Monday, January 14, 2019

ကာယာႏုပႆနာ ရႈပြါးနည္း

☸ ကာယာႏုပႆနာ ရႈပြါးနည္း🚩

ဝိပႆနာတရား အားထုတ္ၾကတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က ပုထုဇဥ္ နယ္ပယ္ကေန အရိယာနယ္ပယ္ကို ေရာက္ေအာင္ သြားေနႀကတာပဲ ျဖစ္တယ္။

အရိယာပုဂၢိဳလ္က ေလးမ်ိဳး ရွိပါတယ္။
၁ ။ ေသာတာပန္ အရိယာ။
၂ ။ သကဒါဂါမ္ အရိယာ။
၃ ။ အနာဂါမ္ အရိယာ။
၄ ။ ရဟႏၲာ အရိယာ။

အရိယာပုဂၢိဳလ္ ေလးမ်ိဳးက တစ္ဆင့္ျပီးမွ တစ္ဆင့္ တက္သြားရတာမို႔ ေသာတာပန္မွ မတည္ေသးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္၊ ရဟႏၲာ မတည္ႏိုင္ပါဘူး။

ဒီေတာ့ အရိယာ နယ္ထဲကို ဝင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ပထမဆံုး ေသာတာပန္တည္ေအာင္ အရင္ လုပ္ရပါမယ္။

ေသာတာပန္ တည္တယ္ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ?
ေသာတာပန္ တည္တယ္ဆိုတာ ဒိ႒ိနဲ႔ ဝိစိကိစၧာကို အၿပီးတိုင္ ပယ္သတ္ႏိုင္တာကို ေခၚတာပါ။
ဒါက ေသာတာပန္ရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ လကၡဏာပါ။

တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ သူေတြက သမထ အလင္းမွန္းလည္း မသိ။ ဝိပႆနာ အလင္းမွန္းလည္း မသိ။
အရိယာျဖစ္ၿပီ ေသာတာပန္တည္ၿပီလို႔ ေျပာေနႀကေပမဲ့

သကၠာယဒိ႒ိ ဘာေျပာမွန္း မသိ၊ ဥေစၧဒဒိ႒ိ ဘာေျပာမွန္း မသိ၊ သႆတဒိ႒ိ ဘယ္ေနမွန္း မသိ။
အမရာဝိေကၡပဒိ႒ိ၊ သီလဗတၱပရာမာသ ဒိ႒ိ၊
ဣႆရနိမၼာန ဒိ႒ိ ဘာတစ္ခုမွ နားမလည္ဘဲ ပါးစပ္ဖ်ား ေသာတာပန္ တည္ေနတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီး။

ပုထုဇဥ္ နယ္ကေန အရိယာနယ္ကို တက္လွမ္းေတာ့မယ္ဆိုရင္ ေအာက္ဆံုးအဆင့္
ျဖစ္တဲ့
ေသာတာပန္ အဆင့္ကေန တက္ရမွာပါ။
ေသာတာပန္ျဖစ္ေအာင္ က်င့္ဆဲပုဂၢိဳလ္ဟာ ကိုယ့္မွာ
ဒိ႒ိ ကပ္ေနတာ အရင္သိရပါမယ္။ ဒိ႒ိ ကပ္ေနမွန္း မသိတဲ႔ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဒိ႒ိကို မခြာႏိုင္ပါဘူး။

ေသာတာပန္ တည္ေအာင္ ဝိပႆနာ ႐ႈႀကၿပီ ဆိုေတာ့လည္း ဒိ႒ိ တန္းလန္းနဲ႔ ႐ႈေနတဲ့ ဝိပႆနာက
အားနည္းတဲ့ ဝိပႆနာပါ။ အားႀကီးတဲ့ ဝိပႆနာျဖစ္ဖို႔ ဒိ႒ိကို အရင္ ခြါရပါမယ္။ အားႀကီးတဲ့ ဝိပႆနာမွသာ
ေသာတာပန္ အရိယာျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္မွာပါ။

သကၠာယဒိ႒ိ၊ သႆတဒိ႒ိ၊ ဥေစၧဒဒိ႒ိ  စတဲ့ ဒိ႒ိ သံုးမ်ိဳးကို ျဖဳတ္ပယ္ဖို႔ နည္းလမ္း သံုးသြယ္ ရွိပါတယ္။

စာအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ ပရိညာ သံုးပါးပါ။
၁ ။ ဉာတ ပရိညာ၊
၂ ။ တီရဏ ပရိညာ၊
၃ ။ ပဟာန ပရိညာ။

ျမန္မာလို ေျပာရရင္ အသိျဖဳတ္၊ အပြါးျဖဳတ္၊ အပယ္ျဖဳတ္လို႔ ေခၚပါတယ္ ။

ပရိညာ သံုးပါး၊ ဒိ႒ိျဖဳတ္နည္း သံုးမ်ိဳးမွာ အေရးအႀကီးဆံုးက ဉာတပရိညာ ဆိုတဲ့ အသိျဖဳတ္ပါ ။

အသိမွ မျဖဳတ္ႏိုင္ရင္ တိရဏပရိညာ ဆိုတဲ့
အပြါးလည္း မျဖဳတ္ႏိုင္ပါဘူး။ အပြါးမျဖဳတ္ႏိုင္ရင္လည္း အပယ္ျဖဳတ္လည္း မျဖဳတ္ႏိုင္ပါဘူး။ အသိျဖဳတ္နည္းကို ပိုင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ခႏၶပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ပိုင္ေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ ခႏၶပဋိစၥသမုပၸါဒ္ နားမလည္ေသးသမ်ွ
ခႏၶာမွာ ဒိ႒ိ ရွိေနတုန္းပါပဲ။

ဝိပႆနာ ရႈပြါးေတာ့မယ္ဆိုရင္ စာပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို အေျခခံၿပီး သိေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ အသိမပါတဲ့ အက်င့္ဟာ သာသနာပ အက်င့္ပဲ။ အသိပါတဲ့ အက်င့္မွသာ သာသနာတြင္း အက်င့္။ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးထဲမွာလည္း ပါပါတယ္။

`` ဝိဇၨာစရဏ သမၸႏၷ ´´ တဲ႔ ။ ဝိဇၨာ ဆိုတာ သိတာ၊ စရဏက  က်င့္တာ၊ သမၸႏၷက  ျပည့္စံုတာ။

ဆိုလိုခ်င္တာက အသိေကာ အက်င့္ေကာ ျပည့္စံုမွ လိုရာနိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳႏိုင္မွာပါ။

က်င့္ေတာ့ က်င့္ေနၿပီး အသိ မပါဘူးဆိုရင္ နိဗၺာန္ မေရာက္ႏိုင္ပါဘူး။ ဝိပႆနာ အားထုတ္ေတာ့မယ့္ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဝိပႆနာ ဆိုတာ ဘာေျပာမွန္း သိထားရမယ္။

တရား အားထုတ္ေနၿပီးေတာ့ သမထမွန္း မသိ၊ ဝိပႆနာမွန္း မသိ။ သမထရဲ႕ အျမင္က ဘယ္လို၊ ဝိပႆနာရဲ႕ အျမင္က ဘယ္လို။ သမထက ဘာကို အာ႐ံုျပဳတယ္၊ ဝိပႆနာက ဘာကို အာ႐ံုျပဳတယ္ ဆိုတာ သိထားရပါမယ္။

သမထ၊ ဝိပႆနာ၊ အ႐ႈခံ၊ အ႐ႈဉာဏ္ကို မသိဘဲ ဝိပႆနာ ႐ႈတယ္ဆိုတာ လူျမင္ေကာင္း႐ံုသာ ရွိတာဘဲ။
လူသာဓုေခၚ၊ နတ္သာဓုေခၚေအာင္ လုပ္ေနတာဘဲ။ အဓိက,က ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သာဓုေခၚႏိုင္ဖို႔သာ
အေရးႀကီးတယ္လို႔ မွတ္ပါ။

ဓမၼသဂၤဏီ ပါဠိေတာ္မွာ ဘာလာလဲ ဆိုရင္
`` ပညတၱိ ံဌေပတြာ၊ အနိစၥာဒိ အာကာေရန၊
ဝိဝိဓံ ပႆတီတိ ဝိပႆနာ´´တဲ့။

ပညတၱိ ံဌေပတြာ  =  ပညတ္ကို ခြါလွပ္၍၊
အနိစၥာဒိ အာကာေရန  = အနိစၥ အစရွိေသာ (အနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱ)၊ ဝိဝိဓံ  =  ထင္ထင္ရွားရွား ခႏၶာ၏ ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္ေအာင္၊ ပႆတိ  =  ႐ႈမွတ္ရာ၏။
ဣတိတသၼာ =  ထို႔ေၾကာင့္၊ ဝိပႆနာ  =  ဝိပႆနာ မည္၏။

လိုရင္းကို ေျပာရရင္ ပညတ္ကိုခြါၿပီး ခႏၶာရဲ႕
ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္ေအာင္ ႐ႈတာဟာ ဝိပႆနာ ပါတဲ့။

ပညတ္ကို အရင္ ခြါရမယ္။
ၿပီးရင္ ခႏၶာရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္ေအာင္ ႐ႈရမယ္။
ဒါမွ ဝိပႆနာ အလုပ္လို႔ ေခၚတာပါ။

ပညတ္ကို အရင္ သိေအာင္လုပ္ရရင္ ပညတ္ က
( ၆ ) မ်ိဳး ရွိတယ္။ ( ၈ ) မ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္။
ေယာဂီတို႔အတြက္ ဝိဇၨာမာန ပညတ္နဲ႔ အဝိဇၨာမာန ပညတ္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ဒီႏွစ္မ်ိဳး သိထားရင္ လံုေလာက္ပါျပီ။

အဝိဇၨမာန ပညတ္ ဆိုတာက မရွိတာကို အရွိလုပ္ျပီး ေခၚေဝၚပညတ္ ထားတာပါပဲ။

ဥပမာ = ေယာဂီတို႔ကို အမ်ားက
သတ္မွတ္ထားတာက လူ။

ဒါျဖင့္ လူဆိုတာ ေခါင္း၊ ခါး၊ ေျခ၊ လက္ကို ေျပာတာလားလို႔ ေမးလိုက္ေတာ့ လူဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူး။ အဟုတ္မရွိေပမဲ့ အေခၚေတာ့ ရွိတယ္။

တကယ္ ရွိေနတာက ခႏၶာ ငါးပါး။ တကယ္ရွိတဲ့ ခႏၶာငါးပါးကိုပဲ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာရယ္လို႔ ဣရိယာပုထ္ အမူအရာကိုၾကည့္ျပီး သမုတ္ထားတာပဲ။

တကယ္ မရွိေပမဲ့ အေခၚရွိတယ္။ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ အေခၚရွိသလို ေခါင္း၊ ခါး၊ ေျခ၊ လက္တို႔လည္း အေခၚရွိပါတယ္။ အဲလို အေခၚရွိေပမဲ့ ေခါင္းကို ကိုင္ႀကည့္ရင္ မာတယ္၊ ေပ်ာ့တယ္ ဆိုတာကို ေတြ႔ရမယ္။ ပူတယ္၊ ေႏြးတယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာကို ေတြ႔ရမယ္။ ယိုစီး ဖြဲ႔စည္းတဲ့ ေခြ်း ေသြး သလိပ္ ရွိတယ္။ ေလလည္း ရွိတယ္ ။

ဒီခႏၶာကိုယ္ထဲ တကယ္ရွိတာက ပထဝီ၊ ေတေဇာ၊ အာေပါ၊ ဝါေယာဆိုတဲ႔ ဓါတ္ႀကီးေလးပါး ပါပဲ။ ေခါင္း ခါး ေျခ  လက္ ကေလး လူႀကီး  အသက္ လိပ္ျပာ
ဆိုတာေတြက တကယ္ရွိ မဟုတ္ပဲ အေခၚရွိေတြ။ ဓါတ္ႀကီးေလးပါးက တကယ္ ရွိတာ။ ခႏၶာငါးပါးက တကယ္ရွိတယ္။ ႐ုပ္နာမ္ ႏွစ္ပါးက တကယ္ရွိတယ္။ ငါ သူတပါး ေယာက္်ား မိန္းမ ဆိုတာ အေခၚပဲ ရွိတယ္။

တကယ္ မရွိတာကို ရွိသေယာင္ေယာင္နဲ႔ ေယာက်္ား မိန္းမ ပုဂၢိဳလ္ သတၱဝါဆိုျပီး သမုတ္ထားတာ။ အဲလို သမုတ္ထားတဲ့ သမုတိပညတ္ကို ေလာက သေကၤတ ေလာကနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့ ေနရာမွာသံုးတာ။

ေယာက်္ား မိန္းမ ကေလး လူႀကီး အေဖ အေမ
ဆရာ စတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြကို ေလာကထဲမွာ ေျပာဆို ဆက္ဆံတဲ့ ေနရာ၊ ေရာင္းဝယ္တဲ့ ေနရာ စတဲ့ ေနရာေတြမွာ သူ႔ူ႔ေနရာနဲ႔ သူ သင့္ေတာ္စြာ သံုးရပါတယ္။

ဝိပႆနာ ရႈတဲ့ေနရာကို အဲဒီ အဝိဇၨမာန ပညတ္ေတြ ယူမလာပါနဲ႔။

တခိ်ဳ႕မ်ားဆို - ဦးေခါင္း ရႈပါ။ ခါး ရႈပါ။
လက္ေမာင္း ရႈပါ ။ လည္ပင္း ႐ႈပါနဲ႔ ရႈခို္င္းေနႀကတာ။
ဒါ ဗုဒၶ အလိုက် မဟုတ္ပါဘူး။

ခႏၶာကို္ယ္ အတၱေဘာႀကီးကို ႐ႈရမွာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက
``ဝိပႆနာရႈတယ္ ဆိုတာ ေခြးေဟာင္တဲ့ ခႏၶာႀကီး မရႈေကာင္းဘူးကြ´´ ဆိုျပီး မိန္႔ေတာ္မူထားပါတယ္။

ေခြးေဟာင္တဲ့ ခႏၶာႀကီးဆိုတာ တျခား မမွတ္လုိက္နဲ႔။ ခႏၶာကိုယ္ အတၱေဘာႀကီးကို ေျပာတာ။ ေခြးဆိုတာ ခႏၶာရဲ႕ အျပင္ဗဟိဒၶ အထည္ကို ေဟာင္တာ။ ခႏၶာ အတြင္းက ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္းကို ေဟာင္တာ မဟုတ္ဘူး။

ဝိပႆနာ ႐ႈတဲ႔ေနရာမွာ ဒီအေခၚအေဝၚ ေတြကို ဉာဏ္နဲ႔ ခြါထားရပါမယ္။ ပညတ္ ႏွစ္မ်ိဳးထဲက က်န္တဲ့ ပညတ္တစ္မိ်ဳးျဖစ္တဲ့၊ အရွိတရား ေပၚမွာ နားလည္ေအာင္ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတဲ့ ဝိဇၨာမာနပညတ္ ကိုပဲ ဝိပႆနာ ႐ႈရာမွာ သံုးပါတယ္ ။

ဝိပႆနာအလုပ္ လုပ္ျပီဆိုေတာ့ `ဝိပႆနာအစ အာနာပါနက´ ဆိုတဲ့ အတိုင္း ဝင္ေလ၊ ထြက္ေလ ႐ႈမွတ္တဲ့ အာနာပါနက စရမွာပါ။ အာနာပါနႆတိကို ပြင့္ေတာ္မူၾကတဲ့ ဘုရားအဆူဆူတို႔ လက္လြတ္ေတာ္ မမူႀကပါဘူး။

အာနာပါန ႐ႈမွတ္ေတာ့မယ္ဆို ပါ႒ိေတာ္မွာ `သေတာဝါ အႆသတိ၊ သေတာဝါ ပႆသတိ´တဲ့။

သေတာ  =  သတိရွိသည္ျဖစ္၍၊
အႆသတိ  =  ထြက္ေလကို ထုတ္ရာ၏။
သေတာ  = သတိရွိသည္ျဖစ္၍၊
ပႆသတိ  =  ဝင္ေလကို ႐ွဴရႈိက္ရာ၏တဲ့။

အရမ္း မ႐ွဴပါနဲ႔။ အရမ္း မ႐ိႈက္ပါနဲ႔။ ဝင္ေလေလး ဝင္လာရင္ ေၾသာ္ ဒါ ဝင္ေလေလး ပါလား။
ထြက္ေလေလး ထြက္သြားရင္ ထြက္ေလေလး
ပါလားလို႔ သတိထားေပးပါ။ ဝင္ေလ ထြက္ေလကို သတိထားျပီးေတာ့ သမာဓိ ထူေထာင္ရပါမယ္။

အႆေသာ ပႆေသာ ကာယသေခၤါေရ ဆိုတဲ့ အတိုင္း ဝင္ေလ ထြက္ေလ ဆိုတာ ကာယ ဆိုတဲ့ ႐ုပ္တရား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ႐ုပ္တရားေလး အေပၚမွာ
ဒါဝင္ေလ႐ုပ္ ဒါထြက္ေလ႐ုပ္ပဲလိ႔ု မွတ္သားေနတာဟာ
ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ ျဖစ္ပါတယ္။

ကာယာႏုပႆနာဆိုတာ ကာယရယ္ အႏုပႆနာရယ္ ေပါင္းစပ္ထားတာပဲ။ ဝင္ေလ ထြက္ေလက ကာယ၊
အႏုပႆနာက အစဥ္တစိုက္ ၾကည့္ေနတာ။ ဝင္ေလ ထြက္ေလေလး ရွိေနတာကို ရွိတယ္လို႔ သိတာက သတိရွိေနလို႔ သိတာျဖစ္ပါတယ္။ သတိနဲ႔ သိတာျဖစ္လို႔ သတိပ႒ာန္လို႔ ေခၚပါတယ္။

ဝင္ေလမွာ ေလဆိုတာကလည္း ႐ုပ္တရား။ ႏွာသီးဖ်ားကလည္း မာတဲ့ ေပ်ာ့တဲ့သေဘာ၊ ေအးတဲ့ ေႏြးတဲ့သေဘာ၊ ေဖာင္းတဲ့ ပိန္တဲ့ သေဘာဆိုတဲ့ ဓါတ္ႀကီးေလပါး ရွိေနတဲ့အတြက္ ႐ုပ္တရားပါပဲ။
အျပင္က ေလကလည္း ကာယဆိုတဲ့ ႐ုပ္တရား၊ ႏွာသီးဖ်ားကလည္္း ကာယ ႐ုပ္တရား။ ႏွာသီးဖ်ားေလးမွာ အဲဒီ ေလကေလး ဝင္ထြက္
ေနတာကိုသာမန္ၾကည့္႐ံုသာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔
အထူး ဂ႐ုစိုက္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ရမယ္။

ဒါမွလည္း ဝိေသေသ ပႆတီတိ ဝိပႆနာ ဆိုတာနဲ႔ ကိုက္ညီပါတယ္။

ေလက ႏွာသီးဖ်ားမွာ ဝင္လာေတာ့ တိုးေဝွ႔ ထိခိုက္ျပီး ဝင္လာပါတယ္။ တိုးဝင္လာတဲ့ ေလေလးဟာ ငါ မဟုတ္ဘူး ႐ုပ္တရားပဲ။ အတိုးခံရတဲ့ ႏွာသီးဖ်ားေလးက ငါ မဟုတ္ဘူး ႐ုပ္တရားပဲ။ ေလကေလးက ဝင္လာတဲ့ အခါ ေအးျပီးေတာ့ ဝင္လာတယ္။ ျပန္ထြက္တဲ့ အခါ ေႏြးျပီးေတာ့ ထြက္သြားတယ္။ ေအးတယ္၊ ေႏြးတယ္ ဆိုတာ ႐ုပ္ရဲ႕သေဘာ။ တိုးေဝွ႔ ထိခိုက္တာလည္း ႐ုပ္ရဲ႕ သေဘာပါပဲ။

ဝိပႆနာဆိုတာ အဲဒီလို သေဘာကို ျမင္ေအာင္ ရႈရမယ္။ အထည္ကို ျမင္ေနရင္ ပညတ္ပဲ ျဖစ္မွာ။
သေဘာကို ျမင္မွ ပရမတ္ ျဖစ္တာပါ။

ပရမတ္ ပညတ္ ခြဲၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဝင္ေလ ထြက္ေလက ပညတ္၊ တိုးေနတာေလးက ပရမတ္။
ရႈတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေအးေနတာေလးက ပရမတ္။ ထြက္သြားတဲ့ အခ်ိန္ ေႏြးေနတာေလးက ပရမတ္။
တိုးေနတာေလးက ငါ့ရဲ႕သေဘာလား၊ ႐ုပ္ရဲ႕သေဘာလား ဆိုေတာ့ ႐ုပ္ရဲ႕သေဘာ။ ႐ုပ္ဆိုတာ ပုဂၢိဳလ္ သတၱဝါလား၊ ခႏၶာလား ဆိုေတာ့ ခႏၶာ။ အဲဒီ ခႏၶာက တိုးေနတဲ့ ႐ုပ္ရဲ႕သေဘာပါပဲ။

ဝိပႆနာ ဆိုတာ
သေဘာေလးကို ႐ႈရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

                      【ဓမၼရံသီဆရာေတာ္ ဦးသုနႏၵ】

❁ အပၸမာေဒန သမၼာေဒထ ❁
✦ရႊင္လန္း✦ေအးခ်မ္း✦ပါေစ✦

No comments:

Post a Comment