Sunday, December 9, 2018

" ေဒဝဒူတသုတ္" မွ ငရဲ ဆိုတာ...

" ေဒဝဒူတသုတ္" မွ ငရဲ ဆိုတာ...
•••••••••••••••••••••••••••••••
ဘုရားတစ္ဆူ ပြင့္တိုင္း၊ မေတာင္းပန္ပဲနဲ ့"ဝတၱရားအရ" ျမတ္စြာဘုရားတိုင္း တစ္ၾကိမ္တည္းသာ ေဟာတဲ့ "ေဒဝဒူတသုတ္တရား"ေတာ္ ကို "ေက်းဇူးရွင္မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ျပန္လည္ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ ..." ငရဲဆုိတာဘယ္လုိလဲ၊ ဘယ္လုိေနမွလြတ္မွာလဲ တရားေတာ္ ကုိ ခ်ံဳးငံုၿပီး တင္ျပအပ္ပါသည္။တရားေတာ္က အနည္းငယ္ရွည္ေသာ္လည္း အဲဒီလို ျပည့္ျပည့္စံုစံု ျပန္လည္ေဖၚျပမွ အက်ိဳးထူးေစတာမို ့ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အေနျဖင့္ တရားအားထုတ္မႈ ၌ ဝိပႆနာ ဉာဏ္မ်ားတိုးတက္လာမႈကို အေထာက္ကူျပဳေစရန္အတြက္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာၾကားတဲ့ တရားမူယင္း အျပည့္စံုကို တင္ျပရင္း ဓမၼဒါန အျဖစ္မွ်ေဝလိုက္ပါသည္။
( ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး)
••••••••••••••••••••••••••••••••
"ခႏၶာဖက္ ဉာဏ္လွည့္ရမယ္"
အိမ္မွာေနၾကေတာ့ "အျပင္ဖက္" သာလွည့္ေနတယ္၊ ခႏၶာဖက္ လွည့္တယ္ဆုိတာ မပါဘူး။ လွည့္ျပန္ေတာ့ လည္း ဒီခႏၶာႀကီးကုိ " ႐ုပ္ဟာ ငါပဲ ၊ ေဝဒနာ လည္း ငါပဲ၊စိတ္လည္း..ငါပဲ၊ ဆုိၿပီး "ဒိ႒ိ" နဲ႔ခ်ည္းလွည့္ေနတယ္။ ဉာဏ္နဲ႔လွည့္တယ္ လုိ႔ ကိုမရွိဘူး။

"ဒိ႒ိ"နဲ႔ ခႏၶာလွည့္ေနၾကတာ။ အိမ္မွာေနတဲ့အခါ...ဒါဘယ္သူ႔ဖုိ႔ တံုး- "ငါ့ဖို႔" ဘာေၾကာင့္ရွာေနတာတံုး- "ငါစားဖုိ႔"... ဒိ႒ိနဲ႔ ခႏၶာလွည့္ေနၾကတယ္။

တစ္ခါတေလက်ေတာ့ တဏွာနဲ႔ ခႏၶာလွည့္ေနတယ္။ ငါ့သား ငါ့သမီးဖို႔ ရွာေနရတယ္ဆိုတာ "တဏွာ"နဲ႔ခႏၶာလွည့္ေနတာ။ ခႏၶာ ေပၚမွာ ဘာလွည့္ေနၾကသလဲဆုိရင္"ဒိ႒ိ"နဲ႔တစ္ခါလွည့္လုိက္ "တဏွာ"နဲ႔ တစ္ခါလွည့္လုိက္။ "ဒိ႒ိ"နဲ႔လွည့္ျပန္ေတာ့လည္း "ပဋိစၥသမုပၸါဒ္"က "ဆက္" ျပန္တယ္။ "တဏွာ" နဲ႔လွည့္ေတာ့လည္း "ပဋိစၥသမုပၸါဒ္"က ဆက္ျပန္တယ္။

ေစ်းထြက္ ပြဲ႐ံုထုိင္ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားလုပ္ေနၾကတယ္ ဆုိေပမယ့္....
ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ရွာေန စီးပြားေရးလုပ္ေနတဲ့သူကလည္း "ငါ့ဖုိ႔ ၊ငါ့သားဖုိ႔၊ ငါ့သမီးဖုိ႔" ေတြပါပဲ။
အေသးစားစီးပြားေရး တစ္ပုိင္တစ္ႏုိင္စီးပြားေရးလုပ္ေနတဲ့သူကလည္း "ငါ့ဖုိ၊႔ ငါ့သားဖို၊႔ ငါ့သမီးဖုိ႔" ေတြပါပဲ။
ကုမၸဏီဝန္ထမ္း၊ အစိုးရဝန္ထမ္း၊ စာရင္းငွားလုပ္ေနတဲ့သူကလည္း.."ငါ့ဖုိ႔၊ ငါ့သားဖုိ႔ ၊ငါ့သမီးဖုိ႔ " ပါပဲ။
ေန႔တုိင္း ခႏၶာဖက္သာ လွည့္ၾကတယ္၊ "ဒိ႒ိ"နဲ႔လွည့္လုိက္၊ "တဏွာ"နဲ႔လွည့္လုိက္။ ေန႔တုိင္း "ငါစားဖုိ႔၊ ငါသံုးဖုိ႔"ဆုိေတာ့ "ဒိ႒ိ"နဲ႔လွည့္တယ္၊ ငါ့သားသမီးေတြ စားဖုိ႔၊ သံုးဖုိ႔ ဆုိေတာ့ "တဏွာ"နဲ႔လွည့္တယ္။ တစ္ေန႔လံုး ဒါနဲ႔ဘဲ...ကုန္သြားတယ္။

ခႏၶာငါးပါးနဲ႔ ေစ်းထုိင္ေရာင္းေနၾကတယ္ဆုိပါစုိ႔။ ဘာလုိ႔ စီးပြားရွာေနၾကတံုးလို႔ ေမးရင္ ကုိယ့္အတြက္ပါဘုရား လုိ႔ ဆုိခ်င္ဆုိမယ္။ ခႏၶာငါးပါးကို ကုိယ္လုပ္ပစ္လုိက္တယ္၊ "ဒိ႒ိ"နဲ႔ ယူပစ္လုိက္တယ္။
ကုိယ့္အတြက္ေတာ့ လံုေလာက္ပါၿပီဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔က အၿခံအရံ နဲ႔ေနတာ။ အၿခံအရံဘက္လွည့္လုိက္ေတာ့ "တဏွာ"နဲ႔ ခႏၶာကို လွည့္လုိက္တယ္။ ကုိယ့္ဘက္လွည့္လုိက္ေတာ့ ဒိ႒ိ၊ သားသမီး ေျမးျမစ္ ေဆြမ်ိဳး အေျခြအရံေတြဘက္လွည့္လုိက္ေတာ့"တဏွာ"။

အသက္က ႀကီးလွၿပီ။ ဘာလုိ႔ စီးပြားေရးလုပ္ေနရတာလဲလို႔မ်ားေမးရင္ ကုိယ့္အတြက္ ကုိယ္လုပ္ေနရတာပါ။ ဒိ႒ိက ကိုယ့္ဘက္လွည့္သြားတယ္။ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးကုိ ကုိယ္လုိ႔ထင္လုိက္တယ္။ ဒါမမဟုတ္ ကုိယ္ေမြးထားတဲ့ သားသမီးေတြ ကုိယ္မေကၽြး၊ဘယ္သူေကၽြးမွာတံုး၊ မကင္းရာ မကင္းေၾကာင္းေတြက ရွိေနေသးေတာ့ မလုပ္လုိ႔မျဖစ္ဘူး။ ခႏၶာကုိယ္ႀကီး "တဏွာ"နဲ႔ လွည့္လုိက္တယ္။ "ဒိ႒ိ"နဲ႔လွည့္လုိက္၊ "တဏွာ"နဲ႔လွည့္လုိက္။ လာေမးတဲ့သူ စကားလာေျပာတဲ့သူကို "ဒိ႒ိ" နဲ႔ ဧည့္ခံလုိက္၊ "တဏွာ"နဲ႔ ဧည့္ခံလုိက္။ ကုိယ့္အတြက္ေတာ့ လံုေလာက္ပါၿပီ၊ သားသမီးေတြအတြက္ ပုိလုပ္ေနရတယ္။ စကားကေတာ့ လွလုိက္တာ။ သနားစရာေတာင္ ေကာင္းေလာက္တယ္။ အဲဒါ တဏွာနဲ႔ ဧည့္ခံေနတာ။ ကုိယ့္ဖုိ႔ပါ ဆုိျပန္ေတာ့ ဒိ႒ိနဲ႔ ဧည့္ခံေနတာ။

ဘုစုခ႐ုေတြ ပါဘုရား၊ မွီခုိစားေနၾကတာေတြကလည္း မနည္းဘူး၊ သူတုိ႔ဘဝ သူတို႔ မရပ္တည္ႏုိင္ၾကေသးဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္၏ ေစာင္မျခင္း ႏႈတ္၏ေစာင္မျခင္းနဲ႔ မကင္းတရားေလးက ရွိေနေတာ့ နားလုိ႔မရေသးဘူးဘုရား။ မကင္းတရားက တဏွာကုိး။ ဒါျဖင့္ လူလာတုိင္း ဧည့္ခံေနၾကတာ ဒီတရားႏွစ္ပါးပဲ။ ဒိ႒ိနဲ႔ဧည့္ခံလုိက္၊ တဏွာနဲ႔ ဧည့္ခံလုိက္။

ဒီလုိသာ ျဖစ္ေနေလေတာ့ အျမင္ကေတာ့ စီးပြားရွာေနတာဆုိေပမယ့္ အေရာက္ကေတာ့ "အပါယ္ေလးပါး" ေရာက္ရမယ္။ သီလတရား နဲ႔ေတာ့ အျပစ္မရွိဘူး၊ ထြက္ရပ္လမ္းအစစ္တရား နဲ႔က်ေတာ့ "အျပစ္"ရွိတယ္။ ခႏၶာႀကီးကို ငါစားဖုိ႔ဆုိေတာ့ "ဒိ႒ိ"စြဲတယ္။ ကုိယ္စားဖုိ႔ရွာတာ ခႏၶာ ကုိယ္ထင္တဲ့"ဒိ႒ိ ဝမ္းထဲမွာေပၚတယ္။ "ဒိ႒ိ"ေပၚေတာ့ ဒိ႒ိ ဒိ႒ဳပါဒါန္ ဒိ႒ိအုပ္ခ်ဳပ္ တဲ့ကံ။ ကာယကံ၊ဝစီကံနဲ႔ ေျပာလုိက္ဆုိလုိက္တာေတြ။ "ဒိ႒ိ နဲ႔ ခႏၶာ"ကုိယ္ကို စြဲစြဲလမ္းလမ္းျဖစ္တဲ့အခါ "ဥပါဒါန္"လာလုိ႔ ဒီခႏၶာကုိယ္ႀကီးကို လူခ်င္းတူတူ သူခ်င္းမွ်မွ် ဝတ္ရစားရေအာင္ ျပဳမယ္ စုမယ္ဆုိတဲ့ ကာယကံ ဝစီကံေတြ နဲ႔လုပ္ေတာ့ ဒိ႒ိ ဒိ႒ဳပါဒါန္ ဒိ႒ိအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ကံ။ ဒါျဖင့္ ေရွ႕ဆက္ေတာ့ "ကမၼဘဝပစၥယာ (အပါယ္ဇာတိ)၊ ဇရာမရဏဆုိၿပီး သံုးခ်က္။

ဘာလုိ႔ရွာၾကတာတံုး- ကုိယ္လည္းစားဖုိ႔ (ဒိ႒ိကေျပာတာ)။ အဟုတ္ကုိစားဖုိ႔ဆုိျပန္ေတာ့ (ဥပါဒါန္ကေျပာတာ)။ ကုိယ္စားဖုိ႔အတြက္ ကုိယ္ေရာႏႈတ္ေရာ အားထုတ္ရတာက ကာယကံ၊ ဝစီကံ။ ဒါျဖင့္ မေသခင္ေတာ့ ဒိ႒ိ ဒိ႒ဳပါဒါန္ ဒိ႒ိအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ကံ။ ေနာက္တစ္ခါလွည့္လုိက္ျပန္ေတာ့လည္း ဒီအတုိင္းပဲ။ ေသေတာ့ "ကမၼဘဝပစၥယာ" အပါယ္ဇာတိ။ "ဒိ႒ိ"ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ "အပါယ္"သြားရမွာကုိး။ ကုိယ္ စားဖုိ႔ဆုိတာ နဲ႔ ခႏၶာငါးပါးကုိ ကုိယ္ထင္ပစ္လုိက္တာ။ "ခႏၶာ"လုိ႔ မျမင္ေတာ့ဘူး။ ကုိယ္စားဖုိ႔ဆုိတာ "ဒိ႒ိ"က ေျပာတဲ့အသံ။ "ဒိ႒ိ"ကေျပာေတာ့ "ဒိ႒ိ ဒိ႒ဳပါဒါန္ ကမၼဘဝပစၥယာ" ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌ "အပါယ္ဇာတိ"။ ကုိယ္ဟူေသာ အထိမ္းအမွတ္ကုိ မျဖဳတ္ႏုိင္ေသးသ၍ ကာလပတ္လံုး "ဒိ႒ိ"လာမယ္၊ ဒိ႒ဳပါဒါန္ ဒိ႒ိအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ကံ လာမယ္။ ဒါဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာလဲဆုိရင္....
"အရိယာဓမၼ" ကို မႀကိဳးစားလုိ႔ ျဖစ္ရတာ။
ဒီ "ပဋိစၥသမုပၸါဒ္" အဆက္ကုိ ကုိယ့္"ဉာဏ္နဲ႔တားရင္"ရတယ္။ ကုိယ့္ဉာဏ္နဲ႔ မွ မတရားရင္ေတာ့ ဘုရားကုိယ္တုိင္ ေဘးနားက ထုိင္တားလည္း မရဘူး။ ဘုန္းႀကီးက တားလည္းမရဘူး။ ဒါေပမယ့္ "အရိယာဓမၼ"ကို ႀကိဳးစားလုိက္ျပန္ေတာ့လည္း ရသြားတယ္။ ဒီေနရာမွာ "ဉာဏ္"ဝင္လုိက္ရင္လည္း တစ္ခ်က္တည္းနဲ႔ ၿပီးပါတယ္။ "ဉာဏ္"မဝင္လုိ႔ကေတာ့ သြားၿပီ။
အိမ္တြင္းကေန သြားတဲ့"အပါယ္ေလးပါး"။ အိမ္တြင္းမွာ စီးပြားေရးလုပ္ေနရင္း သြားတဲ့"အပါယ္ေလးပါး"။ ကုိယ့္အိမ္ကေန အပါယ္သြားမယ္ဆိုတဲ့သေဘာ သက္ေရာက္တယ္။ ကုိယ့္အတြက္ လုပ္ေနရတာဆုိေတာ့ ခႏၶာက ကုိယ္ျဖစ္ၿပီး ဒိ႒ိ ဒိ႒ဳပါဒါန္ ဒိ႒ိအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ကံ၊ ေသသည္၏အျခားမဲ့၌ အပါယ္ဇာတိ။ ဒါ ကုိယ့္ဖုိ႔လုပ္ရာကေန သြားတဲ့အသြား။ ကုိယ့္ဖုိ႔ကေတာ့ မလုိေတာ့ပါဘူး၊ သူတို႔ေလးေတြ လူေအာက္ သူေအာက္မက်ေအာင္ လူ႔ဝတၱရားကလည္း ရွိေနေလေတာ့ မကင္းရာေလးေတြအတြက္- မကင္းတာက "တဏွာ"။ မကင္းမႈ၊ စြဲလန္းတာက "ဥပါဒါန္"၊ မကင္းမႈေၾကာင့္ "ကာယကံ ဝစီကံ" နဲ႔လုပ္တာက "ကမၼဘဝ၊ ကမၼဘဝပစၥယာ အပါယ္ဇာတိ"။ ဒါက မကင္းတရား နဲ႔ က်သြားတာ။
ခုနတုန္းကၾကေတာ့ ကုိယ့္ဖုိ ႔နဲ႔က်တယ္။ ဒီအတုိင္း စီးပြားရွာေနျငားေသာ္လည္း ဒီလို "အပါယ္ေလးပါး" သြားေနပါလားဆုိတာ ဘယ္သူမွ မစဥ္းစားမိဘူး။ စဥ္းစားမိရင္ေတာင္ ဖံုးမ်ား ထားလုိက္ၾကေသးတယ္။ ပုိလွ်ံတာေလးနဲ႔ ဆြမ္းေလာင္းရတာေပါ့ဘုရား- ဆြမ္းကြမ္းနဲ႔ လာဖံုးလုိက္ေသးတယ္။ ဖံုးပင္ဖံုးေသာ္လည္း ဒီဆြမ္း မတတ္ႏုိင္ဘူး။ ငါ့ဖုိ ႔ပိုမွ လွဴတာ၊ သားသမီးဖုိ႔ ပုိမွလွဴတာ။ "အပုိ" အတြက္လွဴေတာ့ "အပိုအတြက္"ပဲရမယ္၊ အျပည့္အစံုေတာ့မရဘူး။

ဒီေန႔ေတာ့ သိပ္အဆင္မေျပပါဘူး၊ ကုိယ္စား ဖုိ႔ထမင္းဖုိး ဟင္းဖုိးေလာက္ပဲရပါတယ္၊ "ဒိ႒ိ" ေပၚလာတာ။ ကုိယ့္အတြက္တင္မကဘူး သားေတြ သမီးေတြအတြက္ပါ ရလာတယ္ဆုိေတာ့ "တဏွာ"လာတယ္။ ဒီၾကားထဲ "မဂ္" မသြင္းေတာ့ ဒိ႒ိ ဒိ႒ဳပါဒါန္ ဒိ႒ိအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ကံ၊ "ကမၼဘဝပစၥယာ အပါယ္ဇာတိ"။ ဇာတိက်ေတာ့ ျငင္းလုိ႔ကိုမရဘူး။ ဒါေၾကာင္း ဆြမ္းကြမ္းကေလးနဲ႔ မဖံုးနဲ႔၊ ေက်ာင္းကေလး ကန္ကေလးေဆာက္တာနဲ႔ မဖံုးနဲ႔။ "ဒိ႒ိ တဏွာ"နဲ႔ ေက်ာင္းေဆာက္တာ နဲ႔ ဘယ္သူအႀကိမ္ေရမ်ားသလဲသာ ခ်ိန္ၾကည့္လုိက္။ ေက်ာင္းေဆာက္ေနရင္းလည္း "ဒိ႒ိ တဏွာက" လုပ္လ်က္ပဲ၊ ဘုရားတည္ေနရင္းလည္း လုပ္လ်က္ပဲ။ ေက်ာင္းေဆာက္တာကတစ္ျခား၊ စီးပြားေရးကတစ္ျခားဘုရား- တပည့္ေတာ္တုိ႔ အလုပ္မပ်က္ပါဘူး။ လူကသာ ေက်ာင္းလာေနေပမယ့္ အိမ္က ဝင္ေငြက ရွိေနတာပဲ။ အိမ္မွာလည္း "ဒိ႒ိ တဏွာ"မျပတ္ပါဘူး။

အဲဒီၾကားကို "အရိယာဓမၼ" သြင္းေပးလုိက္ပါ။ သြင္းမေပးလုိ႔ရွိရင္ အကုန္ အပါယ္သြားမယ္။ "အရိယာဓမၼ" ကမွ "ပဋိစၥသမုပၸါဒ္" ကုိ ျဖတ္မွာ။ "အရိယာဓမၼ" မဟုတ္ရင္ မျဖတ္ဘူး။ ကယ္မယ့္သူဆုိတာ "အရိယာဓမၼ" ပါပဲ။ "အရိယာဓမ"ၼသာ အားကုိးရာရွိေတာ့တယ္။ "အရိယာဓမ"ၼ ဟာ "ဒိ႒ိ"လည္းျဖတ္တယ္၊ "တဏွာ"လည္းျဖတ္တယ္၊ "ကံ"လည္းျဖတ္တယ္။ လူလားေျမာက္တဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး "တဏွာပဋိစၥသမုပၸါဒ္၊ ဒိ႒ိပဋိစၥသမုပၸါဒ္"လုပ္လာၾကတာ။ အကုန္ အပါယ္ဒုိင္းဒုိင္းေျပးပဲ။ ဒါေၾကာင့္ "အရိယာဓမၼ"ႀကိဳးစား၊ အခ်ိန္မီေသးတယ္။
( မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး )(၉-၁၀-၆၁)ရက္ေန႔က ေဟာၾကားအပ္ေသာ ငရဲဆုိတာဘယ္လုိလဲ၊ ဘယ္လုိေနမွလြတ္မွာလဲ တရားေတာ္ကုိ ခ်ံဳး၍တင္ျပအပ္ပါသည္။

" ေဒဝဒူတသုတ္"

ရဟန္းတို႔ ေသမင္းတမန္တို႔သည္ ဤသံုးမ်ဳိးတို႔တည္း။ အဘယ္သံုးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ-
ရဟန္းတို႔...
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ သူသည္ ...

ကိုယ္ျဖင့္ မေကာင္းမႈကို ျပဳက်င့္၏၊
ႏႈတ္ျဖင့္ မေကာင္းမႈကို ျပဳက်င့္၏၊
စိတ္ျဖင့္ မေကာင္းမႈကို ျပဳက်င့္၏။

ထိုသူသည္ ကိုယ္ျဖင့္ မေကာင္းမႈကို ျပဳက်င့္ေသာေၾကာင့္ ႏႈတ္ျဖင့္ မေကာင္းမႈကို ျပဳက်င့္ေသာေၾကာင့္ စိတ္ျဖင့္ မေကာင္းမႈကို ျပဳက်င့္ေသာေၾကာင့္ ကိုယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းေသာ မေကာင္းသျဖင့္ လားရာ ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရာျဖစ္ေသာ ငရဲ၌ ျဖစ္ရ၏။ ရဟန္းတို႔ ထိုသူကို ငရဲထိန္းတို႔ သည္ အသီးအသီး လက္ေမာင္းတို႔၌ ဆဲြကိုင္၍ ယမမင္းအား ျပကုန္၏၊

''မင္းျမတ္ ဤေယာက်္ားသည္ အမိ၌ သားသမီးတို႔ က်င့္ဝတ္ ခြၽတ္ယြင္း၏၊ အဖ၌ သားသမီးတို႔ က်င့္ဝတ္ ခြၽတ္ယြင္း၏၊ သမဏတို႔၌ လူတို႔ က်င့္ဝတ္ ခြၽတ္ယြင္း၏၊ ျဗာဟၼဏတို႔၌ လူတို႔ က်င့္ဝတ္ ခြၽတ္ယြင္း၏၊ အမ်ဳိး၌ ႀကီးေသာ သူ (အဖိုး အဖြား ဦးႀကီး ဦးေလး စသည္) တို႔ကို အ႐ိုအေသမျပဳ။ မင္းျမတ္သည္ ဤေယာက်္ားအား ဒဏ္ေပးေတာ္မူပါ'' ဟု ေျပာဆိုကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ ...
ထိုသူကို ယမမင္းသည္ ''အေမာင္ေယာက်္ား သင္သည္ လူ႕ျပည္တို႔၌ ထင္ရွား ျဖစ္ေပၚေသာ ပဌမေသမင္းတမန္ကို မျမင္ခဲ့ပါသေလာ'' ဟု ပဌမေသမင္းတမန္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေမးျမန္း၏၊ စစ္ေဆး၏၊ ေျပာဆို၏။ ''အသွ်င္ အကြၽႏ္ုပ္ မျမင္ခဲ့ပါ'' ဟု ထို ေယာက်္ားသည္ ျပန္ေျပာ၏။

ရဟန္းတို႔...
ထိုသူကို ယမမင္းသည္ ဤသို႔ ေမးျမန္း၏-
''အေမာင္ေယာက်္ား သင္သည္ လူ႕ျပည္တို႔၌ အိမ္အျခင္ကဲ့သို႔ ကိုင္းေသာ ခါး ကုန္းေသာ ေတာင္ေဝွးကို အားထား ေနရေသာ တုန္တုန္ရီရီ သြားလာေနေသာ အိုနာ ႏွိပ္စက္ေနေသာ အရြယ္လြန္ေသာ သြားက်ဳိးေသာ ဆံျဖဴေသာ ေခါင္းေျပာင္ ေနေသာ ဦးေခါင္းတုန္လႈပ္ေသာ အေရတြန္႔လိပ္၍ မွဲ႔ေျခာက္တို႔ျဖင့္ ၿပဳိးႁပြမ္းေသာ ကိုယ္ရွိေသာ ပဋိသေႏၶမွ အသက္အားျဖင့္ ရွစ္ဆယ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ကိုး ဆယ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တစ္ရာေသာ္ လည္းေကာင္း ရွိေသာ အမယ္အိုကို ျဖစ္ ေစ အဖိုးအိုကို ျဖစ္ေစ မျမင္ခဲ့ပါသေလာ'' ဟု (ေမးျပန္၏)။

''အသွ်င္ ျမင္ခဲ့ပါ၏'' ဟု ထို ေယာက်္ားသည္ ျပန္ေျပာ၏။

ရဟန္းတို႔ ...
ထိုသူကို ယမမင္းသည္ ဤသို႔ ေမး၏-
''အေမာင္ေယာက်္ား သင္သည္ သိၾကားလိမၼာသည္ ျဖစ္ပါလ်က္ အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္သည္ ျဖစ္ပါလ်က္ 'ငါသည္ လည္း အိုျခင္းသေဘာ ရွိ၏၊ အိုျခင္းသေဘာကို မလြန္ႏိုင္ေခ်၊ ငါသည္ ယခုအခါ ကိုယ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း ေကာင္းမႈကို ျပဳအံ့' ဟု ဤသို႔ေသာ စိတ္အၾကံသည္ မျဖစ္ခဲ့ပါသေလာ''ဟု (ေမး၏)။ ''အရွင္ အကြၽႏု္ပ္သည္ (ေကာင္းမႈကို ျပဳျခင္းငွါ) မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ပါ၊ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ပါသည္'' ဟု ထို ေယာက်္ားသည္ ျပန္ေျပာ၏။

ရဟန္းတို႔...
ထိုသူကို ယမမင္းသည္ ဤသို႔ ဆို၏-
''အေမာင္ ေယာက်္ား သင္သည္ ေမ့ေလ်ာ့ေသာေၾကာင့္ ကိုယ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း ေကာင္းမႈကို မျပဳခဲ့ေလ၊ အေမာင္ ေယာက်္ား အၾကင္ အျခင္းအရာအားျဖင့္ သင္သည္ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့၏၊ ထို အျခင္း အရာ အားျဖင့္ သင့္ကို မခြၽတ္ျပဳၾကကုန္ လတၱံ႕၊ ထို မေကာင္းမႈကို သင့္ အမိသည္ ျပဳသည္မဟုတ္၊ သင့္ အဖသည္ ျပဳသည္မဟုတ္၊ သင့္ ညီအစ္ကိုသည္ ျပဳသည္ မဟုတ္၊ သင့္ အစ္မႏွမသည္ ျပဳသည္မဟုတ္၊ သင့္ အေဆြခင္ပြန္း ခ်စ္ကြၽမ္းဝင္သူ တို႔သည္ ျပဳသည္မဟုတ္၊ သင့္ ေဆြမ်ဳိး သားခ်င္း တို႔သည္ ျပဳသည္မဟုတ္၊ နတ္တို႔သည္ ျပဳသည္ မဟုတ္၊ သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ ျပဳသည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္ အားျဖင့္ သင္သည္ပင္ ထို မေကာင္းမႈကို ျပဳခဲ့၏၊ ထို မေကာင္းမႈ၏ အက်ဳိးကို သင္သည္ပင္ ခံစားရ လတၱံ႕'' ဟု (ဆို၏)။ (၁)

ရဟန္းတို႔ ...
ထိုသူကို ယမမင္းသည္ ပဌမေသမင္းတမန္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေမးျမန္းစစ္ေဆး ေျပာ ဆိုၿပီးလွ်င္ ''အေမာင္ေယာက်္ား သင္သည္ လူ႕ျပည္တို႔၌ ထင္ရွားျဖစ္ေသာ ဒုတိ ယေသမင္း တမန္ကို မျမင္ခဲ့ပါ သေလာ'' ဟု ဒုတိယေသမင္းတမန္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေမးျမန္းျပန္၏၊ စစ္ေဆး ျပန္၏၊ ေျပာဆိုျပန္၏။ ''အရွင္ အကြၽႏု္ပ္ မျမင္ခဲ့ပါ'' ဟု ထို ေယာက်္ားသည္ ျပန္ေျပာ၏၊

ရဟန္းတို႔ ...
ထိုသူကို ယမမင္းသည္ ဤသို႔ ေမးျပန္၏-
''အေမာင္ ေယာက်္ား သင္သည္ လူ႕ျပည္တို႔၌ အနာျဖင့္ ႏွိပ္စက္အပ္ေသာ ဆင္းရဲျခင္းသို႔ ေရာက္ေနေသာ ျပင္းစြာ မက်န္းမာေသာ မိမိက်င္ႀကီးက်င္ငယ္၌ လိမ္းက်ံေပေရလ်က္ အိပ္ရေသာ သူတစ္ပါး ထူေပးမွ ထႏိုင္ေသာ အိပ္ရာသို႔ သူတစ္ပါးတို႔ ခ်ီမပို႔ေဆာင္အပ္ေသာ လူနာမိန္းမကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ လူနာ ေယာက်္ားကိုေသာ္ လည္းေကာင္း သင္ မျမင္ခဲ့ပါသေလာ''ဟု (ေမးျပန္၏)။

''အရွင္ အကြၽႏ္ု္ပ္ ျမင္ခဲ့ပါ၏'' ဟု ထို ေယာက်္ားသည္ ေျပာဆို၏။

ရဟန္းတို႔ ...
ထိုသူကို ယမမင္းသည္ ဤသို႔ ေမး၏-
''အေမာင္ေယာက်္ား သင္သည္ သိၾကားလိမၼာသည္ ျဖစ္ပါလ်က္
အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္သည္ ျဖစ္ပါလ်က္ 'ငါသည္လည္း နာျခင္းသေဘာ ရွိ၏၊ နာျခင္းသေဘာကို မလြန္ႏိုင္၊ ယခုအခါ ငါသည္ ကိုယ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း ေကာင္းမႈကို ျပဳအံ့' ဟု ဤသို႔ေသာ စိတ္ အၾကံသည္ မျဖစ္ခဲ့ပါသေလာ''ဟု(ေမး၏)။ ''အရွင္ အကြၽႏု္ပ္သည္ကား (ေကာင္းမႈ ျပဳျခင္းငွါ) မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ပါ၊ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ပါသည္''ဟု ထို ေယာက်္ားသည္ ျပန္ ေျပာ၏။

ရဟန္းတို႔ ...
ထိုသူကို ယမမင္းသည္ ဤသို႔ဆို၏-
''အေမာင္ ေယာက်္ား သင္သည္ ေမ့ေလ်ာ့ေသာေၾကာင့္ ကိုယ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း ေကာင္းမႈကို မျပဳခဲ့ေလ၊ အေမာင္ ေယာက်္ား အၾကင္ အျခင္းအရာ အားျဖင့္ သင္သည္ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့၏၊ ထို အျခင္း အရာအားျဖင့္ သင့္ကို မခြၽတ္ျပဳၾက ကုန္လတၱံ႕၊ ထို မေကာင္းမႈကို သင့္ အမိသည္ ျပဳသည္ မဟုတ္၊ သင့္ အဖသည္ ျပဳသည္မဟုတ္၊ သင့္ ညီအစ္ကိုသည္ ျပဳသည္ မဟုတ္၊ သင့္ အစ္မႏွမသည္ ျပဳသည္ မဟုတ္၊ သင့္ အေဆြခင္ပြန္းသည္ ခ်စ္ကြၽမ္း ဝင္သူ တို႔သည္ ျပဳသည္မဟုတ္၊ သင့္ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း တို႔သည္ ျပဳသည္မဟုတ္၊ နတ္တို႔ ျပဳသည္ မဟုတ္၊ သမဏျဗာဟၼဏတို႔ ျပဳသည္မဟုတ္၊ စင္စစ္အားျဖင့္ သင္သည္ပင္ ထို မေကာင္းမႈကို ျပဳခဲ့၏၊ ထို မေကာင္းမႈ၏ အက်ဳိးကို သင္သည္ပင္
ခံစားရလတၱံ႕'' ဟု (ဆို၏)။ (၂)

ရဟန္းတို႔ ...
ထိုသူကို ယမမင္းသည္ ဒုတိယေသမင္းတမန္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေမးျမန္း စစ္ေဆး ေျပာဆိုၿပီးလွ်င္ ''အေမာင္ေယာက်္ား သင္သည္ လူ႕ျပည္တို႔၌ ထင္ရွားျဖစ္ေသာ တတိယ ေသမင္းတမန္ကို မျမင္ခဲ့ ပါသေလာ''ဟု တတိယေသမင္းတမန္ကို ေမးျမန္းျပန္၏၊ စစ္ေဆးျပန္၏၊ ေျပာဆိုျပန္၏။ ''အရွင္ အကြၽႏု္ပ္ မျမင္ခဲ့ပါ'' ဟု ထို ေယာက်္ားသည္ ျပန္ေျပာ၏၊ ရဟန္းတို႔ ထိုသူကို ယမမင္းသည္ ဤသို႔ ေမးျပန္၏- ''အေမာင္ေယာက်္ား သင္သည္ လူ႕ျပည္တို႔၌ ေသ၍ တစ္ရက္ရွိၿပီးေသာ္လည္း ျဖစ္ေသာ ေသ၍ ႏွစ္ရက္ရွိၿပီးေသာ္လည္းျဖစ္ေသာ ေသ၍ သံုးရက္ ရွိၿပီးေသာ္ လည္း ျဖစ္ေသာ ဖူးဖူးေရာင္ေနေသာ ႐ုပ္ပ်က္ ဆင္းပ်က္ ၫိုမဲေနေသာ ျပည္ကဲ့သို႔ စက္ဆုပ္ဖြယ္ အပုပ္ရည္ယိုစီးေနေသာ မိန္းမ သူေသေကာင္ကိုျဖစ္ေစ ေယာက်္ား သူေသေကာင္ ကိုျဖစ္ေစ သင္ မျမင္ခဲ့ပါသေလာ'' ဟု (ေမး၏)။

''အရွင္ အကြၽႏ္ု္ပ္ ျမင္ခဲ့ပါ၏''ဟု ထို ေယာက်္ားသည္ ျပန္ေျပာဆို၏။

ရဟန္းတို႔ ...
ထို ေယာက်္ားကို ယမမင္းသည္ ဤသို႔ ေမးျပန္၏-
''အေမာင္ ေယာက်္ား သင္သည္ သိၾကားလိမၼာသည္ ျဖစ္ပါလ်က္ အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္သည္ ျဖစ္ပါလ်က္ 'ငါသည္လည္း ေသျခင္းသေဘာ ရွိ၏၊ ေသျခင္းသေဘာ ကို မလြန္ႏိုင္၊ ယခုအခါ ငါသည္ ကိုယ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း ေကာင္းမႈကို ျပဳအံ့'ဟု ဤသို႔ေသာ စိတ္အၾကံသည္ မျဖစ္ ခဲ့ပါသေလာ''ဟု(ေမးျပန္၏)။ ''အရွင္ အကြၽႏု္ပ္သည္ကား (ေကာင္းမႈကို ျပဳျခင္းငွါ) မစြမ္း ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ပါ၊ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ပါသည္'' ဟု ထိုေယာက်္ားသည္ ျပန္ေျပာ၏။ ရဟန္းတို႔ ထို ေယာက်္ားကို ယမမင္းသည္ ဤသို႔ ဆိုျပန္၏- ''အေမာင္ ေယာက်္ား သင္သည္ ေမ့ေလ်ာ့ေသာေၾကာင့္ ကိုယ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္ လည္း ေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း ေကာင္းမႈကို မျပဳခဲ့ေပ၊ အေမာင္ ေယာက်္ား အၾကင္ အျခင္းအရာ အားျဖင့္ သင္သည္ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့၏၊ ထို အျခင္းအရာအားျဖင့္ သင့္ကို မခြၽတ္ျပဳၾက ကုန္လတၱံ႕၊ ထို မေကာင္းမႈကို သင့္ အမိသည္ ျပဳသည္ မဟုတ္၊ သင့္ အဖသည္ ျပဳသည္မဟုတ္၊ သင့္ ညီအစ္ကိုသည္ ျပဳသည္မဟုတ္၊ သင့္ အစ္မႏွမသည္ ျပဳသည္မဟုတ္၊ သင့္ အေဆြခင္ပြန္း ခ်စ္ကြၽမ္း ဝင္သူတို႔သည္ ျပဳသည္မဟုတ္၊ သင့္ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းတို႔သည္ ျပဳသည္မဟုတ္၊ နတ္တို႔ ျပဳသည္ မဟုတ္၊ သမဏျဗာဟၼဏတို႔ ျပဳသည္မဟုတ္၊ စင္စစ္အားျဖင့္ သင္သည္ပင္ ထို မေကာင္းမႈကို ျပဳခဲ့၏၊ ထို မေကာင္းမႈ၏ အက်ဳိးကို သင္သည္ပင္ ခံစားရလတၱံ႕'' ဟု (ဆို၏)။ (၃)

ရဟန္းတို႔ ...
ထိုသူကို ယမမင္းသည္ တတိယေသမင္းတမန္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေမးျမန္းစစ္ေဆး ေျပာဆိုၿပီးေသာ္ ဆိတ္ဆိတ္ေန၏။ ရဟန္းတို႔ ထို ေယာက်္ားကို ငရဲထိန္းတို႔သည္ ငါးမ်ဳိးေသာ ေႏွာင္ဖဲြ႕ျခင္း မည္ေသာ ကမၼကရဏကို ျပဳကုန္၏၊ ေလာေလာပူေသာ သံစို႔ကို လက္၌ ႐ိုက္ႏွက္ ကုန္၏၊ ေလာေလာပူေသာ သံစို႔ကို ႏွစ္ခုေျမာက္ေသာ လက္၌ ႐ိုက္ႏွက္ကုန္၏၊ ေလာေလာ ပူေသာ သံစို႔ကို ေျခ၌ ႐ိုက္ႏွက္ကုန္၏၊ ေလာေလာ ပူေသာ သံစို႔ကို ႏွစ္ခုေျမာက္ေသာ ေျခ၌ ႐ိုက္ႏွက္ကုန္၏၊ ေလာေလာ ပူေသာ သံစို႔ကို ရင္အလယ္၌ ႐ိုက္သြင္းကုန္၏၊ ထိုေယာက်္ားသည္ ထိုသံစို႔ငါး ခ်က္ ႐ိုက္သြင္းေသာ ေနရာတို႔၌ ျပင္းထန္ကုန္ေသာ ၾကမ္းတမ္းကုန္ေသာ က်င္နာ စပ္ရွားကုန္ေသာ ဆင္းရဲ ေဝဒနာတို႔ကို ခံစားရ၏၊ အၾကင္မွ်ေလာက္ ထို မေကာင္း မႈကံ မကုန္ေသး၊ ထို မွ်ေလာက္ မေသေသးေပ။

ရဟန္းတို႔ ထိုသူကို ငရဲထိန္းတို႔သည္ ဆဲြငင္ကုန္၍ ဓားမႀကီးတို႔ျဖင့္ ခုတ္ျဖတ္ ကုန္၏၊ ထိုသူသည္ ထိုသို႔ ဓားမႀကီးျဖင့္ ခုတ္ျဖတ္ ခံရေသာ ေနရာ၌ ျပင္းထန္ ကုန္ေသာ ၾကမ္းတမ္းကုန္ေသာ က်င္နာစပ္ရွား ကုန္ေသာ ဆင္းရဲ ေဝဒနာတို႔ကို ခံစားရ၏၊ အၾကင္ မွ်ေလာက္ ထို မေကာင္းမႈကံသည္ မကုန္ေသး ထိုမွ်ေလာက္ မေသ ေသးေပ။

ရဟန္းတို႔ ...
ထိုသူကို ငရဲထိန္း တို႔သည္ ေစာက္ထိုးမိုးေမွ်ာ္ ဆဲြကိုင္ၾက၍ ပဲခြပ္တို႔ျဖင့္ ခုတ္ေရြ ကုန္၏။ပ။ ရဟန္းတို႔ ထိုသူကို ငရဲထိန္း တို႔သည္ ရထား၌ တပ္၍ ရဲရဲညီးေသာ အလွ်ံတေျပာင္ေျပာင္ ေလာင္ေသာ မီးေတာက္ မီးလွ်ံႏွင့္ တကြေသာ ေျမအျပင္၌ အေခါက္ေခါက္ အျပန္ျပန္ ေမာင္းႏွင္ကုန္၏။ပ။ ရဟန္းတို႔ ထိုသူကို ငရဲထိန္းတို႔ သည္ ရဲရဲညီးေသာ အလွ်ံ တေျပာင္ေျပာင္ ေလာင္ေသာ မီးေတာက္မီးလွ်ံႏွင့္ တကြေသာ မီးေတာင္ႀကီး သို႔လည္း တက္ေစ ဆင္းေစ ကုန္၏။ပ။ ရဟန္းတို႔ ထိုသူကို ငရဲထိန္းတို႔သည္ ေစာက္ထိုးမိုးေမွ်ာ္ ဆဲြကိုင္ၾက ၍ ရဲရဲညီးေသာ အလွ်ံ တေျပာင္ေျပာင္ ေလာင္ေသာ မီးေတာက္မီးလွ်ံႏွင့္ တကြေသာ ေလာေလာ ပူ ေသာ သံအိုးႀကီး၌ ပစ္ခ်ကုန္၏။ ထိုသူသည္ ထို သံအိုးႀကီး၌ အျမႇဳပ္ထလ်က္ က်က္သည္ျဖစ္၍ အထက္သို႔လည္း တစ္ႀကိမ္ေပၚ၏၊ ေအာက္သို႔လည္း တစ္ႀကိမ္ ျမဳပ္၏၊ ဖီလာလည္း တစ္ႀကိမ္ ေမ်ာ၏။ ထိုသူသည္ ထို သံအိုးႀကီး၌ ျပင္းထန္ကုန္ ေသာ ၾကမ္းတမ္းကုန္ေသာ က်င္နာစပ္ရွား ကုန္ေသာ ဆင္းရဲေဝဒနာတို႔ကို ခံစားရ ၏၊ အၾကင္မွ်ေလာက္ ထို မေကာင္းမႈကံ မကုန္ေသး၊ ထိုမွ်ေလာက္ မေသေသး ေပ။

ရဟန္းတို႔ ...
ထိုသူကို ငရဲထိန္းတို႔သည္ (အဝီစိ) ငရဲႀကီး၌ ပစ္ခ်ၾက ကုန္၏။ ရဟန္းတို႔ ထို (အဝီစိ) ငရဲႀကီးသည္ကား- အေထာင့္ေလးခု ရွိ၏၊ တံခါးေလးေပါက္ ရွိ၏၊ ညီညာ ေသာ အဖို႔အားျဖင့္ ေဝဖန္ ပိုင္းျခားအပ္၏၊ သံတံတိုင္းျဖင့္ ကာရံအပ္၏၊ သံျပားျဖင့္ မိုးထား အပ္၏၊ ထို (အဝီစိ) ငရဲ၏ ေျမျပင္သည္ သံေျမျပင္ ျဖစ္၏၊ အလွ်ံ တေျပာင္ ေျပာင္ ေတာက္ေလာင္ေန၏၊ အလွ်ံႏွင့္ ယွဥ္စပ္ေန၏၊ ထက္ဝန္းက်င္ ယူဇနာ တစ္ရာ တိုင္တိုင္ ပ်ံ႕ႏံွ႕၍ အျမဲတည္ေန၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါ၏)။

သာဓု၊သာဓု၊သာဓု
••••••••••••••••••••••••••

No comments:

Post a Comment