က္ထုတ္ၾကအံုးမလား ?

စိတ္ရွည္ရွည္ေလးထားၿပီး ေနာက္
ဥပမာတစ္မ်ဳိးေလးကို ေျပာခြင့္ေပးအံုး ...
ဦးဇင္းက တစ္ပါးတည္းေတာထဲမွာေနၿပီး
ေန ့စဥ္ ဘုရားကို ဆြမ္း ခဲဖြယ္ ေတာပန္း
ေသာက္ေတာ္ေရေတြလွဴဒါန္းေနၿပီး
တစ္ရက္ကို ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္
ဘုရားဝတ္တက္လို ့ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္
ဝိပႆနာ တရားေတာ္ျမတ္ႀကီးကို
အားထုတ္ေနပါတယ္ ဆိုေသာ္ျငားလည္း
အႏုသယ ဒိ႒ိ ကိုမွ မပယ္သတ္ႏိုင္ေသးရင္
ဘာသာျခားအုပ္စုေတြက
ဦးဇင္းေနရာကို ေရာက္လာၿပီး
ဦးဇင္း ေျခလက္ေတြကို ႀကိဳးနဲ ့တုပ္ၿပီး
ဘုရား တရား သံဃာ မဟုတ္ဘူးလို ့ေျပာ
မေျပာရင္ လည္ပင္းကို ဓားနဲ ့လွီးမယ္ဆိုရင္
ကဲ ... ကဲ ... ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလည္း ???
" အေၾကာင္းတရားက ေပၚလာၿပီေလ "

အစကေတာ့ ဘုရား တရား သံဃာေတြကို
ၾကည္ညိဳလြန္းလို ့ေတာ ေတာင္ထဲ လာၿပီး
တရားအားထုတ္တယ္ဆို ?
ခုေတာ့မေျပာရင္ လည္ပင္းဓားလွီး
ခံရေတာ့မယ္ဆိုရင္ ???
ပုထုဇဥ္အျဖစ္ကမွ
မလြန္ေျမာက္ႏိုင္ေသးရင္
ေျပာမွာေနာ္ ေသခ်ာေပါက္စိတ္ခ် ...

ခုေတာ့သူတို ့ေတြ ေက်နပ္ေအာင္
ေျပာလိုက္ပါ့မယ္ေလ ... မဟုတ္ရင္
အလကားအသတ္ခံေနရအံုးမယ္
ေနာက္မွျပန္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာဝင္
အျဖစ္ေျပာင္းတာေပါ့ဆိုၿပီး ...

ဘယ္မွာတုန္း သရဏဂုံ ၃ ပါး ၿမဲတယ္ဆို ?
ၿပီးေတာ့ အေရးႀကံဳလာၿပီဆိုရင္
၅ ပါးသီလ ကလည္း
ဘယ္ေရာက္သြားၿပီလည္း ???

" ပုထုဇဥ္ဘဝ ဘာမွအစိုးမရဘူး " ဆိုတာ
ဒီလိုေနရာမ်ဳိးေတြမွာ ေပၚလာေတာ့တာပဲ
ဦးဇင္းတို ့တစ္ေတြရဲ့ ၅ ပါး သီလက
သတိသီလ သာျဖစ္ေသာေၾကာင့္
သတိလက္လြတ္တာနဲ ့လြန္က်ဴးမိတယ္ ...

အေရးေပၚ အေျခအေန
အေၾကာင္းတရား တိုက္ဆိုင္လို ့
ႀကံဳလာၿပီဆိုရင္လည္း သိသိႀကီးနဲ ့
ခ်ဳိးေဖာက္ဖို ့ဝန္မေလးပါဘူး ...

ေနာက္ၿပီးေတာ့ သရဏဂုံ ၃ ပါး
ပါးစပ္ဖ်ားမွာပဲရွိတယ္ ... ဒါေၾကာင့္
ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္
စကားကုန္မေျပာသင့္ပါဘူး
ဦးဇင္းတို ့တစ္ေတြရဲ့ပုထုဇဥ္ဘဝ ...

ခက္တာက ပုထုဇဥ္မို ့လို ့လည္း
" ႏႈတ္ လွ်ာ က အလြန္ပါး "

ဘာသာျခားကိုးကြယ္မႈေတြဖက္ကို
ေျပာင္းသြားၾကတာကလည္း
ဒီေၾကာင့္ ဟိုေၾကာင့္ ဆုိတာ
ဆင္ေျခေတြပါ အဓိကသက္ဆိုင္တာက
ေျပာင္းသြားတဲ့သူရဲ့ ဝမ္းထဲမွာ
ကိန္းေအာင္းေနတဲ့ အႏုသယ ဒိ႒ိေၾကာင့္ ...

သရဏဂံု ၃ ပါး တကယ္ၿမဲေနရင္
ဘာသာျခားေတြက လည္ပင္းဓားနဲ ့
လွီးမယ္ဆိုတာေလာက္ေတာ့
ျပံဳးျပံဳးေလးနဲ ့
အသက္အေသခံသြားမွာေပါ့ ...

ဘုရားမဟုတ္ေၾကာင္း မမွန္ေၾကာင္း
တရားမဟုတ္ေၾကာင္း မမွန္ေၾကာင္း
သံဃာမဟုတ္ေၾကာင္း မမွန္ေၾကာင္း
ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာေတာ့ဘူး
" မေျပာင္းလည္းေတာ့တဲ့
အဓိသီလဟု ဆိုအပ္ေသာ
ေသာတာပတၱိ မဂ္သီလေၾကာင့္ "

သတိရွိၾကေပါ့ ဓမၼမိတ္ေဆြ
အားလံုးတို ့က ... ေလာကၾကီးထဲမွာ
ဘယ္ပုထုဇဥ္ရဟန္းပညာရွိ
ဘယ္ပုထုဇဥ္လူပညာရွိ ဆိုၿပီးေတာ့
ဘယ္ေလာက္ပင္ နာမည္ႀကီးေနပါေစ
သူတို ့မႀကိဳက္ မႏွစ္သက္တာေတြကို
သြားေျပာ သြားလုပ္ သြားျပဳ မိၿပီဆိုရင္
ေၾကာင္လက္သည္းနဲ ့တူတဲ့
အႏုသယ ဒိ႒ိက ခ်က္ခ်င္းထြက္လာ
ႂကြလာၿပီး ေျပာမိ ဆိုမိ ျပဳမိတဲ့သူေတြကို
ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ ့တံု ့ျပန္လိမ့္မယ္ေနာ္
" နဂိုရွိလို ့နကိုင္းထြက္ ဆိုတာ
အဲ့တာမ်ဳိးကိုေျပာတာျဖစ္မယ္ "

မနာလို ဝန္တိုဆိုတာကလည္း
မိုးေပၚကက်လာတယ္လို ့မွတ္မေနၾကနဲ ့
အႏုသယ ဒိ႒ိ ကလာတာ ...
ကိုယ့္လူမို ့လို ့နာမည္ႀကီးလာေအာင္
ထင္ေပၚလာေအာင္ ေက်ာ္ၾကားလာေအာင္
ေဗတီးေပးေနတာေတြကလည္း
အႏုသယ ဒိ႒ိ ...

သူတစ္ပါး ဘဝပ်က္ဆီး
ဒုကၡေရာက္သြားေအာင္
အကြက္က်က် အခ်က္က်က်ႀကံဖန္
အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတာေတြကလည္း
အႏုသယ ဒိ႒ိ ...

ကိုယ့္ကိုလူတစ္လံုး သူတစ္လံုးျဖစ္ေအာင္
ႏွစ္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္
ေပးလာခဲ့ၾကကုန္ေသာ အနႏၲေက်းဇူးရွင္
မိဘ ဆရာသမားေတြကိုျပန္ၿပီး
ေစာ္ကား ေက်းဇူးကန္းရဲတာကလည္း
အႏုသယ ဒိ႒ိ အစြမ္း ...

အရိယာသူေတာ္ေကာင္းႀကီးေတြရဲ့
ဥာဏ္ေတာ္ကို ကိုယ့္ဥာဏ္ေတာ္လိုလို
ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္လာေအာင္
ပိပိရိရိ ေဇာင္းေပးလိုက္တာကလည္း
အႏုသယ ဒိ႒ိ ...

ဝိပႆနာ တရားအားထုတ္လို ့
နာမ္ရုပ္ ကြဲတဲ့ နာမရူပပရိေစၧဒဥာဏ္
ေရာက္သြားရင္
အရိုးေျခာက္ႀကီးျမင္ရတာတို ့
ေရႊေတာင္ႀကီး ျမင္ရတာတို ့
ဘုရားဖူးရတာတို ့
ကိုယ္တရားထိုင္ေနတဲ့ပံုစံ
ကိုယ္ျပန္ျမင္ေနရတယ္
အစရွိေသာ ျမင္ကြင္း ရႈကြက္
အရႈခံမ်ဳိးေပၚလာရင္
ကိုယ့္ဟာကို တရားရသြားၿပီလို ့
ထင္သြားရေလေအာင္
အမွတ္ေပးလိုက္တာကလည္း
အႏုသယ ဒိ႒ိ ... မွတ္ခ်က္
တရားအားထုတ္တာ ဥာဏ္က
သမထဖက္ကို အေလးသာေစာင္းသြားလို ့
ေပၚလာတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြပါ
မျမင္အပ္တဲ့ မျမင္သင့္တဲ့
အရာေတြ ျမင္မိလို ့ႏွလံုးသည္းေျခ
ပ်က္ၿပီး ရူးသြားတတ္တဲ့ေနရာ
သမထ အျမင္ ...

ဝိပႆနာ တရားအားထုတ္ေနစဥ္
ဗိုလ္အဂၤ ါ ၅ ပါး ညီၫြတ္ေနလို ့
ခႏၶာအရွိ ျဖစ္ပ်က္ ဥာဏ္အသိမဂ္
ဆက္ကာဆက္ကာ ကိုက္ေနခ်ိန္
ႏွလံုးအိမ္ထဲကို ကိေလသာက
ဝင္လာလို ့မရေတာ့ပဲ
ဝိပႆနာဥာဏ္
ၾကည္လင္အားေကာင္းလာရင္
ေပၚလာၿမဲျဖစ္တဲ့ မဂ္တု ၁၀ ပါး ထဲက
ခႏၶာႀကီးေပါ့ပါး ေအးခ်မ္းေနတာမ်ဳိး
ခႏၶာႀကီးတစ္ခုလံုး လင္းထိန္ေနတာမ်ဳိး
အစရွိတဲ့ မႀကံဳဘူး မေတြ ့ဘူး
မခံစားဘူးတဲ့ အင္မတန္မွ ႏွစ္သက္ဖြယ္
အာရံုေတြကို ႀကံဳလာတဲ့အခါ
မင္းကေတာ့ တရားထူးတရားျမတ္
ရေနၿပီေဟ့လို ့ေျမာက္ေပးလိုက္တာကလည္း
အႏုသယ ဒိ႒ိ ...

မွတ္ခ်က္ ...
မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ မေျပာပါနဲ ့အံုး
ဘယ္မွာတုန္း ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ေသာ
ေယာဂီေတြအားလံုးအတြက္ အေရးအပါဆံုး
ျဖစ္တဲ့ သခၤ ါရုေပကၡာဥာဏ္ ...
ဘယ္မွာတုန္း နိဗၺိႏၵဥာဏ္ဆိုတဲ့ မုန္းဥာဏ္
( တရားေတြရွည္ကုန္မွာဆိုးလို ့
ေနာင္အေၾကာင္းအက်ဳိး ညီၫြတ္ခ်ိန္မွ
သခၤ ါရုေပကၡာဥာဏ္ နဲ ့နိဗၺိႏၵဥာဏ္
အေၾကာင္းေရးျပပါ့မယ္ )
ပုထုဇဥ္နယ္ အရိယာနယ္
ခြဲျခား ကန္ ့သတ္ပိုင္းျဖတ္ေပးတဲ့
ေဂါၾတဘူဥာဏ္အထိ လြမ္းမိုးထားတာက
အႏုသယ ဒိ႒ိ ...

ေမးပါရေစေနာ္ ဓမၼမိတ္ေဆြက
တကယ္အဲ့ဒီ မွတ္တိုင္ေတြကို
ေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့လို ့ သရဏဂံု ၃ ပါးႏွင့္
၅ ပါး သီလ ၿမဲေနၿပီလား ? ေတာ္ၾကာ
ကိုယ့္ဟာကို ေတာင္ထင္ေျမာက္ထင္
ထင္ေနၿပီး ေသကြင္းေသကြက္
တကယ္ေသခ်ိန္ေရာက္လာစဥ္
ဒယ္အိုးဂတိနိမိတ္ႀကီး ေပၚလာမွာ
အရမ္းစိုးရိမ္လို ့ပါ ...

ဒိ႒ိ နဲ ့ ဝိစိကိစာၦ ကို
အသိ ျဖဳတ္နဲ ့လည္းမရွင္းၿပႏိုင္
အပြား ျဖဳတ္နဲ ့လည္းမရွင္းျပႏိုင္
အပယ္ ျဖဳတ္နဲ ့ဆိုရင္ ေဝးမွေဝး
ဒါနဲ ့ေတာင္ တစ္ေယာက္နဲ ့တစ္ေယာက္
အျပန္အလွန္ ေသာတာပန္ ဆိုင္းဘုတ္
ဆြဲေပးေနၾကတဲ့ သူေတြကလည္း
မနည္းဘူး ေခတ္ႀကီးကိုက ...

သူေတာ္ေကာင္းအစစ္ႀကီးအျဖစ္
ခႏၶာနဲ ့သက္ေသျပသြားေတာ္မူေသာ
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ဆင္ျဖဴကြ်န္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
မံုလယ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ပခုကၠဴဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
တစ္ဘဝသာသနာ စာအုပ္ကို
ေရးသားသြားေတာ္မူေသာ
ေရကူးဆရာေတာ္ ဦးေဃာသိတ
အစရွိတဲ့ အရိယာသူေတာ္ေကာင္း
အစစ္ႀကီးေတြက ငါဘယ္အဆင့္
ေရာက္ေနၿပီလို ့ေျပာမသြားသလို
ဘယ္သူ ့ကိုမွလည္း
မင္းကဘယ္အဆင့္ေရာက္ေနၿပီ
မင္းကဘယ္အဆင့္ေရာက္ေနၿပီ
ဆိုၿပီး ဆိုင္းဘုတ္ဆြဲမေပးခဲ့ဘူး
ေဟာစရာ ေျပာစရာႀကံဳခဲ့ရင္ေတာင္မွ
ဓမၼေပတံနဲ ့ပဲ ခ်ျပေပးသြားခဲ့ၾကတယ္
ဥပမာ ... ေသာတာပန္ နဲ ့ပုထုဇဥ္
ကြာျခားခ်က္ ၇ ခ်က္ဆိုတာမ်ဳိးေပါ့
ဒီထက္ပိုၿပီး ႂကြားႂကြား ဝါဝါ
ငါသိ ငါျမင္ ဆိုၿပီး မိန္ ့မသြားခဲ့ဘူး ...

ေရးေကာင္းေကာင္းနဲ ့ေရးေနတာ
တရားကေတာ္ေတာ္ေလးကို
ရွည္လြန္းေနၿပီ အဆံုးသတ္ေတာ့မယ္ ...
တရားျမင္တယ္ တရားကိန္းတယ္ဆိုတာ
ဘုရားဖူးရတာလည္း မဟုတ္ဘူး
ရဟႏၲာႀကီး ႂကြလာတာလည္းမဟုတ္ဘူး
ေရႊေတာင္ႀကီးျမင္ရတာလည္းမဟုတ္ဘူး
အလင္းေရာင္ႀကီးရတာလည္းမဟုတ္ဘူး

ခႏၶာမွာ တစ္ဖြဲဖြဲ တစ္သဲသဲ မရပ္မနား
ေဖာက္ျပန္ပ်က္ဆီးေနတဲ့
ရုပ္နာမ္ တို ့ရဲ့ ေပၚလာလိုက္
ပ်က္ဆီး သြားလိုက္ဆိုတဲ့
သခၤ ါရဓမၼေတြကို ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ ့
ျမင္ေတြ ့ေနတာကို တရားျမင္တယ္
တရားကိန္းတယ္လို ့ေခၚပါတယ္ ...

က်န္တာေတြက ေခါင္းေဆာင္
မဂၢင္ ၅ ပါးရဲ့ ရင့္သန္လာမႈေၾကာင့္
အၿခံအရံ ေစတသိက္ေပၚေပါက္လာၿပီး
ေပါ့ပါး ၾကည္လင္ ပီတိ ပႆဒၶိ
အစရွိေသာ တရားတို ့ျဖစ္လာတာပါ
မွတ္ခ်က္ ...
ျမင္ေနတဲ့ ျဖစ္ပ်က္ေတြကို
ျမင္တဲ့အတိုင္းပဲၾကည့္ေနရင္
သမထအျမင္ ...
ျမင္ေနတဲ့ ျဖစ္ပ်က္ေတြကို လိုက္ၿပီး
ဥာဏ္ကဆံုးျဖတ္ေနမွ ဝိပႆနာအျမင္ ...

ဓမၼမိတ္ေဆြသူေတာ္ေကာင္း
အားလံုးတို ့သည္  ခႏၶာအရွိျဖစ္ပ်က္
ဥာဏ္အသိမဂ္နဲ ့ကိုက္ၾကၿပီး
အပါယ္ ၄ ပါး တံခါးကို
အၿပီးအပိုင္ပိတ္ႏိုင္ေသာ
သရဏဂုံ ၃ ပါးႏွင့္
၅ ပါး သီလေတာ္ျမတ္ႀကီးကို
အသက္စြန္ ့ၿပီး ေစာင့္ထိန္းႏိုင္ေသာ
ေသာတာပတၱိမဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္
လွ်င္ျမန္စြာ ရလြယ္ေရာက္လြယ္
ဆြတ္ခူးလြယ္ႏိုင္ၾကပါေစ ...

ဓမၼမိတ္ေဆြအားလံုးကို
အရမ္းေမးခ်င္ေနတဲ့
စကားေလးတစ္ခြန္းေတာ့ရွိပါတယ္
မေမးရက္လို ့တကယ္ပါ ...

ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ ့ျဖစ္ပ်က္ကို
ပိုင္ပိုင္ ႏိုင္ႏိုင္ ျမင္ေနၾကၿပီလား ?

လြန္တာရွိ ေတာင္းပန္၏
Ashin Dhamma Sara
အရွင္ဓမၼသာရ

No comments:

Post a Comment