Tuesday, December 11, 2018

ကမၼ႒ာန္းဆရာေရြးတတ္ေစရန္

ကမၼ႒ာန္းဆရာေရြးတတ္ေစရန္
•••••••••••••••••••••••••
( ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရား )

ဗမာျပည္မွာ ကမၼဌာန္းဆရာဆိုၿပီး ကမၼဌာန္းျပၾကတဲ့အထဲမယ္ စာတတ္ဖို႔ မလိုပါဘူး .. အေတြ႕ၾကဳံရွိရင္ ၿပီးတာပဲလို႔ ေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြကလည္း နည္းတာမဟုတ္ဘူး ..။

တရားအားထုတ္တာေတာင္မွပဲ စာခံေနလို႔ တရားမတက္ဘူးလို႔ေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ရွိေသးတယ္ ..

အဲဒီလိုဆိုေတာ့ စာ နဲ႔ တရားက တျခားစီလို႔ အဓိပၸါယ္ေရာက္သြားတယ္ေပါ့ ..

စာဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲဆိုေတာ့ ဘုရားေဟာတဲ့ တရား ..။ အဲဒီ ဘုရားေဟာတဲ့တရားနဲ႔မွ မညီၫြတ္ရင္ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီးေတာ့ မွန္ကန္တဲ့လမ္းေၾကာင္း ေရာက္မလဲ ..

အဲဒါေၾကာင့္  စာခံတယ္ဆိုတာ မေျပာသင့္တဲ့ စကားတခုပဲ .. စာတတ္ဖို႔မလိုဘူး ဆိုတာလဲ မေျပာသင့္တဲ့ စကားတခုပဲ ။ တကယ္ေတာ့ စာတတ္တာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး "မာနခံတယ္" လို႔ ေျပာရင္ မွန္တယ္ .. ။ ( စာ - ၆ )

ကႎသုေကာပမသုတၱံ ဆိုတာ အားလုံးၾကားဖူးၾကလိမ့္မယ္ .. " ေပါက္ပင္ဥပမာ" နဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားတာ ။

ရဟန္းတပါးကို သြားေမးတယ္ .. ေမးတဲ့အခါက်ေတာ့ တရားရႈတဲ့အခါမွာ ဘာကို ရႈရမလဲ ., သူကလဲ သူရႈခဲ့တဲ့ လမ္းစဥ္ကိုေျပာတာ .. " ေအး- ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကို ရႈ " ....

ေနာက္တပါးသြားေမးတဲ့အခါက်ေတာ့ သူက်င့္ခဲ့တဲ့ လမ္းစဥ္ပဲ ေျပာတာ .. " ခႏၶာငါးပါးရႈ " .. ဒီလိုေျပာျပန္တယ္ ..

ေနာက္တခါက်ေတာ့ " အာယတနေျခာက္းပါကို ရႈ " လို႔ေျပာတယ္ .. တဦးနဲ႔တဦး ေျပာတာမတူသည့္အတြက္  ၾကားရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွာ သံသယေတြ ျဖစ္လာတယ္ ..။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ႐ွင္းျပတယ္ ..,

ေပါက္ပင္ဆိုတာ ရာသီဥတုအလိုက္ ေပါက္ပင္ရဲ႕ ပုံပန္းသဏၭာန္ေျပာင္းလဲတယ္ , အရြက္ေႁခြေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေပါက္ပင္ႀကီးကို သြားၾကည့္ရင္ သစ္ပင္ေျခာက္ႀကီးလိုပဲ .. ႐ိုးတန္ေတြခ်ည္းပဲ .. တရြက္မွ မ႐ွိဘူး .. အပြင့္ကလည္း တပြင့္မွ မရွိဘူး .., ေပါက္ပင္ဆိုတာ ဘယ္လိုဟာလည္းလို႔ ေမးတဲ့အခါ အေျဖအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတယ္ ..။

"ေပါက္ပင္ဆိုတာ အရြက္မရွိတဲ့ ႐ိုးတံေတြနဲ႔အပင္"လို႔ေျပာတယ္ ..

"ေပါက္ပင္ဆိုတာ တပင္လုံး ရဲရဲနီေနတဲ့ အပြင့္ေတြနဲ႔ " လို႔ေျပာျပန္တယ္ ..။

သို႔ေသာ္ ေပါက္ပင္ဟာ႐ိုးတံခ်ည္းပဲလို႔ ေျပာတဲ့အခါမွာ အရြက္ေႁခြတဲ့အခ်ိန္ဆို မွန္တယ္ .. အပြင့္ ပြင့္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သြားၾကည့္ရင္  အပြင့္နီေတြနဲ႔ ဖုံးေနတယ္ဆိုတာ မွန္တယ္ ..။  ေဟာ ...  အ႐ြက္ထြက္တဲ့အခါ ေပါက္ပင္ဆိုတာ အရြက္ဖားဖားနဲ႔ စိမ္းစိမ္းနဲ႔ အင္မတန္မွ က်က္သေရရွိတယ္လို႔ ေျပာရင္လည္း မွန္ျပန္တာပဲ ..

အဲဒီလို ရာသီအလိုက္ ခြဲျခားမျမင္ႏိုင္ဘူးလို႔ ဆိုလို႔ရွိရင္ သံသယပြါးစရာ အျငင္းပြါးစရာ ျဖစ္တာေပါ့ ..။ (စာ-၁၄/၁၅)

ေျပာရမွာက ဓာတ္လည္း ရႈႏိုင္တယ္ , ခႏၶာလည္း ရႈႏိုင္တယ္ . အာယတနလည္းရႈႏိုင္တယ္ေပါ့ ., စာတတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ၾကေတာ့ ဘယ္ဟာျဖစ္ျဖစ္ ရႈလို႔ရတယ္လို႔ အကုန္လုံးကို ၫႊန္ႏိုင္တယ္ .., ဒီလို ဆိုလိုတာ ။

ေလာကမွာ အျငင္းပြါးေနတဲ့ လူေတြဟာ တစိတ္တေဒသ ကိုသာ ၾကည့္ၿပီး အျငင္းပြါးေနတာတဲ့ .. အကုန္လုံးကိုျမင္လို႔ရွိရင္ ျငင္းစရာတခုမွ မရွိဘူး .. ။ ( စာ-၁၆ )

ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ - ကမၼ႒ာန္းဆရာ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေရးသား၍ ပူေဇာ္ပါသည္ ။

အျပည့္စုံဖတ္ရႈမွတ္ယူ ပူေဇာ္ႏိုင္ရန္ စာအုပ္ေဒါင္းယူရန္လင့္ခ္

http://dhammadownload.com//File-Library/Dr-Nandamalabhivamsa/90-Dr-Nandamalabhivamsa-KaMaHtanSaYar.pdf

ေမတၱာျဖင့္

တရားရြာ

No comments:

Post a Comment