Wednesday, January 9, 2019

အေနကဇာတင္နည္း (၂)မ်ိဳး

(အေနကဇာတင္နည္း (၂)မ်ိဳးႏွင့္စပ္ မသိၾကေသးေသာ ညီေနာင္သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားအတြက္ ေဝမွ် ဓမၼဒါနပါဘုရား)

  “ ဘုရားအေနကဇာတင္” ၾကသည့္အခါ မဟာဝါပါဠိေတာ္လာနည္း, ဥဒါန္းပါဠိေတာ္လာနည္း ဟူ၍ နည္း(၂)မ်ိဳး ရွိေပသည္။ ထို(၂)မ်ိဳးတို႔တြင္ မဟာဝါပါဠိေတာ္နည္းမွာ----
     
        စိတ္ေတာ္ျဖင့္က်ဳးရင့္ေသာ မနသာဥဒါန္းျဖစ္ေသာ “အေနကဇာတိသံသာရံ” စေသာဥဒါန္း ၊ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အႏုလုံ ,ပဋိလုံဆင္ျခင္ပုံႏွင့္ ဝမ္းေျမာက္ေတာ္မူလြန္း၍ ႏႈတ္ေတာ္ျဖင့္က်ဳးရင့္ေသာ
“ယဒါ ဟေဝ” ပထမဂါထာ။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အႏုလုံ ,ပဋိလုံဆင္ျခင္ပုံႏွင့္ ဝမ္းေျမာက္ေတာ္မူလြန္း၍ ႏႈတ္ေတာ္ျဖင့္က်ဳးရင့္ေသာ
“ယဒါ ဟေဝ” ဒုတိယဂါထာ။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အႏုလုံ ,ပဋိလုံဆင္ျခင္ပုံႏွင့္ ဝမ္းေျမာက္ေတာ္မူလြန္း၍ ႏႈတ္ေတာ္ျဖင့္က်ဳးရင့္ေသာ
“ယဒါ ဟေဝ” တတိယဂါထာ တို႔ ျဖစ္ပါသည္။

                    ဥဒါန္းပါဠိေတာ္နည္းမွာ-------
     စိတ္ေတာ္ျဖင့္က်ဳးရင့္ေသာ မနသာဥဒါန္းျဖစ္ေသာ “အေနကဇာတိသံသာရံ” စေသာဥဒါန္း ၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အႏုလုံဆင္ျခင္ပုံႏွင့္ ဝမ္းေျမာက္ေတာ္မူလြန္း၍ ႏႈတ္ေတာ္ျဖင့္က်ဳးရင့္ေသာ “ ယဒါ ဟေဝ” ပထမဂါထာ။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ပဋိလုံဆင္ျခင္ပုံႏွင့္ ဝမ္းေျမာက္ေတာ္မူလြန္း၍ ႏႈတ္ေတာ္ျဖင့္က်ဳးရင့္ေသာ “ ယဒါ ဟေဝ” ဒုတိယဂါထာ။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အႏုလုံပဋိလုံဆင္ျခင္ပုံႏွင့္ ဝမ္းေျမာက္ေတာ္မူလြန္း၍ ႏႈတ္ေတာ္ျဖင့္က်ဳးရင့္ေသာ “ ယဒါ ဟေဝ” တတိယဂါထာ တို႔ ျဖစ္ပါသည္။

  ထိုကဲ့သို႔မတူကြဲျပား ျခားနားေနပုံကို မဟာဝါအ႒ကထာ, ဥဒါန္းအ႒ကထာမ်ားမွာ ဖြင့္ျပထားပါသည္ ဘုရား။ ထိုထဲမွ မဟာဝါအ႒ကထာလာ စကားရပ္တို႔ကို  သိမွတ္ဖြယ္ရာအျဖစ္ ေဝငွ ေပးပါ့မည္ဘုရား။

                         {အက်ဥ္းဆုံး သိမွတ္ဖြယ္ရာ}
     မဟာဝါပါဠိေတာ္၌ ညဥ့္၏ပထမပိုင္း ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို အႏုလုံ, ပဋိလုံ ဆင္ျခင္ေတာ္မူေၾကာင္း,
ညဥ့္၏ဒုတိယပိုင္း သန္းေခါင္ယာမ္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို အႏုလုံ, ပဋိလုံ ဆင္ျခင္ေတာ္မူေၾကာင္း ,
ညဥ့္၏တတိယ ေနာက္ပိုင္း ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို အႏုလုံ, ပဋိလုံ ဆင္ျခင္ေတာ္မူေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူသည္ကား ကဆုန္လျပည့္ေန႔ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီး၍  ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔ညဥ့္၌ ဆင္ျခင္ေတာ္မူသည္ကို ရည္ရြယ္၍ ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

  ဥဒါန္းပါဠိေတာ္၌ ညဥ့္၏ပထမပိုင္း ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို အႏုလုံ ဆင္ျခင္ေတာ္မူေၾကာင္း, ညဥ့္၏ဒုတိယပိုင္း သန္းေခါင္ယာမ္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ပဋိလုံ ဆင္ျခင္ေတာ္မူေၾကာင္း,
ညဥ့္၏တတိယ ေနာက္ပိုင္း ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို အႏုလုံ,ပဋိလုံ ဆင္ျခင္ေတာ္မူေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူသည္ကား ပလႅကၤသတၱာဟ ျပည့္ေျမာက္သည့္ (၇)ရက္ေျမာက္ညဥ့္၌ ဆင္ျခင္ေတာ္မူသည္ကို ရည္ရြယ္၍ ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
  ဤသို႔ ကာလအားျဖင့္မတူပုံကို အက်ဥ္းဆုံးအားျဖင့္ မွတ္သားဖြယ္ရာ ေဝငွရပါသည္ဘုရား။ ဒီေလာက္ဆိုလည္း အဓိပၸာယ္သေဘာသြား အႏွစ္ခ်ဳပ္ကို သိမွတ္ရေသာ္ျငား အ႒ကထာလာ စာသားကို  ေရးျပပါဦးမည္ဘုရား။

                       {မဟာဝါ အ႒ကထာလာ ေျဖရွင္းခ်က္ စကားရပ္}

   ဧဝေမတၳ ပဌမံ ဥဒါနံ ပစၥယာကာရပစၥေဝကၡဏဝေသန, ဒုတိယံ နိဗၺာနပစၥေဝကၡဏဝေသန, တတိယံ မဂၢပစၥေဝကၡဏဝေသန ဥပၸႏၷႏၲိ ေဝဒိတဗၺံ။ ဥဒါေန ပန ‘‘ရတၱိယာ ပဌမံ ယာမံ ပဋိစၥသမုပၸါဒံ အနုေလာမံ, ဒုတိယံ ယာမံ ပဋိေလာမံ, တတိယံ ယာမံ အနုေလာမပဋိေလာမ’’ႏၲိ ဝုတၱံ၊ တံ သတၱာဟႆ အစၥေယန ‘‘ေသြ အာသနာ ဝု႒ဟိႆာမီ’’တိ ရတၱႎ ဥပၸါဒိတမနသိကာရံ သႏၶာယ ဝုတၱံ။ တဒါ ဟိ ဘဂဝါ ယႆ ပစၥယာကာရပဇာနနႆ စ ပစၥယကၡယာဓိဂမႆ စ အာနုဘာဝဒီပိကာ ပုရိမာ ေဒြ ဥဒါနဂါထာ, တႆ ဝေသန ဧေကကေမဝ ေကာ႒ာသံ ပဌမယာမၪၥ မဇၩိမယာမၪၥ မနသာကာသိ, ဣဓ ပန ပါဋိပဒရတၱိယာ ဧဝံ မနသာကာသိ။ ဘဂဝါ ဟိ ဝိသာခပုဏၰမာယ ရတၱိယာ ပဌမယာေမ ပုေဗၺနိဝါသံ အနုႆရိ, မဇၩိမယာေမ ဒိဗၺစကၡဳံ ဝိေသာေဓသိ, ပစၧိမယာေမ ပဋိစၥသမုပၸါဒံ အနုေလာမပဋိေလာမံ မနသိ ကတြာ ‘‘ဣဒါနိ အ႐ုေဏာ ဥဂၢမိႆတီ’’တိ သဗၺညဳတံ ပါပုဏိ။ သဗၺညဳတပၸတၱိသမနႏၲရေမဝ စ အ႐ုေဏာ ဥဂၢစၧိ။ တေတာ တံ ဒိဝသံ ေတေနဝ ပလႅေကၤန ဝီတိနာေမတြာ သမၸတၱာယ ပါဋိပဒရတၱိယာ တီသု ယာေမသု ဧဝံ မနသိ ကတြာ ဣမာနိ ဥဒါနာနိ ဥဒါေနသိ။ ဣတိ ပါဋိပဒရတၱိယာ ဧဝံ မနသိ ကတြာ တံ ‘‘ေဗာဓိ႐ုကၡမူေလ သတၱာဟံ ဧကပလႅေကၤန နိသီဒီ’’တိ ဧဝံ ဝုတၱသတၱာဟံ တေတၳဝ ဝီတိနာေမသိ။
(ဝိ။၃။႒)

   ဤ“ယဒါ ဟေဝ” စေသာဥဒါန္းသုံးမ်ိဳးတို႔တြင္ ပထမဥဒါန္းသည္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ဆင္ျခင္ျခင္း၏ အစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္ၿပီ။ ဒုတိယဥဒါန္းသည္ နိဗၺာန္ကို ဆင္ျခင္ျခင္း၏ အစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္ၿပီ။ တတိယဥဒါန္းသည္ မဂ္ကို ဆင္ျခင္ျခင္း၏ အစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္ၿပီ။

    စကားဆက္ကိုျပပါဦးအံ့။ ဥဒါန္းပါဠိေတာ္၌ ‘‘ရတၱိယာ ပဌမံ ယာမံ ပဋိစၥသမုပၸါဒံ အနုေလာမံ, ဒုတိယံ ယာမံ ပဋိေလာမံ, တတိယံ ယာမံ အနုေလာမပဋိေလာမ’ံ’ဟူ၍ မိန္႔ဆိုအပ္ေသာစကားကို (၇)ရက္ လြန္ရာအခါ မနက္ျဖန္ခါ“ ေနရာမွထေတာ္မူအံ့” ဤသို႔ ဆိုထိုက္ရာေန႔၏ ညဥ့္မွာ (ပလႅကၤသတၱာဟ ျပည့္ေျမာက္ရာ (၇)ရက္ေျမာက္ ညဥ့္မွာ) ျဖစ္ေစအပ္ေသာ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ေတာ္မူျခင္းကို ရည္ရြယ္၍ ေဟာေတာ္မူအပ္ၿပီ။ ထိုစကားကို ခိုင္ၿမဲေစေသာ စကားရပ္ကား ထိုအခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အႏုလုံကိုသိေတာ္မူျခင္း၏လည္းေကာင္း, ပဋိလုံကို သိေတာ္မူျခင္း၏လည္းေကာင္း အာႏုေဘာ္ကိုျပတတ္ကုန္ေသာ ေရွးဥဒါန္း(၂)ဂါထာတို႔သည္ ရွိၾကကုန္၏။ ထိုအႏုလုံကိုသိေတာ္မူျခင္း၏လည္းေကာင္း, ပဋိလုံကို သိေတာ္မူျခင္း၏လည္းေကာင္း အစြမ္းျဖင့္ အႏုလုံပဋိလုံတို႔မွာ တစ္ခုတစ္ခုသာလွ်င္ျဖစ္ေသာအဖို႔အစုကို ပထမယာမ္ပတ္လုံးလည္းေကာင္း ဒုတိယယာမ္ပတ္လုံးလည္းေကာင္း ႏွလုံးသြင္းေတာ္မူေလၿပီ။

  ဤမဟာဝါခႏၶက၌ကား ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔ ညဥ့္မွာ ဤသို႔ ႏွလုံးသြင္းေတာ္မူေလၿပီ။
ေပၚလြင္ေစရန္ ခ်ဲ႕၍ဆိုပါဦးမည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကဆုန္လျပည့္ညဥ့္ ပထမယာမ္မွာ ပုေဗၺနိဝါသကို အစဥ္ေလ်ာက္၍ေအာက္ေမ့ , ဒုတိယယာမ္မွာ ဒိဗၺစကၡဳကို သုတ္သင္, တတိယယာမ္မွာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို အႏုလုံပဋိလုံ ဆင္ျခင္၍ ယခုအခါ အ႐ုဏ္တက္ေတာ့မည္ဟု ဆိုထိုက္ရာအခါမွာ သဗၺညဳအျဖစ္သို႔(သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္သို႔) ေရာက္ေတာ္မူေလၿပီ။ သဗၺညဳအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူျခင္း၏ အျခားမဲ့၌သာလွ်င္ အ႐ုဏ္တက္ေလၿပီ။ ထိုသဗၺညဳအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရာအခါ (အ႐ုဏ္တက္အခါ)မွ ထိုကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ကို ထက္ဝယ္ပလႅင္ျဖင့္သာလွ်င္ လြန္ေစေတာ္မူ၍ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔ညဥ့္ေရာက္ရာအခါမွာ ညဥ့္သုံးယာမ္တို႔မွာ ဤသို႔ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ႏွလုံးသြင္းေတာ္မူ၍ ဤဥဒါန္းဂါထာတို႔ကို က်ဳးရင့္ေတာ္မူေလၿပီ။
ဤသို႔လွ်င္ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔ ညဥ့္မွာ ဤသို႔ႏွလုံးသြင္းေတာ္မူၿပီး၍ “ေဗာဓိပင္ေတာ္ရင္းမွာ ခုႏွစ္ရက္ပတ္လုံး ထက္ဝယ္ပလႅင္ျဖင့္ ေနေတာ္မူၿပီ” ဟူ၍ သဂၤါယနာတင္ မေထရ္တို႔မိန္႔အပ္ေသာ ထိုခုႏွစ္ရက္ကို ေဗာဓိပင္၏အနီး၌ပင္ လြန္ေစေတာ္မူၿပီ။

(ဤေနရာမွာ သာရတၳဋီကာ စကားရပ္ကိုလည္း ပို၍ေပၚလြင္ရန္ ေဝငွေပးပါဦးမည္ဘုရား။ ပါဠိသားမ်ားကိုေတာ့ စာရွည္မည္စိုးပါ၍ ခ်န္ထား ျမန္မာျပန္မွ်သာ ေဝမွ်ပါမည္ဘုရား။)

                  {သာရတၳဋီကာလာ ေျဖရွင္းခ်က္}
  ဥဒါန္းပါဠိေတာ္၌ “ ရတၱိယာ ပဌမံ ယာမံ” စသည္ကို (၇)ရက္လြန္၍ နက္ျဖန္ခါ ထေတာ့အံ့ဟု ဆိုထိုက္ရာညဥ့္  (ပလႅကၤသတၱာဟျပည့္ေျမာက္ရာ (၇)ေျမာက္ညဥ့္) မွာ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္မႈကို ရည္ရြယ္၍ ေဟာေတာ္မူသည္။ ဤပါဠိေတာ္၌ကား ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔မွာ ဘုရားအျဖစ္သို႔ေရာက္ေတာ္မူ၍ လျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔ ညဥ့္မွာ ဆင္ျခင္ေတာ္မူပုံကို ရည္ရြယ္၍ ေဟာေတာ္မူပါသည္။ (ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔ ညဥ့္သုံးယာမ္ပတ္လုံး အႏုလုံပဋိလုံ ႏွစ္မ်ိဳးစုံ ဆင္ျခင္ေတာ္မူပါသည္။)
  ထိုစကားရပ္ကို ေပၚလြင္ေစရန္ ခ်ဲ႕၍ ဆိုပါဦးအံ့။ ဘုရားရွင္သည္ ရတနာဃရသတၱာဟမွတစ္ပါး ႂကြင္းေသာ သတၱာဟ(၆)မ်ိဳးတို႔မွာ အၾကားအၾကားတြင္ တရားေတာ္ကို ဆင္ျခင္ေတာ္မူကာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဝိမုတၱိသုခကို ခံစားေတာ္မူလွ်က္ သီတင္းသုံးေတာ္မူ၍ ရတနာဃရသတၱာဟ၌ကား အဘိဓမၼာကို ဆင္ျခင္ေတာ္မူျခင္း၏ အစြမ္းျဖင့္သာလွ်င္ သီတင္းသုံးေတာ္မူပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အၾကားအၾကားမွာ တရားကို ဆင္ျခင္ေတာ္မူျခင္း၏အစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ႏွလုံးသြင္းမႈတို႔တြင္ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔ညဥ့္၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ႏွလုံးသြင္းမႈကို ရည္ရြယ္၍ ဤမဟာဝါခႏၶကပါဠိေတာ္၌ ဤသို႔ မိန္႔ဆိုပါသည္။

သာယာခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစဘုရား ပရိယတ္ပဋိပတ္ဝန္မ်ား က်န္းမာစြာျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါေစေၾကာင္းကိုလည္း ထပ္ဆင့္ကာ ေမတၱာအေပါင္းပို႔သအပ္ပါသည္ဘုရား။

No comments:

Post a Comment