ရဟန္းတို႔ - စိတ္ကို ဘာဝနာ၏အစြမ္းျဖင့္ မပြားအပ္သည္ရွိေသာ္ အမႈ၌- မခံ့၊ ထိုအမႈ၌ - မခံ့ေသာ တစ္ခုေသာ သေဘာတရားမွ်ကိုလည္း ငါဘုရားသည္ ၾကည့္ရႈ၍ ျမင္ေတာ္မမူ -
ရဟန္းတို႔ - စိတ္ကို ဘာဝနာ၏အစြမ္းျဖင့္ ပြားမ်ားအပ္သည္ ရွိေသာ္ အမႈ၌- ခံ့၏၊ ထိုအမႈ၌- ခံ့ေသာ တစ္ခုေသာ သေဘာတရားမွ်ကိုလည္း ငါဘုရားသည္ ျမင္ေတာ္မူ၏။
(အံ- ၁- ၆)
မိမိစိတ္ကို မေစာင့္စည္းဘဲ စိတ္အလို စိတ္အႀကိဳက္ လိုက္၍ေနပါမူ စိတ္ေလာက္ ဂနာမၿငိမ္၊ ဂမူးရႉးထိုး၊ ႏြားသိုးႀကိဳးျပတ္၊ေပါက္လြတ္ပဲစား ျဖစ္တတ္ေသာ သေဘာတရားမည္သည္ မရွိေခ်။
မိမိအက်ိဳးေပး ဆုတ္ယုတ္ေစတတ္သည့္ (တစ္နည္း) အပါယ္ေလးပါးသို႔ က်ေရာက္ေစမည့္ အကုသိုလ္ စိတ္ယုတ္မာမ်ား ထႂကြလာပါက ဘာဝနာ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ပြားမ်ားအားထုတ္လိုက္လွ်င္ စိတ္ကဲ့သို႔ ၿငိမ္ဝပ္ပိျပား တည္ၾကည္ခိုင္ခန္႔ေသာ သေဘာမည္သည္ မရိွေတာ့ေခ်။
( စိတ္မၿငိမ္လွ်င္ လူမၿငိမ္ )
စဥ္းလဲေကာက္က်စ္ေသာ ႏြားလားကို ပဲ့ျပင္ဆံုးမ လိုသူသည္ ခ်ည္တိုင္၌ ခိုင္ျမဲစြာ ခ်ည္ေႏွာင္သကဲ့သို႔ ဤအတူ ပ်က္ေခ်ာ္ေလလြင့္ေနေသာ မိမိစိတ္ကို ဆုံးမပဲ့ျပင္လိုသူသည္ ကမၼ႒ာန္းဘာဝနာကို မွတ္သားျခင္း - သတိ ဟူေသာႀကိဳးျဖင့္ ကမၼ႒ာန္းအာ႐ုံ၌ ထိုစိတ္ကို က်ပ္တည္းခိုင္ၿမဲစြာ ေႏွာင္ဖြဲ႕ခ်ည္ရာ၏။
( ဝိသုဒၶိမဂ္- ၁- ၂၆၁၊ ျပန္- ၁- ၅၃၂ )
ရဟန္းတို႔ - ေႏြလတို႔၏ ေနာက္ဆုံးလ၌ အထက္သို႔ လြင့္တက္ျပန႔္လြင့္ေနေသာ ျမဴမႈန္တို႔ကို အခါမဲ့ သည္းထန္စြာသြန္းေသာ မိုးႀကီးသည္ တစ္ခဏျခင္း ကြယ္ေပ်ာက္ ၿငိမ္းေအးေစနိုင္သကဲ့သို႔၊ ဤအတူပင္ ရဟန္းတို႔ ဤအာနပါနသတိ သမာဓိသည္ ပြားမ်ားေလ့လာအပ္သည္ရွိေသာ္- ၿငိမ္လည္း ၿငိမ္သက္၏၊ မြန္လည္းမြန္ျမတ္၏၊ ထပ္ေလာင္း ျဖည့္စြက္စရာလည္း မ႐ွိ။ ွိခ်မ္းသာစြာလည္း ေနရာျဖစ္၏။ ျဖစ္တိုင္း ျဖစ္တိုင္းေသာ ယုတ္မာေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔ကိုလည္း တစ္ခဏခ်င္း ကြယ္ေျပာက္ၿငိမ္းေအးေစနိုင္၏ဟု မိန႔္ေတာ္မူ၏။
( သံ- ၃- ၂၈၂ / ဝိ- ၁- ၈၈/ ၉ )
အာနာပါန အားထုတ္သူသည္ ၿငိမ္သက္ရ၏။ ယိမ္းထိုးမေနရ မြန္ျမတ္ေသာ ဘာဝနာျဖစ္၏။ ထြက္ေလ၀င္ေလမွ တစ္ပါးအျခား ျဖည့္စြက္စရာမလို ခ်မ္းသာစြာလည္း ျဖစ္၏။ ျဖစ္ျဖစ္သမွ် အကုသိုလ္ကို ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ဒိ႒ ကြယ္ေပ်ာက္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္း အက်ိဳးရသည္မွာ ထင္ရွားေလ၏။
သမထဘာဝနာပြားလွ်င္ အဝိဇၨာမွ တစ္ပါး က်န္နီဝရဏတရား (၅)ပါး ၿငိမ္း၏။
ဝိပႆနာ ဘာဝနာပြားလွ်င္ အဝိဇၨာႏွင့္တကြ နီဝရဏတရား (၆)ပါး ၿငိမ္း၏။
အာနာပါန - အစပိုင္းကား သမထျဖစ္သည္။ အာနာပါနဘာဝနာ ပြားမ်ားရျခင္းသည္ ယုတ္မာတဲ့ အကုသိုလ္ ဒိ႒ ၿငိမ္းေအးျခင္း၊ အဝိဇၨာမွ တစ္ပါးေသာ အကုသိုလ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေႏွာက္ယွက္တတ္သည့္ နီဝရဏတရားတို႔ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၾကသည္။
No comments:
Post a Comment