❝ ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္ျပီဆိုတဲ့အခါမွာ ❞
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
★ ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္ျပီဆိုတဲ့အခါမွာ
လူဆိုတာ သတၱ၀ါဆိုတာ ထည့္မေျပာေတာ့ဘူး
ေပ်ာက္သြားတယ္။ အမ်ိဳးသား
ဆိုတာမပါဘူး၊ အမ်ိဳးသမီးဆိုတာမပါဘူး၊ ငါ ဆိုတာမပါဘူး။ သဘာ၀တရား
သက္သက္ကိုသာလွ်င္ ေျပာတာျဖစ္တယ္ေပါ့။
★ အဲဒီလို သဘာ၀တရား သက္သက္ကိုသာေျပာေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္ပံုအသိစိတ္ေလးက ျဖစ္လာတာတုန္းဆိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္းျပတယ္။
"စကၡံဳစ ပဋိစၥ ႐ူေပစ ဥပၸဇၨတိ စကၡဳ၀ိညာဏံ"
★ စကၡံဳစ - စကၡဳပသာဒဆိုတဲ့ အၾကည္ဓာတ္ အၾကည္႐ုပ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ႐ူေပစ - မ်က္စိနဲ႔ျမင္လုိ႔
ရတဲ့ အဆင္းအာ႐ုံတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊
ပဋိစၥ - ဒီႏွစ္ခုကိုစြဲမီွျပီးေတာ့မွ စကၡဳ၀ိညာဏံ - ျမင္သိစိတ္ဆိုတာဟာ ဥပၸဇၨတိ ျဖစ္ေပၚလာတယ္။
★ ဒါ ကိုယ္လည္း ေန႔စဥ္ျမင္ေနတာပဲ၊ မ်က္စိနဲ႔ျမင္ေနၾကတာ ခုလည္းျမင္ေနတာပဲ
ေနာက္လည္း ျမင္ေနအုန္းမွာပဲ မ်က္စိေကာင္းေနသမွ် ျမင္ေနၾကအုန္းမွာပဲ။ ျမင္ေနတုိင္း ျမင္ေနတုိင္းဟာ ဆင္ျခင္မိသလားဆိုရင္ မဆင္ျခင္မိဘူး။
★ ဘုန္းၾကီးတို႔တေတြဟာ ဘယ္ေလာက္သတိလက္လြတ္ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့၊ ဒီၾကားထဲမွာ မ်က္စိနဲ႔ အဆင္းအာ႐ုံဆံုမိလို႔ ျမင္သိစိတ္ေပၚလာတဲ့အခါမွာ ဘာေတြးလိုက္တုန္းဆို ငါ ျမင္တယ္၊ ငါ့မ်က္စိေကာင္းတယ္ေတာင္ လုပ္လုိက္ေသးတယ္။
★ င့ါ မ်က္စိကေကာင္းတယ္၊ ခုခ်ိန္ထိ မ်က္မွန္ေတာင္ မတပ္ရေသးဘူးဆိုျပီးေတာ့ မ်က္စိအေပၚမွာ အားရပါးရေတာင္ ေျပာလိုက္ေသးတယ္ေနာ္ ေက်နပ္တဲ့သေဘာေတြျပတယ္ မ်က္စိကေကာင္းတယ္။ သဘာ၀တရားလို႔ မစဥ္းစားႏိုင္ဘူးေပါ့။
★ မ်က္စိဆိုတာ ကံ ကေပးထားတဲ့ ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ သဘာ၀တရားသာျဖစ္တယ္ ကိုယ္ပိုင္တာမဟုတ္ဘူး။ မပိုင္ဘူးဆိုတာ သိတယ္ေလ မႈန္ခ်င္တာ မႈန္မွာပဲ ေရတိမ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ အတြင္းတိမ္က်ခ်င္ က်မယ္ က်ိန္းခ်င္က်ိန္းမယ္ ကိုယ္လုပ္ႏုိင္တာ ဘာရိွ ဘာမွမရိွဘူး။
★ သူေကာင္းေနတာကို ကိုယ့္ေၾကာင့္ေကာင္းတယ္ထင္ေနတာ မဟုတ္ဘူး
ကံ ကသူ႔ဟာသူ၀င္ေနတာ။ အဲဒီမ်က္စိေကာင္းေနတဲ့အေပၚမွာလာျပီးေတာ့ ထင္ဟပ္တဲ့အဆင္းအာ႐ုံေတြကိုလည္းပဲ ငါလုပ္တယ္ ငါ့မ်က္စိေကာင္းလို႔ျမင္ရတယ္လို႔ ဒီလိုအေတြးေရာက္ႏုိင္တယ္ေပါ့။
★ အဲဒီအေတြးေတြကင္ရွင္းစြာနဲ႔ ၀ိပႆနာသက္သက္ကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ စကၡံဳစ - ကံေၾကာင့္ျဖစ္လာတဲ့ စကၡဳပသာဒ႐ုပ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ႐ူေပစ - အေၾကာင္းေလးပါးေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ အဆင္းအာ႐ုံတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ကံ စိတ္ ဥတု အာဟာရ အေၾကာင္းေလးမ်ိဳးေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ အဆင္းအာ႐ုံတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ပဋိစၥ - ဒီႏွစ္ခုကို အစြဲျပဳ၍၊ စကၡဳ၀ိညာဏံ - ျမင္သိစိတ္ ဆိုတာဟာ
ဥပၸဇၨတိ - ျဖစ္လာတာျဖစ္တယ္။
★ ျမင္သိစိတ္ေလးဟာ ေခါင္းထဲမွာရိွေနတာလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ရင္ထဲမွာ ရိွေနတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ မရိွဘူးဆိုတာ ဘာနဲ႔ေတြးၾကည့္ရမတုန္း စည္ထဲမွာ စည္သံရိွသလား လို႔ စဥ္းစားၾကည့္၊ စည္ထဲမွာ စည္သံရိွသလား? ေစာင္းထဲမွာ ေစာင္းသံရိွသလား? piano ထဲမွာ အသံရိွသလား?
★ ေမးၾကည့္လိုက္တဲ့အခါၾကေတာ့ တီးမွေပၚလာတာေလ အသံရိွေနတာ မဟုတ္ဘူး။ မရိွဘူးဆိုတာ ဘာထင္ရွားတုန္းဆိုေတာ့ ဂတ္စ္မီးျခစ္ဘူးေလးဆိုပါစို႔ ခုေခတ္ ဂတ္စ္မီးျခစ္ဘူးေလး မီးျခစ္ဘူးထဲမွာ မီးရိွလားလို႔ေမးရင္ မီးရိွတယ္ဆိုရင္ ပူမွာေလာင္မွာေပါ့ အိတ္ေထာင္ထဲထည့္သြားလို႔ ဘယ္ရမလဲ မီးေလာင္ခံရမွာေပါ့။ မီးရဲ႕သေဘာက ေလာင္တယ္ ပူတယ္ေလ။ အခုေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆး အိတ္ေထာင္ထဲထည့္ျပီးေတာ့ သြားၾကတာပဲ။
★ သို႔ေသာ္ မီးျဖစ္ႏုိင္တဲ့
အေနအထားေလးသာရိွတာ။ ခုနက အသံ
ျဖစ္ႏုိင္တဲ့အေနအထားေလးသာရိွတာ အသံမရိွဘူး၊ ထို႔အတူပဲ လူေတြရဲ႕ သႏၲာန္မွာလည္းပဲ စိတ္ဆိုတာရိွေနတာ မဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္းတရားနဲ႔ဆံုတဲ့အခါမွာ ျဖစ္လာတဲ့သေဘာတရား။ တလစပ္ဆံုေနေတာ့ တလစပ္ျဖစ္ေနတာေပါ့။
★ ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမင္သိစိတ္ျဖစ္လိုက္တယ္၊ ၾကားသိစိတ္ျဖစ္လုိက္တယ္၊ နံသိစိတ္ျဖစ္လုိက္တယ္၊ အၾကိမ္ၾကိမ္အထပ္ထပ္ ျဖစ္ေနတာ။ အျမဲတမ္း ရိွေနတယ္လို႔ လူေတြက အေတြးလြဲသြားတာသာ
ျဖစ္တယ္ေပါ့။
★ အဲေတာ့ ၀ိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ ၾကည့္တဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာတယ္ေလ ကံေၾကာင့္ျဖစ္လာတဲ့ စကၡဳပသာဒ႐ုပ္၊ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရ အေၾကာင္းေလးမ်ိဳးေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ အဆင္းအာ႐ုံ ဒီႏွစ္ခုေပါင္းစပ္လို႔ ျမင္သိစိတ္ဆိုတာေလး ျဖစ္တာပါလုိ႔ အားလံုးကို ျခံဳျပီးေတာ့ေျပာလိုက္တယ္။
★ အဲဒီမွာ ျမင္သိစိတ္က -
စကၡဳပသာဒလို႔ဆိုတဲ့ ႐ုပ္က ႐ုပ္တမ်ိဳးတည္းပဲ၊
႐ူပါ႐ုံဆိုတာေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးခြဲလိုက္မယ္ဆိုရင္ မ်က္စိနဲ႔ျမင္လို႔ရတဲ့အဆင္းဟာ •••
ကမာၻေပၚမွာေျမာက္ျမားစြာရိွတယ္ သစ္ပင္ရဲ႕
အဆင္းလား လူရဲ႕အဆင္းလား အခုလိုေစတီပုထိုးၾကီးရဲ႕
အဆင္းလား အမ်ိဳးစံုရိွတယ္ေပါ့ေနာ္ ခြဲမယ္ဆိုရင္၊
အားလံုးကို ျခံဳငံုေျပာလိုက္တဲ့အခါ မ်က္စိနဲ႔ျမင္လို႔ရတဲ့
အဆင္း အဲဒါႏွစ္မိ်ဳးကိုအေၾကာင္းျပဳျပီးေတာ့ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ဆိုတာျဖစ္တယ္။
★ အဲဒီလို ျဖစ္လာတဲ့သေဘာကို အရင္သိေအာင္ၾကည့္တယ္၊ အရင္သိေအာင္ၾကည့္တာ 'ဉာတပရိညာ' လုိ႔ေခၚတယ္။ ေယာက်္ား မိန္းမဆိုတဲ့ ငါ့မ်က္စိ သူ႔မ်က္စိ ငါျမင္တာ သူျမင္တာဆိုတဲ့ အေတြးေတြမပါေတာ့ဘူး သဘာ၀တရားသက္သက္ကိုသာ ႐ႈျမင္ေနတဲ့အခါမွာ ၀ိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ပံုကို ျမတ္စြာဘုရားကေဟာတယ္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
🙏🙏🙏
(၇.၅.၂၀၁၈) ေန႔တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ “ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဒြယ ဝိပႆနာ တရားေတာ္” မွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပပါသည္။
🌺အေမွာင္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာက္ပါေစ။🌺
#Credit ~ C M T.
No comments:
Post a Comment