Wednesday, December 19, 2018

သကၠာယဒိ႒ိရွင္းတမ္း

#သကၠာယဒိ႒ိရွင္းတမ္း

"  သကၠယာဒိ႒ိ  "  ဆိုတဲ႔   "  မိစၧာဒိ႒ိ  "  ေတြနဲ႔  သြားမ
ေရာနဲ႔ေပါ့ ၊ အေျခခံက်တာက  ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို  ျငင္း
ပယ္မႈ  မိစၧာဒိ႒ိက  ပိျုပီးေတာ႔  အရင္းခံက်တယ္ ။
ဗုဒၶဘာသာဝင္  ျဖစ္ေနလင့္ကစား  သကၠယဒိ႒ိဆိုတာ  မ
ကင္းႏိုင္ေသးဘူးေပါ့ ၊#ပရိယု႒ာနဆိုတဲ႔လႊမ္းမိုး
ျဖစ္ေပၚေနမႈ  မရွိေပမဲ႔လို႔  #သကၠာယဒိ႒ိရွိေနတာပဲ ။ ဒီ
အယူဟာ  #အႏုသယ  အေနနဲ႔  #ဒိ႒ာႏုသယ  ဆိုတာ
ဘဝသံသယာက  ပါလာတာ  ေသာတာပတၲိမဂ္နဲ႔မွ ပယ္
ရွားႏိုင္မယ္ ။

ဒီေတာ႔  ကံ ကံ၏အက်ိဳးကိုျငင္းပယ္ျခင္းဆိုတဲ႔  မေနာကံ
အရာမွာ  မိစၧာဒိ႒ိ  အဲ႔ဒီမိစၧာဒိ႒ိဟာ   #သဂၢါဝရဏ -
နတ္ျပည္ကိုလည္းတားတယ္ ၊ ဆိုလိုတာက  နတ္ျပည္
ေရာင္ဖို႔မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။အဲ႔ဒီအယူဝါဒရွိတဲ႔ပုဂၢိဳလ္က ေကာင္း
ရာသုဂတိ  မေရာက္ႏိုင္ဘူးလို႔ေျပာတယ္ ၊ ကံကိုျငင္း
ပယ္ထားတာဆိုေတာ႔  မဟုတ္တာလုပ္ေတာ႔မွာေပါ့ ။ သူ
ကေကာင္းတာလုပ္လို႔  ေကာသ္းက်ိဳးခ်မ္းသာဆိုတာ  မ
ရွိဘူး ၊ မေကာင္းတာလုပ္လို႔  မေကာင္းက်ိဳးရဲ႕  ဆင္းရဲ
ဒုကၡဆိုတာ  မရွိဘူးလို႔ျငင္းပယ္ထားမွေတာ႔  သူက
ေကာင္း , မေကာင္း  သူႀကိဳက္တာလုပ္ေတာ႔မယ့္  သ
ေဘာပဲ ။ ဒါေႀကာင့္မို႔  ဒီမေနာကံအရာမွာရွိတဲ႔  မိစၧာဒိ႒ိ
ဆိုတာ  နတၳိကဒိ႒ိကို  ရည္ညႊန္းတာလို႔  ဒီလိုမွတ္ရမယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕ကေရာျပီးေတာ႔ေရးတတ္တယ္  မိစၧာဒိ႒ိဆိုရင္
သကၠာယဒိ႒ိေတြေရာ  ဘာေတြေရာ  မေနာကံမွာသြား
ထည့္တယ္ ၊ မိစၧာဒိ႒ိ  ၆၂ - ပါးဆိုတာရွိေသးတယ္ေလ ။
အတၲအယူအဆေတြနဲ႔  ပတ္သက္တာ ၊ စဥ္းစားတဲ႔အခါ
မွာ  သူ႔ရဲ႕အျမင္ေတြဟာ  မွားသြားတယ္ ၊ မစဥ္းစားမ
ေတြးေခၚရင္  ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မယ္ ။ ဒီဟာကေတာ႔  အေျခခံ
အက်ဆုံးမို႔  ကံ ကံ၏အက်ိဳးကိုျငင္းပယ္တဲ႔  မိစၧာဒိ႒ိကို
သာ  ဒုစရိုက္ထဲမွာ  ထည့္ထားတယ္ ။ သကၠယာဒိ႒ိတို႔
က  ဒုစရိုက္ထဲမွာ  ထည့္တာမဟုတ္ဘူး   ဒါေႀကာင့္ 
မိစၧာဒိ႒ိလိ႔ဆိုတိုင္း  အတူတူလို႔  မေအာက္ေမ့နဲ႔ေပါ့ ။

ဒါေႀကာင့္မို႔  #ကမၼႆကတာ__သမၼဒိ႒ိ    -   ကံ ကံ၏
အက်ိဳးကို  လက္ခံျပီဆိုရင္  ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္ဖို႔  အေျခ
ခံေကာင္းရွိတယ္လို႔  ေျပာရမယ္ ၊ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို 
လက္မခံဘူးဆိုရင္  အေျခေကာင္းမရွိဘူး ။ အဲ႔ဒီ မိစၧာဒိ႒ိ
ရွိေနလို႔ရွိရင္  ဒုစရိုက္အရာျဖစ္ျခင္းေႀကာင့္  ဒီပုဂၢိဳလ္အ
ပယ္ငရဲက်ရတယ္ ၊ သကၠာယဒိ႒ိရွိလို႔  အပယ္ငရဲက်တာ
မဟုတ္ဘူး ။ စာေပက်မ္းဂမ္ေတြမွာ  #သကၠာယဒိ႒ိကို__မဂၢါဝရဏ   -   မဂ္ကိုတားတယ္လို႔
ေျပာတာ ၊ #သဂၢါဝရဏ  -  နတ္ျပည္ကိုေတာ႔ မတားဘူး
တဲ႔ ။ သံယုတ္ပါဠိေတာ္ထဲမွာ  မကၡလိေဂါသာလရဲ႕တ
ပည့္ေတြ  နတ္ျပည္ေရာက္ေနတာရွိတယ္ ဗကျဗဟၼာႀကီး
ဆိုတာႀကားဖူးတယ္  မဟုတ္လား ၊ ေအး -သူကမိစၧာဒိ႒ိ
ပဲ  သူကျဗဟၼာႀကီးျဖစ္ေနတာပဲ ။ အဲ႔ဒီမိစၧာဒိ႒ိဆိုတာ
ဘာလည္းဆိုရင္  #သကၠာယဒိ႒ိကို  မိစၧာဒိ႒ိလို႔  ေျပာ
တာေနာ္  ကံ ကံ၏အက်ိဳးကိုေတာ႔  သူလက္ခံတယ္  ဒါ
ေႀကာင့္  ျဗဟၼာႀကီးျဖစ္ေနတာေပါ့ ၊ အဲ႔ဒါဘာလို႔ အခုေျပာ
ရတုန္းဆိုရင္  ေရာေနတတ္လို႔  ေျပာရတာေနာ္ ။

သကၠယဒိ႒ိတို႔  အတၲဒိ႒ိတို႔  စတဲ႔  မိစၧာဒိ႒ိေတြက  မိစၧာ-
ဒိ႒ိ  ၆၂ - ပါးထဲ  ပါေတာ႔  ပါတာေပါ့ ၊ အက်ဳံးဝင္တယ္
ဒါေပမဲ႔  ဒုစရိုက္အရာမွာပါတဲ႔  မိစၧာဒိ႒ိသည္  အဲဒီထဲက
ဟာကို  ရည္ညႊန္းတာမဟုတ္ဘူး ။ ဘာကိုရည္ညႊန္းတာ
တုန္းဆိုရင္  #နတၳိကဒိ႒ိ  ကိုရည္ညႊန္းတာ ၊ ဒါကိုအဓိက
ထားတယ္ေပါ့ ၊ ကံ၏အက်ိဳးကို  ျငင္းပယ္လိုက္တယ္ဆို
လို႔ရွိရင္  ကံ ကိုလည္းျငင္းပယ္ရာေရာက္တယ္ ၊ အကိ်ဳး
ကို  ျငင္းပယ္မွေတာ႔   အေႀကာင္းလည္း  ျငင္းပယ္ျပီး
သားျဖစ္သြားတယ္ ။

အဲ႔ဒါေႀကာင့္  မိစၧာဒိ႒ိအရာမွာ  က်မ္းဂမ္စာေပမွာ  နတၳိ-
ကဒိ႒ိကို  အဉိကထားျပီးေတာ႔  ေျပာေသာ္လည္းပဲ  နား
လည္ရမွာက  အကိရိယဒိ႒ိ  ၊ ကုသိုလ္ကံ  အကုသိုလ္
ကံဆိုတာ  လုပ္လို႔  မရဘူး ,  ကုသိုလ္ကံ  အကုသိုလ္
ကံဆိုတာ  မရွိဘူး  ဆိုတဲ႔  ျငင္းပယ္ခ်က္#အကိရိယဒိ႒ိ
ထိုကုသိုလ္ကံ  အကုသိုလ္ကံရဲ႕  အက်ိဳးတရားဆိုတာ
မရွိဘူးလို႔  ျငင္းပယ္တာ   #နတၳိကဒိ႒ိ  ေလာကႀကီးမွာ
သတၲဝါေတြရဲ႕  ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနတာပဲျဖစ္ေစ  ခ်မ္း
သာသုခ  ရေနႀကတာပဲျဖစ္ေစ   သတၲဝါေတြ  စင္ႀကယ္
တာပဲျဖစ္ေစ  ညစ္ႏြမ္းတာပဲျဖစ္ေစ  ဘာအေႀကာင္းမွ  မ
ရွိဘူးလို႔  အေႀကာင္းကို  ျငင္းပယ္တာက  #အေဟတုကဒိ႒ိ ။  အဲ႔ဒီ   ဒိ႒ိ ၃ - ခုဟာ  အင္မတန္မွ
အပစ္ႀကီးတယ္ ၊ နတ္ျပည္ေရာက္ဖို႔ရာေတာင္  မျဖစ္ႏိုင္
တဲ႔  ,  ေကာင္းရာဘုံဘဝကိုေတာင္  မေရာက္ေစႏိုင္တဲ႔
တားတဲ႔မိစၧာဒိ႒ိေတြတဲ႔ ။

သကၠာယဒိ႒ိ  အတၲဒိ႒ိ  ဆိုတဲ႔  ဒိ႒ိေတြက်ေတာ႔ 
#မဂ္မရေအာင္__တားတာ  နိဗၺာန္တရားထူး  မရႏိုင္ဘူး
လို႔ေျပာတာ ၊ အဲ႔ဒီ  သကၠာယဒိ႒ိရွိရင္  အဲဒါလည္းပဲ  စာ
ေပမွာ  #မိစၧာဒိ႒ိ  ဆိုတဲ႔  စကားလုံးနဲ႔  ပတ္သက္ျပီး
ေတာ႔  ေရာေထြးသြားတတ္လို႔  ဒါကိုမွတ္ထားဖိုလိုတယ္။

ဒါေႀကာင့္မို႔  ကံတရားဆိုတာရွိတယ္လို႔    ဗုဒၶျမတ္စြာ အ
တိအလင္းေဟာႀကားထားလို႔ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ကမၼဝါဒ
ကံ ကိုေဟာေျပာတယ္ ။  "  ကမၼဝါဒီ , ကိရိယဝါဒီ   ကမၼ
ဝါဒီဆိုတာ  ကံကိုလက္ခံက်င့္သုံးျပီး  ကံအေႀကာင္းကို
ေဟာ်ျပာေလ့ရွိတယ္ ။ ကိရိယဝါဒီဆိုတာ  ကုသိုလ္ကံ
အကုသိုလ္ကံ  ရွိသည့္အတြက္ေႀကာင့္  ထို ကုသိုလ္ကံ
အကုသိုလ္ကံကို  လုပ္လို႔ရတယ္လို႔  ေဟာေျပာတာ ၊ ဒီ
ေတာ႔ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ဝါဒဟာ  ကမၼဝါဒ နဲ႔  ကိရိယဝါဒ    ကံရွိတယ္
လို႔   လက္ခံယုံႀကည္လို႔   ၂၄ - ပစၥည္းမွာလည္း  ျမတ္စြာဘုရား
က  ကမၼပစၥေယာလို႔  ကံ ဟာႀကီးမားတဲ႔  အေထာက္အကူတစ္ခု
ျဖစ္ေႀကာင္းကို  ေဟာထားတယ္ ။

ကမၼပစၥေယာမွာ  ကမၼဆိုတာ  ျပဳလုပ္ျခင္း  စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ျခင္း
စြမ္းေဆာင္မႈ  ျပဳလုပ္မႈကို  ျဖစ္ေပၚေစတတ္တဲ႔  ေစတနာမ်ိဳး 
သုတၲန္ပါဠိေတာ္ေတြထဲမွာ  ကမၼဆိုတာကို  #ေစတနာ__ဟံ__ဘိကၡေဝ__ကမၼံ__ဝဒါမိ   ခ်စ္သားရဟန္းတို႔ 
ကမၼဆိုတာ  တျခားကိုေျပာတာမဟုတ္ဘူး  စိတ္စြမ္းအားထဲမွာ
လံႈ႕ေဆာ္မႈကို  ေပးႏိုင္တဲ႔  ေစတနာစြမ္းအားကို  ငါဘုရား   ကံ
လို႔ေဟာပါတယ္    လို႔  ဒီလိုေဟာထားတယ္ ။

                                       ( နိေဗၺဓိကသုတ္ ၊ အဂၤုတၲရပါဠိ )

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ    (Ph . D )
ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာမွ  ထုတ္ယူပူေဇာ္ပါသည္

No comments:

Post a Comment