Tuesday, January 15, 2019

မိစၧာဝိမုတၱိ (သို႔မဟုတ္) မွားယြင္းေသာ လြတ္ေျမာက္ျခင္း အျမင္မ်ား

+မိစၧာဝိမုတၱိ (သို႔မဟုတ္) မွားယြင္းေသာ လြတ္ေျမာက္ျခင္း အျမင္မ်ား+
---------------------------------------------------------------------------------------

မိစၧာဝိမုတၱိ-မွားစြာလြတ္ျခင္း ဆိုတာကေတာ့ တကယ္လြတ္ေျမာက္မႈ မဟုတ္ပါဘဲနဲ႔ လြတ္ေျမာက္မႈ အစစ္အေနအားျဖင့္ ယံုၾကည္ယူဆထားတဲ့ တရားပါပဲ။ အဲဒါက အမ်ိဳးမ်ိဳးအေထြေထြ မ်ားစြာပဲ ႐ွိပါတယ္၊ သာသနာပပုဂၢိဳလ္ေတြ ယူဆထားတဲ့ လြတ္ေျမာက္မႈေတြလည္း ႐ွိတယ္၊ သာသနာေတာ္တြင္းမွာ မွားယြင္းစြာယူဆထားတဲ့ လြတ္ေျမာက္မႈေတြလည္း ႐ွိတယ္။ သာသနာပ လြတ္ေျမာက္မႈေတြကေတာ့ အတၱကို႐ွာလို႔ အတၱကိုေတြ႔ရင္ လြတ္ေျမာက္တယ္လို႔ ဆိုတာလည္း႐ွိတယ္၊ အတၱႏွင့္ခႏၶာကို ခြဲျခားၿပီးသိရင္ လြတ္ေျမာက္တယ္လို႔ ဆိုတာလည္း႐ွိတယ္။

ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ကာလက နိဂဏၭနာဋပုတၱလို႔ထင္႐ွားခဲ့တဲ့ ဂိုဏ္းဆရာႀကီး၏ တပည့္ ဂ်ိန္းဘာသာဝင္ေတြကေတာ့ အတၱသို႔ ကံသစ္ မကပ္ေရာက္ႏိုင္ေအာင္ က်င့္ျခင္း၊ကံေဟာင္း ကုန္သြားေအာင္ ဆင္းရဲခံျခင္းျဖင့္ လြတ္ေျမာက္တယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္၊ အဲဒီလိုက်င့္ျခင္းျဖင့္ အဝတ္မွာေတာင္ တြယ္တာမႈမ႐ွိေအာင္ လြတ္ေျမာက္ၿပီလို႔ ယူဆၿပီး သူတို႔က အဝတ္မဝတ္ပဲ ေနၾကတယ္၊ အဲဒီလို အဝတ္မ႐ွိတဲ့ပုဂိၢဳလ္ေတြကိုသူ႔ဘာသာဝင္ေတြက (Arahat) အရဟတ္=ရဟႏၲာလို႔ ယံုၾကည္ၾက ကိုးကြယ္ၾကတယ္။

ယခုလည္း အိႏၵိယမွာ အဲဒီလို အရဟတ္ေတြ႐ွိေနပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ဘာသာဝင္ေတြက မီးပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ လြတ္ေျမာက္တယ္လို႔ ယူၾကတယ္၊ တခ်ိဳ႔ဘာသာဝင္ေတြက ဂဂၤါျမစ္ေရကိုခ်ိဳးျခင္းျဖင့္ အျပစ္ကင္းၿပီး လြတ္ေျမာက္တယ္လို႔ ယူၾကတယ္၊ တခ်ိဳ႔က ဣႆရေခၚတဲ့ ဘုရားသခင္ကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ျခင္းျဖင့္ ေကာင္းကင္ဘံုေရာက္ၿပီး လြတ္ေျမာက္တယ္လို႔ ယူဆတယ္၊ အာဠာရရေသ့ ရာမရေသ့ ဥဒကရေသ့တို႔လိုပုဂၢိဳလ္တခ်ိဳ႔က အာကိဥၥညာစ်ာန္ ေနဝသညာစ်ာန္ျဖင့္ လြတ္ေျမာက္တယ္လို႔ ယူၾကတယ္၊ အခ်ိဳ႔က ႐ူပစ်ာန္ တစ္ပါးပါးျဖင့္လြတ္ေျမာက္တယ္လို႔ ယူဆတယ္၊ ဗကျဗဟၼာႀကီးကေတာ့ သူ႔ပဌမစ်ာန္ ျဗဟၼာ့ဘံုကို ေရာက္ရင္ လြတ္ေျမာက္တယ္လို႔ ယူဆထားတယ္၊ အဲဒီလို လြတ္ေျမာက္ပံုေတြ မ်ားစြာ႐ွိပါတယ္။

ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အတြင္းမွာလည္း စ်ာန္တစ္ပါးပါးရ႐ံုနဲ႔ လြတ္ေျမာက္ၿပီလို႔ အထင္ေရာက္ေနၾကတာလည္း ႐ွိတယ္၊ အဲဒီလိုအထင္ေရာက္ပံုကိုေတာ့ သေလႅခသုတ္၏အစပိုင္းမွာ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ပဲ ထုတ္ေဖာ္ၿပီးေဟာခဲ့ပါတယ္၊ ဒီသေလႅခသုတ္ တရားေတာ္မွာလည္း အဲဒီအစပိုင္းတုန္းက မဟာနာဂမေထရ္ မဟာတိႆမေထရ္တို႔ အထင္ေရာက္ပံုကို ထုတ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဥဒယဗၺယဉာဏ္္ ေရာက္တဲ့အခါမွာ အေရာင္ အလင္း ပီတိ သုခအစ႐ွိတဲ့ အထူးေတြကို ေတြ႔ရလို႔ မဂ္ဖိုလ္ေရာက္ၿပီလို႔ အထင္ေရာက္ေနတဲ့ ေယာဂီေတြလည္း ႐ွိတယ္။

တခ်ိဳ႕ကေတာ့ အဲဒီေလာက္ေတာင္ ဉာဏ္္မျဖစ္ ေသးပါဘူး၊ ထူးျခားတဲ့ အေတြ႕ကေလး တစ္ခုေလာက္ ေတြ႕ရတာနဲ႔ တရားေပါက္ၿပီ၊ တရားထူးရၿပီးလို႔ ထင္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း႐ွိတယ္။ ထူးျခားတဲ့ အေတြ႕ကေလးဆိုတာက ဘယ္လိုဟာလည္းဆိုရင္ “ပင္ပန္းရာက ေအးၿပီး ေကာင္းတဲ့အေတြ႔၊ ေပါ့သြားတဲ့အေတြ႔၊ ဆတ္ကနဲ ခါသြားတဲ့ အေတြ႔၊ လဲက်သြားတဲ့ အေတြ႕၊ ပုံသဏၭာန္အာ႐ံု အထူးမ်ားကို ျမင္တဲ့အေတြ႕၊ အသံအထူးကိုၾကားရတဲ့ အေတြ႔၊ အသုဘ အာ႐ံုကို ျမင္ရတဲ့ အေတြ႕၊ ဟင္းလင္းျပင္ အေတြ႕၊ ေရျပင္ႀကီးလိုအေတြ႕၊ အလင္းေရာင္ အေတြ႕” - ဒီလို အေတြ႕ထူးပါပဲ။

တခ်ိဳ႕က ႐ႈခါစ တစ္နာရီ ႏွစ္နာရီ ေလာက္ အတြင္းမွာ ျဖစ္ေစ၊ တရက္ ႏွစ္ရက္ သံုးရက္ေလာက္အတြင္းမွာျဖစ္ေစ ထိုင္လ်က္သား သတိလစ္သလို ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ မ ယူလိုက္ရင္ အထိုင္မပ်က္ဘဲ ၾကြပါလာတတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေမးျမန္း စိစစ္ၾကည့္ရင္ အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္က ႐ုပ္နာမ္ပိုင္းျခားသိပံုလည္း မေျပာႏိုင္ဘူး။ အျဖစ္အပ်က္ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱသိပံုကိုလည္း မေျပာႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒါမ်ိဳးကေတာ့ “သမာဓိ သက္သက္နဲ႔ ထူးျခားတဲ့ အေတြ႔တစ္မ်ိဳး” လို႔ ဆိုရမွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဗဟုသုတမ႐ွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႔ အျမင္နဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ ''႐ုပ္နာမ္ ခ်ဳပ္ရာ ေရာက္ေနတယ္၊ ဖိုလ္ဝင္စားေနတယ္'' လို႔ ထင္တယ္ ယူဆတတ္တယ္။

အေရးႀကီးတာကေတာ့ ဝိပႆနာဉာဏ္္ေတြ အစဥ္အတိုင္း ျဖစ္ၿပီးေတာ့မွ မဂ္ဖိုလ္ဉာဏ္္ျဖင့္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းတဲ့ သေဘာကိုဆိုက္ေရာက္ၿပီး လြတ္ေျမာက္ဖို႔က အေရးႀကီးပါတယ္၊ အဲဒီလို လြတ္ေျမာက္ၿပီလို႔ ထင္တဲ့သူမွာ ေအာက္ထစ္ဆံုးအားျဖင့္ဘုရား တရား သံဃာႏွင့္ ကိုယ့္အက်င့္သိကၡာကို ယံုၾကည္မႈ ခိုင္ၿမဲဖို႔, အတၱစြဲကင္းဖို႔, ယံုမွားမႈကင္းဖို႔, မဂၢင္မပါတဲ့ အေလ့အက်င့္မ်ိဳးကို မယံုၾကည္ဖို႔, ငါးပါးသီလ လံုျခံဳဖို႔ အဲဒါေတြကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ “တရားေပါက္ၿပီ၊ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီဆိုၿပီးေတာ့ ငါးပါးသီလမွ မလံုရင္ အဲဒီလို လြတ္ေျမာက္ တာဟာ မိစၧာဝိမုတ္ပဲ” လို႔ မွတ္ရမယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေဆာင္ပုဒ္မွာ-

''မလြတ္ပါပဲ၊ လြတ္ၿပီစြဲ၊ အလြဲဝိမုတ္တည္း''

လို႔ ဆိုထားပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဥပရိပဏၰာသအ႒ကထာ သာမဂါမသုတ္အဖြင့္မွာ ထုတ္ျပထားတဲ့ မိစၧာဝိမုတ္ျဖစ္ပံုဝတၴဳမ်ားကို ဗဟုသုတျဖစ္ေစရန္အတြက္ ထုတ္ျပခ်င္တယ္။

(၁) အေရာင္အလင္း ရဟႏၲာ

မေထရ္တစ္ပါးက ကမၼ႒ာန္းေတာင္းတဲ့ တပည့္မ်ားကို ဒီလိုကမၼ႒ာန္းေပးသတဲ့၊ တခဏခ်င္း ရဟႏၲာျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ကမၼ႒ာန္းကို ေဟာမယ္။ မိမိေနရာ ေက်ာင္းခန္းထဲ ဝင္ၿပီး မူလကမၼ႒ာန္းကို ႏွလံုးသြင္းေနရမယ္။ အဲဒီလို ႏွလံုးသြင္းေနစဥ္မွာအေရာင္းအလင္းေပၚလာရင္ အဲဒါပဌမမဂ္ပဲ။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ ဆက္ၿပီး႐ႈေနစဥ္ ဒုတိယအႀကိမ္ အေရာင္အလင္း ေပၚလာျပန္ရင္ အဲဒါ ဒုတိယမဂ္ပဲ။ ထို႔အထူ တတိယအႀကိမ္ စတုတၴဳအႀကိမ္ အေရာင္အလင္း ေပၚလာရင္လည္း တတိယမဂ္ စတုတၴမဂ္ပဲ၊ ဒါေလာက္ဆိုရင္ အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္ ေရာက္ၿပီးျဖစ္တယ္-လို႔ ကမၼ႒ာန္းကို ေဟာၾကားညႊန္ျပေပးသတဲ့။

အဲဒီလိုကမၼ႒ာန္းေပးတဲ့အတြက္ သူ႔တပည့္ေတြက အဲဒီဆရာမေထရ္ကို ရဟႏၲာပဲလို႔ ယံုၾကည္ဆံုးျဖတ္ၾကသတဲ့။ ေနာက္ကာလ အဲဒီမေထရ္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူတဲ့အခါ ရဟႏၲာ ပရိနိဗၺာန္စံတယ္လို႔ ယံုၾကည္ယူဆၿပီး အႀကီးအက်ယ္ ပူေဇာ္ၾက သၿဂႋဳဟ္ၾကတယ္၊ အ႐ိုးမ်ားကိုလည္း ေကာက္ယူၿပီး ေစတီတည္ထားၾကတယ္။

အဲဒီအခါ ဗဟုသုတျပည့္စံုတဲ့ အာဂႏၲဳရဟန္းမ်ား ေရာက္လာၿပီး ေမးျမန္းၾကည့္တဲ့အခါ ေက်ာင္းေနတပည့္ ရဟန္းမ်ားက သူတို႔၏ဆရာမေထရ္ႀကီး ကမၼ႒ာန္းတရားေဟာပံုကို ေျပာျပၿပီးေတာ့ ပရိနိဗၺာန္စံသြားေၾကာင္း ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ေစတီတည္ထားေၾကာင္းမ်ားကို ေျပာၾကတယ္။

အဲဒီအခါ အာဂႏၲဳရဟန္းမ်ားကအ႐ွင္တို႔ဆရာ မေထရ္ႀကီးေတြ႔တဲ့ အေရာင္အလင္းဟာ မဂ္မဟုတ္ဘူး၊ ဝိပႆနာညစ္ၫူး ေၾကာင္း ဥပကၠိေလသေခၚတယ္။ အ႐ွင္ဘုရားတို႔က ဝိပႆနာအေၾကာင္းကို မသိၾကပဲဟာကိုး၊ အဲဒီမေထရ္ႀကီးဟာ ပုထုဇဥ္ပဲ-လို႔ တရားက်မ္းဂန္ႏွင့္အညီ ႐ွင္းျပၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီမေထရ္ႀကီး၏ တပည့္ရဟန္းေတြက သူတို႔၏ ဆရာကို ပုထုဇဥ္လို႔ ဆိုရပါမလားလို႔ မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး ျငင္းခံုၾကသတဲ့။ အဲဒီလို ရဟႏၲာမဟုတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို ရဟႏၲာလို႔ အထင္မွားေနတဲ့အယူကို မစြန္႔ရင္ အဲဒီလိုပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ မဂ္ဖိုလ္လည္း မရႏိုင္ဘူး၊ နတ္ျပည္ေတာင္ မေရာက္ႏိုင္ဘူးလို႔ အဲဒီအ႒ကထာမွာ ျပဆိုထားပါတယ္။ ျပဆိုပံုကို ထုတ္ျပပါဦးမယ္။

“ဧဝံဝါဒီနံ၊ ဤသို႔ မွားေသာအယူဝါဒ ႐ွိကုန္ေသာ။ ဘိကၡဴနံ၊ ရဟန္းတို႔၏။ သတံ ဝါ ေဟာတု သဟႆံ ဝါ၊ တရာေသာ္၄င္း တေထာင္ေသာ္၄င္း ႐ွိေပေစ။ ယာဝ တံ လဒၶႎ နပၸဇဟႏၲိ၊ ထိုမွားေသာအယူဝါဒကို မစြန္႔သမွ်ကာလ ပတ္လံုး။ သေဂၢါပိ မေဂၢါပိ ဝါရိေတာ ေယဝ၊ နတ္ျပည္ကိုေရာ မဂ္ကိုေရာ တားျမစ္အပ္သည္ သာတည္း-”တဲ့။

အဲဒီမွာ ဋီကာက ဒီလို ထပ္ဆင့္ၿပီး ဖြင့္ျပပါတယ္။ “ကဲ့ရဲ႔ထိုက္ေသာ ပုထုဇဥ္ အျဖစ္၌ တည္သည့္ပုဂၢိဳလ္ကို ခ်ီးမြမ္းထိုက္ေသာ အရိယာအျဖစ္သို႔ ျမႇင့္တင္၍ယူထားေသာထိုမိစၧာအယူကို ၿမဲၿမံစြာခ်ီးေျမႇာက္၍ ေျပာဆိုျငင္းခံုျခင္းေၾကာင့္ နတ္ျပည္ကိုေရာ မဂ္ကိုေရာ တားျမစ္အပ္သည္သာတည္း” ဟု အ႒ကထာ ဆရာ ဆိုေပသည္တဲ့။ အဲဒါဟာ ကိုယ့္ဆရာကို မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဂုဏ္တင္ၿပီး ျငင္းခံုေျပာဆိုရင္ အျပစ္ႀကီးေၾကာင္း အထူး သတိျပဳ ၾကဖို႔ပါပဲ။

(၂) အိုးကင္းေလွာ္ ရဟႏၲာ

အဲဒိ အ႒ကထာမွာပဲ အျခားမေထရ္တစ္ပါး ေဟာပံုကိုလည္း ဒီလို ဆက္ျပထားတယ္။ စိတ္ကူးျဖင့္ ဖိုခံုေလာက္ သံုးခုကိုျပင္ၿပီး စိတ္ကူးျဖင့္ပင္ ဒယ္အိုးကင္းကို တည္ရမယ္၊ စိတ္ကူးျဖင့္ပင္ မီးထည့္၊ စိတ္ကူးျဖင့္ပင္ မိမိ၏ သံုးဆဲ့ႏွစ္ေကာ႒ာသကိုဒယ္အိုးကင္းထဲထည့္ၿပီး စိတ္ကူးျဖင့္ပင္ တုတ္နဲ႔ေမႊေမႊၿပီး ေလွာ္ရမယ္၊ ျပာက်တဲ့အခါ ပါးစပ္ေလျဖင့္ မႈတ္လႊင့္ပစ္လိုက္ရမယ္။ အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္ဟာ မေကာင္းမႈကို ခါထုတ္ၿပီးေတာ့ ရဟန္းမည္တယ္-လို႔ ေဟာသတဲ့။ အဲဒီလို ေဟာတဲ့ ဆရာကိုလည္း ေ႐ွးနည္းအတူ ရဟႏၲာ-လို႔ ယူၿပီး ေစတီတည္ၾကတယ္၊ အာဂႏၲဳ ရဟန္းမ်ားနဲ႔ ျငင္းခံုၾကပါတယ္တဲ့။

(၃) အိုးစရည္းႀကီး ရဟႏၲာ

အျခားမေထရ္တစ္ပါးကေတာ့-စိတ္ကူးျဖင့္ အိုးစရည္းႀကီးကိုတည္ထား၊ စိတ္ကူးျဖင့္ပင္ သံုးဆဲ့ႏွစ္ေကာ႒ာသကို အဲဒီအိုးႀကီးထဲထည့္၊ စိတ္ကူးျဖင့္ပင္ ေမႊတံတပ္ၿပီး ေမႊရမယ္၊ ေမႊလို႔ ေၾကမြသြားတဲ့အခါ တက္လာတဲ့ အျမႇဳပ္ကို စားသံုးရမယ္၊အဲဒါဟာ အျမိဳက္ကို သံုးေဆာင္ရတာပဲလို႔ ေဟာသတဲ့။ အဲဒီလို ေဟာျခင္းကေတာ့ ''ကာယဂတာသတိကို သံုးေဆာင္ရတဲ့သူေတြဟာ အျမိဳက္နိဗၺာန္ကို သံုးေဆာင္ရတယ္''လို႔ ေဟာေတာ္မူတဲ့ ေဒသနာေတာ္ကိုမွီၿပီးေတာ့ မွားယြင္းစြာ ယူဆေျပာေဟာျခင္းပါပဲ-တဲ့။

အဲဒီလို ေဟာတဲ့ဆရာကိုလည္း သူ႔တပည့္ေတြက ေ႐ွးနည္းတူပဲ ရဟႏၲာ-လို႔ယူဆၿပီး ပူေဇာ္ၾက ေစတီတည္ၾကတယ္၊အမွန္ကိုေျပာျပတဲ့ အာဂႏၲဳရဟန္းေတြနဲ႔လည္း ျငင္းခံုၾကပါတယ္-တဲ့။ အဲဒါဟာ ဟိုေခတ္တုန္းက မိစၧာဝိမုတၱိ ျဖစ္ပံုကို ထုတ္ျပထားခ်က္ေတြပါပဲ။

ဟို ေ႐ွးေခတ္ႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ယခုေခတ္မွာ အဲဒီလို မိစၧာဝိမုတၱိေတြ သာၿပီးမ်ားဖို႔ ႐ွိပါတယ္၊ တစ္ခ်ိန္က သစၥာေလးပါးသိရင္ ဗုဒၶ-ဘုရား ျဖစ္တယ္လို႔ ေဟာသူက ေဟာတဲ့အတြက္ ယံုၾကည္တဲ့ တပည့္မ်ားကသူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ “ဗုဒၶ-ဘုရား ျဖစ္တယ္လို႔ေတာင္ ဝန္ခံဝံ့တဲ့သူေတြ” ေပၚလာၾကေသးတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ မိစၧာဝိမုတၱိေတြကိုတိတိက်က် ထုတ္ေဖာ္ေျပာရင္ သူမ်ားေစာင္းေျပာသလိုလို ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မိစၧာဝိမုတၱိအေၾကာင္းကို ဒါေလာက္နဲ႔ပဲ ရပ္ထားလိုက္ပါေတာ့မယ္။

{မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သေလႅခသုတ္တရားေတာ္ႀကီးမွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္}

1 comment:

  1. Slot Machines in the Netherlands » Casino in the Netherlands »
    Slot 텍사스 홀덤 machines have been a staple for the Dutch gambling industry for more than twenty decades, and the 안전사이트 popularity 스포츠 토토 of slot machines in The most popular 사설 바카라 slot machine is the Queen 포커 스트레이트 of Spades (♤️).

    ReplyDelete