Thursday, December 13, 2018

" ေဝဒနာ" ပယ္သတ္နည္း

" ေဝဒနာ" ပယ္သတ္နည္း
•••••••••••••••••••••
          " ဝိပႆနာ" စတင္အားထုတ္ေနၾကေသာ သူေတာ္ေကာင္း ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အတြက္ေရာ၊ အခုမွစၿပီး စတင္ တရားအားထုတ္ၾကမည့္ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အတြက္ ရည္စူးၿပီး  "ေဝဒနာ"ကို ဘယ္လို "ပယ္သတ္"မလဲ ဆိုတာ မေရးခင္၊ "ေဝဒနာ"ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို သိဖို ့လိုအပ္ပါတယ္။တစ္ခ်ိဳ ့လည္း နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီးသား ျဖစ္ၾကမွာပါ။
           ပုထုဇဥ္ေတြ အေနနဲ ့ အမ်ားစု က "နာက်င္ ကိုက္ခဲ" မွ "ေဝဒနာ" ဆိုၿပီး မွတ္ယူေနၾကတဲ့ လူေတြ မ်ားပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္  ေဝဒနာ အေၾကာင္းကို အၾကမ္းဖ်င္းရွင္းျပပါရေစ...
           ေဝဒနာက (၃)မ်ဳိးရွိပါတယ္။
(၁)           ခံသာ တဲ့ေဝဒနာကုိ "သုခေဝဒနာ"လုိ႔ေခၚတယ္။
(၂)           မခံသာတဲ့ေဝဒနာကုိ "ဒုကၡေဝဒနာ"လုိ႔ေခၚတယ္။
(၃)           ခံသာတာလဲမဟုတ္၊မခံသာတာလဲမဟုတ္တဲ့ ေဝဒနာ ကုိ "ဥေပကၡာေဝဒနာ"လုိ႔ ေခၚပါတယ္။
           အဲဒီေဝဒနာ ( ၃ )မ်ိဳးထဲက.. "ဒုကၡေဝဒနာ" အေၾကာင္းဘဲ ေလာေလာဆယ္ ေျပာပါရေစ။ ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့..
           တရားအားထုတ္ၾကသူတိုင္း ၾကံဳေတြ ့ၾကရတာ၊နာက်င္ ကိုက္ခဲ တဲ့" ေဝဒနာ" ပါ။ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားဟာ "ေဝဒနာ" လို ့ေျပာလိုက္တာနဲ ့အဲဒီ "ဒုကၡေဝဒနာ" ႀကီး ကို ေျပးေျပးျမင္ေနၾကပါတယ္၊ တရားအားထုတ္တဲ့ အခါ အဲဒီေဝဒနာ ေပၚလာမွာ ကို စိုးရိမ္ၾကတယ္၊ ခႏၶာရွိသ၍.. "ေဝဒနာ" ကေပၚတာ ဓမၼတာတရားပါ။ မိမိတို ့ကိုးကြယ္ေနတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္ ေတာင္ ေပ်ာက္ေအာင္ မလုပ္ေပးႏိုင္ပါဘူူး။ ေပ်ာက္ေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္တာ.. ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္တိုင္ ရွာေတြ ့ထားတဲ့ မွန္ကန္တဲ့ "ဗုဒၶတရားေတာ္"ေတြ ကသာ အဲဒီ " ေဝဒနာ " ကို ကုစား ေပးႏိုင္တာပါ။
            "ေဝဒနာ လာေသးလား " " ေဝဒနာခ်ဳပ္သြားၿပီလား" "ေဝဒနာ" "ေဝဒနာ"ဆိုတဲ့ စကားကို တရားအားထုတ္ဖူးသူတိုင္း တရားစခန္းတိုင္းမွာ ဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ အခ်င္းခ်င္း တရားေဆြးေႏြး၍ ေသာ္လည္ေကာင္း၊ တရားနာၾကားစဥ္ ၌ ေသာ္လည္ေကာင္း အၿမဲၾကားရတဲ့ စကားလံုးျဖစ္ေနပါတယ္.. နာက်င္တာကို ဘဲ "ေဝဒနာ" လို  သတ္မွတ္ၾကတာကိုလည္း  အျပစ္လို ့မေျပာလိုပါဘူး၊ နာက်င္တာက ထင္ရွားေနတာကိုး...။
         ဒါေၾကာင့္မို႔ တရားအားထုတ္တဲ့ အခ်ိန္တိုင္း ဓမၼမိတ္ေဆြ တို ့ အမ်ားအားျဖင့္ ၾကံဳေတြ ့ရတဲ့ အဲဒီ နာက်င္ ကိုက္ခဲမႈ"ဒုကၡ ေဝဒနာ"ကို ဘယ္လို ရႈၿပီးပယ္သတ္ တယ္ ဆိုတာ၊  ဖတ္ရႈထားသမွ်အား ...ဓမၼဒါနျပဳလိုက္ပါတယ္။

ပထမဆံုးအေနနဲ ့...
              "ေရာဂါ ႏွင့္ ေဝဒနာ"ကို ေတာ့ ကြဲေအာင္ ၾကည့္ရပါမယ္။
          ကိုယ္ထဲမွာ "နာတာ၊ က်င္တာ၊ ကိုက္တာ၊ ခဲတာ" အဲဒါက "ေရာဂါ" ပါ။
          အဲဒီ ကိုယ့္ အနာေရာဂါ ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ စိတ္ထဲမွာ မခံသာတာ ကေတာ့ "ေဝဒနာ(ခံစားခ်က္)" ျဖစ္ပါတယ္။
           အဲဒီေဖာက္ျပန္တဲ့ ေရာဂါကိုဘဲ.."နာလွခ်ည္" ရဲ  ့ဆိုၿပီး သြားၾကည့္ေနရင္ သိပ္အခံရ ခက္ပါတယ္။
            "စိတ္ "ထဲ မွာ ရွိေနတဲ့ အဲဒီ "မခံသာတဲ့" ေဝဒနာ(ခံစားခ်က္)ကို ၾကည့္ေပးပါ။
             "မခံသာတဲ့ ေဝဒနာ"က သပ္သပ္။
              "ေရာဂါ"က သပ္သပ္...ဆိုတာ ျမင္လာပါလိမ့္မယ္။
          အဲဒီ မခံသာတဲ့စိတ္ ကို ရႈၾကည့္ေနလိုက္ ရင္ ေတာ့ "ကိုယ္မွာနာေနတာ" ဟာ မဆုိင္ေတာ့ဘူး.. ဆိုတာ ျမင္လာမွာပါ။

ဥပမာ...
သူမ်ားျဖစ္တာေလး ကို ၾကည့္ေနရသလုိ၊
ဆရာဝန္က လူမမာ ကို ၾကည့္ေနရသလုိပါဘဲ...
ကုိယ္ ပါ ေရာၿပီး မနာေတာ့ပါဘူး။

ကုိယ္နာတာခ်ဥ္း သြားၾကည့္ေနရင္ ၊ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ေရာၿပီးနာသြားပါလိမ့္မယ္။

           "မခံႏုိင္ဘူး။ ျပင္ခ်င္တယ္။ ေျပာင္းခ်င္တယ္" အဲဒီ စိတ္ကေလးျဖစ္လာရင္လည္း..အဲဒီျဖစ္တဲ့ စိတ္ ကို သိေပးပါ။
           ေပ်ာက္ခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေနရင္လည္း
အဲဒီ"စိတ္ကေလး"ကို ဘဲ သတိထားၿပီးၾကည့္ေပးပါ။
မေက်နပ္စိတ္ျဖစ္ရင္လည္း ၾကည့္ေပး၊ သိေပးပါ။
           ဥပမာ တစ္ခုထပ္ေပးရရင္ေတာ့....

                  မီးဖိုေပၚမွာ တည္ထားတဲ့ ဟင္းခ်ိဳအိုး က ဟင္းခ်ိဳ ကို "အေပါ့၊အငံ" ျမည္းသလိုပါဘဲ။ အဲဒီလို "အေပါ့ အငံ" ကို ျမည္းတဲ့ အခါမွာ မီးဖိုေပၚမွာ ရွိတဲ့ ဟင္းခ်ိဳအိုး ပြက္ပြက္ဆူေနတာကို ပူမွန္း သိလ်က္....ဇြန္း နဲ ့ခပ္ၿပီး ျမည္းၾကတယ္မဟုတ္လား။ ဘာလို ့ပူမွန္း သိသလဲ ဆိုေတာ့ မႈတ္ၿပီး ေသာက္ကတည္း က "ပူမွန္း" သိလို ့ပါ။
         အဲဒီလို ဟင္းေရအပူႀကီး ပါးစပ္ထဲကို ေရာက္တဲ့အခါ..
         "ပူတာကို..အာရံုျပဳၾက တာလား"
          "အေပါ့..အငံ ကို အာရံုျပဳၾက တာလား"
ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့ အေနနဲ ့.."ပူတာကို သတိမထားၾကပါဘူး..ဂရုမစိုက္ပါၾကဘူးေနာ္။
"အေပါ့အငံ"ကိုပဲ သတိထား ၾကပါတယ္။
"အေပါ့အငံ"ကိုပဲ အကဲခတ္ ၾကပါတယ္။
အဲဒီဥပမာ ေတြလို....
           ပုထုဇဥ္ေတြဟာ အမ်ားအားျဖင့္ နာတာ၊က်င္တာၾကီး ကို ဂရုစိုက္၊ ကိုက္တာ၊ခဲတာၾကီး ဂရုစိုက္ေနၾကတာမ်ားပါတယ္။
သူ ့ကို ဂရုမစိုက္ပါ နဲ႔ ....
"အေပါ့အငံ"နဲ႔ တူတဲ႔.."မခံခ်င္တာကို ခံစားေနရတဲ႔ စိတ္"ကေလးကို ဂရုစိုက္ ရပါမယ္။

နာက်င္တဲ့..အေပၚမွာ ခံစားတယ္
ကိုက္ခဲေနတဲ... အေပၚမွာ ခံစားတယ္။
ခံစားတာ "ေဝဒနာ" ကိုး....။
အဲဒီ" ေဝဒနာ" အေပါ့အငံ ကိုသာ ကိုယ္က အကဲခတ္ ဖမ္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလို...မဖမ္းဘဲ နဲ႔ အေပါ့ အငံ နဲ႔၊ ငါ နဲ  ့ေပါင္းျပီးေတာ့ ပူတာၾကီး အာရုံျပဳျပီး ေၾကာက္ေနတယ္။ ဒီေတာ့...အရသာကို မသိေတာ့ဘူး
ျဖစ္သြားတယ္။

             ဟင္းခ်ိဳေသာက္သလို...ပူတာကို ဂရုမစိုက္ပါဘူး။ အေပါ့အငံ ကို ဂရုစိုက္တယ္။
နာက်င္၊ ကိုက္ခဲတာႀကီး ေပၚလာတယ္။ ေပၚလာတဲ႔ နာက်င္၊ ကိုက္ခဲတာ ကို ပဓာန မထားပါနဲ႔။ သာမညထားပါ။
               အဓိက က ဘယ္သူလဲ၊
နာက်င္၊ ကိုက္ခဲတာ အေပၚမွာ မခံခ်င္တာ ခံစားေနရတာ။ အဲဒီ ခံစားေနရတဲ႔ သ ေဘာကသာ အဓိက ျဖစ္ပါတယ္။နာက်င္၊ ကိုက္ခဲတာဟာ သာမညပါ။

         အဲဒီလို ဟင္းျမည္းသလိုပဲ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ " ေဝဒနာ" ခံစားတဲ႔ သေဘာကို ရႈခ်င္ ရင္ အဲလို ရႈရင္ အဆင္ေျပဆံုးလို ့ယူဆမိပါတယ္။
            ဒီလိုနဲ ့...
            နာက်င္ေနတဲ့ ဒုကၡေဝဒနာ ဟာ ဘယ္ေရာက္ေနမွန္းမသိ.....ေပ်ာက္ခ်က္သား ေကာင္းေနေတာ့မွာပါ...ဘဲ။
အက်ဥ္းခ်ဳပ္အေနနဲ ့....
      ေအာက္ဆံုးအဆင့္ " ေသာတာပန္ " တည္ၿပီးသား အရိယာပုဂၢိဳလ္ ကေတာ့.. အဲဒီ "နာက်င္ကိုက္ခဲတဲ့.. ဒုကၡေဝဒနာ " ေက်ာ္လႊားတတ္ၾကတဲ့ သူေတြခ်ည္းပါဘဲ.. ။
           ဒါေၾကာင့္...ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အေနနဲ ့လည္း အရင္ဆံုး "ေသာတာပတၱိမဂ္" ရရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစလို ့ ဆႏၵျပဳရင္း ဓမၼဒါန ျပဳလိုက္ပါသည္။
(ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး)
••••••••••••••••••••••••••••••••
ကိုးကား-
( ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ေဟာၾကားေသာၾသဝါဒမ်ား ႏွင့္  ျပည္ ဝိေဇၨာဒယ (သဲအင္း) ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးသီရိဓမၼ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားေတာ္မ်ား မွ ေကာက္ႏႈတ္၍ ဓမၼဒါန ျပဳပါသည္ )

No comments:

Post a Comment