Tuesday, October 30, 2018

သကၤန္းမရွားပါးတဲ့ ၂၁ ရာစုမွာ ကထိန္ခင္းဖို႔လို ပါေသးသလား

သကၤန္းမရွားပါးတဲ့ ၂၁ ရာစုမွာ ကထိန္ခင္းဖို႔လို ပါေသးသလား
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

✿ ေရွးေခတ္အခါ ဗုဒၶလက္ထက္ေတာက္က အ၀တ္အစားႏွင့္ သကၤန္းမ်ားရွားပါးသျဖင့္ ကထိန္သကၤန္း ရွာေဖ၊ ခ်ဳပ္လုပ္ ခင္းက်င္းၾကသည္။ ခရစ္ေတာ္မေပၚမီ (၆)ရာစုက အဆင့့္ျမင့္အထည္အလိပ္ နည္းပညာမရိွသည္ကို မိမိတို႔ မွန္းဆၾကည့္ၾကရေပလိမ့္မည္။

✿ ရဟန္းေတာ္တို႔သည္ သကၤန္းကို ကိုယ္တုိင္ခ်ဳပ္၍ ေဆးဆိုးၾကသည္မွတစ္ပါး အျခား ေရြးခ်ယ္ရန္နည္းလမ္း မရိွခဲ့ပါ။ ရဟန္းေတာ္တို႔ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ကူညီ၍ သကၤန္းျဖစ္ေရးအခ်ိဳ႕က သစ္သားေဘာင္ ျပဳလုပ္ၾက အခ်ိဳ႕က အပ္ႏွင့္အပ္ခ်ည္ကို ရွာေဖြၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က ပိတ္စကို ခ်ဳပ္ၾကျပီး အခ်ိဳ႕က မီးေမြးၾက သင့္ေလ်ာ္ေသာအေရာင္ အသင့္ရရိွရန္ ျပင္ဆင္ၾကသည္။

✿ ေဆးဆိုးျခင္းသည္ အလြန္ခက္ခဲသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၎တုိ႔သည္ သူတို႔အလိုရိွသည့္ အေရာင္ရေအာင္ သစ္ေခါက္ကို ျပဳတ္ရေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သကၤန္းတစ္ထည္ရရန္ ရဟန္းေတာ္တုိ႔ မည္မွ်အလုပ္မ်ားၾကသည္ကို စဥ္းစားၾကည့္႐ုံၾကည့္ပါ။ အမိႈက္ပံု၊ သုႆာန္ႏွင့္ လမ္းမ်ားေပၚမွ အ၀တ္စမ်ားကို သကၤန္းတစ္ထည္စာရရိွသည္ထိ စုေဆာင္းရျခင္းသည္ ခက္ခဲေသာ အလုပ္တစ္ခုျဖစ္သည္။

✿ ထိုေခတ္အခါက သာမန္ လူတို႔ဘ၀တြင္ အ၀တ္အထည္ရရိွမွဳႏွင့္ ပတ္သတ္၍ အမွန္တကယ္ ခဲယဥ္းသည္။ ရဟန္းေတာ္တုိ႔သည္လည္း ထိုအခက္အခဲကို လူမ်ားနည္းတူ ေတြ႔ၾကံဳၾကရသည္။ သကၤန္းတစ္ထည္အတြက္ ႐ုန္းကန္ၾကရသည္သာျဖစ္သည္။

🍃 သို႔ေသာ္ ယခုေခတ္ သကၤန္းမ်ား မရွားပါး၊ အသင့္ခ်ဳပ္ထားသည္မ်ားကို အခ်ိန္မေရြး ဆိုင္မွာ၀ယ္ကပ္ႏုိင္သျဖင့္ ကထိန္ျပဳလုပ္ဖို႔လုိပါေသးသလားဟုေမးစရာရွိသည္။

🍃 က်ဥ္းက်ဥး္ ေျဖဆုိရလွ်င္ သကၤန္းရွားပါးမႈေၾကာင့္ ဗုဒၶလက္ထက္ေတာ္က ကထိန္ေပၚေပါက္လာရေသာ္လည္း ကထိန္ထံုးတမ္းစဥ္လာသည္ သံဃာထု၏ စည္းလံုးညီညႊတ္ေရးကိုပါ ျဖစ္ေစတည္ေစေသာ အေလ့အက်င့္ေကာင္းျဖစ္သျဖင့္ ကထိန္ထံုးတမ္းစဥ္လာကို အေလးအနက္ထား၍ ထိန္းသိမ္းသင့္ပါသည္။

✿ အနည္းငယ္ ရွင္းျပပါရေစ။ သကၤန္းလွဴသည့္အလွဴရွင္ရိွတိုင္း ကထိန္ခင္းႏိုင္သည္မဟုတ္ ကထိန္ျဖစ္ေစခ်င္လွ်င္ ပထမဆံုး အေျခခံ အေၾကာင္း ႏွစ္ရပ္ႏွင့္ ရိွထားျပီးသားျဖစ္ရပါမည္။

✿ ပထမအေနႏွင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား တစ္ေနရာတည္းတြင္ သံုးလတာကာလ အတူေနထိုင္လွ်က္ ဝါကပ္ျခင္းအမႈကိုျပဳရမည္။ ဝါကပ္ျခင္းအမႈကို ျပည္သူအမ်ားက မိုးရာသီအတြင္း ေဆာင္ၾကဥ္းရန္လိုလားသျဖင့္ မိုးရာသီဝါကပ္ျခင္း (ဝႆ) ဟု ေခၚတြင္ခဲ့သည္။

✿ ဗုဒၶက ဝါကပ္ေစျခင္းမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား တစ္ေနရာထဲမွာအသိုင္းအဝိုင္းႏွင့္ သင့္ျမတ္စြာ ေနတတ္ေစလိုေတာ္မူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးသည္ မိမိကိုယ္တိုင္ မိုးရာသီဝါကပ္ခ်ိန္ စတင္ျခင္းကို ေရြးခ်ယ္ႏိုင္သည္။ တစ္လတိတိကြာျခား၍ ပထမဝါဆိုျခင္းႏွင့္ ဒုတိယဝါဆိုျခင္းကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာ္လည္း ပထမဝါဆိုျခင္းအမွဳကို ျပဳေသာရဟန္းေတာ္သာလွ်င္ ကထိန္သကၤန္းလက္ခံခြင့္ရွိသည္။

✿ ဤအခ်က္သည္ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး ကထိန္လ်ာသကၤန္း အလွဴခံႏိုင္ရန္အတြက္ လြန္စြာ အေရးပါလွေပသည္။ ဒုတိယအေရးတႀကီး ထားျပဳလုပ္ရမည့္လုပ္ငန္းမွာ ကထိန္မခင္းမီ ရဟန္းေတာ္တို႔ ပဝါရဏာျပဳရမည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။

✿ ပဝါရဏာျပဳ ဖိတ္ၾကားျခင္းဆိုသည္မွာ ဝါကြ်တ္ကာလ၌ ရဟန္းေတာ္တို႔အတူစုေဝး၍ ၎တို႔အခ်င္းခ်င္း တစ္ဦး၏အျပစ္ကိုတစ္ဦးက ေတြ႔ျမင္ခဲ့လ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း ၾကားခဲ့လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သံသယမွ်ျဖစ္ခဲ့လ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္းေထာက္ျပရန္ ဖိတ္ၾကားျခင္းျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္သည္ စိတ္သေဘာထားမႈႏွင့္ ဝိနည္းတရားစင္ၾကယ္မႈအတြက္ လြန္စြာအေထာက္အကူျပဳသည္။

✿ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးသည္ ၎၏သီတင္းသံုးေဖာ္မ်ား၏ မည္သည့္ ေဝဖန္မႈမွတ္ခ်က္ေပးမႈကိုမဆိုပြင့္လင္းစြာ လက္ခံစဥ္းမႈ ရွိရမည္။ လက္ခံႏိုင္ေအာင္လည္းမိမိစိတ္အစဥ္ကို သကၤန္းမရွားပါးတဲ့ ၂၁ ရာစုမွာ ကထိန္ခင္းဖို႔လိုပါေသးသလား၊ ဆံုးမေနရမည္။ “သင္၏အလုပ္လား” သို႔မဟုတ္ “ဒါ... ငါ့ကိစၥဘဲ” ဟုမေျပာဆိုႏိုင္ေပ။

✿ ပြင့္လင္းမႈရွိျခင္းသည္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ ညႊန္ၾကားျပသေသာဘဝ လမ္းစဥ္ျဖစ္သည္။ ျပည္သူတို႔၏ ေလးစားမႈကိုရရွိရန္ႏွင့္ ျပည္သူတို႔ကို တရားဓမၼဘက္သို႔ ဆြဲေဆာင္ရန္ ရည္ရြယ္လ်က္၊ ရဟန္းေတာ္တို႔သည္ ျပည္သူတို႔၏ ျပစ္တင္ေဝဖန္မႈကိုလဲ ဂရုစိုက္ အေလးထားရမည္။ ဤအခ်က္သည္ ဗုဒၶ၏အလိုေတာ္အရ ရဟန္းေတာ္တို႔၏ ညီညြတ္မႈႏွင့္စင္ၾကယ္မႈ ဂုဏ္ျဒပ္ကို ထိမ္းသိမ္းႏိုင္ေပမည္။

✿ ထို႔အျပင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ စည္းမ်ဥ္းစည္ကမ္း သိကၡာမ်ား ရွင္သန္ေရးအတြက္ အေထာက္အကူျပဳေပသည္။ ရဟန္းတိုင္း ဝါႀကီးဝါငယ္မေရြး ေစာင့္ထိန္းရသည့္ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ ထိမ္းသိမ္းေသာ စနစ္တစ္မ်ိဳးလည္းျဖစ္ေပသည္။ တႏွစ္တႀကိမ္ျပဳရေသာ ပဝါရဏာအျပင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားတို႔ တစ္ဆယ့္ငါးရက္တစ္ႀကိမ္ အစည္းအေဝးက်င္းပရမည္ ျဖစ္သည္။

✿ ထိုသို႔စုစည္းရာတြင္ စြမ္းရည္ရွိ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးသည္ အျခားရဟန္းေတာ္မ်ားကို ႏွစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္ေသာ သိကၡာပုဒ္မ်ားကို ရြတ္ဆိုရွင္းၿပသည္။ မရြတ္ဆိုမီ အာပတ္(အျပစ္) ဝန္ခံျခင္းျပဳရသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ တစ္ဦးခ်င္း မိမိက်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ အျပစ္အတြက္ သံဃာသို႔ဖြင့္ဟ အသိေပးရသည့္လုပ္ငန္းျဖစ္သည္။

✿ ဤသို႔ အျပစ္ဝန္ခံျခင္း(အာပတ္ေျဖျခင္း)သည္ ရဟန္းေတာ္အား ဝိနည္းေတာ္သိကၡာပုဒ္ ႏွစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္မွ ႏွစ္ရာ့သံုးမ်ိဳးကို ေဖာက္ဖ်က္ျခင္း အျပစ္မွ ကုစားေပးသည္။ ပြင့္လင္းမႈတြင္ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္သည္ အေကာင္းဆံုး နမူနာျဖစ္ခဲ့သည္။ တစ္ဆယ့္ငါးရက္တစ္ႀကိမ္စည္းေဝးရာတြင္ မိမိ၏အျပစ္ တစ္စံုတစ္ရာရွိခဲ့ပါက ေထာက္ျပၾကရန္ တက္ေရာက္သူရဟန္းတို႔အား ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က စတင္ ဖိတ္ေခၚေတာ္မူသည္။

✿ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ ပြင့္လင္းေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္၍လဲ ျပည္သူမ်ားအား ပြင့္လင္းမႈရွိရန္လည္း အားေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္ကပင္ ျပည္သူတို႔ကို ဗုဒၶႏွင့္ အလြန္ နီးစပ္ေစသည့္ အေၾကာင္းအရင္းတစ္ရပ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ မည္သို႔ပင္ ေဝဖန္ေစကာမူ ဗုဒၶက သူတို႔ကို အျပစ္မယူသည္ကို လူအမ်ားက ေကာင္းစြာသိရွိၾကသည္။

✿ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္သည္လဲ သူ၏ကိုယ္က်င့္ အျပဳအမူႏွင့္ပတ္သတ္၍ အႀကြင္းမဲ့ပြင့္လင္းမႈရွိေသာသူ ျဖစ္သည္။ အကယ္စင္စစ္ အရဟတ္ (ရဟႏၲာ) ဟု ကြ်ႏု္ပ္တို႔သမုတ္ၾကသူမွာ လွ်ိဳ႕ဝွက္ဖံုးကြယ္ထားေသာ အမႈမရွိေသာ သူျဖစ္သည္။

✿ ဗုဒၶက အနည္းဆံုး သူ၏ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါ ရဟန္းေတာ္မ်ား တစ္ဦးကိုတစ္ဦးက ကူညီရာတြင္ စိတ္သေဘာထားခ်င္းနီးစပ္မႈ ရွိသထက္ရွိေစရန္ လိုလားေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုကဲ့သို႔ျဖစ္ေစရန္ တစ္ခုတည္းေသာ နည္းလမ္းမွာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးၾကားပြင့္လင္းမႈ၊ မည္သည့္ ဖံုးကြယ္မႈကိုမွ် မထားရွိေတာ့မႈပင္ ျဖစ္သည္။

✿ ပဝါရဏာ ဖိတ္ၾကားျခင္းသည္ ဝိနည္းဥပေဒအရအတြက္သာမက တရားဓမၼသေဘာအရပါ အလြန္အေရးပါသည္။ ပဝါရဏာ မျပဳပါက ကထိန္သကၤန္းဆက္ကပ္ျခင္း၊ လက္ခံျခင္းကိစၥ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။

✿ ကထိန္အေၾကာင္းကို ယင္းကဲ့သို႔ အခ်က္သံုးခ်က္ (ဝါဆို၊ပဝါရဏာ၊ ကထိန္) တြဲ၍ စဥ္းစားသံုးသပ္ေတြးေခၚပါက ကထိန္သကၤန္းရွာေဖြလွဴဒါန္းျခင္းသည္ သံဃာထုအသိုင္းအဝိုင္း လက္ေတြ႔ညီညြတ္ေရးကိုပါ ရည္ရြယ္၍ ဗုဒၶဘုရားရွင္က ခြင့္လႊတ္ ထားေတာ္မူသည္မွာ ထင္ရွားပါ သည္။

✿ ယခုေခတ္ကာလမွာ ဒကာဒကာမမ်ားက ကထိန္သကၤန္း ျဖစ္ေျမာက္ေရး၌ ေရွးကထက္ပိုမိုပါဝင္လာၾကေသာေၾကာင့္ ဆရာေရာ ဒကာပါ ကထိန္အစဥ္အလာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းထားျခင္းၿဖင့္ အသိုင္းအဝိုင္းညီညြတ္ေရးဟူေသာ လူမႈေရး အက်ိဳးထူးတရားကို ညီတူညီမွ် ရရွိႏိုင္ၾကပါသည္။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ေအာက္စဖို႔ဒ္ဆရာေတာ္ေဒါက္တာဓမၼသာမိ
🙏🙏🙏

"ကထိန္အလွဴအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ သမိုင္း၊ လူမူေရဒႏွင့္ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ႐ႈေထာင့္မွ သံုးသပ္ခ်က္" တရားေတာ္စာအုပ္မွ “သကၤန္းမရွားပါးတဲ့ ၂၁ ရာစုမွာ ကထိန္ခင္းဖို႔လို ပါေသးသလား” တရားေတာ္ကို ကူးယူပူေဇာ္ပါသည္။

photo credit ➡️ https://www.facebook.com/oxfordbuddhaviharadhammawork/

No comments:

Post a Comment