စုႏၵ ဝက္ကုန္သည္
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
စုႏၵသည္ ရာဇျဂိဳဟ္ ျမိဳ႕ၾကီးသား ျဖစ္၏။
သူ၏အိမ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား သီတင္းသုံးရာ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းေတာ္ႏွင့္ သိပ္မေဝးလွ။
သို႕ရာတြင္ စုႏၵသည္ ျမတ္စြာဘုရား ေက်ာင္းေတာ္သို႕ တစ္ခါမ်ွ မသြား။
ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ားသည္ သူ၏အိမ္ကို မၾကာခဏ ျဖတ္သန္းသြားလာေလ့ ရွိၾကပါ၏။
ထိုသို႕ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား မၾကာခဏ ျဖတ္သန္း သြားၾကသည္ကိုလည္း စုႏၵသည္ ထိုရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို ႏႈတ္ခြန္းဆက္ျခင္းပင္ မျပဳ။
လွဴဒါန္းရမည္ကို စိုးရိမ္၍ ႏႈတ္ခြန္းမဆက္ျခင္းလည္း ျဖစ္နိုင္၏။
အျမင္ကတ္၍ ႏႈတ္ခြန္းမဆက္ျခင္းလည္း ျဖစ္နိုင္၏။
ျမတ္စြာဘုရား ေက်ာင္းေတာ္ကို မသြားသည္ မဟုတ္။
အျခားေသာ တိတိၳမ်ား အရံသို႕လည္း စုႏၵသည္ မသြား။
ပရိဗုိဇ္မ်ားႏွင့္လည္း အက်ြမ္းတဝင္ မဆက္ဆံ။
အမွန္အားျဖင့္ စုႏၵသည္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မွန္လ်ွင္ မည္သည့္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေစ မသိက်ိဳးက်ြန္ျပဳ၍ ေန၏။
စုႏၵသည္ သူ၏ ဘဝသက္တမ္းတစ္ေလ်ွာက္လုံး ပန္းတစ္ပြင့္ ေရတစ္ခြက္မ်ွကိုပင္ မည္သည့္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္အား မဆို လွဴဒါန္းဖူးသည္ ဟူ၍ မရွိ။
သီလေဆာက္တည္ျခင္း တရားဘာဝနာ ပြားမ်ားျခင္းကား ေဝးေလစြာ့။
စုႏၵတို႕ေခတ္ ဘီစီ ၆ ရာစုတြင္ ေလာက၏ အမွန္တရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွာေဖြၾကေသာ ဘာသာေရးဂိုဏ္းမ်ား ရွိၾကပါ၏။
အခိ်ဳ႕ဂိုဏ္းက ျဗာဟၼဏဝါဒအရ ယဇ္ပူေဇာ္မႈျဖင့္ ေလာက၏ အမွန္တရားကို ေတြ႕ရန္ ၾကိဳးပမ္းၾက၏။
ထိုဂုိဏ္းတြင္လည္း သူ႕ဝါဒအေလ်ာက္ ၾကိဳက္သူမ်ား ရွိၾက၏။
ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူမ်ား ရွိၾက၏။
စုႏၵကေတာ့ ထိုဝါဒကိုလည္း မၾကိဳက္။
ယဇ္ပူေဇာ္မႈကို မၾကိဳက္သျဖင့္ "သပ" ေခၚ ျခိဳးျခံေသာ အက်င့္ျဖင့္ ေလာက၏ အမွန္တရားကို ရွာေဖြေသာ ဂုိဏ္းမ်ားလည္း ရွိၾကပါ၏။
ထိုဂိုဏ္းမ်ားတြင္ ပူရဏကႆပ စေသာ တိတိၳဂိုဏ္း ေျခာက္ဂိုဏ္းတို႕သည္ ထင္ရွားၾက၏။
အဇာတသတ္မင္း လက္ထက္တိုင္းေအာင္ ကိုးကြယ္သူမ်ားသည္ အေရအတြက္အားျဖင့္ မ်ားစြာ ရွိပါ၏။
အဇာတသတ္မင္း၏ ဝန္ထမ္းမ်ားအနက္ မွဴးၾကီးမတ္ၾကီးမ်ား အခိ်ဳ႕ပင္ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ၾက၏။
သို႕ရာတြင္ စုႏၵကေတာ့ ယင္းဂိုုဏ္းမ်ား၏ အယူဝါဒ၌ စိတ္ဝင္စားျခင္း မရွိ။
မင္းႏွင့္တကြေသာ မွဴးမတ္မ်ား တိုင္းသူျပည္သားမ်ားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္၌ သက္ဝင္ယုံၾကည္ၾက၏။
ေန႕တိုင္းပင္ ပန္းနံ႕သာလက္စြဲလ်က္ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းေတာ္သို႕ တရားနာ သြားၾက၏။
စုႏၵလည္း ျမင္၏။
သို႕ရာတြင္ သူသည္ ေလာက၏ အမွန္တရား ရွာေဖြေရးကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ သူႏွင့္ ဆိုင္သည္ဟု ခံယူခ်က္လုံးဝ မရွိ။
ထို႕ေၾကာင့္ စုႏၵသည္ မည္သည့္ ဘာသာေရးဂိုဏ္း၏ ဝါဒ၌မ်ွ သက္ဝင္ယုံၾကည္ျခင္း မရွိသျဖင့္ သူ႕ကို ဘာသာမ့ဲဟု ဆိုရ၏။
ထိုေခတ္၌ စုႏၵလို ဘာသာမ့ဲ ပုဂၢိဳလ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိနိုင္ပါ၏။
သို႕ရာတြင္ ပိဋကစာေပ၌ စုႏၵလို မွတ္တမ္းတင္ခံရေလာက္ေအာင္ မိုက္မဲ၍ ရက္စက္ ၾကမ္းၾကဳတ္သူ ရွား၏။
စုႏၵ၏ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း လုပ္ငန္းသည္ ဝက္သားေပၚ၍ ေရာင္းဝယ္ေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္၏။
စုႏၵသည္ ဝက္ေပါက္စမ်ားကို ဝယ္၍ သူ႕အိမ္၏ ေနာက္ေဖးဘက္၌ ဝက္ျခံၾကီးတစ္ခုကို ေဆာက္၍ေမြးျမဴထား၏။
ဝက္ေပါက္စမ်ားကို ဝယ္သည္ ဆိုေသာ္လည္း ေငြျဖင့္ဝယ္သည္ မဟုတ္။
စပါးျဖင့္ ဝယ္ျခင္း ျဖစ္၏။
စပါးျဖင့္ ဝယ္သည္ဆိုေသာ္လည္း တန္ရာတန္ေၾကး ေပး၍ ဝယ္သူမဟုတ္။
မ်ားစြာ ေစ်းႏွိမ္၍ ဝယ္ျခင္း ျဖစ္၏။
စုႏၵသည္ ဝက္ကုန္သည္ ေလာက၌ သူ႕နည္းသူ႕ဟန္အရ က်ြမ္းက်င္သူ ျဖစ္၏။
စပါးမ်ား ေပၚခ်ိန္တြင္ စပါးမ်ားကို ဝယ္ယူ စုေဆာင္း၏။
စပါးရွားပါးခိိ်န္သို႕ ေရာက္ေသာအခါ စုႏၵသည္ တစ္ရြာဝင္ တစ္ရြာထြက္ျဖင့္ ဝက္ေပါက္စမ်ားကို ေငြသားမေပးဘဲ စပါးေပးကာ ဝယ္ယူ၏။
ထိုထိုေဒသရွိ ဝက္ေမြးျမဴေရးသမားမ်ားကလည္း စုႏၵ ေပးသည့္ ေစ်းအတိုင္းပင္ ေရာင္းလိုက္ရ၏။
စုႏၵသည္ ဝက္ေမြးျမဴေရးသမားမ်ား၏ အေျခအေနကို သိ၏။
မေရာင္းလ်ွင္ မျဖစ္နိုင္ေသာ အေျခအေနသို႕ ေရာက္ေနေသာ ဝက္ေမြးျမဴေရးသမားမ်ားထံမွသာ ဝက္ေပါက္စမ်ားကို သူ ေပးခ်င္သည့္ ေစ်းအတိုင္းေပး၍ ဝယ္ယူ၏။
ေနာက္ သူကပင္ ကရုဏာေရွ႕ထား၍ ဝယ္လိုက္သည့္ သဏၭာန္ကို ေဆာင္လိုက္ေသး၏။
ဝက္ေမြးျမဴေရးသမားမ်ားက စုႏၵကိုပင္ ေက်းဇူးတင္လိုက္ရေသး၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဝက္ကုန္သည္ေလာက၌ စုႏၵကို အေရာင္းအဝယ္ က်ြမ္းက်င္သူ အျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳျခင္းျဖစ္၏။
ဝက္ေရာင္းဝယ္ေရးလုပ္ငန္း၌ အလြန္ေတာ္ေသာ စုႏၵ။
ဘဝဟူသည္ ထာဝစဥ္ တည္ျငိမ္ေနသည္ မဟုတ္။
ခဏတိုင္း ခဏတိုင္း ေျပာင္းလဲေန၏။
ျမစ္ေရအလ်ဥ္က့ဲသို႕ လည္းေကာင္း ဆီမီးအလ်ွံက့ဲသို႕ လည္းေကာင္း အစဥ္တစိုက္ အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ေနျခင္းျဖစ္၏။
ေနာက္ ပ်က္ေနျခင္း ျဖစ္၏။
ယင္းက့ဲသို႕ ဘဝ၏ အစဥ္တစိုက္ ပ်က္ေနျခင္းကို ရိုးရိုးသာမန္မ်က္စိျဖင့္ မျမင္။
ဝိပႆနာ ဉာဏ္မ်က္စိျဖင့္သာ ျမင္နိုင္၏။
ဤသို႕ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဒသနာေတာ္က ဆို၏။
ဘဝသည္ ထာဝစဥ္ ေျပာင္းလဲေနေသာ္လည္း ယင္းဘဝတြင္ သာယာဖြယ္အပိုင္း မသာယာဖြယ္ အပိုင္း ထြက္ေျမာက္ရာ အပိုင္းဟူ၍ အပိုင္းသံုးပိုင္း ပါဝင္၏။
ပါဠိ ေဝါဟာရအားျဖင့္ သာယာဖြယ္အပိုင္းကို "အႆဒ" ဟု ေခၚ၏။
မသာယာဖြယ္ အပိုင္းကို "အာဒီနဝ" ဟု ေခၚ၏။
ြထြက္ေျမာက္ရာအပိုင္းကို "နိႆရဏ" ဟု ေခၚ၏။
ဤသို႕ ေနတိၳက်မ္းက ဆို၏။
ဘဝ၏ သာယာဖြယ္အပိုင္း မသာယာဖြယ္ အပိုင္း ထြက္ေျမာက္ရာအပိုင္းတို႕၌ မ်က္ႏွာျပင္ ႏွစ္ခုစီ ရွိ၏။
မ်က္ႏွာျပင္တစ္ခုမွာ အတၱရႈေထာင့္မွ ျမင္ရေသာ မ်က္ႏွျပင္ ျဖစ္၏။
အျခား မ်က္ႏွာျပင္တစ္ခုမွာ အနတၱရႈေထာင့္မွ ျမင္ရေသာ မ်က္ႏွာျပင္ ျဖစ္၏။
အတၱရႈေထာင့္မွ ၾကည့္လ်ွင္ "အသာစံ"ျခင္း သေဘာကို ေတြ႕ရ၏။
အနတၱရႈေထာင့္မွ ၾကည့္လ်ွင္ "အနာခံ"ျခင္း သေဘာကို ေတြ႕ရ၏။
စုႏၵသည္ ဘဝကို အတၱရႈေထာင့္မွ ၾကည့္သူျဖစ္၏။
အတၱရႈေထာင့္မွ ၾကည့္ေလေသာအခါ သူ၏ ဘဝအတြက္ အရာရာတိုင္း၌ "အသာစံ" ျခင္း သေဘာကိုသာ ေတြ႕ရ၏။
သူ႕၌ တရားသည္ မတရားသည္ ဟူ၍ ပုံေသသတ္မွတ္ခ်က္ မရွိ။
သူ႕ဘဝအတြက္ ရလ်ွင္ တရား၏။
မရလ်ွင္ မတရား။
လုယူ၍ပဲ ရရ လိမ္လည္၍ပဲ ရရ ရလ်ွင္ တရားသည္သာ ျဖစ္၏။
ထို႕ေၾကာင့္ သူသည္ ကုသိုလ္၌လည္း မယုံၾကည္ အကုသိုလ္၌လည္း မယုံၾကည္။
စုႏၵသည္ အတၱရႈေထာင့္မွသာ ဘဝကို ၾကည့္သူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူ႕ကိုယ္ကိုသာ သူ ယုံ၏။
အျခား မည္သူ႕ကိုမ်ွ သူ မယုံၾကည္။
ဘာသာတရားမ်ား၏ သြန္သင္ခ်က္၌လည္း သူ မယုံ။
ပတ္ဝန္းက်င္၌လည္း သူ မယုံ။
စုႏၵသည္ သူ၏ ဘဝအတြက္ အရာရာတိုင္းကို "သာယာဖြယ္" အျဖစ္သာ ျမင္၏။
အကယ္၍ သူ၏ ဘဝအတြက္ "မသာယာဖြယ္" ျဖစ္ေသာ အဟန္႕အတား တစ္ခုခုကို ေတြ႕ရပါက ယင္း အဟန္႕အတားမွ "ထြက္ေျမာက္ရာ" ကို အၾကမ္းနည္းျဖင့္ ျဖစ္ေစ အႏုနည္းျဖင့္ ျဖစ္ေစ ျဖစ္သည့္နည္းျဖင့္ ထို မသာယာဖြယ္ ျဖစ္ေသာ အဟန္႕အတားကို ဖယ္ရွားျပီး ထြက္ေျမာက္ရာကိုရေအာင္ ယူမည္ ျဖစ္၏။
စုႏၵသည္ သူ႕ဘဝအတြက္ သာယာဖြယ္ကို ရွာရာ၌ လည္းေကာင္း မသာယာဖြယ္ အဟန္႕အတားကို ဖယ္ရွားရာ၌ လည္းေကာင္း ထြက္ေျမာက္ရာကို ရေအာင္ ယူရာ၌ လည္းေကာင္း ဓမၼႏွင့္ အဓမၼ ကုသိုလ္ႏွင့္ အကုသိုလ္တို႕ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပုံေသသက္မွတ္ခ်က္ မရွိ။
အသာရလ်ွင္ ျပီးေရာဟူေသာ ခံယူခ်က္ျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္သူ ျဖစ္၏။
ဘဝကို အနတၱရႈေထာင့္မွၾကည့္လ်ွင္မူ တစ္မိ်ဳးျမင္၏။
အႏုဋီကာ ဆရာ၏ ၾသဝါဒအရ (၁) ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ေနစိတ္ထားရွိျခင္း (၂) စဥ္းစဥ္းစားစား လုပ္တတ္ျခင္း (၃) လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ မွန္ကန္ျခင္း ဟူေသာ အဂၤါသုံးရပ္ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ လုပ္ငန္းမွ ေပၚထြက္လာေသာ အက်ိဳးတရားသည္သာလ်ွင္ သာယာဖြယ္ ျဖစ္၏။
အရိယာသစၥာအျမင္ျဖင့္ ဘဝကို မျမင္နိုင္ေသးသေရြ႕ ကာလပတ္လုံး ပုထုဇဥ္တို႕၏ အျမင္သည္ ဆင္ကို စမ္းေသာ မ်က္မျမင္ ပုဏၰားေျခာက္ေယာက္တို႕၏ အျမင္မ်ားက့ဲသို႕ မျပည့္စုံေသာ အျမင္ သို႕မဟုတ္ မွားယြင္းေသာ အျမင္ခ်ည္း ျဖစ္၏။
ယင္းအျမင္မိ်ဳးကို ပါဠိေဝါဟာရျဖင့္ ဝိပၸလႅာသဟု ေခၚ၏။
ထို႕ေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္ ဟူသမ်ွသည္ မည္မ်ွပင္ ပညာရွိသည္ျဖစ္ေစ သူ၏ အျမင္၌ တစ္နည္းတစ္ဖုံအားျဖင့္ မသာယာဖြယ္ ပါမည္သာ ျဖစ္၏။
ထိုမသာယာဖြယ္ကိုလည္း အႏုဋီကာ ဆရာ၏ ဝါဒအတိုင္း ဖယ္ရွား၍ ယင္းမွ ထြက္ေျမာက္ရာကို ရေအာင္ ယူရ၏။
ယင္း၏ အေျဖ ယင္းမွ ထြက္ေပါက္ကို ရွာ၍ ထြက္ရ၏။
မသာယာဖြယ္ သို႕မဟုတ္ အဟန္႕အတားကို ဖယ္ရွားရာ၌ ပထမ အေျခခံအေနျဖင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ထားရွိဖို႕ လို၏။
ထို႕ေနာက္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အဟန္႔အတားကို အဘက္ဘက္မွ စူးစမ္းဆင္ျခင္နိုင္ဖို႕ လို၏။
ေနာက္ဆုံးအခ်က္ အေနျဖင့္ ဖယ္ရွားနည္း ဖယ္ရွားဟန္မွန္ဖို႕ လို၏။
သို႕မွသာ မသာယာဖြယ္တည္း ဟူေသာ အဟန္႕အတားမွ ထြက္ေျမာင္ရာကို ေက်ေက်နပ္နပ္ ရရွိနိုင္မည္ ျဖစ္ပါ၏။
သို႕မဟုတ္ပါက ေနာက္ေၾကာင္းမေအးဘဲ စိတ္တထင့္ထင့္ ေဝဒနာကို ခံစားေနရေပလိမ့္မည္။
စုႏၵကား ထိုနည္းကို မသုံး ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႕ဘက္မွ အသာရေသာ နည္းကိုသာ သုံး၏။
အနာခံရေသာ နည္းကို မသုံး။
ျပႆနာတစ္ရပ္ကို ေျဖရွင္းရာ၌ အေလ်ွာ့အတင္း သေဘာတရားကို လိုက္နာရ၏။
ယင္း သေဘာတရားကို ပါဠိေဝါဟာရအားျဖင့္ "ဟာေနာပါဒါန" ဟု ေခၚ၏။
ဟာန-ဟူသည္ အေလ်ွာ့ေပးျခင္း ျဖစ္၏။
ဥပါဒါန-ဟူသည္ တင္းခံျခင္း ျဖစ္၏။
သို႕ရာတြင္ စုႏၵသည္ ထိုသေဘာတရားကို မသုံး။
သူ အသာစီးရေသာ သေဘာတရားကိုသာ သုံး၏။
စုႏၵသည္ သူ႕ဘဝအတြက္ အျမဲတမ္း သာယာဖြယ္ကိုခ်ည္း ရွာသူျဖစ္၏။
စုႏၵသည္ မတန္တဆေစ်းျဖင့္ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွ ဝယ္ယူလာေသာ ဝက္ေပါက္စမ်ားကို သူ႕အိမ္ေနာက္ဘက္ရွိ ဝက္ျခံၾကီးထဲ၌ ေလွာင္ထား၏။
သတ္ျဖတ္ေလာက္ေသာ အရြယ္သို႕ မေရာက္မခ်င္း စုႏၵသည္ ဝက္မ်ားကို ေကာင္းမြန္စြာ ေက်ြး၏။
ဝက္မ်ား ဝျဖိဳး အသားတိုးမွ အေရာင္းအဝယ္ လုပ္ရာ၌ အျမတ္မ်ားမ်ား ရသည္ကို စုႏၵသိ၏။
ထို႕ေၾကာင့္ စုႏၵသည္ ဝက္မ်ားကို အစာေက်ြးရာ၌ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္၍ ေက်ြးပါ၏။
စုႏၵသည္ ဝက္ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းျဖင့္ အသက္ေမြးေသာ္လည္း စုႏၵ တစ္အိမ္တည္း လြင္တီးေခါင္မွာ ေနသည္ မဟုတ္။
ရြာထဲရပ္ထဲ၌ပင္ ေန၏။
ရြာထဲရပ္ထဲ၌ ေနသည္ ဆိုကတည္းက စုႏၵသည္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတြင္ အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦး အေနျဖင့္ မလြဲမေသြ ပါဝင္လာရ၏။
ထိုအခါ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတြင္ ရွိေသာ လူမႈေရး နိုင္ငံေရး စီးပြားေရး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဘာသာေရး စေသာ ေရးရာ အျဖာျဖာတို႕ႏွင့္ မလြဲမေသြ ၾကံဳၾကိဳက္ရ၏။
ထိုသို႕ ၾကံဳၾကိဳက္ရာတြင္ လူမႈေရးအရလည္း လူသားအခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံရ၏။
နိုင္ငံေရးအရလည္း လူသားအခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံရ၏။
စီးပြားေရးအရလည္း ေရာင္းသူႏွင့္ဝယ္သူ အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံရ၏။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအရလည္း အုပ္ခ်ဳပ္သူႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခံရသူ အခ်င္းခ်င္း ဆကံဆံရ၏။
ဘာသာေရး၌ကား ထိုက့ဲသို႕ မဟုတ္ တစ္ဦးတည္း တစ္ေယာက္ တည္း လုပ္ရ၏။
တစ္ဦးတည္း တစ္ေယာက္တည္း လုပ္မွလည္း ဆိတ္ျငိမ္ရာကို ရ၏။
ဆိတ္ျငိမ္ရာကို ရမွလည္း ပို၍ ထိေရာက္၏။
ဘာသာေရးသည္ အျခားတစ္ဖက္ကို မင့ဲေသာ ဆက္ဆံေရးႏွင့္ မပတ္သက္ေသာ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းသေဘာမိ်ဳး သက္ေရာက္သျဖင့္ အျခားေသာ နိုင္ငံေရး စီးပြားေရး စေသာ ေရးရာမ်ားေလာက္ အေရးမၾကီးဟု ထင္မွားတတ္ၾက၏။
အမွန္အားျဖင့္ ဘာသာေရးသည္ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ကိုယ္က်င့္တရားကို တည္ေဆာက္ရာ၌ ပဓာန က်၏။
ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းေသာ လူတစ္ဦးခ်င္းစီး ပါဝင္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ လူ႕အဖြဲ႕စည္းသည္သာ လူ႕ေလာက ေအးခ်မ္းသာယာေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္နိုင္မည္ ျဖစ္၏။
စုႏၵသည္ ကိုယ္က်င့္တရား တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ဘာသာေရး ဟူသမ်ွ၌ စိတ္ဝင္စားျခင္း မရွိသျဖင့္ သူ႕၌ ေကာင္းေသာ ကိုယ္က်င့္တရာ မရွိ။
ထို႕ေၾကာင့္ စုႏၵသည္ ရပ္ထဲရြာထဲ၌ ေနေသာ္လည္း သူ၏ အိမ္နား ပတ္ဝန္းက်င္အေပၚ င့ဲညွာေထာက္ထားရမွန္း မသိ။
အားနာရမွန္း မသိ။
သူ လုပ္ခ်င္သည့္ လုပ္ငန္းကို ဇြတ္တရြတ္ လုပ္၏။
အမွန္အားျဖင့္ စုႏၵသည္ လူမဟုတ္ေသာ လူျဖစ္၏။
စုႏၵသည္ သတ္ျဖတ္သင့္ေသာ အေျခအေနသို႕ ေရာက္ေသာဝက္မ်ားကို သတ္ျဖတ္၍ ေရာင္း၏။
သို႕ရာတြင္ စုႏၵ ဝက္သတ္နည္းကား ယခုေခတ္ ဝက္သတ္နည္းႏွင့္ မတူ။
စုႏၵသည္ ဝက္မ်ားကို တိုင္၌ ခ်ည္ေႏွာင္၏။
မရုန္းနိုင္ေအာင္ လုပ္၏။
ထိုေနာက္ တင္းပုတ္ႏွင့္ ထု၏။
အသားမ်ား ဖူးဖူးေရာင္လာေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္၏။
ထိုအခါ ဝက္မ်ားသည္ အလြန္ဝလာဟန္ ရွိလာ၏။
ထို႕ေနာက္ စုႏၵသည္ ဝက္မ်ား၏ အာေခါင္ကို တုတ္ႏွင့္ ေထာက္ထား၏။
ဝက္မ်ား၏ ပါးစပ္သည္ ပြင့္ဟ၍ ေန၏။
စုႏၵသည္ ဝက္မ်ား၏ ပါးစပ္ထဲသို႕ ကိ်ဳက္ကိ်ဳက္ဆူေနေသာ ေရေႏြးကို ေလာင္းထည့္၏။
ဝက္မ်ား၏ ခႏၶာတြင္းမွ မစင္မ်ားကို အရည္ေပ်ာ္၍ ထြက္သြားေအာင္ လုပ္၏။
ဤသို႕ ေရေႏြး ကိ်ဳက္ကိ်ဳက္ဆူကို အၾကိမ္မ်ားစြာ ေလာင္းထည့္၏။
ဝက္မ်ား၏ အူအတြင္းမွ က်ဆင္းလာေသာ အရည္သည္ ျဖဴလာေသာအခါမွ ေရေႏြးေလာင္းထည့္ျခင္းကို ရပ္၏။
စုႏၵ၏ ဝက္သတ္နည္းသည္ ေတြးၾကည့္လ်ွင္ ၾကက္သီးေမြးညင္းထဖြယ္ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ရက္စက္လွသည္။
စုႏၵ၏ အိမ္နီးနားခ်င္းေန လူမ်ားအဖို႕ေတာ့ မည္သို႕ခံစားရမည္ မသိ။
စုႏၵသည္ မည္သူ႕ကိုမ်ွ အေရးထားသည္ မဟုတ္။
သူ လုပ္ခ်င္သည့္အတိုင္း လုပ္သူ ျဖစ္၏။
စုႏၵ၏ အိမ္နားတြင္ မေနလိုပါက ေျပာင္းေရႊ႕သြားရုံသာ ရွိ၏။
မျမင္လိုပါက မ်က္စိကို ပိတ္ထားရုံသာ ရွိ၏။
မၾကားလိုပါကလည္း နားကို ပိတ္ထားရုံသာ ရွိ၏။
စုႏၵကေတာ့ မည္သူ႕ကိုမ်ွ အေလးထား၍ စဥ္းစားမည္ မဟုတ္။
စုႏၵ၏ အိမ္နားမွ ေျပာင္းေရႊ႕မသြားနိုင္ၾကသူမ်ားသည္ စုႏၵကို လ်စ္လ်ဴရႈရုံမွတစ္ပါး အျခားနည္းလမ္းမ်ား မရွိေတာ့။
ဤနည္းအတိုင္း စုႏၵသည္ ၅၅ ႏွစ္တိုင္တိုင္ ဝက္လုပ္ငန္းျဖင့္ အသက္ေမြးျမဴ၏။
ထိုကာလအတြင္း စုႏၵသည္ ဝက္မ်ားကို သတ္ရာ၌ အလြန္ေပ်ာ္၏။
ဝက္မ်ားကို တင္းပုတ္ျဖင့္ ထုေသာအခါ ဝက္မ်ား ေအာ္ဟစ္ၾကသည္ကို ၾကားရလ်ွင္လည္း ေစာင္းသံကို ၾကားရသည့္ႏွယ္ အလြန္ပီတိျဖစ္၏။
ကိ်ဳက္ကိ်ဳက္ဆူေနေသာ ေရေႏြးမ်ားကို ဝက္မ်ား၏ ပါးစပ္ထဲသို႕ ေလာင္းခ်လိုက္ေသာအခါ ဝက္မ်ား စူးစူးဝါးဝါး ေအာ္ဟစ္ၾကသည္ကို ၾကားရေသာ စုႏၵသည္ အလြန္ နားေထာင္ ေကာင္းသည္ဟု ထင္၏။
စုႏၵသည္ ေလာကကို အသိမွား (စိတၱဝိပၸလႅာသ) အမွတ္မွား (သညာဝိပၸလႅာသ) အျမင္မွား (ဒိ႒ိဝိပၸလႅာသ) တို႕ျဖင့္ ၾကည့္ေသာအခါ ေလာကသည္ အလြန္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေသာ ကစားကြင္းသဖြယ္ ျဖစ္သည္ဟု ျမင္ရ၏။
ဤအျမင္ကို ေရွးေခတ္က ေလာကာယထ အျမင္ဟု ေခၚ၏။
အိႏၵိယ ဒႆနက်မ္းမ်ား၌မူ ယင္းအျမင္မ်ိဳးကို စာရ္ဝကအျမင္ဟု ဆို၏။
ယင္းအျမင္သည္ သံသရာကို မယုံၾကည္ေသာ အျမင္ျဖစ္၏။
စာရ္ဝက၏ ေဆာင္ပုဒ္မွာ "ေၾကြးယူ၍ ေထာပတ္ကို ေသာက္ပါ" ဟူ၍ ျဖစ္၏။
ဤအယူကိုမူ စုႏၵသည္ ႏွစ္သက္ပုံ ရ၏။
ထို႕ေၾကာင့္ စုႏၵသည္ မည္သူ႕ကိုမ်ွ အေလးမထားဘဲ သူၾကိဳက္သလို ေနျခင္း ျဖစ္၏။
သို႕ရာတြင္ ဤေလာက၌ မည္သူၾကိဳက္ၾကိဳက္ မၾကိဳက္ၾကိဳက္ ဓမၼသည္ အဓိပတိအေနျဖင့္ ေနာက္ဆုံး အုပ္စိုးသည္သာ ျဖစ္၏။
အဓမၼ၏ လႊမ္းမိုးမႈကား ယာယီမ်ွသာ ျဖစ္၏။
အဆုံးတစ္ေန႕တြင္ ဓမၼသည္သာ အဓမၼအေပၚ ေအာင္ပြဲခံရ၏။
ထို႕ေၾကာင့္ စုႏၵသည္လည္း ဓမၼ၏ အျပစ္ေပးမႈကို မလြဲမေသြ ခံရမည္ ျဖစ္၏။
ဝိပၸလႅာသ မ်က္မွန္တပ္ျပီ မိမိ၏ ဘဝကို သာယာဖြယ္အျဖစ္ ျမင္ၾကေသာ အတၱလြန္ ပုဂၢိဳလ္တို႕၏ သြားရာလမ္းကား အပါယ္ေလးဘုံသာ ျဖစ္၏။
တစ္ေန႕တြင္ စုႏၵသည္ မမာမက်န္း ျဖစ္၏။
ေလာကအေပၚ အနိုင္ယူခ့ဲသမ်ွ ယခုေတာ့ စုႏၵသည္ ဓမၼ၏ ဒဏ္ခတ္ျခင္းကို ခံရေလျပီ။
၅၅ ႏွစ္လုံးလုံး ဝက္မ်ားအေပၚ စုႏၵ ျပဳမူခ့ဲသည့္အတိုင္း အဝီစိငရဲ မီးလ်ွံသည္ စုႏၵဆီသို႕ ေရာက္လာ၏။
စုႏၵသည္ ပူေလာင္ေသာ ေဝဒနာကို ျပင္းျပစြာ ခံစားရ၏။
ဝက္မ်ား သြားသည့္အတိုင္း ေလးဖက္ေထာက္၍ သြားရ၏။
ဝက္မ်ား ေအာ္ဟစ္သည့္အတိုင္း ဆူညံစြာ ဝက္သံျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ရ၏။
အကုသိုလ္ဟူသည္ ဓမၼနိယာမအတိုင္း တူေသာ အကိ်ဳးကို ေပး၏။
ကုသိုလ္လည္း တိုနည္းတူပင္ တူေသာ အက်ိဳးကို ေပး၏။
ဤေနရာ၌ကား စုႏၵသည္ သူ၏ ဘဝသက္တမ္းတစ္ေလ်ွာက္လုံး ကုသိုလ္မႈဟူ၍ ဘာမ်ွ မျပဳလုပ္ခ့ဲသည့္အတြက္ ကုသိုလ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ တူေသာ အကိ်ဳးေပးစရာ ဘာမ်ွမရွိ။
အကုသိုလ္ကသာ တူေသာအကိ်ဳး ေပးစရာ ရွိေလသည္။
စုႏၵ၏ ကိုယ္၌ အနာတို႕သည္ ဖူးဖူးေရာင္ထ ၾကကုန္၏။
အဝီစိငရဲမီးလ်ွံသည္ စုႏၵကိုယ္ေပၚ လႊမ္းျခံဳထား၏။
စုႏၵသည္ သတိလြတ္ကင္း၍ အိမ္၏ အတြင္း၌ ဟိုမွသည္မွ လွည့္လည္ေျပးသြား၏။
အိမ္သူ အိမ္သားတို႕ကလည္း စုႏၵ အေဝးသို႕ ထြက္မေျပးနိုင္ေစ့ေသာငွာ အိမ္တံခါးကို လုံျခံဳစြာ ပိတ္ထားၾက၏။
လုံျခံဳစြာ ပိတ္၍ ထားေသာ အိမ္အတြင္း၌ စုႏၵသည္ ဝက္ျခံတြင္း၌ အသတ္ခံရမည့္ ဝက္မ်ား ထြက္ေပါက္ ရွာသက့ဲသို႕ လွည့္လည္၍ ထြက္ေပါက္ရွာ၏။
စုႏၵသည္ ဝက္၏ ေအာ္သံျဖင့္ ဆူညံစြာ ေအာ္ဟစ္လ်က္ ေန၏။
စုႏၵသည္ အရွင္လတ္လတ္ ပူျပင္းလွေသာ အဝီစိငရဲမီးဒဏ္ကို ျပင္းထန္စြာ ခံစားရ၏။
အိမ္းနီးပါးခ်င္းတို႕သည္ စုႏၵ၏ ေအာ္သံေၾကာင့္ အိပ္၍မရဘဲ ရွိၾက၏။
စုႏၵသည္ ခုနစ္ရက္ပတ္လုံး ဝက္မ်ားကို သူသတ္စဥ္က ဝက္မ်ား ခံစားရသည့္အတိုင္း ခံစားရ၏။
ဝက္မ်ား ေျပးေပါက္ရွာသည့္အတိုင္း သူလည္း ေျပးေပါက္ကို ရွာရ၏။
ဝက္မ်ား နာက်င္စြာ ခံစားရေသာ ေဝဒနာေၾကာင့္ ေအာ္ဟစ္ရသက့ဲသို႕ စုႏၵသည္ ေအာ္ဟစ္ရ၏။
ခုနစ္ရက္တိုင္တို္င္ စုႏၵသည္ အရွင္လတ္လတ္ လူ၏ခႏၶာျဖင့္ အဝီစိငရဲ၏ ဒဏ္ကို ခံစားရျပီးေနာက္ ေသဆုံး၍ အဝီစိငရဲ၌ က်ေရာက္ေလ၏။
စုႏၵ၏ အိမ္နီးပါးခ်င္းတို႕သည္ မ်ားစြာ ထိတ္လန္႕ၾက၏။
စုႏၵ၏ အိမ္အနီးမွ ျဖတ္၍သြားၾကေသာ ရဟန္းတို႕က ျမတ္စြာဘုရားအား ေလ်ွာက္ထားၾက၏။
'စုႏၵ၏ အိမ္၏ ခုနစ္ရက္ပတ္လုံး ဝက္မ်ား သတ္ေနသည့္ အသံကို ၾကားရပါသည္။
စုႏၵသည္ အလြန္ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာသူ ျဖစ္ပါသည္။
ဤမ်ွေလာက္ ရက္စက္ ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာသူ တစ္စုံတစ္ေယာက္ကိုမ်ွ တပည့္ေတာ္တို႕ မေတြ႕ဖူးပါ'ဟု ေလ်ွာက္ထားၾက၏။
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက 'ခ်စ္သား ရဟန္းတို႕ စုႏၵသည္ ခုနစ္ရက္ပတ္လုံး ဝက္တို႕ကို သတ္ေနသည္ မဟုတ္ ၅၅ ႏွစ္တို႕ကာလပတ္လုံး သူျပဳခ့ဲေသာ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ကံသည္ ဤပစၥဳပၸန္ဘဝ၌ပင္ စုႏၵအား တူေသာ အကိ်ဳးကို ေပးျခင္း ျဖစ္၏။
ယေန႕တြင္မွ စုႏၵသည္ ကြယ္လြန္၍ အဝီစိငရဲသို႕ က်ေရာက္ျခင္း ျဖစ္သည္'ဟု မိန္႕ေတာ္မူကာ ေအာက္ပါ ဂါထာကို ေဟာေတာ္မူ၏။
- မေကာင္းမႈကို ျပဳသူသည္ ဤပစၥဳပၸန္ဘဝ၌လည္း စိုးရိမ္ ပူပန္ရ၏။ ေနာင္တမလြန္ ဘဝ၌လည္း စိိုးရိမ္ပူပန္ရ၏။ ပစၥဳပၸန္ တမလြန္ ႏွစ္ဘဝလုံး၌ စိုးရိမ္ပူပန္ရ၏။
- ထိုသူသည္ မိမိ၏ ညစ္ညဴးေသာ အကုသိုလ္ ကံၾကမၼာကို ျမင္၍ စိုးရိမ္ပူပန္ရ၏။ စိုးရိမ္ ပူပန္ရသည္ႏွင့္အမ်ွ ပင္ပန္းရ၏။
ဤေလာက၌ လူဟူ၍ ျဖစ္လာျပီး အရြယ္ေရာက္လာသည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ အလုပ္မ်ားကို တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခု လုပ္ရေတာ့မည္ ျဖစ္၏။
အလုပ္ကို လုပ္ေသာအခါ ႏွလုံးသြင္းသည္လည္း မလြဲမေသြ ပါလာရ၏။
ထိုတြင္ အလုပ္ျပီးေျမာက္မႈသည္ ပဓာနမဟုတ္ ႏွလုံးသြင္း ေကာင္းမႈသည္သာ ပဓာန ျဖစ္၏။
ထို႕ေၾကာင့္ ႏွလုံးသြင္းသည္ မိမိလုပ္ေသာ အလုပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေကာင္းေသာ ႏွလုံးသြင္းလည္း ရွိ၏။
မေကာင္းေသာ ႏွလုံးသြင္းလည္း ရွိ၏။
ေကာင္းေသာ ႏွလုံးသြင္းဟူသည္ မိမိ၏ ဘဝကို ေလာကအတြက္ အသုံးခ်ျခင္း ျဖစ္၏။
မေကာင္းေသာ ႏွလုံးသြင္းဟူသည္ ေလာကကို မိမိဘဝအတြက္ အသုံးခ်ျခင္း ျဖစ္၏။
ထို႕ေၾကာင့္ ေလာကကို မိမိဘဝအတြက္ အသုံးခ်ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္္ပါက ထိုလုပ္ငန္း၌ ငါ့အတြက္ဟူေသာ ႏွလုံးသြင္းသည္ အျမဲတမ္း လႊမ္းမိုး၏။
"ငါ"ဟူေသာ ခံယူခ်က္ လႊမ္းမိုးသည္ႏွင့္အမ်ွ ေလာကအေပၚ ေလးစားေသာ စိတ္မ်ား မရွိေတာ့။
"မႈစရာလား" ဟူ၍သာ ခံယူထားေတာ့၏။
ထို႕ေၾကာင့္ သူ႕ဘဝအတြက္ အကိ်ဳးရွိမည္ဆိုလ်ွင္ ဘာမဆို လုပ္ရဲ၏။
တရားသည္ မတရားသည္ကို သူ မမႈ သူ မႈသည္ကား သူ႕ဘဝအတြက္ သူ ရည္မွန္းထားေသာ ရည္မွန္းခ်က္ ျပည့္စုံေရးပင္ ျဖစ္၏။
ထိုရည္မွန္းခ်က္သာ ျပည့္စုံမည္ဆိုလ်ွင္ ေလာကပါလေခၚ ေလာကကို ဖရိုဖရဲ ျဖစ္မသြားေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္တတ္ေသာ ဟိရီႏွင့္ ၾသတၱပၸ တရားႏွစ္ပါးကိုလည္း အေလးမထားေတာ့ဘဲဲ သူလုပ္ခ်င္ရာကို ဇြတ္အတင္းလုပ္မည္ ျဖစ္၏။
လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ရာတြင္ ထားရွိရမည့္ သေဘာထား သုံးမိ်ဳးကို ျမတ္စြာဘုရားသခင္က ေဟာေတာ္မူထား၏။
ပထမ သေဘာထားမွာ မိမိ၏ သိကၡာကို မိမိက ေလးစားရျခင္း ျဖစ္၏။
"တစ္သက္လုံးဖုံးသမ်ွ ကုန္းခါမွ ေပၚ" ဟူေသာ အျဖစ္မိ်ဳး မေရာက္ရေလေအာင္ မိမိ၏ ဘဝတစ္ေလ်ွာက္လုံး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္လာေသာ ဂုဏ္သိကၡာမ်ား မိမိ၏ မ်ိဳးရိုးစဥ္ဆက္ ဂုဏ္သိကၡာမ်ားကို ေလးစားေသာ သေဘာထားျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ရ၏။
ဤသေဘာထားကို အတၱာဓိပတိ ဟု ေခၚ၏။
ဒုတိယ ထားရွိရမည့္ သေဘာထားမွာ ေလာကာဓိပတိ ျဖစ္၏။
ေလာကာဓိပတိ ဟူသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာကကို ေလးစားျခင္း ျဖစ္၏။
ပတ္ဝန္းက်င္ေလာကတြင္ အစဥ္အတိုင္း မိမိ၏ မိသားစု မိမိ၏ ရပ္ရြာ မိမိ၏ ျမိဳ႕နယ္ မိမိ၏ နိုင္ငံႏွင့္ ကမ႓ာတစ္ခုလုံး ပါဝင္၏။
တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆိုရလ်ွင္ လူသားအားလုံး ပါဝင္၏။
အမွန္အားျဖင့္ လူတစ္ေယာက္သည္ လူသားအားလုံး ပါဝင္ေသာ လူ႕အဖြဲ႕စည္း၏ အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦး ျဖစ္ေလရာ တစ္ဦးခ်င္းေကာင္းပါမွ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုလုံး ေကာင္းေပမည္။
ယာဥ္တစ္စီး ေခ်ာေမာစြာ လႈပ္ရွား ေျပးသြားနိုင္ေရးသည္ ယာဥ္၏ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္ေသာ ေခြးသြားစိတ္တစ္ခု၏ ေကာင္းမြန္မႈ၌ တည္ပါ၏။
ထို႕ေၾကာင့္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ပတ္ဝန္းက်င္ ေလာက၏ ျငိမ္းခ်မ္းသာသာေရးအတြက္ တာဝန္ ရွိပါ၏။
သို႕ျဖစ္၍ မိမိႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ ေလာက၌ နစ္နာမႈ မရွိရေလေအာင္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေလးစားရျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
တတိယ ထားရွိရမည့္ သေဘာထားသည္ ဓမၼာဓိပတိ ျဖစ္၏။
ဤ၌ ဓမၼသည္ အရာက်ယ္၏။
သံသရာတြင္းႏွင့္လည္း ပတ္သက္၏။
သံသရာလြန္ႏွင့္လည္း ပတ္သက္၏။
ေလာကႏွင့္လည္း ပတ္သက္၏။
ေလာကုတၱရာႏွင့္လည္း ပတ္သက္၏။
တစ္ဦးခ်င္းႏွင့္လည္း ပတ္သက္၏။
ေလာကႏွစ္ခုလုံးႏွင့္လည္း ပတ္သက္၏။
ထို႕ေၾကာင့္ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ သတ္မွတ္ထားေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ဓေလ့ထုံးစံမ်ား စည္းမ်ဥ္းဥပေဒမ်ားႏွင့္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားကို ဤေလက၌ ပစၥကၡ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးအတြက္ စိတ္ရင္း ေစတနာမွန္ႏွင့္ ေလးစားအပ္၏။
တမလြန္ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးအတြက္ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ သတ္မွတ္ထားေသာ ကိုယ္က်င့္သိကၡာမ်ား ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ား တရားဓမၼ က်င့္စဥ္မ်ားကိုလည္း ေလးစားအပ္၏။
အနက္အဓိပၸာယ္အားျဖင့္ ဓမၼဟူသည္ ေကာင္းေသာ သေဘာကို ေဆာင္ပါမွ ဓမၼမည္၏။
မိမိတို႕၏ အယူအရ ေကာင္းသည္ဟု သတ္မွတ္ထားရံုမ်ွႏွင့္ေတာ့ ဓမၼမဟုတ္။
ဓမၼဟူသည္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိတို႕ကို ပါးသည္ထက္ ပါးေအာင္ လုပ္နိုင္ေသာ သေဘာရွိမွသာ စစ္မွန္ေသာ ဓမၼမည္၏။
ထို႕ေၾကာင့္ ဓမၼာဓိပတိအရ တရားကို ေလးစားျခင္း ဟူသည္မွာ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ရာ၌ မိမိ၏ တဏွာ မိမိ၏ မာန မိမိ၏ ဒိ႒ိတို႕ကို ပါးနိုင္သမ်ွ ပါးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္၏။
တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆိုရလ်ွင္ မိိမိ၏ အတၱကို ပါးနိုင္သမ်ွ ပါးေအာင္ လုပ္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။
အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အတၱဟူသည္ တဏွာျဖင့္ စြဲေသာ အတၱလည္း ရွိ၏။
မာနျဖင့္ စြဲေသာ အတၱလည္း ရွိ၏။
ဒိ႒ိျဖင့္ စြဲေသာ အတၱလည္း ရွိ၏။
သို႕ျဖစ္၍ အတၱပါးလ်ွင္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိတို႕လည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ပါးေသာေၾကာင့္ ဓမၼာဓိပတိအရ အတၱပါးေအာင္ လုပ္ျခင္းသည္ တရားကို ေလးစားျခင္းမည္၏ဟု ဆိုျခင္း ျဖစ္၏။
မိိမိ၏ ဘဝသက္တမ္းတစ္ေလ်ွာက္ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ရာတြင္ ဓမၼာဓိပတိသေဘာ ပါဝင္မႈ ရွိ မရွိကို ေသခါနီးကာလ၌ ျပ၏။
ေသခါနီးကာလတြင္ ကံနိမိတ္ ကမၼနိမိတ္ ဂတိနိမိတ္ တည္းဟူေသာ နိမိတ္သုံးပါးတို႕တြင္ တစ္ပါးပါးသည္ မလြဲမေသြ ထင္ရ၏။
ကံသည္ ဓမၼာနိယာမအရ မိမိႏွင့္ တူေသာ အက်ိဳးကို ေပး၏။
ကံကို လိမ္၍ ညာ၍ မရ။
မိမိအေနျဖင့္ မိမိလုပ္ေသာ အမႈကို ပုထုဇဥ္တို႕၏ ဓမၼတာအရ အေကာင္းဟူ၍ခ်ည္း ထင္ေလရာ မိမိ၏အထင္ မွန္ မမွန္ကို ေသခါနီး ကာလ၌ သိရ၏။
စုႏၵဝတၳဳ၌ စုႏၵလုပ္ခ့ဲေသာ ကံမ်ားက ဂတိနိမိတ္အေနျဖင့္ စုႏၵအား ျပ၏။
စုႏၵသည္ ဝက္က့ဲသို႕ ေအာ္ရ၏။
ဝက္က့ဲသို႕ ေျပးသြားရ၏။
ကိ်ဳက္ကိ်ဳက္ဆူေနေသာ ေရေႏြးပူေလာင္ျခင္း၏ ဒဏ္ကို ဝက္မ်ား ခံစားရသက့ဲသို႕ စုႏၵသည္ လူ႕ဘဝ၌ပင္ အရွင္လတ္လတ္ ခုနစ္ရက္တိုင္တိုင္ အဝီစိ ငရဲမီးေလာင္းျခင္းကို ခံရ၏။
ဤမ်ွေလာက္ ခံစားရရုံႏွင့္ မျပီးေသး ေသေတာ့လည္း အဝီစိ ငရဲသို႕ပင္ က်ရေလ၏။
မိမိျပဳခ့ဲေသာ ကံသည္ မိမိအေနျဖင့္ ေကာင္းသည္ဟု ထင္၍ လုပ္ခ့ဲျခင္း ျဖစ္ေစကာမူ ေသခါနီး ကာလ၌ သူ႕သေဘာ သူေဆာင္ကာ ကံနိမိတ္ ကမၼနိမိတ္ ဂတိနိမိတ္ သုံးပါးတို႕တြင္ တစ္ပါးပါးေသာ နိမိတ္ျဖင့္ တူေသာ အက်ိဳးေပးသည့္ သေဘာကို မလြဲမေသြ ျပမည္ ျဖစ္၏။
ဝရမ္းေျပး လူဆိုးသည္ ရာဇဝတ္ေဘးမွ ေျပး၍ လြတ္ခ်င္ လြတ္ဦးမည္။ အကုသိုလ္ကို ျပဳလုပ္ခ့ဲပါက ထိုအကုသိုလ္ကို မဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ မပယ္သတ္နိုင္လ်ွင္ ၃၁ ဘုံ၌ ဘယ္ေနရာ ေျပးေျပး ယင္း အကုသိုလ္၏ ျပစ္ဒဏ္မွ မလြတ္နိုင္။
ပုထုဇဥ္ျဖစ္လ်ွင္ အပါယ္ေလးပါးသို႕ပင္ က်နိုင္၏။
ထို႕ေၾကာင့္ "ျဗဟၼာ့ျပည္မွာ တဝင္းဝင္း ဝက္စားက်င္းမွာ တရႈပ္ရႈပ္" ဆိုျခင္း ျဖစ္၏။
အကယ္၍ ရဟႏၲာျဖစ္ျပီး ေနာက္ဘဝ မရွိလ်ွင္ေသာ္မွ ရွင္ေမာဂၢလႅာန္လို ခိုးသားလူဆိုးမ်ား၏ ရိုက္ႏွက္ျခင္းကို ခံရတတ္ပါ၏။
ထို႕ေၾကာင့္ ဤေလာကတြင္ မည္သည့္လုပ္ငန္းကို လုပ္လုပ္ အကုသိုလ္ လုပ္ငန္းမ်ားကို မလုပ္မိေအာင္ အတၱစိတ္ နည္းပါးေအာင္ ေလာကကို မိမိဘဝအတြက္ အသုံးမခ်ဘဲ မိမိဘဝကိုသာ ေလာကအတြက္ အသံုးခ်တတ္ေအာင္ ဤဂါထာျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားက တရားနာပရိသတ္အား ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
အလြန္သံေဝဂ ယူဖြယ္ေကာင္းေသာ ဝတၳဳျဖစ္သျဖင့္ ပိဋကတ္ေတာ္၌ မွတ္တမ္းအျဖစ္ ပါဝင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။
(ဦးေရႊေအာင္ "ကုသိုလ္ႏွင့္ အကုသိုလ္စာအုပ္မွ)
=====================================
Credit:
ဓမၼဒီပအရွင္ဝိသိ႒
ေက်းလက္ၾကယ္တစ္ပြင့္
မ်ွေဝပူေဇာ္သည္။
No comments:
Post a Comment