Tuesday, February 5, 2019

န္ိဗၺာန္သည္ ရုပ္နာမ္ရွိသလား

>> ဒါျဖင့္ နိဗၺာန္သည္ ရုပ္နာမ္ရွိပါရဲ႕လားလို႔

ေမးရင္ ဘယ့္ႏွယ့္ေျဖမလဲ။


ေကာင္းၿပီ က်ဳပ္က ဗဟုသုတရွိေအာင္

ခင္ဗ်ားတို႔ကို ေပးလိုက္မယ္ေနာ္။


နိဗၺာန္ဟာ ရုပ္နာမ္ေတာ့မရိွဘူး။

က်ဳပ္တို႔မွာရွိတဲ႔ ရုပ္နာမ္မ်ဳိး မရွိဘူး။


က်ဳပ္တို႔မွာရွိတဲ႔ ရုပ္နာမ္က အနိစၥေတြကိုး။


>> နိဗၹာန္ဟာ က်ဳပ္တို႔မွာရွိတဲ႔ ရုပ္နာမ္မ်ဳိးေတာ့

မဟုတ္ဘူး။


သို႔ေသာ္ ရုပ္လား နာမ္လားလို႔ ေမးရင္ေတာ့

နာမ္ဓမၼလို႔ေျဖ။


သေဘာက်ပလား။

က်ဳပ္တို႔မွာရွိတဲ႔ ရုပ္နာမ္မ်ဳိးလား ဆိုေတာ့လဲ


ဒီလိုလဲမဟုတ္ဘူး။

ဥပါဒ္ဌီ - ဘင္ရိွတဲ႔ နာမ္မဟုတ္ဘူး။


ဒါျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္မရွိတဲ႔ နာမ္ဓမၼလို႔ ဒီလိုမွတ္လိုက္။

နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အားထုတ္ေသာ


ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ က်က္စားရာဌာန

နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း ဓမၼတို႔တည္ရာေနရာ။


သူ႕ဆီကိုလာၿပီး အကုန္ဦးတိုက္ၾကရတယ္။

သေဘာက်ၿပီလား။


က်ဳပ္တို႔ဆီမွာရွိတာက အာရံုရွိရာ

ေျပးတတ္တဲ႔နာမ္။


နိဗၺာန္က ငါ့ဆီလာညြတ္ၾကဆိုတဲ႔ ညြတ္အပ္တဲ႔

နာမ္ဓမၼ။


>> နိဗၺာန္သည္ကားဆိုရင္ျဖင့္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း စိတၱဳပၸါဒ္တို႔၏ 


ညြတ္ရာဌာန ျဖစ္ေလေသာေၾကာင့္ ညြတ္အပ္တဲ႔

သေဘာ ရွိေနေသာေၾကာင့္ နာမ္ဓမၼလို႔


ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်။

ဘာျပဳလို႔ နာမ္ေခၚရပါလိမ့္။


ညြတ္အပ္တဲ႔သေဘာ ရွိေသာေၾကာင့္ ဒါေလးမွတ္ထား။


>> စာလိုသုံးေတာ့ ညြတ္အပ္တဲ႔သေဘာ

ရွိေသာေၾကာင့္ ညြတ္အပ္တဲ႔ သေဘာဆိုလို႔ရွိရင္


ေလာကီ ဥပမာနဲ႔ေျပာပါမယ္။

ခင္ဗ်ားတို႔ ေစ်းခ်ဳိထိပ္မွာ နာရီစင္ႀကီးရွိတယ္။


ဘယ္ကေမာင္းလာတဲ႔ ရထားျဖစ္ျဖစ္ 

နာရီကိုေတာ့ ၾကည့္အုံးမွာပဲ။


အေရွ႕က ေမာင္းလာေတာ့ေကာ နာရီၾကည့္အုံးမွာ

ပဲ။


အေနာက္က ေမာင္းလာလဲ ၾကည့္အုံးမွာပဲ။

ေတာင္က ေမာင္းလာလဲ ၾကည့္အုံးမွာပဲ။


အဲ ေျမာက္က ေမာင္းလာေတာ့ေကာ 

နာရီၾကည့္ရအုံးမယ္ ဆိုသလို မၾကည့္ပဲနဲ႕


မသြားႏိုင္ဆိုသလိုေပါ့ဗ်ာ။


>> ဒီေတာ့ ထ္ုိ႔အတူပဲ မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ရတဲ႔

ပုဂၢ္ိဳလ္တို႔သည္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ


မၾကည့္ပဲမေနႏိုင္တဲ႔ နာမ္ဓမၼျဖစ္ပါတယ္။

သေဘာက်ၿပီလား။


မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ရေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္

မၾကည့္ရႈပဲမေနႏိုင္တဲ႔ နာရီစင္ႀကီးသဖြယ္


ခိုင္ၿမဲေနတဲ႔နာမ္ဓမၼ သေဘာက်ၾကၿပီလား။

ဒါမလြယ္ဘူးေနာ္။


ေကာင္းၿပီ ဒါျဖင့္ နိဗၺာန္သည္ကားလို႔ ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္ ဘယ္သူမွ မၾကည့္ရႈပဲ(မေနႏိုင္)


ဘယ္နွစ္ရက္ ေနရေနရ ေရာင့္ရဲတယ္လို႔ မရွိဘူး။

ဒီေနရာမွာ ၾကည့္ရႈေနတဲ႔အခါမွာ 


ေတာ္ၿပီတန္ၿပီလို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မလာဘူး။


>>ဒါျဖင့္နိဗၺာန္သည္ကားလို႔ ဆိုရင္ျဖင့္ ဒကာဒကာမတို႔ နိဗၺာန္သည္ ၿင္ိမ္းေအးျခင္း


လကၡဏာရွိတယ္။

နိဗၺာန္သည္ စိတ္နွလုံးကို ရႊင္ၿပံဳးေစျခင္း


လကၡဏာရွိတယ္။


>> ဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမေတြ စဥ္းစားစရာက

နိဗၺာန္သည္ ဝိေဝကေဠာ - ကိေလသာ


ေနွာင့္ယွက္ျခင္းမွ ဆိတ္ကင္းတဲ႔ သေဘာရွိတယ္။

ကိေလသာ အရွိန္အေစာ္ေတြဟာ 


အေငြ႕ေလး သန္းေသးသလား  ကိေလသာ

အေနွာင့္အယွက္ကင္းတာသည္ နိဗၺာန္ဆိုတာ


ခင္ဗ်ားတို႔ ေက်နပ္ဖို႔ေကာင္းတယ္။


>> နိဗၺာန္ဟာ ဘာအထည္နဲ႔ တူသတုံး။

နိဗၺာန္ေရာက္ေသာပုဂၢိဳလ္ ဘယ္လိုေနထိုင္ရမွာလဲ။


ဒကာဒကာမေတြက ေမးခ်င္လဲ ေမးလိမ့္မယ္။

ေၾသာ္ နိဗၺာန္လဲ အထည္ရွိရင္ ေဆြးေျမ့


ေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီးမယ္။

ဒါျဖင့္ န္ိဗၺာန္သည္ အထည္ရွိပါရဲ႕လားလ္ုိ႔ေမးရင္


အထည္မရွိဘူး။

အထည္ရွိရင္ ပ်က္မယ္။


နိဗၺာန္မွာ လုံးရပ္လဲ မရွိဘူး။

သဏၭာန္လဲ မရွိဘူး။


ပုံဟန္နိမိတ္ရွိခဲ႔ရင္ ဘာျဖစ္မယ္ ထင္သတုံး။

ပ်က္စီးေဖာက္ျပန္ရမယ္။


ဒါ လြတ္ႏိုင္ပါ့မလား။

မလြတ္ႏိုင္ေတာ့ လုံးရပ္သဏၭာန္ ပုံဟန္နိမိတ္လဲ


မရွိဘူး။

ဒါျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်။


>> ဒါျဖင့္ ကိုယ္မွာ စဥ္းစားၾကည့္စမ္း။

က်ဳပ္တို႔က မစားဘူးတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္က မႀကိဳက္ဘူး


ေျပာတာကို က်ဳပ္တို႔က အမွန္မယူနဲ႔။

မစားဖူးဘဲနဲ႔ မႀကိဳက္ဘူးေျပာတာ 


အဓိပၸါယ္မရွိဘူး။

စားဖူးလို႔ မႀကိဳက္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ 


အဓိပၸါယ္ရွိတယ္။

အခု က်ဳပ္တို႔ နိဗၺာန္က္ုိ ပုထုဇဥ္စိတ္နဲ႔ မႀက်ိက္တဲ႔


ပုဂၢိဳလ္ေတြ မစားဖူးဘဲနဲ႔ မႀကိဳက္တာ

ျဖစ္ေလေသာေၾကာင့္ သူ႕စကားက္ုိ အတည္မျပဳနဲ႔


ကန္႔ကြက္လိုက္တယ္။

စားဖူးၿပီး မႀကိဳက္တာ မဟုတ္ေသးဘူး။


မစားဘူးဘဲနဲ႔ ရမ္းၿပီး မႀကိဳက္တာ။

အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ား အားတဲ႔အခ်ိန္ ဘာလုပ္တုံး။


နိဗၺာန္အာရံုျပဳေနတယ္။

အင္း ဒီတစ္ေန႔ပဲလား နက္ျဖန္က်ေတာ့


ဒီက္ိုယ္ေတာ္ႀကီး ဘာေတြလုပ္အုံးမွာလဲ ေမးေတာ့

နိဗၺာန္အာရံုျပဳေနမွာပါ။


နိဗၺာန္ကို စားေကာင္းလို႔ျဖင့္ သူတို႔ကေတာ့ျဖင့္

ကိုယ္တိုင္စားေသာက္ရလို႔ ကိုယ္တိုင္ႀကိဳက္ေနၿပီ။


ေကာင္းၿပီ ဒါျဖင့္ နိဗၺာန္အျမတ္ဆုံးလို႔ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ေဟာထားတယ္


တစ္ခါ ပုထုဇဥ္ဥာဏ္နဲ႔ ဆၿပီးႀကိဳက္ျပန္လို႔

ရွိရင္လဲ ဒုကၡမရွိဘူးဆိုရင္ျဖင့္ ႀကိဳက္ရတာပဲ။


နိဗၺာန္ဆိုရင္ အလုံးစုံ ဒုကၡမရွိဘူး။

ဘယ္လို ဆုံးျဖတ္ၾကမလဲ ႀကိဳက္ရမွာပဲ။


ဒီေတာ့ ပုထုဇဥ္က ဒီေလာက္ပဲဆသိရင္ 

လြယ္ပါတယ္။


အရိယာက ကိုယ္တိုင္သိ က်ဳပ္တို႔က သုတသိ

ဟိုကေတာ့ ပစၥကၡသိ ကြဲသြားၿပီလား။


ပုထုဇဥ္ကဘာတုံး သုတသိ ေျပာသံၾကားနဲ႕

သိတယ္။


အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ က်ဳပ္တို႔က လက္ေတြ႔မွ

ယုံတယ္ဆိုရင္လဲ လုပ္ၾကတာေပါ့။


ဒကာဒကာမေတြ က်ဳပ္တို႔က ဘာျဖစ္ျဖစ္

လက္ေတြ႔မွ ယုံတဲ႔ေခတ္ ေျပာသံၾကားေခတ္


မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုလို႔ရွိရင္ အလုပ္လုပ္ၾကည့္ပါ။

ကဲ ဒီတြင္ ေတာ္ၾကဦးစို႔။


* မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး *

No comments:

Post a Comment