Saturday, December 22, 2018

ရိုးမွ ေျဖာင့္ေသာ၊ ေျဖာင့္လ်င္ ရိုးေသာ

“ ရိုးမွ ေျဖာင့္ေသာ၊ ေျဖာင့္လ်င္ ရိုးေသာ “

“ တရားဆိုတာ သစၥာတရား၊ အမွန္တရား၊ သစၥာတရား အမွန္တရားကို လိုခ်င္ရင္ သစၥာရွိမွျဖစ္မယ္၊ မွန္မွပဲ ျဖစ္မယ္၊ ရိုးသားမႈ အျပည့္ဝရွိရမယ္” ဟု ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက၏ အဆံုးအမေလးတစ္ခု ဖတ္ဖူးသည္။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသည္ နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳရပါလို၏ဟု တြင္တြင္ ဆုေတာင္းၾကသည္၊ သို႔ ေသာ္ အေျခခံျဖည့္က်င့္ရမည့္ သီလတရားမ်ားကို ျဖည့္က်င့္ၾကပါ၏လား၊ ရိုးသားၾကပါ၏လား။

ေန႔စဥ္ရြတ္ဆိုေနၾကျဖစ္ေသာ ေမတၱာသုတ္တြင္ နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳ၍ ၿငိမ္းေအးစြာေနလိုသူတို႔အ တြက္…

“ ကရဏီယ မတၳကုသေလန၊
ယႏၱ သႏၱံ ပဒံ အဘိသေမစၥ။
သေကၠာ ဥဇူ စ သုဟုဇူ စ၊
သုဝေစာ စႆ မုဒု အနတိမာနီ၊”

“ ၿငိမ္သက္ေအးခ်မ္းေသာ နိဗၺာန္ကို ေဖာက္ထြင္းသိျမင္၍ ေနလိုေသာ အက်ဳိးစီးပြား၌ လိမၼာသူသည္ ျပဳက်င့္ရမည့့္ သိကၡာသံုးပါး အက်င့္မ်ားကို ျပဳဳက်င့္ရမည္၊ ထိုသူကား စြမ္းႏိုင္ရမည္၊ ေျဖာင့္မတ္ရမည္၊ အလြန္ ေဖာင့့္မတ္ရမည္၊ ဆိုဆံုးမလြယ္ရမည္၊ ႏူးညံ့့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းရမည္၊ မာနမႀကီးရ “

ဟု ျဖည့္က်င့္ရမည့္ ကိုယ္က်င့္တရားမ်ားကို ညႊန္ျပထားသည္။

ေမတၱာသုတ္တြင္ ရိုးေျဖာင့္ျခင္းကို “ ဥဇူ စ သုဟုဇူ စ “ ႏွစ္ထပ္ပင္ ေက်ာ့ေဟာထား၏။ ေျဖာင့္မွန္ျခင္း သည္ တခါတရံမွ ေျဖာင့္မတ္ရမည္မဟုတ္၊ အရြယ္အပိုင္းအျခားအလိုက္ ေျဖာင့္မတ္ရမည္မဟုတ္၊ ဘဝတစ္ ေလ်ာက္လံုး ေျဖာင့္မတ္ရမည္၊ ကိုယ္ႏွင့္ ႏႈတ္တြင္သာမက စိတ္ထဲတြင္ပင္ မေကာက္က်စ္ရ ၊ ေျဖာင့္မတ္ ရမည္ဟု ဆိုလိုခ်င္၍ “ဥဇူ စ သုဟုဇူ စ - ရိုးေျဖာင့္ရမည္၊ အလြန္႔အလြန္ရိုးေျဖာင့္ရမည္” ဟု ေဟာထား ျခင္းျဖစ္သည္။ ( သေျပကန္ဆရာေတာ္- ပရိတ္ႀကီး နိႆယသစ္)

ေသာတာပန္ျဖစ္ေၾကာင္း ပဓာနိယဂၤ တရားငါးပါးျဖစ္ေသာ “ ဘုရား၌ယံုၾကည္ေသာ သဒၶါတရားရွိျခင္း၊ က်န္းမာျခင္း၊ မစဥ္းလဲမလွည့္ဖ်ား မိမိအျဖစ္မွန္ကို တင္ျပတတ္ျခင္း၊ အားထုတ္မႈရွိျခင္း၊ ပညာရွိျခင္း “ တို႔တြင္ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္မႈသည္လည္း တစ္ခ်က္ပါဝင္ေပသည္။

သို႔ေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ကား  မတၱာသုတ္ကို အရြတ္အဖတ္တြင္သာ လမ္းဆံုးေစ၍ အက်င့္ျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလည္းရန္ အားမထုတ္ၾက။ ရိုးသားဖို႔ ဝန္ေလးတတ္ၾက၏။ မသိမသာေကာ၊ သိသိသာသာပါ လွည့္ဖ်ား မႈမ်ား ျဖင့့္သာ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနၾကသည္။ ကိုယ္က်ိဳးရွိမည္ဆိုလ်င္ ေကာက္က်စ္ရမည္ကို ဝန္မေလး။ လူအထင္ႀကီး မည္ ဆိုပါက ဟန္ေဆာင္ျခင္းကိုလည္း ျပဳတတ္၏။

နိဗၺာန္လိုခ်င္သည္ဆိုေသာ စကားကိုကား ပါးစပ္ကမခ်။

႐ိုးသားျခင္း၏ ခြန္အားကို နားလည္၍ ရိုးသားခ်င္ပါသည္၊ ေျဖာင့္မတ္ေအာင္ က်င့္ပါမည္ဟု ေဆာက္ တည္ ထားပါေသာ္လည္း သတိလက္လြတ္မႈမ်ား၊ ေလာဘ ေဒါသ ကိေလသာတို႔၏ စြဲေဆာင္မႈမ်ားေၾကာင့္ သတိေပ်ာက္ကာ မရိုးသားမႈေနာက္ လိုက္ပါသြားရသည္႔ အခါမ်ားႀကံဳတတ္ပါသည္။ ဝိပႆနာ အားထုတ္ေန ပါသည္၊ တရားက်င့္ေနပါသည္ ဆိုေသာ တရားသမားမ်ားတြင္ပင္ ဤအေျခေနမ်ိဳး ေတြ႔ရတတ္သည္။

ဓမၼာစရိယဦးေဌးလႈိင္တို႔ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ဘံုေဘၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပေသာ ဂုရုႀကီး ဦးဂိုအင္ကာ၏ ဝိပႆနာ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ စာတမ္းတင္သြင္းရန္ ေရာက္ေနစဥ္က ျဖစ္သည္။

စာတမ္းတင္သြင္းရန္ သံုးရက္ေလာက္လိုေသးသျဖင့္ ဂုရုႀကီးဦးဂိုအင္ကာမွ ေငြထုတ္ေပးကာ သူ၏ တပည့္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံသား မစၥတာ  ဂ်ယ္ရီခ်က္ပြန္းကိုပါ လမ္းညႊန္အျဖစ္ထည့္ေပး၍ ဆရာႀကီး ဦးေဌးလိႈင္ တို႔အား ဘုရားဖူး ထြက္ေစခဲ့သည္။

မစၥတာဂ်ယ္ရီခ်က္ပြန္းသည္ ဂုရုႀကီးဂိုအင္၏ ၁၀ ရက္တရားစခန္းပတ္ေပါင္း အႀကိမ္ ၇၀ ခန္႔ ဝင္ေရာက္ အားထုတ္ထားၿပီး အိႏၵိယသို႔လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ေရာက္ဖူးသူျဖစ္သည္။

သူသည္ နဂိုက ေနရာအတည္အက်မရွိ၊ ေျခဦးတည့္ရာေလ်ာက္သြားေနသာ လမ္းသရဲ ဟစ္ပီ တစ္ဦ္း ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဂယာအနီး ဂုရုႀကီးဂိုအင္ဂါ၏ တရားစခန္းတြင္ စမ္းသပ္၍ တရားထိုင္ၾကည့္ရာမွ တရားအရသာ သိျမင္သြားခဲ့ၿပီး အႀကိမ္ ၇၀ ထိ  ဝင္ေရာက္အားထုတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဆရာႀကီးဦးေဌးလိႈင္တို႔ ဘုရားလွည့္လည္ဖူးရင္း “ အာဂ်ႏၱာ “ ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိလာသည္။ အာဂ်ႏၱာမွ ဘံုေဘသို႔ ျပန္လ်င္ ခရီးစဥ္မိုင္ပိုနီးသည္။ ေရွ႕မိုင္နည္းနည္းဆက္သြား၍ ဒလဂြန္းၿမိဳ႔ ဘူတာမွ ဘံုေဘသို႔ ရထားစီးရန္ မစၥတာဂ်ယ္ရီက စီစဥ္သည္။ အသြားအျပန္ကားလက္မွတ္ ဝယ္ထားေသာ္လည္း ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္ခရီးကို မလိုက္ေတာ့ဘဲ ကားလက္မွတ္ခကို အဆံုးခံလိုက္သည္။

ဆရာႀကီးတို႔ အဖြဲ႔က ေျခာက္ေယာက္ျဖစ္၍ လက္မွတ္ေျခာက္ေစာင္ ဆံုးရံႈးေပေတာ့မည္။ဆရာႀကီးက  ကားသမား ကို သြားေျပာၾကည့္သည္။ ကားသမားက ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လိုက္မည့္ အျခားခရီးသည္ေတြရွိ တယ္၊ လက္မွတ္ေပးပါ၊ ေငြျပန္အမ္းပါ့မည္ ဆိုသည္။

ဆရာႀကီးတို႔ေပ်ာ္သြားသည္။
သို႔ေသာ္ မစၥတာဂ်ယ္ရီက ျငင္းသည္၊ လက္မွတ္ျပန္ေပး၍ ေငြျပန္ယူျခင္းကို လက္မခံ။ စာတန္းေလး တစ္ခုကို လက္ညိွဳးထိုးျပသည္။

“ ဤ သင့္လက္ဝယ္ကိုင္ထားေသာ မီးရထားလက္မွတ္၊ ကားလက္မွတ္ကို အျခားသူမ်ား လက္ဝယ္သို႔ လႊဲေျပာင္းကိုင္ေဆာင္ျခင္း မျပဳရ “ 
မစၥာဂ်ယ္ရီက ႏႈတ္မွလည္း” အဒိႏၷာဒါနာ ေဝရာမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊ မုသာဝါဒါ ေဝရာမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ “ ဟုရြတ္ဆိုျပ၍ လက္မွတ္ကို ဆုတ္ၿဖဲပစ္လိုက္ေလေတာ့သည္။

ဆရာႀကီးတို႔ ပါးစပ္အေဟာင္းသား။

ထိုအခ်ိန္က အိႏၵိယတြင္လည္း ေမွာင္ခိုလက္မွတ္ ေခတ္စားခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ပံုမွန္ေစ်းႏွင့္ ဝယ္ကာ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္တြင္ အျမတ္တင္၍ ျပန္ေရာင္းခ်ေသာ ေစ်းကြက္ရွိေနသည္။ ဆရာႀကီးတို႔ လက္မွတ္ျပန္ ေရာင္းပါကလည္း အျမတ္ရမည္ျဖစ္သည္။ မိမိလည္း မလိုက္ျဖစ္၊ အျမတ္လည္းရမည္၊ ခိုးသည္ဟုလည္း မယူဆမိသျဖင့္ ေငြေၾကးကို ဆရာႀကီးတို႔ မက္ေမာမိခဲ့ေသာေၾကာင့္ လက္မွတ္ျပန္ေရာင္းရန္ လုပ္ခဲ့မိျခင္း ျဖစ္သည္။

ဒလဂြန္းဘူတာတြင္ ရထားလက္မွတ္ဝယ္ေသာအခါ ဝယ္မရျဖစ္ေနသည္။ ဆရာႀကီးတို႔ သက္ ေတာင့္ သက္သာ စီးနင္းလိုက္ပါႏိုင္ရန္အတြက္ မစၥတာဂ်ယ္ရီသည္ အပင္ပန္းခံတိုးေဝွ႔၍ Upper လက္မွတ္ ျဖတ္သည္။ ကုန္ေနသည္ဆို၍ မရ။

ေနာက္တစ္ေနရာ ထပ္တိုး၍ ရိုးရိုးတန္းလက္မွတ္ ဝယ္ျပန္သည္။ ကုန္ၿပီဟု ဆိုျပန္သည္။

ခက္ေခ်ၿပီ။ ဝိပႆနာ Seminarသို႔ အခ်ိန္မီမေရာက္ပါက မ်က္ႏွာပ်က္စရာ ျဖစ္မည္။ ဂုရုႀကီး ဂိုအင္ကာမွ ထိုပြဲတြင္ စာတမ္းဖတ္ရန္ ဖိတ္ၾကား၍ လာျခင္းျဖစ္ရာ အခ်ိန္မမီပါက ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအလည္တြင္ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ျဖစ္ကုန္ေတာ့မည္။

ထိုအခ်ိန္ အနားတြင္ ေသနတ္ကိုင္ ေစာင့္ေနေသာ ရဲက ” Upper လည္းရွိတယ္၊ ရိုး ရိုးထိုင္ခံု လည္း ရွိတယ္၊ Under table စနစ္နဲ႔ သြားရမယ္၊ မုန္႔ဖိုးေပးၿပီး ၾကည့္က်က္လုပ္လုိက္ရင္ အဆင္ေျပသြားမယ္ “ ဆိုသည့္အေၾကာင္း ေျပာလာသည္။

ေကာက္ရိုးတမ်ွင္ေတာ့ ေတြ႔ၿပီ ဆို၍ ဆရာႀကီးတို႔ေပ်ာ္သြားသည္။ မစၥတာ ဂ်ယ္ရီကို ဒီေလာက္မွ အသံုး မက်ရေကာင္းလားဟု ဆူေငါက္၍ ရဲသားေျပာသည့္အတိုင္း စီစဥ္ခိုင္းလိုက္သည္။ မစၥာဂ်ယ္ရီကား ျငင္း ဆန္သည္။ လဘ္မထိုးႏိုင္၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ မလုပ္ႏိုင္။

ဤညရထားျဖင့္ မလိုက္ႏိုင္ပါက မနက္ျဖန္ စာတမ္းဖတ္ပြဲသို႔ ဘယ္နည္းႏွင့္မ်ွ မမီႏိုင္ေတာ့။ ထိုအေျခ ေနမ်ိဳးတြင္ေတာင္မွ မစၥတာဂ်ယ္ရီက ျငင္းဆန္ေနသည္။

“ အဒိႏၷာဒါနာ ေဝရာမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။
မုသာဝါဒါ ေဝရာမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ “
ဟု ရြတ္ျပသည္။

ဆရာႀကီးတို႔အဖြဲ႔ မစၥတာဂ်ယ္ရီကို ဒုတိယအႀကိမ္ လက္ေႁမႇာက္အရံွဳးေပးလိုက္ရသည္။ Upper လည္း အဆင္မေျပ၊ ရိုးရိုးတန္းတန္းကလည္း မရ၍ ၊ ထိုင္ခံုမဲ႔အျဖစ္ ၾကမ္းျပင္တြင္ ျဖစ္သလိုထိုင္၍ လုိက္ပါခဲ့ ရေတာ့သည္။

သူတာဝန္ခံေခၚလာေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ဧည့္သည္ပညာရွင္မ်ားကို အဆင္ေျပေအာင္ မလုပ္ေပးႏိုင္ သျဖင့္ မ်ားစြာစိတ္မေကာင္းေသာေၾကာင့္ မစၥာဂ်ယ္ရီ၏ မ်က္ႏွာသည္ ညိွဳးငယ္ ေနေပသည္။

ရထားေပၚတြင္ ဆရာႀကီးက “ ဂ်ယ္ရီ…အခြင့္ေရးေတြကို စြန္႔ၿပီး သီလကို အဲဒီလို ျပတ္ျပတ္သားသား ေစာင့္တဲ့ ဝက္စတန္ ဥပသကာကို ငါ တစ္ေယာက္မွ မေတြ႔ဖူးဘူးကြာ “ ဟု ေျပာမွ မစၥတာဂ်ယ္ရီ၏ မ်က္ႏွာ ဝင္းပလာပါသည္။(ဓမၼာစရိယ ဦးေဌးလိႈင္ ၏ အိုဘယ့္ ..ခရီးသည္)

ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ဆိုလ်င္ေကာ ဤကဲ့သို႔ ေစာင့္ထိမ္းႏိုင္ပါမည္ေလာ။ မိမိကိုယ္ကို မညာတန္း ဆန္းစစ္သင့္ပါ သည္။

တရားသမားတစ္ဦးအတြက္ ရိုးေျဖာင့္ျခင္းသည္ မျဖစ္မေန လိုကိုလိုအပ္ေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ရိုးသားမႈရွိမွ စိတ္သည္ လြတ္လပ္မႈရေပလိမ့္မည္။ လြတ္လပ္ေသာ စိတ္ျဖင့္သာ အမွန္တရားကို ရွာေဖြႏိုင္ပါ သည္။

ရိုးသားျခင္း၊ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကို လူတိုင္းႏွစ္သက္ၾကမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကိုယ္တိုင္ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္  ရန္ကား အေတာ္မလြယ္ကူေသာ အရာျဖစ္ေနျပန္သည္။

တကယ့္အရိုးသား အျဖာင့္မတ္ဆံုး လူသားသည္ကား အရိယာမ်ား ျဖစ္သည္။ ပထုဇဥ္လူသားသည္ စိတ္မခ်ရေသးေပ။ အရိယာသည္ကား သီလႏွင့္ အသက္ယွဥ္လာလ်င္ သီလကို အပ်က္မခံေတာ့့။ အသက္ကုိ သာ အေသခံသြားေတာ့သည္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က သာမာဝတီ မဖုရားႀကီးတြင္ ခုဇၨဳတၱရာဆိုေသာ ကၽြန္မတစ္ ေယာက္ရွိ၏။ ခုဇၨဳတၱရာသည္ သုမနပန္းသည္ ထံမွ ေန႔တိုင္းပန္းဝယ္၍ သာမာဝတီအား ဆက္သရ၏။  ခုဇၨဳတၱရာ သည္ ပန္းဖိုး ရွစ္အသျပာရေသာ္လည္း ေလးအသျပာဖိုးသာဝယ္၍ က်န္ေလးအသျပာကို ေန႔စဥ္ ခိုးယူထားသည္။

တေန႔တြင္ သုမနပန္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားအမႈးရွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကို ပင့္၍ ဆြမ္းလုပ္ေကၽြး၏။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ခုဇၨဳတၱရာ ပန္းဝယ္ရန္ ေရာက္ေန၏။  ျမတ္စြာဘုရားရွင္မွ အႏုေမာဒနာတရား ေဟာၾကားေသာ အခါ ခုဇၨဳတၱရာလည္း နာၾကားရ၍ ေသာတာပတၱိဖိုလ္ တည္ေလသည္။

ေသာတာပန္အရိယာျဖစ္သြားေသာ ခုဇၨဳတၱရာသည္ ထိုေန႔တြင္ ရွစ္အသျပာဖိုးလံုး ပန္းဝယ္သြား၏။ ခါတိုင္းထက္ ပန္းမ်ားေနသျဖင့္ သာမာဝတီမိဖုရားမွ ေမးေသာအခါ ေန႔စဥ္ေလးအသျပာဖိုးသာဝယ္၍ ေလးအ သျပာကို ခိုးယူထားမိေၾကာင္း အမွန္အတိုင္း ဝန္ခံေျပာၾကားလိုက္သည္။( ဓမၼပဒ အ႒ကထာ)

ဤကား အရိယာတို႔၏ အားျဖစ္သည္။ မိဖုရား အမ်က္ေတာ္ရွလ်ွင္ အသက္ကိုပင္ ေပးရဖြယ္ ရွိေသာ္ လည္း အဒိႏၷာဒါနာ ကံ၊ မုသာဝါဒါ ကံ ကို အသက္ႏွင့္ရင္း၍ ေစာင့္ေရွာက္သြားသည္။ နဂိုက်ဴးလြန္မိ သည္မ်ားကိုလည္း ရိုးေျဖာင့္စြာပင္ ဝန္ခံလိုက္သည္။

သံဃဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးတြင္ “ ဥဇုပၸဋိပေႏၷာ - ရိုးေျဖာင့္စြာ က်င့္ႀကံေတာ္မူျခင္း “ ဟု ရွိပါသည္။ အရိယာသံဃာေတာ္မ်ားသည္ သူတစ္ပါးအထင္ႀကီးေအာင္၊ လာဘ္လာဘရေအာင္ ဟန္ေဆာင္မႈမ်ားျဖင့္ မာယာသာေဌယ် အမႈမ်ိဳးကို မက်ဴးလြန္ေတာ့ေပ။

မိမိတြင္ အျပစ္ရွိေနပါလ်က္ မရွိဟန္ေဆာင္ျခင္းကို မာယာဟု ေခၚ၍ မိမိတြင္ မရွိေသာဂုဏ္ကို ရွိေလ ဟန္ ေဆာင္ျခင္းကို သာေဌယ် ဟုေခၚပါသည္။

လာဘ သကၠာရ သိေလာက အတြက္ လိမ္လည္လွည့္ျဖား မုသားဆိုျခင္းကို မျပဳ႐ံုမ်ွမက မိမိအသက္ ၊ မိမိမိဘ ေဆြမ်ိဳးအသက္ အတြက္ပင္ ငဲ့၍ျဖစ္ေစ သီလကို ေဖာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္ျခင္းမရွိေပ။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္တြင္ အဓိမုတၱသာမေဏသည္ ဦးရီးေတာ္ သံကစၥေထရ္ထံတြင္ သာမေဏျပဳ၍ ဝိပႆနာပြားမ်ားအားထုတ္ေသာ္ ရွင္သာမေဏအျဖစ္ႏွင့္ပင္ အရဟတၱဖိုလ္ တည္သည္။ တစ္ေန႔ တြင္ ဦးရီးေတာ္အား ရဟန္းအျဖစ္ ျပဳေပးပါရန္ ေလ်ာက္ထားေသာအခါ အသက္ႏွစ္ဆယ္ ျပည့္၏မျပည့္၏ ကို အတိက် မသိရသျဖင့္ အမိအဖတို႔ထံ ေမးျမန္းရန္ ေစလႊတ္လိုက္သည္။

လမ္းခရီးေတာလမ္းတေနရာတြင္ ဗလိနတ္စာ တင္ေျမႇာက္ရန္ သားေကာင္ရွာမရျဖစ္ေနေသာ ခိုးသား တို႔ႏွင့္ ေတြ႔ေလသည္။ ခိုးသားတို႔သည္ အဓိမုတၱသာမေဏကို သတ္၍ ဗလိနတ္စာတင္ေျမႇာက္ရန္အတြက္ ဖမ္းယူသည္။ သာမေဏသည္ မိမိကို သတ္ျဖတ္ရန္ျပဳလုပ္ေနၾကေသာ ခိုးသားတို႔ကို ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း အလ်င္းမရွိဘဲ ၾကည္လင္ေသာ မ်က္ႏွာထားျဖင့္သာ ၾကည့္ေနသည္။

ထိုအျခင္းရာကို ခိုးသားေခါင္းေဆာင္က အလြန္အံ့ၾသသည္။ လူတို႔သည္ ေသေဘးႏွင့္ ေတြ႔ေသာ အခါ ေဆာက္တည္ရာမရာ ေၾကာက္လန္႔တၾကား ေအာ္ဟစ္ရုန္းကုန္ေနသည္မ်ားကိုသာ သူေတြ႔ဖူးသည္။ သာမ​ေဏကဲ့သို႔ ေသေဘးကို ေအးေအးလူလူ ရင္ဆိုင္ေနသာ သူမ်ိဳး မေတြ႔ဖူးေပ။ ႏႈတ္ကပင္ ထုတ္၍ ဘာေၾကာင့္ မေၾကာက္တာလဲ ဟုု တအံ့တၾသ ေမးေလသည္။

“ သခၤါရ တရားတို႔၏ ပ်က္စီးျခင္းကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိၿပီးေသာေၾကာင့္ ေၾကာက္လန္႔မရွိ၊ အက်င့္ ျမတ္ကို က်င့္သံုးၿပီးၿပီျဖစ္၍ ေသျခင္းကို အခံရခက္ေသာ ေရာဂါေဝဒနာတို႔ ကုန္ဆံုးသြားသကဲ့သို႔သာ မွတ္ ယူ ပါသည္” ဟု သာမေဏ၏ ရဲရဲေတာက္စကားကို ၾကားရေသာအခါ ခိုးသူႀကီးမွာ မသက္ရက္ေတာ့ဘဲ ျပန္လႊတ္ လိုက္သည္။

သို႔ေသာ္ ဤေတာထဲတြင္ သူတို႔ရွိေၾကာင္း မည္သူမွ် မေျပာရန္ သာမေဏထံမွ ကတိတစ္ ခုေတာင္း သည္။ သာမေဏကလည္း မေျပာပါဟု ကတိေပးသည္။

မိဘတို႔ အိမ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ အသက္ႏွစ္ဆယ္ျပည္႔၍ ရဟန္းခံႏိုင္ၿပီ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ အမိ အဖ ေဆြမ်ဳိးမ်ားသည္ ဦးရီးေတာ္ သံကစၥေထရ္ကိုလည္း ဖူးေတြ႔ခ်င္၍ သာမေဏႏွင့္အတူ လိုက္လာၾက၏။ ေတာတြင္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ခိုးသားမ်ားမွ သာမေဏ၏ မိဘ ေဆြးမ်ိဳးတစ္သိုက္ကို ဖမ္း၍ ႏွိပ္စက္သည္။
သာမေဏ၏ မိခင္သည္ ဤေတာထဲတြင္ ခိုးသားေတြရွိေနတာကို မေျပာရေကာင္းလားဟု သာမေဏ ကို ဆူပူအျပစ္တင္၏။

ခိုးသားမ်ားအားလံုး အထိတ္တလန္႔ အံ့ၾသျခင္းမက အံၾသျခင္းျဖစ္သြားသည္။ အသက္ငယ္ေသာ္လည္း ကတိတစ္ခုအတြက္ မိမိအသက္ မိဘ ေဆြမ်ိဳးမ်ားအသက္ႏွင့္ရင္း၍ တည္သည့္သာမေဏကို တကယ့္သူေတာ္ သူျမတ္ျဖစ္ပါေပတယ္ဟု ခ်ီးက်ဴးလ်က္ သူတို႔၏အျပစ္ကို ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ေတာ့သည္။(ေထရအပဒါန္)

ခိုးသားတို႔ပင္ အံ့ၾသသည္မဟုတ္၊ ဤဇာတ္ေၾကာင္းကို ဖတ္မိေသာအခိုက္ မိမိသည္လည္း အလြန္အံ့ ၾသသြားသည္။ “ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ သားေတာ္ပီသလိုက္တာ၊ ရိုးသားလိုက္တာ၊ ဥဇုပၸဋိပေႏၷာ ဘဂဝေတာ သာဝက သံေဃာ ဆိုတဲ့ သံဃဂုဏ္ႏွင့္ ညီလုိက္တာ” ဟု ခ်က္ခ်င္း လက္အုပ္ပင္ခ်ီမိသည္။

မိမိတို႔၏ အျဖစ္အပ်က္ႏွင့္ ယွဥ္ေတြးမိေသာအခါ မ်က္ႏွာပူမိသည္။ ရွက္ရြ႕ံစိတ္လည္း ခံစားမိသည္။

ထိုဇာတ္ေၾကာင္းေလးက ရင္ထဲ အေတာ္စြဲသည္။ မနက္အိပ္ရာထ မ်က္ႏွာသစ္တိုင္း “ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ “ သရဏဂံု သံုးပါးကို ရြတ္ဆို၍ မ်က္ႏွာသစ္က်င့္ လုပ္ထားသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမည္မ်ွပင္ ၾကာၿပီမသိ။

ယခုအခါ သရဏဂံုသံုးပါး ရြတ္္ဆိုမိတိုင္း “ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ ရြတ္ဆိုမိလ်င္ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ကို အာ႐ံုျပဳမိ၍ ေၾသာ္..ဘုရားရွင္က ကိေလသာမရွိေတာ့ဘူး၊ ဘယ္ေလာက္ေအးခ်မ္းလိုက္မလဲေနာ္၊ ဆိတ္ကြယ္ ရာအရပ္မွာေတာင္ မေကာင္းမႈကို ျပဳေတာ္မမူဘူး၊ ႀကံစည္ေတာ္ကို မမူေတာ့တာတဲ့၊ ငါတို႔နဲ႔ ကြာပါ့ကြာ၊ ေအးေပါ့ ဒီဂုဏ္ အရည္အေသြးေတြ ရွိေနမွေတာ့ လူနတ္ျဗဟၼာတို႔ရဲ႕ ကိုးကြယ္မႈကို ခံယူထုိက္ၿပီေပါ့ “ ဟု အရဟံ ဂုဏ္ေတာ္ကို အာ႐ံုျပဳမိသည္။

“ ဓမၼသရဏံ ဂစၦာမိ ဟု ရြတ္ဆိုမိေသာအခါ သႏၵိ႒ိေကာ…ကိုယ္တိုင္သိႏိုင္တယ္တဲ့၊ အကာ လိေကာ…အခ်ိန္ လည္းမဆိုင္း ခ်က္ခ်င္းအက်ိဳးေပးသတဲ့၊ ၾသပေနယ်ိေကာ…ေအးေပါ့ ဒီတရားမ်ိဳးမွ ကိုယ္ နဲ႔မကြာ ေဆာင္မ ထားရင္ ဘယ္တရားသြားေဆာင္ထားမလဲ” ဟု ဆင္ျခင္ျဖစ္သည္။

“ သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ ရြတ္ဆိုမိတိုင္း အဓိမုတၱသာမေဏဇာတ္ေၾကာင္းကို အမွတ္ရမိၿပီး ရိုးသားလိုက္တာ၊ ရိုးသားလိုက္တာဟု ဥဇုပၸဋိပႏၷဂုဏ္ကို ေအာက္ေမ႔မိသည္။

တရားရွာရာတြင္ ရိုးသားမႈ ရွိကိုရွိမွျဖစ္မည္ဟု ယံုၾကည္သည္၊ ကိုယ္တိုင္လည္း ရိုးသားခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ အျပည္႔အဝ မရိုးသားႏိုင္ေသးမွန္းလည္း သိေနသည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားမရ။

ဟစ္ပီတစ္ေယာက္ကိုပင္ ေျပာင္းလဲႏိုင္စြမ္းရွိေသာ တရား။ ဟစ္ပီတစ္ေယာက္ေလာက္မွ ေစာင့္ထိန္း ႏိုင္စြမ္း မရွိေသးေသာ မိမိတို႔၏ သီလ။

သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၏ ရိုးဂုဏ္ကို အာ႐ံုျပဳ၍ ထိုစိတ္ဓာတ္မ်ိဳးရရွိေအာင္ ဓာတ္ကူးကာ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ ေတာ့ အမွန္ရွိေနပါ၏။ ရွိေနပါ၏။

တေန႔ေန႔ေတာ့ အျပည့္အဝ ရိုးသားႏိုင္ေကာင္းပါရဲ႕။ ရိုးသားႏိုင္ေကာင္းပါရဲ႕။

အရွင္ပညာသီရိ ( ရမၼာကၽြန္း )

No comments:

Post a Comment