▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬
"မတန္ မရာ"
▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬
က်န္ခဲ႔သည့္ ရက္ပိုင္း က-
"လူမႈကြန္ရက္(Facebook)"၏ Page တစ္ခု ႏွင့္ FB သံုးစြဲသူ Acc အေတာ္ မ်ားမ်ားသည္-
-"ပ႒ာန္း (၂၄ ပစၥည္း)"ကို ျမန္မာျပန္ ၍-
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
"၁။ ေဟတုပစၥေယာ = အကုသိုလ္ကင္း၍ ကုသိုလ္ႏွင့္ ယွဥ္တြဲရပါေစသား။
၂။ အာရမၼဏပစၥေယာ = မ်က္စိႏွင့္နားသည္ နိဗၺာန္သို႔ မ်က္ေမွာက္
ျပဳရပါေစသား။"
၃။ အဓိပတိပစၥေယာ = ရုပ္၊ နာမ္ႏွစ္ပါးကို ေစာင့္ေရွာက္ ထိန္း
သိမ္းႏိုင္ရပါေစသား။
၄။ အနႏၲရပစၥေယာ = မ်ားလွစြာေသာ ကုသိုလ္တရားကို
မ်က္ေမွာက္ ျပဳရပါေစသား။
၅။ သမနႏၲရပစၥေယာ = ရုပ္ႏွင္နာမ္ အတူရွိေသာတရားတို႔ကို
မ်က္ေမွာက္ ျပဳရပါေစသား။
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
-စသျဖင့္
အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖုံဖုံ "မတန္မရာ"ေရးသား၍ ျဖန္႔ေဝ ေနၾက ,
Share ေနၾကသည္ ကို ေတြ႔လုိက္ရပါ၏။
"ပ႒ာန္း" ရြတ္လ်ွင္-
-"ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းသည္။
-ဘုန္းႀကီး သည္။
-ကုသိုလ္ရသည္။"ဟု သာ
သာမန္မ်ွ သိ ေသာ "ပ႒ာန္း"ၾကည္ညိဳ သူတို႔အဖို႔-
"ေၾသာ္-
ေဟတု- ဆိုတာ ဒီလိုလား။
အာရမၼဏ- ဆိုတာ လက္စသတ္ေတာ့ ဒီလိုကိုး"-
-ဟူ၍ အပိုင္ မွတ္ယူ လက္ခံ သြားလ်ွင္ ခက္ေပလိမ့္မည္။
မူလအစဥ္အလာ ကိုလြန္ၿပီး ကြန္႔လိုက္ေသာ္-
မွန္လ်ွင္ ေကာင္းပါ၏။ မမွန္လ်ွင္(မမွန္ဖို႔က မ်ားပါသည္။)
မသိနားမလည္သူ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အေပၚ
"အပါယ္"သို႔တြန္းခ် ဘိ သကဲ႔သို႔ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
"ၾကမ္းေပါက္ က်ြံ လွ်င္ ႏုတ္၍ ရ၏။
စကား က်ြံေသာ္ ႏုတ္၍ မရ"
"ဘာသာေရး ကေလာင္" က်ြံေသာ္ ထို႔ထက္ ပိုဆိုး
ေပလိမ့္မည္။
"ဘာသာေရး" တြင္ "ဘြာ"မရွိ။
"ဘြာ"ခတ္၍ မရ။ "ဘာသာေရး" မွာ ဝင္၍ "စတန္႔ မထြင္ ထိုက္"။
ဤသို႔ စြဲၿမဲစြာ သေဘာထားလ်ွက္ "ေပါ့ေပါ့တန္တန္"မေရးပဲ အစဥ္အလာ "ဘုရားေဟာက်မ္းဂန္ ႏွင့္အညီ" ေရးသားသင့္ေပသည္။
"ဗုဒၶ"၏ ေဒသနာေတာ္မ်ားသည္ "အတိဂမီၻရႀကီး(၄)ပါး" ႏွင့္ျပည့္စံုပါသည္။
"ဗုဒၶေခတ္"အပါအဝင္ "ဘုန္းကံႀကီးမားသူ"တို႔မွ အပ-
"ေႏွာင္းေခတ္ လူတိုင္း"အတြက္မူ-နားလည္ရန္ခက္ခဲ သျဖင့္ "ပါဠိေတာ္မ်ား" ကို "ဗုဒၶ အလိုေတာ္က် "အနက္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆို ရွင္းလင္းမွသာ အက်ိ ဳးမ်ားေပမည္။
"ပ႒ာန္း ၏ အဓိပၸါယ္"
━━━━━━━━━
"ပ႒ာန္း"ဟူသည္ "ပ႒ာန" မွလာျခင္းျဖစ္ၿပီး "ပ႒ာန" ၏ အဓိပၸာယ္
သည္-
ပ= မ်ိဳးစံု၊ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊
႒ာန= အေၾကာင္းတရား။
ပ႒ာန ( ပဌာန္း )= "အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာအေၾကာင္းတရားမ်ား က စုေပါင္းၿပီး အက်ိဳးတရားမ်ား ထုတ္လုပ္ေနပံုကို အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ရွင္းလင္းျပေသာ ေဒသနာေတာ္"ဟု ဖြင့္ဆိုပါသည္။
( က်မ္းကိုး# အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ၏
"ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာ")
"ပ႒ာန္းတရားေတာ္"သည္-
"လူ နတ္ ျဗဟၼာ" ဘံုေတြအေၾကာင္းမပါဝင္ပဲ
ရုပ္-နာမ္မ်ား၏
-အေၾကာင္း အေထာက္အပ့ံ
-အက်ိဳး အေထာက္အပ့ံ မ်ားကိုသာ
သီးျခား ေဟာသည့္ တရားျဖစ္ပါသည္။
"အေၾကာင္း ႏွင့္ အက်ိဳး"ကို အက်ယ္ခ်ဲ့ေသာ အခါ
"ပဋိစၥသမုပၸာဒ္"။
"ပဋိစၥသမုပၸာဒ္"ကို အက်ယ္ထပ္ခ်ဲ့ရင္ "ပ႒ာန္းတရား"ဟု ဆိုပါသည္။
"ရုပ္ နာမ္ ဓမၼ"တို႔၏ "သဘာဝျဖစ္စဥ္"ကို ေၾကာင္းက်ိဳးယွဥ္ တင္ျပထားေသာ "ပ႒ာန္းေဒသနာ"ကို ေလ့လာျခင္းျဖင့္
-ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ရပ္မွန္သမ်ွ အေၾကာင္းမဲ့ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းမဟုတ္၊
-"အေၾကာင္း"ေၾကာင့္ "အက်ိဳး" ျဖစ္ေပၚလာျခင္းသာျဖစ္၏"ဟု
-အမွန္ ကုိ အမွန္ အတိုင္း ျမင္၍၊
-အရွိ ကို အရွိ အတိုင္းသိ၍
အရာရာ ကို ေၾကာင္းက်ိဳးဆင္ျခင္နိုင္ၾကေစရန္
"ယထာဘူတဥာဏ္"ကုိ အေျခခံကာ တရားအဆင့္ဆင့္ျမင့္တက္လ်က္ ဘဝ၏ အႏွစ္သာရျဖစ္ေသာ "မဂ္ဥာဏ္,ဖိုလ္ဥာဏ္"ကို အေထာက္အကူျပဳနိုင္ရန္ ေလ့လာအပ္ေသာ တရားျဖစ္ပါသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ
"သုတ္,ဝိနည္း,အဘိဓမၼာ" တို႔တြင္
-"အဘိဓမၼာ" သည္ တစ္ခက္။
ထို "အဘိဓမၼာ"(၇)က်မ္း"၌
-"ပ႒ာန္းက်မ္းႀကီး"သည္လည္း တစ္ခက္။
ဤသို႔ ခက္ခဲ နက္နဲ ေသာ "ပ႒ာန္းက်မ္းႀကီး"ကို
သာမန္ ထင္သလို ေရးေနၾကျခင္း မွာ
"ဆန္တစ္စလယ္ ျဖင့္ ငါးၾကင္းေခါင္း တက္ ကိုင္"
ေနသကဲ႔သို႔ျဖစ္ေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္-
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
"၁။ ေဟတုပစၥေယာ = အကုသိုလ္ကင္း၍ ကုသိုလ္ႏွင့္ ယွဥ္တြဲရပါေစသား။
၂။ အာရမၼဏပစၥေယာ = မ်က္စိႏွင့္နားသည္ နိဗၺာန္သို႔ မ်က္ေမွာက္ ျပဳရပါေစသား။"
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
ဟူေသာ အေရးအသားသည္ "အဘိဓမၼာ သၿဂိဳဟ္"တက္ဖူးသူတိုင္း "အမွန္လား?-အမွား လား?"
ေကာင္းစြာ သိၾကပါသည္။
-"သဗၺညဳ တဥာဏ္ေတာ္"၏ အရာသာျဖစ္ေသာ
-သဂၤါယနာ အဆက္ဆက္။ ဆရာ အဆက္ဆက္။
ပညာရွိ အဆက္ဆက္ တို႔က ပမာဏျပဳ ခဲ႔ေသာ-
နက္နဲ သိမ္ေမြ႕လွသည့္ ပ႒ာန္းတရား ျဖစ္ပါသည္။
ပိဋကတ္က်မ္းဂန္ ကို ကိုယ္လိုရာဆြဲ ၿပီး မွားမွားယြင္းယြင္း ေရးသားထားသည္ ရိွေသာ္
အပါယ္ခ် သည့္ အလုပ္ ကို လုပ္မိလ်က္သား ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ားစု ၏ ႀကံဳ ေတာင့္ႀကံဳ ခဲ လူ႕ဘဝ ကို ရ ရွိထားၿပီး ဘုရားသာသနာ ႏွင့္ႀကံဳ ခိုက္
-ဆန္းသစ္ေသာ အေတြးအေခၚ လိုလို ႏွင့္
-လူၿပိန္းႀကိဳက္ ေရးသားသည့္ လက္ခ်က္ေၾကာင့္
အယူမွားရေလေသာ္ -
"စားခါနီးထမင္းလုပ္ ကို ပုတ္အခ်ခံရဘိ"-သကဲ႔သို႔ အက်ိ ဳး ႀကီး နည္းရွာမည္ျဖစ္ပါသည္။
တရားဓမၼ နယ္ ၌ ဓမၼကၡႏၶာ ကို ပမာဏ မျပဳပဲ
အမွန္ ကို ေဇာက္ထိုးျဖစ္ေစေသာ
"ဝိပၸလာသ မ်က္လံုး"ျဖင့္ "မ်က္ကန္းတေစၧ မေၾကာက္" ကိုယ္ထင္ရာ ေပါ့ေပါ့ တန္တန္ ေရးေသာ္
"ငရဲ ေငြေပးဝယ္"ရသကဲ႔သို႔ "နစ္နာမည္"ဟု
ေကာင္းစြာသိေစအပ္ပါသည္။
━━━━━━━━━━━━━━
"ပ႒ာန္း (၂၄ ပစၥည္း)"
အနက္ အဓိပၸါယ္ အစစ္အမွန္"
(အက်ဥ္းခ် ဳပ္)
━━━━━━━━━━━━━━
၁။ "ေဟတုပစၥေယာ"
-"ဟိတ္ေျခာက္ပါး"ျဖစ္၍ "ပစၥယုပၸန္တရား"တို႔အား အျမစ္သဖြယ္ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(ေရေသာက္ျမစ္လွ်င္၊
ယင္းသစ္ပင္ကို၊
စည္ပင္ေစမႈ၊
ေက်းဇူးျပဳ၊ -ေဟတုပစၥည္းေခၚ)
၂။ "အာရမၼဏပစၥေယာ"
-"အာ႐ံုေျခာက္ပါး"ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(ေတာင္ေဝွးႀကိဳးတန္း၊
သူမစြမ္းကုိ၊
မပန္းေစရေစ၊
ထိုင္ထေစမႈ၊
ေက်းဇူးျပဳျပန္-အာရမၼဏေခၚ)
၃။"အဓိပတၱိပစၥေယာ"
-"အႀကီးအမွဴးး"ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(စၾကာမင္းရွင္၊
အုပ္စိုးသြင္သို႔၊
ၿပိဳင္ရွင္မရိွ၊
စိုးအုပ္ဘိ - အဓိပတိေခၚ)
၄။ "အနႏၲရပစၥေယာ"
-"အျခားမဲ့ (တဆက္တည္း အၾကားမရိွ)" ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(စၾကာမင္းဖ်ား၊
နတ္ရြာလားေသာ္၊
သားႀကီးနန္းရ၊
ျဖစ္ရပမာ၊
ျခားရာမရိွ-ေက်းဇူးရိွ)
၅။ "သမနႏၲရပစၥေယာ"
-"ေကာင္းစြာ အျခားမဲ့"(တဆက္တည္း အၾကားမရိွ) ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(စၾကာမင္းဖ်ား၊
ေတာထြက္သြားေသာ္၊
သားႀကီးနန္းရ၊
ျဖစ္ရပမာ၊
ျခားရာမရိွ-ေက်းဇူးရိွ)
၆။"သဟဇာတပစၥေယာ"
-"အတူတကြ" ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(ဆီမီး ေတာက္ေသာ္၊
အလင္းေပၚသို႔၊
ထို႔တူတသီး၊
ပစၥည္းပစၥယုပၸန္-အတူျဖစ္ဟန္ကို)
၇။"အညမညပစၥေယာ"
-"အခ်င္းခ်င္းအျပန္လွန္ ေက်းဇူးျပဳတတ္"ေသာ တရား။
(သစ္သား သံုးခြ၊
ခ်င္းခ်င္းမသို႔၊
အညမညံ၊
ျပန္လွန္သမႈ-ေက်းဇူးျပဳ)
၈။"နိႆယပစၥေယာ"
-"မီွရာျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ" တရား။
(သစ္ပင္တည္ရာ၊
ေျမပမာလွ်င္၊
မီွရာတည္မႈ-ေက်းဇူးျပဳ)
၉။"ဥပနိႆယပစၥေယာ"
-"အားႀကီးေသာ အေၾကာင္းျဖစ္၍"ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(မိုးႀကီးပမာ၊
သတၱဝါေတြ၊
တည္ေနႏိုင္မႈ၊
ေက်းဇူးျပဳ၊ -ဥပနိႆယေခၚ)
၁၀။"ပုေရဇာတပစၥေယာ"
-" ေရွး၌ ျဖစ္ႏွင့္၍"ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(ကမၻာဦးက၊
ေနႏွင့္လသို႔၊
ေရွ႔ကျဖစ္လာ၊
ေနာက္ကျဖစ္လာသည့္၊
တရားစုစု-ေက်းဇူးျပဳ)
၁၁။"ပစၧာဇာတပစၥေယာ"
-"ေနာက္၌ျဖစ္၍" ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(လင္းတ ငယ္ေသာ္၊
အစာေမွ်ာ္သို႔၊
ေနာက္ေပၚလာသည့္၊
ပစၥည္းတရားစု-ေက်းဇူူးျပဳ)
၁၂။"အာေသဝနပစၥေယာ"
-"အဖန္တလဲလဲ မီွဝဲထံုအပ္သည္ျဖစ္၍" ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(ေရွးေရွးထံုထား၊
နံ႔သာလားသို႔၊
ေရွ႔ဖ်ားက်မ္းဂန္၊
ေလ့လာသန္လပ္၊
ေနာက္ထပ္က်မ္းဂန္၊
အျမင္သန္သည္- ဧကန္ အာေသဝန သေဘာတည္း။)
၁၃။"ကမၼပစၥေယာ"
-"အေၾကာင္းကံျဖစ္၍" ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(မ်ဳိးေစ့အလား၊
ပမာထား၍၊
ႏွစ္ပါးေသာကံ၊
အေျခခံကာ၊
ေဝဘန္သမႈ-ေက်းဇူးျပဳ)
၁၄။"ဝိပါကပစၥေယာ"
-"အက်ဳိးျဖစ္၍"ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(ခ်မ္းရိပ္နားေန၊
သြန္းေလေျပသို႔၊
ကံေနအလား၊
အျဖစ္မ်ားမႈ-ေက်းဇူးျပဳ)
၁၅။"အာဟာရပစၥေယာ"
-"ေထာက္ပ့ံ ခိုင္ခံေစတတ္သည္ျဖစ္၍" ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(အိမ္ကို က်ားကန္၊
ျဖစ္ရဟန္သို႔၊
သ႑ာန္တူစြ၊
ေထာက္ပံ့မသည့္၊
အာဟာရျဖစ္မႈ-ေက်းဇူးျပဳ။)
၁၆။"ဣၿႏၵိယပစၥေယာ"
-"အစိုးရသည္ျဖစ္၍" ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(မိမိဆိုင္ရာ၊
ကိစၥမွာလွ်င္၊
ေကာင္းစြာစိုးရ၊
ျဖစ္ရစင္စစ္၊
ပေဒသရာဇ္-စိုးအုပ္လွစ္သို႔)
၁၇။"စ်ာနပစၥေယာ"
-"ကမၼ႒ာန္းအာ႐ံုသို႔ကပ္၍ စူးစူးစိုက္စိုက္ ႐ႈတတ္သည္၏ အျဖစ္"ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(သစ္ပင္ေတာင္ငူ၊
တတ္သသူသည္၊
ေအာက္သူတို႔အား-ၾကည့္ေျပာျငားသို႔။)
၁၈။"မဂၢပစၥေယာ"
-"သံသရာမွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းနည္းလမ္းျဖစ္၍" ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(ပမာကူသို႔၊
ေဆာင္ယူပို႔သို႔၊
ထို႔တူနိဗၺာန္၊
ေရာက္ေၾကာင္းမွန္ျပဳ၊ -ေက်းဇူးျပဳ။)
၁၉။"သမၸယုတၱပစၥေယာ"
-" ယွဥ္သည္ျဖစ္၍" ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(စတုမဓူ၊
ေရာသည့္တူေပ၊
စိတ္ေစႏွစ္ပါး၊
ခြဲျခားမရ၊
ယွဥ္ၾကသမႈ-ေက်းဇူးျပဳ။)
၂၀။"ဝိပယုတၱပစၥေယာ"
-"မယွဥ္သည္ျဖစ္၍" ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(ရသေျခာက္ပါး၊
ေရာစပ္ထားသို႔၊
ျခားနားမတူ၊
ျဖစ္ဟန္မူသို႔၊
ထို႔တူမျခား-ေက်းဇူးျပဳ။)
၂၁။"အတၳိပစၥေယာ"
-"ထင္ရွားရိွဆဲျဖစ္၍" ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(ျမင့္မိုရ္ေျမႀကီး၊
ေထာက္ပ့ံနည္းသို႔၊
ပစၥည္းသတၱိ၊
ေက်းဇူးရိွ-အတၳိပစၥည္းေခၚ။)
၂၂။"နတၳိပစၥေယာ"
-" မရိွသည္ျဖစ္၍" ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(ၿငိမ္းေသေလၿပီး၊
ဆီမီးတႏၲဳ
ေက်းဇူးျပဳသို႔၊
ထို႔တူမွတ္ဘိ၊
မရိွသမႈ-ေက်းဇူးျပဳ။)
၂၃။"ဝိဂတပစၥေယာ"
-"ကင္းမဲ့ခ်ဴပ္ေပ်ာက္သည္ျဖစ္၍" ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(ေနေရာင္ေပ်ာက္ကင္း၊
လေရာင္လင္းသို႔၊
ခ်ဳပ္ကင္းေလမႈ-ေက်းဇူးျပဳ။)
၂၄။"အဝိဂတပစၥေယာ"
-"မကင္းသည္ျဖစ္၍"ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား။
(သမုဒၵရာ၊
ငါးေပ်ာ္ရာသို႔၊
မကင္းေသာအား၊
ယင္းတရားစု-ေက်းဇူးျပဳ။)
ဣတိ=ဤသို႔။
စတုဝီသတိ ပစၥယာ=ႏွစ္ဆယ့္ေလးပစၥည္းတို႔သည္။
မဟာပကရေဏ=အနႏၲနယ သမႏၲ မဟာပ႒ာန္းက်မ္းႀကီး၌။
ဌိတာ=တည္ကုန္သည္။
ေဟာႏၲိ=ျဖစ္ကုန္၏။
-----------------------------------------------------
ေရးသား ၿပီးစီး ။ ။
၁၃၇၉ ခုနွစ္၊ ေတာ္သလင္းလျပည့္ေက်ာ္(၁၃)ရက္ေန႔
(၁၈-၉-၂၀၁၇)ရက္ေန႔၊တနလၤာေန႔-
(ညေန-၄း ၃၁)
ခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ ေအးၿငိမ္းၾကပါေစ၊
သံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ၾကပါေစ။
ဘ၀တု သဗၺမဂၤလံ
သင့္
ကလ်ာဏ မိတၱ
ကိုညီညီတင္
(ဥာဏ္လင္းၿမိဳ႕)
09-445108754
https://www.facebook.com/profile.php?id=100009615188000
No comments:
Post a Comment