အာနပါနႆတိပြားရာ၌ ေရွာင္ရန္ ၈-ပါး
ႏွင့္ ေဆာင္ရန္ ၈-ပါးကုိ ရွင္းလင္းျပဆုိျခင္း
…………………………………………………
ဝိသုဒၶိ၇ပါးအစဥ္အရ ရွင္ရဟန္း၌ ရွင္
ရဟန္းသီလ၊ လူ၌ လူ႔သီလ စင္ၾကယ္သန္႔
ရွင္း ဝိသုဒၶိျဖစ္ျခင္းရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္
စိတ္ သမာဓိအထူးစင္ၾကယ္ရန္ စိတၱဝိသုဒၶိကုိ ပြားျပန္ရန္အလုိ႔ငွာ အာနာပါနႆတိ ကမၼ႒ာန္းကုိ အားထုတ္ရ၏။ အာနာပါနအားထုတ္ရာကေန ဒိ႒ိဝိသုဒၶိစသည္ အစဥ္ အတုိင္း ျဖစ္ေတာ့၏။ ဤကား ဝိသုဒၶိမဂ္ကုိ မွီး၍ ဆုိေသာ အစဥ္တည္း။
ပဋိသမၻိဒါမဂ္ပါဠိ၌ကား ဤ အာနာပါနႆတိကထာ၏ ေရွ႕၌ မိစၦာဒိ႒ိအမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ ျပ ဆုိရာ ဒိ႒ိကထာကုိ ျပထား၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္
ထုိဒိ႒ိကထာ၏ သင္ၾကားခ်က္အရ မိစၦာ ဒိ႒ိ၏ အျပစ္အာဒီနဝကုိ ေလ့လာထားေသာ မိစၦာဒိ႒ိအညစ္အေၾကးတုိ႔ကုိ မိမိသႏၲာန္မွ သုတ္သင္လုိေသာ ေယာဂီသည္ ယထာဘူ တဉာဏ္ရဖုိ႔ရန္ အေထာက္ကူျပဳေသာ ဘုရားအစရွိေသာ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ က်င့္ သုံးခဲ့ေသာ ကိေလသာကင္းေရး နည္းစနစ္ စိတၱဝိသုဒၶိ အာနာပါနႆတိကမၼ႒ာန္းကုိ ထူေထာင္ရမည္ဟု သိေစလုိ အရွင္သာရိ
ပုတၱရာက ဒိ႒ိကထာေနာက္ အာနာပါန
ႆတိကထာကုိ ေဟာသည္ဟု မွတ္ရာ၏။
(ပဋိသံ အ႒ကထာကုိ မွီး၍ ေရးသည္။)
အာနာပါနႆတိပြားရာ၌ ေရွာင္ရန္ ေဆာင္ရန္ တရား၁၆ပါးတုိ႔ကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း သိပါ။
“တားျမစ္ျခင္း၌ ဉာဏ္ရွစ္ပါးႏွင့္ ေက်းဇူးျပဳ
ျခင္း၌ ဉာဏ္ရွစ္ပါးတို႔ကား အဘယ္တို႔
နည္း။
ကာမဂုဏ္တုိ႔၌ လုိလားတတ္ေသာကာမစၦႏၵသည္ သမာဓိကို တားျမစ္တတ္၏။ ကာမ
ဂုဏ္မွထြက္ေျမာက္တတ္ေသာ စ်ာန္ ေနကၡမၼသည္ သမာဓိအား ေက်းဇူးျပဳတတ္၏။
တက္ၾကြ ဆုတ္နစ္ေသာ ေဒါသသည္ သမာဓိကို တားျမစ္တတ္၏။ ခ်စ္ခင္ေသာ
ေမတၱာသည္ သမာဓိအား ေက်းဇူးျပဳ
တတ္၏။
ထုိင္းမႈိင္းပ်င္ရိေသာ ထိနမိဒၶသည္ သမာဓိကို တားျမစ္တတ္၏။ အလင္းေရာင္၌ အ
မွတ္သားထားမႈ အာေလာကသညာသည္ သမာဓိအား ေက်းဇူးျပဳတတ္၏။
ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း "ဥဒၶစၥ"သည္ သမာဓိကို တား
ျမစ္တတ္၏။ မပ်ံ႕လြင့္ျခင္းသည္ သမာဓိအား ေက်းဇူးျပဳတတ္၏။
ယုံမွားျခင္းဝိစိကိစၦာသည္ သမာဓိကို တား
ျမစ္တတ္၏။ တရားကို ပိုင္းျခားမွတ္သား
ျခင္းပညာသည္ သမာဓိအား ေက်းဇူးျပဳ
တတ္၏။
အဝိဇၨာသည္ သမာဓိကို တားျမစ္တတ္၏။
ဉာဏ္သည္ သမာဓိအား ေက်းဇူးျပဳတတ္ ၏။
မေမြ႔ေလ်ာ္ျခင္း သည္ သမာဓိကို တားျမစ္ တတ္၏။ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းသည္ သမာဓိအား ေက်းဇူးျပဳတတ္၏။
အကုသိုလ္တရားအားလံုးတို႔သည္လည္း သမာဓိကို တားျမစ္တတ္ကုန္၏။ ကုသိုလ္တရားအားလံုးတို႔သည္လည္း သမာဓိအား ေက်းဇူးျပဳတတ္ကုန္၏။
ဤကား တားျမစ္ျခင္း၌ ဉာဏ္ရွစ္ပါးႏွင့္
ေက်းဇူးျပဳျခင္း၌ ဉာဏ္ ရွစ္ပါးတို႔တည္း။”
(ပဋိသမ႓ိဒါမဂ္ ျမန္မာျပန္ကုိ ျဖည့္ထား၏)
ထုိတြင္ အကုသုိလ္မွန္သမွ် သမာဓိကုိ တားသည္, ကုသုိလ္မွန္သမွ် သမာဓိကုိ
ေက်းဇူးျပဳသည္ဟု ေရွာင္ရန္ေဆာင္ရန္ကုိ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ျပထားသည္ကုိ သတိျပဳရာ၏။ ထုိေဒသနာအရ ကုသုိလ္ေဝယ်ာဝစၥ အလုပ္မ်ားကုိ တစ္ခုမွတစ္ခု ေျပာင္းလဲ
လုပ္ေနက, ပုံမွန္ စာၾကည့္ျခင္း ဘုရားရွိခုိး
ျခင္း ဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္းစသည့္ အလုပ္တစ္ခုခုကုိ လုပ္ေနက သမာဓိရသည္ဟု သိရာ၏။ အကုသုိလ္ပြဲလမ္းမ်ား၌ သမာဓိမရ, ထုိေနရာသုိ႔ မသြားေလလင့္။
သားႏွင့္ မယားႏွင့္ ေနသူျဖစ္ေစကာမူ အား လပ္သည့္အခ်ိန္ကုိ ရေအာင္ယူ၍ စိတ္
တည္ၿငိမ္ေအာင္ အာနာပါနအားထုတ္ျခင္း ပင္ သမာဓိကုိ ေက်းဇူးျပဳျခင္း ကာမစၦႏၵမွ ထြက္ေျမာက္ျခင္း ေနကၡမၼဟု မွတ္ရာ၏။
ကာမစၦႏၵရွိက ရတာမလုိ လုိမရ ေဒါသျဖစ္ တတ္၏။ တက္ၾကြေသာ ေဒါသရွိလြန္းက မၾကာခဏစိတ္တုိေနမိ၏။ ဆုတ္နစ္ေသာ ေဒါသရွိကလည္း သရဲတေစၦေၾကာက္၍
တစ္ကုိယ္တည္း ဆိတ္ၿငိမ္ရာေနလ်က္ အာ နာပါနႆတိ မထားမိ ရွိတတ္၏။ ထုိ
ေဒါသမွန္သမွ်သည္ သမာဓိမွန္ေျပာင္း၏
ေဘးရန္မ်ား ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သမာဓိ၏ မိတ္ဖက္ျဖစ္ေသာ ေမတၱာကုိ ပြားရာ၏။
သရဲေျခာက္လာေစကာမူ ငါ့အတြက္ အ
ေဖာ္ရသည္ဟု အိမ္ေမြးတိရစၦာန္ႏွယ္ စိတ္ ေျပာင္း ခ်စ္ခင္ရာ၏။ မိမိကုိ ပစ္ထားခဲ့
ေသာ သားသမီးဇနီးခင္ပြန္းတပည့္မိတ္
ေဆြခ်စ္သူတုိ႔အေပၚ စိတ္တုိမေနအပ္။ အာနာပါႆတိကုိသာ အေဖာ္လုပ္အပ္၏။
တစ္ခါတစ္ရံ ေမာဟဝင္လာ၍ တရားအား မထုတ္ဘဲ ေနတာက ေကာင္းမွာပါဟု ေမာဟ အဝိဇၨာျဖစ္တတ္၏။ ထုိအခါ ပညာ၏ တန္ဖုိးကုိ သတိရ၍ ပညာကုိျဖစ္ေစ၍
အာနာပါနႆတိအလုပ္၏ အားသာခ်က္မ်ားကုိ ရွာေဖြဆင္ျခင္ သိျမင္ေနရာ၏။
(ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ, အေလာဘ
အေဒါသ အေမာဟ)
အလင္းနိမိတ္မရေသး၍သာ ငါပ်င္းရိထုိင္း မႈိင္းေနရ၏ဟု အာနာပါနႆသတိအား
ထုတ္၍ သူတကာေတြ အလင္းနိမိတ္ရရင္ ငါေရာ ဘာမုိ႔ မရရမွာလဲဟု ဝီရိယထားရာ ၏။ အာေလာကသညာ (ထီ) [အာေလာက+သညာ] အေရာင္အလင္း-အာေလာက-နိမိတ္၌ျဖစ္ေသာ သညာ၊ အေရာင္အလင္းဟူ၍ ျဖစ္ေသာ သညာ။ တိပိ၊၄က၊၃၉၆- ဟု အဖြင့္ရွိ၍ ပ်င္းရိက အလင္းရွာ၍
အလင္းေရာင္ကုိ ၾကည့္ရာ ႏွလုံးသြင္းရာ၏။
ညအခါ၌ လူတိတ္ခ်ိန္ဝယ္ ဖေရာင္းတုိင္မီး
ျဖင့္ စာဖတ္ရာ အာေလာကသညာေၾကာင့္ သမာဓိအတန္သင့္ျဖစ္ဖူး၍ ေရးျပလုိက္၏။
က်န္သည့္ ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း ဝိစိကိစၦာျဖစ္ျခင္း မေမြ႔ေလ်ာ္ျခင္းတုိ႔၏ အျပစ္တုိ႔ကုိ ထုိတရား ၃ပါး ျဖစ္ခ်ိန္၌ ဘာတရားသေဘာေတြလဲ ဟု ယင္းတုိ႔ကုိ စူးစမ္းဆင္ျခင္ သိျမင္ ပယ္ စြန္႔ရာ၏။ ထုိအခါ တည္ၾကည္မႈ သံသယ
ရွင္းမႈ တရားအလုပ္၌ ေမြ႔ေလ်ာ္မႈတုိ႔ ျဖစ္ လာလတၱံ႔။
စိတ္၌ အထက္ပါ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ အားၿပိဳင္မႈမ်ား ရွိေနပုံကုိ အစကတည္းက
ႀကိဳသိေစရန္ အရွင္သာရိပုတၱရာက မိန္႔ထား သည္ဟု သိရာ၏။ အက်ယ္သိလုိသူမ်ား မဟာသတိပ႒ာနသုတ္အဖြင့္လာ ကာမစၦႏၵ စသည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဗာဇၥ်င္၇ပါး ျဖစ္
ေၾကာင္းတုိ႔ကုိ ရွာေဖြ ဖတ္႐ႈရာ၏။ ေယာနိ
ေသာ မနသိကာရ အေယာနိေသာ မနသိ ကာရဟူေသာ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ ျဖစ္
ေၾကာင္းတရားစသည္ကုိ ဆုိလုိ၏။
အရွင္ဇနနႏၵ။
No comments:
Post a Comment