Thursday, October 25, 2018

"Supersonic Dream"

"Supersonic Dream"

*****

ဒီႏွစ္အေစာပိုင္းမွာ Norwegian Air က Boeing 787 Dreamliner ေလယဥ္တစ္စီးကို အားေကာင္းတဲ႕ ဂ်က္ေလစီးေၾကာင္းထဲမွာ ဟီးေလးခိုၿပီးပ်ံလာတာ လန္ဒန္ကေန နယူးေယာက္ကို စံခ်ိန္တင္ပ်ံသန္းခ်ိန္ ၅ နာရီနဲ႕ ၁၃ မိနစ္နဲ႕ေရာက္ခဲ႕ပါတယ္…။ ပံုမွန္ပ်ံသန္းခ်ိန္ထက္ တစ္နာရီနီးပါးေစာၿပီးဆိုက္ခဲ႕တာျဖစ္ပါတယ္…။

စံခ်ိန္တင္တယ္ဆိုတာ ႐ိုး႐ိုး subsonic ေလယာဥ္ပ်ံေတြထဲမွာေတာ့ ဟုတ္ခ်င္ဟုတ္မွာေပါ့ေလ…။

လြန္ခဲ႔တဲ႕ အႏွစ္ ၄၀ ေက်ာ္… ၁၉၇၆ တံုးကဆိုရင္ ခရီးသည္ေတြဟာ အဲဒီခရီးကိုပဲ အသံထက္ ၂ဆျမန္တဲ႕ Anglo-French Concorde ေလယာဥ္ေတြနဲ႕ ပ်ံသန္းၾကတာ ၃နာရီခြဲေတာင္မၾကာခဲ႕ပါဘူး…။

၁၉၀၃ ခုႏွစ္မွာ ႐ိုက္ညီေနာင္က ေလယာဥ္ပ်ံတီထြင္ခဲ႕ၿပီး  ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ ၇၀ ၾကာတဲ႕အခါ အသံထက္ ၂ ဆျမန္တဲ႔ေလယာဥ္ကို တီထြင္ႏိုင္ရံုသာမက ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္အျဖစ္နဲ႕  စီးပြားျဖစ္ဆြဲစားႏိုင္ခဲ႕တယ္ဆိုေတာ့ ဒါဟာ… ေလေၾကာင္းသမိုင္းအတြက္ အံ႕မခန္းတိုးတက္မႈလို႕ ဆိုႏိုင္ပါတယ္…။

အဲ… ဒါေပမယ့္ အဲဒီတိုးတက္မႈက အဲဒီအနားတင္ရပ္တန္႕သြားသလားမသိပါဘူး…။  အခုေခတ္မွာေတာ့ အဲဒီေလာက္ျမန္တဲ႕ေလယာဥ္ေတြလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး…။

အဲဒီႀတိဂံပံု အေတာင္ပံႀကီးေတြနဲ႕ ကြန္းေကာ့ေလယာဥ္ႀကီးေတြကို စုစုေပါင္း အစီး ၂၀ ပဲထုတ္ခဲ႕ၿပီး  Air France က ၇စီး British Airways က ၇စီး စုစုေပါင္း ၁၄ စီးပဲ ပါစင္ဂ်ာဆြဲစားခဲ႕ပါတယ္…။

အပ်ံစား ဆားဗစ္နဲ႕ အေကာင္းစားအစားအေသာက္ေတြ၊ သီးသန္႔ ေလဆိပ္နားေနခန္း lounge ေတြနဲ႕ ေခါင္ခိုက္ေနတဲ႕ ေလယာဥ္လက္မွတ္ေစ်းရယ္ေၾကာင့္ ကြန္းေကာ့စီးႏိုင္တဲ႕လူတန္းစားကေတာ့ ဘဝင္ျမင့္ၾကတာေပါ့ေလ…။ ေလယာဥ္ကလည္း အျမင့္ႀကီးကပ်ံတာကိုး…။ အရွိန္ကလည္း ဖိုက္တာဂ်က္ေတြထက္ေတာင္ျမန္ေသးတယ္ေလ…။

သူတို႕မွာလည္း အဲဒီလိုဘဝင္ျမင့္ႏိုင္အာင္ ႐ိုး႐ိုးေလယာဥ္ခထက္ အဆ ၃၀ ေလာက္ ပိုေပးရတာဆိုေတာ့ ျမင့္ခ်င္လဲ ျမင့္ၾကပါေစေလ…။ နယူးေယာက္-လန္ဒန္ Roundtrip ကို အဲဒီေခတ္ကေစ်းနဲ႕ေတာင္ ေဒၚလာတစ္ေသာင္း ေလာက္ေပးရတယ္ဆိုပါတယ္…။

ကြန္းေကာ့ေတြရဲ႕ ေနာက္ဆံုးခရီးစဥ္ကိုေတာ့ ၂၀၀၃ ေအာက္တိုဘာ ၂၄ မွာ ပ်ံသန္းခဲ႔ပါတယ္…။ အခုေခတ္မွာ ပိုက္ဆံရွိသည့္တိုင္ေအာင္ စီးခြင့္မရႏိုင္ေတာ့တဲ႕ အသံထက္ျမန္တဲ႕ ကြန္းေကာ့ေတြကိုစီးရင္ ဘယ္လိုေနမလဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္လိုပဲစပ္စပ္စုစု သိခ်င္ၾကလိမ့္မယ္ထင္လို႕ ကြန္းေကာ့ စီးဖူးတဲ႕လူေတြကို CNN Travel က အင္တာဗ်ဴးလုပ္ထားတာေလး မွ်ေဝခ်င္ပါတယ္…။

*****

"အမိုက္စားအခန္းေလးေတြ"

"ကြန္းေကာ့ေပၚတက္ရမွာကို ေလယာဥ္မယ္ေတြကလည္းႀကိဳက္တယ္၊ ခရီးသည္ေတြကလည္းႀကိဳက္တယ္…"

ကြန္းေကာ့ ငါးခါႀကီးမ်ားေတာင္စီးဖူးတဲ႕ CNN က သတင္းေထာက္ Richard Quest ကေျပာပါတယ္…။

"ခင္ဗ်ားစီးဖူးရင္လည္း ခင္ဗ်ားကိုယ္ခင္ဗ်ား ရွားရွားပါးပါး ကြန္းေကာ့စီးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကံေကာင္းတဲ႕ လူနည္းစုကေလးထဲမွာပါတဲ႕လူပါလားလို႕ေတြးၿပီး ပီတိျဖစ္လိမ့္မယ္…"

ဟုတ္မွာပါပဲ…။ ဒါေပမယ့္ ေလယာဥ္ထဲမွာက်ေတာ့ေရာ…။

"အရမ္းက်ဥ္းတယ္…။ ထိုင္ခုံကလည္း ၁၀၀ ေလာက္ပဲပါတယ္…။ ခံုေလးေတြကလဲ ရံုးထိုင္ခံုေလးေတြလို  တစ္ေယာက္ထိုင္ေလးေတြပါပဲ…။ ျပဴတင္းေပါက္ကက်ေတာ့ လက္ဝါးေလာက္ေသးေသးေလး…"

အသံထက္ျမန္ေအာင္ပ်ံတဲ႕အခါ ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္က ေလပြတ္တိုက္အားေၾကာင့္ ၁၁၇ ံC (၂၄၃ ံ F) ေလာက္အထိပူတာဆိုေတာ့ အဲဒီအပူဒါဏ္ကိုခံႏိုင္ေအာင္ ျပဴတင္းေပါက္ကိုေသးေသးပဲတပ္ထားရတာပါ…။

"ဘယ္ေလာက္ပဲက်ဥ္းက်ဥ္း ေလယာဥ္ေပၚေရာက္တယ္ဆိုကတည္းက နားရြက္ႏွစ္ဖက္မွာ ပါးစပ္ခ်ိတ္ေနေအာင္ မျပံဳးပဲေနႏိုင္တဲ႕လူမရွိဘူးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ေလာင္းရဲတယ္…"

ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္အတြင္းပိုင္းက ၈ ေပခြဲပဲက်ယ္တဲ႕အတြက္ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလိုင္းက ရီဂ်င္နယ္ဂ်က္ေလယာဥ္ေတြေလာက္ပဲရွိပါတယ္…။ အလည္အူလမ္းေၾကာင္း တစ္ဖက္တစ္ခ်က္မွာ တစ္တန္းကို ထိုင္ခံု ႏွစ္လံုးစီပါပါတယ္…။

"ခံုတန္းေတြက ေလယာဥ္ေရွ႕ပိုင္းမွာတစ္ပိုင္း…၊ ၿပီးေတာ့ အလည္မွာ သန္႕စင္ခန္း ၿပီးေတာ့ ေနာက္ပိုင္းခံုေတြ…။ ေရွ႕ပိုင္းခံုနဲ႕ ေနာက္ပိုင္းခံုက ပထမတန္းနဲ႕႐ိုး႐ိုးတန္းခြဲထားတာမဟုတ္ပါဘူး…။ တစ္ပံုစံထဲပဲ…။ ဒါေပမယ့္ ေရွ႕ပိုင္းမွာထိုင္ရတဲ႕လူက ပိုၿပီး ဂုဏ္ရွိတာေတာ့ အမွန္ပဲ…"

*****

"ေလယာဥ္ေပၚမတက္ခင္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ပါ"

ေစ်းႀကီးေပမယ့္လည္း ကြန္းေကာ့မွာ စီးေနက်ေဖာက္သည္ေတြရွိပါတယ္…။ international businessman Fred Finn ဆိုရင္ ၇၁၈ ခါစီးဖူးၿပီး အမ်ားဆံုး စံခ်ိန္ခ်ဳိးထားပါတယ္…။ ဒါအျပင္ Su Marshall လို ရွားရွားပါးပါး တစ္ခါတည္းပဲစီးဖူးတဲ့လူလဲရွိပါတယ္…။ Su ကို ခ်မ္းသာတဲ႕သူ႕ရည္းစားက နယူးေယာက္ကေန ပါရီကိုပ်ံဖို႕ ကြန္းေကာ့လက္မွတ္လက္ေဆာင္ေပးလို႕ တစ္ခါေတာ့စီးဖူးပါတယ္တဲ႕…။

Su က JFK ေလဆိပ္က Concorde lounge "Air France staff oozed élan," မွာ သားသားနားနား ျပင္သစ္အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္နဲ႕ စကားစမည္ေျပာရင္း ဒါသူပထမဆံုး ကြန္းေကာ့စီးဖူးမွာျဖစ္တဲ႕အေၾကာင္း ဝန္ခံမိေတာ့ အၿမဲတမ္းစီးေနက် ျပင္သစ္အမ်ိဳးသမီးက သူ႕အနားကိုကပ္ၿပီး "ဒါဆိုအိမ္သာေလးဘာေလးသြားထားလိုက္အံုး ကြန္းေကာ့ေပၚက် ရႈးေတာင္ေပါက္လို႕ရမွာမဟုတ္ဖူး" လို႕ ခပ္တိုးတိုးေျပာပါတယ္တဲ႕…။

ေလယာဥ္အိမ္သာေလးက က်ဥ္းက်ဥ္းေလးပါ…။ ေဆးလိပ္ခြက္ပါပါတယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္ေလာက္ေရွးက်လဲ သိႏိုင္ပါတယ္…။ ဒါေပမယ္႕ ေလယာဥ္ေပၚမွာ ေဆးလိပ္မေသာက္ရ ဥပေဒ ျပဌာန္းၿပီးမွ မႀကီးမငယ္နဲ႕ ကြန္းေကာ့ေပၚမွာ ေဆးျပင္းလိပ္ခိုးေသာက္လို႕ ရဲအဖမ္းခံရဖူးတဲ႕ ေဟာလိဝုဒ္က နံမည္ႀကီးတစ္ေယာက္လည္း ရွိခဲ႕ဖူးပါတယ္…။ တျခားလူမဟုတ္ပါဘူး ခု ျပသနာေတြတက္ေနတဲ႕ Harvey Weinstein ဆိုတဲ႕လူႀကီးပါပဲ…။

"က်မတို႕လို ေစ်းအေပါဆံုးအတန္းက စီးေနက်လူေတြအဖို႕ကေတာ့ ေဆးျပင္းလိပ္ဗူးေလး ကြန္းေကာ့ေလယာဥ္ ေဘာ္ဒီထဲကို ထိုးထည့္ထားသလို ေလယာဥ္ထဲေရာက္ကတည္းက ဒါဘုရင္ေတြ နတ္သားေတြအတြက္ေနရာပဲလို႕သိလိုက္ပါတယ္…။ ကၽြန္မအတြက္ကေတာ့… က်ဥ္းရၾကပ္ရတဲ႕ၾကားထဲ ရွန္ပိန္ငွဲ႕တဲ႔အသံ အဆက္မျပတ္ရယ္…၊ တႄကြိႄကြိနဲ႕ သားေရထိုင္ခံုရယ္ ေပါလစ္နံ႕ရယ္ ေပါင္းၿပီး စိတ္က်ဥ္းၾကပ္လိုက္တာ… ဒါေပမယ့္ ပါရီကို ၃ နာရီခြဲနဲ႕ေရာက္တယ္ဆိုတာနဲ႕တင္ ဒီဒုကၡေတြနဲ႕လဲရတာတန္ပါတယ္" Su က ရယ္ေမာၿပီးေျပာပါတယ္…။

*****

"Fast Food"

တစ္နာရီကို မိုင္ေထာင့္ငါးရာအထက္နႈံးနဲ႕ပ်ံေနတဲ႕ အသံထက္ျမန္တဲ႕ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚက ေန႕လည္စာဟာ Fast Food ဆိုေပမယ့္ မက္ေဒၚနယ္ကဘာဂါမဟုတ္ပါဘူး…။

၁၉၈၀ ေလာက္က British Airways ကပိုင္တဲ႕ ကြန္းေကာ့ေလယာဥ္အတြင္းပိုင္းျပဳျပင္ဖို႕ တာဝန္ယူခဲ႕တဲ့ Richard Ford ကေတာ့ ကြန္းေကာ့ေလယာဥ္နဲ႕ နယူးေယာက္-လန္ဒန္ခရီးကို တစ္ရက္တည္း အသြားအျပန္လုပ္ခဲ႔ဖူးပါတယ္…။

"အတြင္းပိုင္းက က်ဥ္းက်ဥ္းေလးဆိုေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ဂ်က္ေလယာဥ္နဲ႕ပိုတူတယ္…။ ေလယာဥ္ေပၚမွာေကၽြးတဲ႕အစားအေသာက္ကေတာ့ အပ်ံစားပါပဲ…။ ေလယာဥ္က က်ဥ္းေပမယ့္ ဆားဗစ္ကေတာ့ မညံ႕ပါဘူး…။ Lobster ေတြ Caviar ငါးဥေတြ အလွ်ံပယ္ေကၽြးၿပီး…၊ ရွန္ပိန္ေတြေခ်ာင္းစီးေနေအာင္တိုက္တာပါ…။  ၿပီးေတာ့ ကြန္ေကာ့ပါစင္ဂ်ာျဖစ္ဖူးေၾကာင္း မွတ္တမ္းလႊာတစ္ခုေတာင္ေပးလိုက္ေသးတယ္…"

Richard က ကြန္းေကာ့ရဲ႕ တရားဝင္ ဗြီအိုင္ပီ ပါစင္ဂ်ာအျဖစ္ ကြာလီဖိုင္းျဖစ္ေအာင္ သူ႕ပိုက္ဆံနဲ႕သူ လက္မွတ္ဝယ္ၿပီး ေနာက္တစ္ခါထပ္စီးခဲ႕ပါေသးတယ္…။

*****

"Mid-century marvel"

၁၉၆၀ အေစာပိုင္းႏွစ္ေတြက ေလေၾကာင္းအင္ဂ်င္နီယာေတြမွာ ဒီေန႕ေခတ္လို ဒီဇိုင္းဆြဲတဲ႕ analysis လုပ္တဲ႕ နည္းပညာေတြ ကရိယာေတြ မရွိေသးပါဘူး…။ ဒါေပမယ့္ ကြန္းေကာ့ဒီဇိုင္နာေတြက အံ႕ၾသစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေခတ္ေရွ႕ကိုေျပးတဲ႕ ေလယာဥ္ကို ေအာင္ျမင္စြာဖန္တီးႏိုင္ခဲ႕ပါတယ္…။

ကြန္းေကာ့ဟာ တာဘိုဂ်က္အင္ဂ်င္မွာ afterburner ထည့္ထားတဲ႕ ပထမဆံုးနဲ႕ တစ္ခုတည္းေသာ ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္ျဖစ္ပါတယ္…။ ေလယာဥ္အင္ဂ်င္ရဲ႕ အိတ္ေဇာကို raw fuel ျပန္ေကၽြးလိုက္တဲ႕အခါ အင္ဂ်င္ thrust က ခ်က္ခ်င္း ၂၀% ေလာက္ တက္လာပါတယ္…။

"ကြန္းေကာ့က တျခား subsonic ေလယာဥ္ေတြနဲ႕ ပံုစံျခင္း တျခားစီပါပဲ…။ အေတာင္ပံကို high-lift လုပ္တဲ႕
flaps ေတြ slats ေတြမပါဘူး…။ take off လုပ္ဖို႕ reheat ပါဝါကိုပါ အျပည့္သံုးတာပါ…။ အဲဒါေၾကာင့္ ေလယာဥ္တစ္ခါတက္တိုင္း ႐ိုးရြိဳက္စ္ အိုလံပတ္ အင္ဂ်င္ႀကီးေလးလံုးရဲ႕ အသၤႀကီးရယ္ ထိုင္ခံုေနာက္မွီထဲကို ေဆာင့္တြန္းထည့္လိုက္သလိုျဖစ္မယ့္ အရွိန္ရယ္အတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားဖို႕ ခရီးသည္ေတြကို သတိေပးရပါတယ္…"

British Airways ရဲ႕ Concorde captain John Tye ကေျပာပါတယ္…။ အသံထက္ျမန္တဲ႕အတြက္ အျခားေလယာဥ္ေတြလို ေလယာဥ္ပန္ကာက ေရွ႕ဖက္ကစုပ္ယူလို႕ မရတဲ႕အတြက္ ေအာက္ဖက္ကစုပ္ယူရပါတယ္…။ Reheat ကို subsonic ကေန supersonic ကို အရွိန္ႁမွင့္ရာမွာလည္း အသံုးျပဳပါတယ္…။

အရွိန္ျမန္တဲ႔အခါ မ်က္ႏွာျခင္းဆိုင္က လာတဲ႕ငွက္ေတြနဲ႕တိုက္မိလို႕ ေလယာဥ္မွန္ကြဲတာေတြမျဖစ္ေအာင္ ကြန္းေကာ့ေရွ႕မွန္ေတြကို အေျမာက္ထဲမွာ "ၾကက္" ထည့္ၿပီး စမ္းပစ္ၾကည့္ခဲ႔ပါတယ္တဲ႕…။

အရွိန္ျမန္တဲ႕အခါ ေလပြတ္တိုက္အားေၾကာင့္ ပူၿပီး ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္က ပြသြားပါတယ္…။ ကြန္းေကာ့ကို ေနာက္ဆံုးပ်ံခဲ႕တဲ႕ ပိုင္းေလာ့က စူပါဆိုးနစ္နဲ႕ပ်ံေနတံုး ဟသြားတဲ႕ ပိုင္းေလာ့ ဒက္ရွ္ဘုတ္နဲ႕ ေလယာဥ္နံရံၾကားမွာ သူ႕ရဲ႕ ပိုင္းေလာ့ဦးထုပ္ကို ထိုးထည့္ထားခဲ႕ပါတယ္…။ ႐ိုး႐ိူးအရွိန္ျဖစ္သြားလို႕ ျပန္က်ံဳ႕သြားေတာ့ ျပားၿပီးညပ္ေနေအာင္ အမွတ္တရလုပ္ခဲ႕တာပါ…။

*****

"ေခတ္ကုန္ခ်ိန္"

ကြန္းေကာ့ေလယာဥ္ေတြ ေခတ္ကုန္သြားရတာလည္း အဲဒီအသံေၾကာင့္ပါပဲ…။

အသံထက္ျမန္တဲ႕နႈန္း Mach 2.04 (1,354 mph or 2,180 km/h at cruise altitude) နဲ႕ပ်ံတဲ႕အခါ အသံလိႈင္းအခ်င္းခ်င္းထပ္ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတဲ႕ sonic boom ဟာ အႏၲရာယ္ရွိႏိုင္တယ္လို႕ ဖိအားေပးတဲ႕အတြက္ ၁၉၇၆ ကတည္းက ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္မႈကို ရပ္ဆိုင္းခဲ႕ရပါတယ္…။ ရွိၿပီးသားေလယာဥ္ေတြကိုလည္း သမုဒၵရာေပၚက ျဖတ္ပ်ံတဲ႕ ခရီးစဥ္ေတြမွာပဲ သံုးရမယ္ဆိုတာေၾကာင့္ နယူးေယာက္ ဒီစီ လန္ဒန္ ပါရီ နဲ႕ ေဘာ္ေဘဒိုး ကၽြန္းေတြကို ခရီးစဥ္နည္းနည္းပဲ ပ်ံသန္းႏိုင္ခဲ႕ပါတယ္…။

၂၀၀၀ ခုႏွစ္ ပါရီေလဆိပ္ကအတက္မွာ ပ်က္က်တဲ႕ အက္ဆီးဒင့္မွာ Air France ခရီးသည္ ၁၀၉ ေယာက္နဲ႕ ေျမျပင္ေပၚကလူ ၄ ေယာက္ ေသဆံုးခဲ႕ရပါတယ္…။ အဲဒါက ကြန္းေကာ့ ေလယာဥ္ ေတြရဲ႕ တစ္ခုတည္းေသာ ဝမ္းနည္းစရာ ျဖစ္ရပ္ပါ…။

ရွိတဲ႔ေလယာဥ္ေလးနဲ႕ ၂၇ ႏွစ္ၾကာေအာင္ လွည့္ပါတ္ပ်ံသန္းရတဲ႕အခါ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းခေတြကလည္း ေထာင္းလာတယ္…။ ေလယာဥ္ေတြကလည္း အိုသည္ထက္အိုလာၿပီျဖစ္တဲ႕အတြက္ ကြန္းေကာ့ေခတ္ကို ပင္စင္ေပးလိုက္ရတာျဖစ္ပါတယ္…။

ကြန္းေကာ့ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးခရီးစဥ္ကို ၂၀၀၃ ေအာက္တိုဘာမွာ ပ်ံသန္းတဲ႕အခါ celebrity ေတြအျပည့္ပါပဲ…။ CNN က Richard Quest  လဲပါခဲ႕ပါတယ္…။

"ခင္ဗ်ားဟာခင္ဗ်ား ဘယ္ေလာက္ႀကီးနံမည္ႀကီးႀကီး တကယ့္ celebrity ကေတာ့ ကြန္းေကာ့ေလယာဥ္ႀကီးပါပဲ…"

*****

"ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္"

တေက်ာ့ျပန္ supersonic ေခတ္အတြက္ နာဆာက ၂၀၁၈ ဧၿပီလတံုးက ကယ္လီဖိုးနီးယား အေျခစိုက္  Lockheed Martin Aeronautics Company နဲ႕ "Low-Boom Flight Demonstration" $247.5 သန္းတန္ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ႕ပါတယ္…။ စာခ်ဳပ္အရ
Lockheed Martin က 55,000 အျမင့္ေပမွာ 940 mph နဲ႕ပ်ံသန္းၿပီး 75 Perceived Level decibel (PLdB) ထက္မေက်ာ္တဲ႕အသံပဲထြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္…။ ကားတံခါးပိတ္တဲ႕အသံေလာက္ပဲက်ယ္မွာပါ…။

ပေရာဂ်က္က ၂၀၂၁ ႏွစ္ကုန္မွာ အၿပီးသတ္ရမွာျဖစ္ၿပီး နာဆာကအတည္ျပဳခဲ႕ရင္ ေအဂ်င္စီက Low-Boom နည္းပညာဟာ အလုပ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အတည္ျပဳဖို႕  ေနာက္ထပ္ စမ္းသပ္ပ်ံသန္းရအံုးမွာျဖစ္ပါတယ္…။ ေအာင္ျမင္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၂၀၂၂ ႏွစ္လည္ေလာက္မွာ နာဆာရဲ႕ X-plane ကို အခ်ိဳ႕ၿမိဳ႕ႀကီးေတြကို စမ္းသပ္ပ်ံသန္းပါလိမ့္မယ္…။ ကုန္းတြင္းပိုင္းမွာ ပ်ံတဲ႕အခါ ျပည္သူရဲ႕ သေဘာထားခံယူၿပီး ရတဲ႕ေဒတာေတြကို supersonic flight ေတြ ကုန္းတြင္းပိုင္းမွာ ပ်ံသန္းႏိုင္ရန္ အသံအေျခခံတဲ႕ ဥပေဒေတြကို ျပန္လည္သံုးသပ္ေပးဖို႕ U.S. နဲ႕ international regulators
ေတြဆီကို ပို႕ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္…။ 

အဲဒီကိစၥေတြ ေအာင္ျမင္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ မၾကာမွီအနာဂါတ္မွာ ကြန္းေကာ့လို အသံထက္ျမန္တဲ႕ ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္ႀကီးေတြ တစ္ေၾကာ့ျပန္ ေခတ္စားလာႏိုင္စရာ အေၾကာင္းရွိပါေသးလို႕ ပိုက္ဆံႀကိဳစုထားရင္ ေကာင္းမယ္ထင္ပါရဲ႕…။

*****

"အလည္တစ္ေခါက္"

အခုေလာေလာဆယ္ ကြန္းေကာ့ေလယာဥ္ႀကီးေတြျမင္ဖူးေအာင္ ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ပင္စင္စားႀကီးေတြကို ေအာက္ပါျပတိုက္ေတြထဲက နီးရာျပတိုက္မွာ သြားေရာက္ေလ့လာႏိုင္ေအာင္ လိပ္စာႏွင့္တစ္ကြ ေဖၚျပေပးလိုက္ပါတယ္…။

Aerospace Bristol (UK) -- (Hayes Way, Patchway, Bristol BS34 5BZ; +44 117 931 5315)

Museum Air and Space Paris Le Bourget (France) -- (Aéroport de Paris-Le Bourget, 93350 Le Bourget; +33 1 49 92 70 00)

Intrepid Sea, Air & Space Museum (New York) -- (Pier 86, W 46th St & 12th Ave, New York; +01 212-245-0072)

Auto & Technik Museum Sinsheim (Germany) --  (Delorean DMC-12. Frankfurt.)

The Museum of Flight (Seattle) --  (9404 E. Marginal Way, Seattle, WA 98108; 206-764-5700). 

*****

Z

October 25 2018

No comments:

Post a Comment